Handlingstung trailer från Shadow of Mordor

Robot
Medlem
Handlingstung trailer från Shadow of Mordor

Intressant handling verkar spelat ha i alla fall. Det är väl Sauron som är förklädd som den blonda alven, eller är jag helt fel ute?

Medlem

Bra röstskådisar!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

I'M CUMMING!!!

Alla som är LOTR fans vet vad detta har för jävla betydelse! Fucking epic plot! Borde fan nästan förhandsboka till Steam!!!

Handlingen kan bli hur jävla mäktig som helst!!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Geeks Gaming
Skrivet av Remus:

http://gifsec.com/wp-content/uploads/GIF/2014/03/Shocked-frod...

I'M CUMMING!!!

Alla som är LOTR fans vet vad detta har för jävla betydelse! Fucking epic plot! Borde fan nästan förhandsboka till Steam!!!

Handlingen kan bli hur jävla mäktig som helst!!!

Oj oj oj!.. trodde dom skulle sabba loren totalt men detta va verkligen ett Jizz i brallan moment

Medlem

Vänta, ingen pre-order bonus?? Oh wait där är den... Jag minns när man köpte något tidigt så fick man en mugg med Super Mario på men inte för att kunna spela Luigi.

Medlem

Hängde inte med riktigt. Jag har inte så jättestor koll på LOTR-loren.

Aja, man lär väl förstå när man väl spelar det.

MEG
Medlem

Riktigt bra trailer, och ja det måste ha varit Sauron i fager skepnad, han blåste alverna när de gjorde maktens ringar...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Mm, det här liret är intressant.


signatur

Miner, don´t shoot!

FM-guru
F.d. Sisyr

Det var ingen dum imitation Gollums röstskådis gjorde.

Medlem

Det här spelet blev nyss lite mer intressantare! Självaste Celebrimbor liksom!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Jozo:

Intressant handling verkar spelat ha i alla fall. Det är väl Sauron som är förklädd som den blonda alven, eller är jag helt fel ute?

Yes, det verkar vara han som Annatar, lord of gifts.

Skrivet av Skelögd:

Hängde inte med riktigt. Jag har inte så jättestor koll på LOTR-loren.

Aja, man lär väl förstå när man väl spelar det.

Korta drag:

Under andra åldern så skapade alven Celebrimbor tillsammans med Annatars inflytande maktens ringar (som kom bli dvärgarnas sju ringar, människornas nio och alvernas tre). Men när Celebrimbor upptäckte att Annatar skapade en mästarring att kontrollera dom andra, och att Annatar själva verket var Sauron, så gömde han alvernas tre ringar bortom Saurons inflytande.

Detta ledde sen till Last Alliance of Men and Elves som man kan se i början av Sagan om Ringen filmerna när Sauron dräps och förlorar ringen.

Så trailern är vålnaden Celebrimbor, alvsmeden som skapade maktens ringar och berättar att storyn handlar om hans hämnd emot Sauron.

Medlem

Ahha ett spel av Monolith, ja då kan det inte bli fel. Alla deras spel har en egenhet och en kvalitet som lockar. Nog de enda som skulle klara av licensspel utan att göra en soppa av det hela.

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Det här spelet blev nyss lite mer intressantare! Självaste Celebrimbor liksom!

Därför undrar man inte om det på ett sätt kanske varit coolare om man fått reda på det i spelet

Men samtidigt hade folk inte blivit lika taggade om de inte fick se det i trailern.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Synd att spelet verkar ha riktigt tråkigt gameplay :/

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av jimbow1234:

Synd att spelet verkar ha riktigt tråkigt gameplay :/

Om man ogillar genren, kanske. Ser lysande ut.

Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Synd att spelet verkar ha riktigt tråkigt gameplay :/

Mothafucking WHAT?

@ Davio, tackar

Medlem

Fantastisk trailer. Gåshud.

Medlem
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av jimbow1234:

Synd att spelet verkar ha riktigt tråkigt gameplay :/

Mothafucking WHAT?

@ Davio, tackar

Av det jag sett hittills så verkar det vara en Assassins Creed klon med massa spammande av knappar i strider som mer eller mindre ser identiska ut hela tiden + " press X to dogde" osv.
Får inte heller någon känsla av Lotr.
Men vem vet, kanske finner det intressant när vi närmar oss release.

Medlem

Kommer till 360 och Ps3 men inte till WiiU wtf?

Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Synd att spelet verkar ha riktigt tråkigt gameplay :/

sjukt random, tror jag nog inte missa du alla awards i slutet? sällan en stor titel har såpass många i en trailer!

Ska lätt ha detta!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Inaktiv

Blir köp till PS4.

Medlem
Medlem

Men, men vem är den andre i trailern?

Han kan ju inte vara en av Dúnedain eller en numenorier, men för att Celembrimbor ska söka upp honom så måste han ju vara någon av betydelse.... Dags att rota litet i The History of Middle Earth kanske... Han skulle ju kunna vara en ättling av numenor men de är väl alla bland Dúnedain och bland numenorierna så är väl den enda The Mouth?

Medlem

Fick lite gåshud.. kanske blir köp ändå x)

Medlem
Skrivet av RobbinC:
Skrivet av jimbow1234:

Synd att spelet verkar ha riktigt tråkigt gameplay :/

sjukt random, tror jag nog inte missa du alla awards i slutet? sällan en stor titel har såpass många i en trailer!

Ska lätt ha detta!

Watch Dogs fick 82 awards på E3 2012, så awardsen betyder inte ett skit
Men får väl hoppas att jag har fel och kanske fixar mig ett "demo" vid release

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Men, men vem är den andre i trailern?

Han kan ju inte vara en av Dúnedain eller en numenorier, men för att Celembrimbor ska söka upp honom så måste han ju vara någon av betydelse.... Dags att rota litet i The History of Middle Earth kanske... Han skulle ju kunna vara en ättling av numenor men de är väl alla bland Dúnedain och bland numenorierna så är väl den enda The Mouth?

Den andra är en påhittad karaktär som heter Talion och är huvudperson i spelet. Mer om honom finns här. http://shadowofmordor.wikia.com/wiki/Black_Gate

Så chansen finns att han kan ha Dúnedain eller numenorien blod i sig, och mycket av det blodet har blivit blandat med åren. Det är bara rangers of the north som mer eller mindre har starkt Dúnedain blod i sig vad jag vet. Sen finns det massa "svarta numenorians" ifrån Haraldrim exempelvis, så att de blodet är inte ovanligt bara väldigt utspätt. Men får se vad som tagas i historien.

Att Celebrimbor söker upp honom kan vara att de delar samma personliga hat emot Sauron då Sauron dräpt Talions familj.

Medlem
Skrivet av Davio:
Skrivet av Jozo:

Intressant handling verkar spelat ha i alla fall. Det är väl Sauron som är förklädd som den blonda alven, eller är jag helt fel ute?

Yes, det verkar vara han som Annatar, lord of gifts.

Skrivet av Skelögd:

Hängde inte med riktigt. Jag har inte så jättestor koll på LOTR-loren.

Aja, man lär väl förstå när man väl spelar det.

Korta drag:

Under andra åldern så skapade alven Celebrimbor tillsammans med Annatars inflytande maktens ringar (som kom bli dvärgarnas sju ringar, människornas nio och alvernas tre). Men när Celebrimbor upptäckte att Annatar skapade en mästarring att kontrollera dom andra, och att Annatar själva verket var Sauron, så gömde han alvernas tre ringar bortom Saurons inflytande.

Detta ledde sen till Last Alliance of Men and Elves som man kan se i början av Sagan om Ringen filmerna när Sauron dräps och förlorar ringen.

Så trailern är vålnaden Celebrimbor, alvsmeden som skapade maktens ringar och berättar att storyn handlar om hans hämnd emot Sauron.

Inte 100% riktigt.
Sauron var inte delaktig i skapandet av alvernas tre ringar.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Davio:
Skrivet av Jozo:

Intressant handling verkar spelat ha i alla fall. Det är väl Sauron som är förklädd som den blonda alven, eller är jag helt fel ute?

Yes, det verkar vara han som Annatar, lord of gifts.

Skrivet av Skelögd:

Hängde inte med riktigt. Jag har inte så jättestor koll på LOTR-loren.

Aja, man lär väl förstå när man väl spelar det.

Korta drag:

Under andra åldern så skapade alven Celebrimbor tillsammans med Annatars inflytande maktens ringar (som kom bli dvärgarnas sju ringar, människornas nio och alvernas tre). Men när Celebrimbor upptäckte att Annatar skapade en mästarring att kontrollera dom andra, och att Annatar själva verket var Sauron, så gömde han alvernas tre ringar bortom Saurons inflytande.

Detta ledde sen till Last Alliance of Men and Elves som man kan se i början av Sagan om Ringen filmerna när Sauron dräps och förlorar ringen.

Så trailern är vålnaden Celebrimbor, alvsmeden som skapade maktens ringar och berättar att storyn handlar om hans hämnd emot Sauron.

Inte 100% riktigt.
Sauron var inte delaktig i skapandet av alvernas tre ringar.

Var som jag tidigare berättat LOTR "nörd" när jag var ung. Nu ser jag väl detta mera som Peter Jacksons version med eventuellt Andy Serkis som Gollum. Även om de inte ÄR inblandade. Så verkar de göra en större världsutveckling i Tolkiens anda. Som Peter Jacksons Team gjorde med filmerna.

The Hobbit är ju dock nästan "äckligt" jobbig ibland. Men jag är inte så nördig så jag INTE kan se de filmerna som underhållande. MEN jag försöker hålla min åsikt av bok till film för mig själv. The Hobbit är för övrigt (för de som inte läst böckerna) i stort sett en barnbok. För sedan utvecklar Tolkien hela världen i "Lord of the rings". Som HAN för övrigt ville släppa som EN bok. Förlaget tyckte då att han var lite knäpp och sa att det nog inte blev en så läsvänlig version(+pengar med 3 delar).

Tillbaka till spelet. BRA trailer. Kan nog tänka mig att köpa det bara jag sett nog många trailers och framförallt läst om det ÄR spelbart. Snygga mellansekvenser gör inget spel.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Davio:
Skrivet av Jozo:

Intressant handling verkar spelat ha i alla fall. Det är väl Sauron som är förklädd som den blonda alven, eller är jag helt fel ute?

Yes, det verkar vara han som Annatar, lord of gifts.

Skrivet av Skelögd:

Hängde inte med riktigt. Jag har inte så jättestor koll på LOTR-loren.

Aja, man lär väl förstå när man väl spelar det.

Korta drag:

Under andra åldern så skapade alven Celebrimbor tillsammans med Annatars inflytande maktens ringar (som kom bli dvärgarnas sju ringar, människornas nio och alvernas tre). Men när Celebrimbor upptäckte att Annatar skapade en mästarring att kontrollera dom andra, och att Annatar själva verket var Sauron, så gömde han alvernas tre ringar bortom Saurons inflytande.

Detta ledde sen till Last Alliance of Men and Elves som man kan se i början av Sagan om Ringen filmerna när Sauron dräps och förlorar ringen.

Så trailern är vålnaden Celebrimbor, alvsmeden som skapade maktens ringar och berättar att storyn handlar om hans hämnd emot Sauron.

Inte 100% riktigt.
Sauron var inte delaktig i skapandet av alvernas tre ringar.

Fast kommentaren skrev ju "under Saurons inflytande", och det är ju riktigt på så sätt att ringarna skapades med kunskap som Sauron gett alverna (och att de därigenom inte var fullständigt befriade från honom).

Har å andra sidan inte stenkoll på Tolkie-lore, så kanske missat nåt.

12
Skriv svar