Räddningen i sommarhettan – bästa spelen för hängmattan

Robot
Räddningen i sommarhettan – bästa spelen för hängmattan

Det är galet varmt nu. Solen steker och vi kladdsvettas där under. FZ gör det enda rätta: hukar under träden, hoppar upp i hängmattan och tipsar om nio titlar att försvinna in i under heta dagar.

#gearbox-software, #thomas-was-alone, #the-sims, #tomodachi-life, #nintendo, #football-manager-2014, #another-world, #image-form, #steamworld-dig-a-fistful-of-dirt


Medlem
Räddningen i sommarhettan – bästa spelen för hängmattan

Min räddning i hettan är att spela på laptopen. Den kan jag sitta med i källaren och det är svalaste platsen i huset. Min ordinarie speldator står i rummet som sällan sjunker under 28 grader på dagarna.

Medlem

Enkelt, man drar fram den mobila AC:n monterar upp den och sätter utblås-slangen i väggventilen och ställer dörrarna till verkstad och garage på glänt så kallare luft blir ännu kallare. Man behöver heller inte kyla mycket, avfuktningen från AC:n är det som ger mest komfortmässigt.
Visst det kostar 15:- om dagen men att kunna plåga datorn utan värmeproblem och att kunna sova svalt och skönt (oväsendet från kompressorn vänjer man sig vid) är värt det och lite mer på elräkningen ibland gör inget.

Medlem

Tycker orginalet av Another world vinner på sin lägre upplösning då vektorgrafikens låga upplösning inte mjukas upp/döljs i HD. (Ungefär som när HD utgåvor av gamla filmer avslöjar dålig makeup osv). Det lilla nya ritade gjorde ingen direkt skillnad, snarare fulare ibland.

http://www.youtube.com/watch?v=b86QXaOdgX8


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Steamworld Dig är ett riktigt kul tidsfördriv. Det är väldigt Metroidvania-inspirerat, så det rekommenderas starkt av mig.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Enkelt, man drar fram den mobila AC:n monterar upp den och sätter utblås-slangen i väggventilen och ställer dörrarna till verkstad och garage på glänt så kallare luft blir ännu kallare. Man behöver heller inte kyla mycket, avfuktningen från AC:n är det som ger mest komfortmässigt.
Visst det kostar 15:- om dagen men att kunna plåga datorn utan värmeproblem och att kunna sova svalt och skönt (oväsendet från kompressorn vänjer man sig vid) är värt det och lite mer på elräkningen ibland gör inget.

Själv har jag en USB-fläkt för 50:- med en kylklamp placerad baktill. Fungerar hur bra som helst!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Det är alldeles för varmt för någonting just nu så en kort sväng i solen räcker gott, sedan 1 h intensiv träning på gymmet (svalt och skönt!).

Efter det är man helt mör och då blir Dark Souls 2 med senaste DLC perfekt medan man vilar.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av skogsvilden:

Enkelt, man drar fram den mobila AC:n monterar upp den och sätter utblås-slangen i väggventilen och ställer dörrarna till verkstad och garage på glänt så kallare luft blir ännu kallare. Man behöver heller inte kyla mycket, avfuktningen från AC:n är det som ger mest komfortmässigt.
Visst det kostar 15:- om dagen men att kunna plåga datorn utan värmeproblem och att kunna sova svalt och skönt (oväsendet från kompressorn vänjer man sig vid) är värt det och lite mer på elräkningen ibland gör inget.

Själv har jag en USB-fläkt för 50:- med en kylklamp placerad baktill. Fungerar hur bra som helst!

Hahaha, ja men mina tre icke-LED IPS skärmar som drar nästan 100W var och datorn med dubbla 850W nätaggregat genererar tillräckligt med värme om man bortser från att det är 32 grader i skuggan ute....

Medlem

Jag har AC!


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Hearthstone på iPaden = Life 2.0

Medlem

Nja i min fantasi är bästa stället en solstol på Coop's kylavdelning där man sitter o käkar glass...

Medlem

varför är inte hearthstone med!? :S
Dont get it....

phi
Medlem

iPad, hearthstone och en iskall öl var tioende minut har varit min räddning. Men fy fan så dåligt det har gått i hearthstone.

Medlem

Hur spelar man egentligen i en hängmatta? På rygg med konsolen precis framför ögonen? Armarna rätt upp i luften? På mage med ryggen krökt bakåt? Låter otroligt obekvämt. Brassestol på verandan!

Medlem

Jag satsar på Chrono Trigger på plattan istället. Funkar för mig!


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

Ratchet & Clank trilogy samt Sly Collection på Vitan räddar alla flygresor.
Ett perfekt sällskap på långflygningarna.

Medlem

Tycker annars att Plants vs Zombies 2 och Magic 2015 är perfekta iPad-lir för hängmattan.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

1
Skriv svar