Sjukt låga systemkrav för The Sims 4

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ztreek:

Finns inga direkta nyheter i The Sims 4 som är tilltalande för någon imo.

Det dom sagt är nytt är utveckling av AI. Om det är sant att dom lyckats göra mer intelligent AI som känns mer naturlig är det en ganska stor skillnad.
Men lite väl tidigt att lyssna på hype innan spelet är ute.

Tycker en bättre AI är en självklarhet, men resten av spelet då?
varför har de fått för sig att ta bort småbarn och poler?

Svårighetsgraden i trean är ett skämt, även under de sämsta omständigheterna så kan du på 2-3h bli stenrik.
diggar att byggläget blivit bättre, men jag vet inte.. jag har gillat The Sims spelen, spelat dem säkert 150h styck, men jag tröttnar alltid när det inte finns någon svårighet eller misslyckande.

Jag vill att de ska utveckla spelet mer, det har inge riktigt djup för den inbitne spelaren på det sättet jag vill ha det.

Varför kan man inte vara med simmen på jobbet? helt random bryta sig in hos folk och stjäla deras möbler..
Varför kan man inte följa med till skolan och starta ett bråk med den stöddiga killen?

sen vill jag ha konsekvenser på sånt som händer, att man åker in i fängelset, att den stöddiga killen kommer tillbaka med flera.

Visst, The Sims är ett barnspel i förstahand, men en "adult expansion" hade varit intressant, med mer vuxet material som alkohol, slagsmål, dramatiska dödsfall m.m, livet är inte ett paradis som The Sims får det att låta, jobba några timmar om dagen, köp ett drömhus med pool och den senaste tekniken.

Medlem

Så de har kommit upp i minimum 2GB RAM?! Tänka sig, min förr-förra dator hade nästan inte klarat av det!

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av Gagoff:

"KRAV: En internetanslutning krävs för aktivering av produkten"

Undrar om de försöker köra som med sim city, alltid-online-drm.

Vet inte hur du får onlinakrivering till alltid online ... De har väl sagt rakt ut att man bara behöver aktivera det en gång och övrig onlinefunktionalitet är helt frivillig?

"Undrar".
Om de har sagt som du säger, att det bara är en engångsaktivering, fine, det har jag missat

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ztreek:

Finns inga direkta nyheter i The Sims 4 som är tilltalande för någon imo.

Det dom sagt är nytt är utveckling av AI. Om det är sant att dom lyckats göra mer intelligent AI som känns mer naturlig är det en ganska stor skillnad.
Men lite väl tidigt att lyssna på hype innan spelet är ute.

Tycker en bättre AI är en självklarhet, men resten av spelet då?
varför har de fått för sig att ta bort småbarn och poler?

Svårighetsgraden i trean är ett skämt, även under de sämsta omständigheterna så kan du på 2-3h bli stenrik.
diggar att byggläget blivit bättre, men jag vet inte.. jag har gillat The Sims spelen, spelat dem säkert 150h styck, men jag tröttnar alltid när det inte finns någon svårighet eller misslyckande.

Jag vill att de ska utveckla spelet mer, det har inge riktigt djup för den inbitne spelaren på det sättet jag vill ha det.

Varför kan man inte vara med simmen på jobbet? helt random bryta sig in hos folk och stjäla deras möbler..
Varför kan man inte följa med till skolan och starta ett bråk med den stöddiga killen?

sen vill jag ha konsekvenser på sånt som händer, att man åker in i fängelset, att den stöddiga killen kommer tillbaka med flera.

Visst, The Sims är ett barnspel i förstahand, men en "adult expansion" hade varit intressant, med mer vuxet material som alkohol, slagsmål, dramatiska dödsfall m.m, livet är inte ett paradis som The Sims får det att låta, jobba några timmar om dagen, köp ett drömhus med pool och den senaste tekniken.

Att ta bort småbarn är i särklass det mest idiotiska man kan göra med ett familjespel. Så svaret på den frågan har varken jag och förmodligen ingen annan vettig människa på jorden.

Har inte spelat Sims nog mycket för att veta alla stora skillnader. Tyckte själv den roligaste delen av spelet var att bygga ett hem. En sak jag gillade med Sims 3 var att man kunde ändra tiden så ens Sim inte levde ut sitt liv på få dagar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Sålänge Sims 4 är spelbart så är jag nöjd ärligt talat. Sims 3 saknade optimering, med alla expansioner installerade eller en stad med många invånare så började spelet lagga så fruktansvärt och fryste i ca 1-2 sekunder var 5:e sekund. Det går att spela men det är oerhört irriterande.

Exakt så. Tar hundra år att starta dessutom.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem
Skrivet av Nimr0d:
Skrivet av Luciphear:

Sålänge Sims 4 är spelbart så är jag nöjd ärligt talat. Sims 3 saknade optimering, med alla expansioner installerade eller en stad med många invånare så började spelet lagga så fruktansvärt och fryste i ca 1-2 sekunder var 5:e sekund. Det går att spela men det är oerhört irriterande.

Exakt så. Tar hundra år att starta dessutom.

Skaffa SSD så är det inga problem. Att starta Sims 3 med massvis av expansioner och addons går fortare än att vänta på att en polack ska ladda färdigt i League of Legends.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Nimr0d:
Skrivet av Luciphear:

Sålänge Sims 4 är spelbart så är jag nöjd ärligt talat. Sims 3 saknade optimering, med alla expansioner installerade eller en stad med många invånare så började spelet lagga så fruktansvärt och fryste i ca 1-2 sekunder var 5:e sekund. Det går att spela men det är oerhört irriterande.

Exakt så. Tar hundra år att starta dessutom.

Skaffa SSD så är det inga problem. Att starta Sims 3 med massvis av expansioner och addons går fortare än att vänta på att en polack ska ladda färdigt i League of Legends.

Har redan en, men lite svårt o kasta in Sims 3 med alla expansioner på en 128 GB systemdisk... Har det dock på en Raptor 10 000 RPM, men fortfarande SJUKT slött.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Länken leder till ett videoklipp där Quill18 pratar om varför han tror att de har tagit bort pooler och småbarn.
https://www.youtube.com/watch?v=X5FmCJYR17k&list=UUbx1TZgxfIa...


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

EA tänker på spelarna så de optimerade spelet.

Medlem

Självklart, det finns ju pengar på den mobila marknaden att hämta...

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Har de äntligen optimerat ett The Sims spel!?

Från vad jag har uppfattat så istället för att ladda en hel stad och inga fler laddningar så består världen av så kallade neighbour hoods med ett antal hus ca 5-6 sen laddas det mellan varje etrc..

Medlem
Skrivet av KeeperofMee:
Skrivet av MrPeters:

Har de äntligen optimerat ett The Sims spel!?

Från vad jag har uppfattat så istället för att ladda en hel stad och inga fler laddningar så består världen av så kallade neighbour hoods med ett antal hus ca 5-6 sen laddas det mellan varje etrc..

Förhoppningsvis så är det korta loadingscreens, i alla fall om man har en hyfsad dator.

12
Skriv svar