Sjukt låga systemkrav för The Sims 4

Robot
Medlem
Sjukt låga systemkrav för The Sims 4

Ja det ser ju ut som The Sims 3 så hur många är förvånande egentligen?

Medlem

Har de äntligen optimerat ett The Sims spel!?

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Ja det ser ju ut som The Sims 3 så hur många är förvånande egentligen?

The Sims 3.1

Gen
Medlem

Hur visste de att GFs inte har burkar värda 20k?!? Mind blown

Releasehästryttare
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Bojkott:

Ja det ser ju ut som The Sims 3 så hur många är förvånande egentligen?

http://lookpic.com/O/i2/115/11VIHWj3.png

The Sims 3.1

Billigt , räknade ut förra hösten att skulle man köpa allt från scratch du kan köpa i warthunder så skulle det kosta runt 40k , och de har ju släppt massa nya plan och även tanks till det nu så är nog runt 60k om du vill köpa allt utan att spela spelet ^^

Medlem

Kanske är anpassat till ps4/Xbone

Medlem

haha!

Jadu... sims har en helt annan målgrupp och folk kommer förhandsboka 4:an. EA kommer troligtvis göra samma sak för sims 4 som för sims 4 med x antal expansioner.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Moderator | Testpilot

Frågan är ju dock hur det kommer se ut om man kör med sådana delar och hur FPSn blir Systemkrav är väl ändå mångt och mycket om att man ska kunna starta och spela spelet och inte mer än så.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr

Får väl se hur laddningstiderna ser ut. I Sims 3 är de horribla. Av de förhandstittar som finns hittills att döma tycks de ha förkortats i alla fall.

Medlem

Alltså nog är det många gånger man klagat över att spelföretag mjölkar kunderna på pengar, men det här tar absolut alla pris!

Inte nog med att spelet inte låter folk med high-end datorer eller next-gen konsoler nyttja kraften med ett modernt spel, så erbjuder dom ju gameplaymässigt i princip inget nytt alls, mestadels bara småjusteringar i jämförelse med 3an.

Det är skillnad på att göra ett optimerat spel som går att skala ner för att funka på sämre system, men att göra ett dåligt spel... usch!

Medlem

Jo men sen är väl inte Sims något direkt snyggt spel...

Medlem

Är inte The Sims serien nishad för "the casual gamer"? Klart de vill satsa på att få så många datorer som möjligt att klara det för att kratta in pengarna.

Sen är väl grafiken mer "cartoony" den här gången så kanske lättare att rendera. Jag vet iaf några som blir glada att den inte kräver monster pcs.

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

Kanske är anpassat till ps4/Xbone

Skulle nog säga att pc-spelare håller tillbaka möjligheten för konsolspelare att få en fullvärdig upplevelse. Skäms på er.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Bojkott:

Ja det ser ju ut som The Sims 3 så hur många är förvånande egentligen?

http://lookpic.com/O/i2/115/11VIHWj3.png

The Sims 3.1

Ja jävlar. Värt vartenda öre....

Medlem

Jag har kört några timmar Sims 3. Sjukt lyckat koncept men jag tröttnade fort.

Det roligaste är att bygga sitt hus precis som man vill (med cheats) eller utveckla ens sim och bygga ett hus utefter dess budget och dränka alla partygäster i poolen.

Medlem

Ja, texturer är väl DLC.

Medlem

Hade de fläskat på med grafiken och haft höga systemkrav så hade det blivit gnäll. Nu gör de tvärtom och det blir gnäll.

Sims-serien är en av spelhistoriens mest framgångsrika spelserier någonsin, jag tycker dom är värda all respekt. De vet hur man gör något som spelarna vill ha.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Frun blir glad och jag blir glad att jag slipper köpa ny burk åt henne för de gamla gfx 275 OC lär duga för de där

Medlem
Skrivet av Miindz:

Jag har kört några timmar Sims 3. Sjukt lyckat koncept men jag tröttnade fort.

Det roligaste är att bygga sitt hus precis som man vill (med cheats) eller utveckla ens sim och bygga ett hus utefter dess budget och dränka alla partygäster i poolen.

Tyvärr så har de ju tagit bort delen med att dränka folk i poolerna i sims4.. finns inga pooler att bygga.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Miindz:

Jag har kört några timmar Sims 3. Sjukt lyckat koncept men jag tröttnade fort.

Det roligaste är att bygga sitt hus precis som man vill (med cheats) eller utveckla ens sim och bygga ett hus utefter dess budget och dränka alla partygäster i poolen.

Tyvärr så har de ju tagit bort delen med att dränka folk i poolerna i sims4.. finns inga pooler att bygga.

Bara en tidsfråga innan det kommer DLC med pool.

Medlem

Sålänge Sims 4 är spelbart så är jag nöjd ärligt talat. Sims 3 saknade optimering, med alla expansioner installerade eller en stad med många invånare så började spelet lagga så fruktansvärt och fryste i ca 1-2 sekunder var 5:e sekund. Det går att spela men det är oerhört irriterande.

Medlem
Skrivet av Felthragar:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Miindz:

Jag har kört några timmar Sims 3. Sjukt lyckat koncept men jag tröttnade fort.

Det roligaste är att bygga sitt hus precis som man vill (med cheats) eller utveckla ens sim och bygga ett hus utefter dess budget och dränka alla partygäster i poolen.

Tyvärr så har de ju tagit bort delen med att dränka folk i poolerna i sims4.. finns inga pooler att bygga.

Bara en tidsfråga innan det kommer DLC med pool.

Ju fler saker de tar bort, desto mer finns att lägga till i form av DLC. Smart av EA.

Medlem

"KRAV: En internetanslutning krävs för aktivering av produkten"

Undrar om de försöker köra som med sim city, alltid-online-drm.

Medlem
Skrivet av Gagoff:

"KRAV: En internetanslutning krävs för aktivering av produkten"

Undrar om de försöker köra som med sim city, alltid-online-drm.

Kör som med steam och Uplay att du behöver en aktiv anslutning för att registrera och ladda hem spelet på ditt Origin konto.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det är ju Sims 3, bara att dom döpt om det.

Medlem
Skrivet av Gagoff:

"KRAV: En internetanslutning krävs för aktivering av produkten"

Undrar om de försöker köra som med sim city, alltid-online-drm.

Vet inte hur du får onlinakrivering till alltid online ... De har väl sagt rakt ut att man bara behöver aktivera det en gång och övrig onlinefunktionalitet är helt frivillig?

Medlem

Finns inga direkta nyheter i The Sims 4 som är tilltalande för någon imo.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Finns inga direkta nyheter i The Sims 4 som är tilltalande för någon imo.

Det dom sagt är nytt är utveckling av AI. Om det är sant att dom lyckats göra mer intelligent AI som känns mer naturlig är det en ganska stor skillnad.
Men lite väl tidigt att lyssna på hype innan spelet är ute.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

12
Skriv svar