The Last of Us till Playstation 4 – spelvärlden är i extas

Robot
The Last of Us till Playstation 4 – spelvärlden är i extas
Medlem
The Last of Us till Playstation 4 – spelvärlden är i extas

Mästerligt

Medlem

Det är väl ändå iövermorgon? Onsdag den 30 Juli?

Medlem

Spelet är inte mer än bra. Förstår inte varför det anses mästerligt. Det tillför ju inget banbrytande i spelbranschen direkt...

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Spelet är inte mer än bra. Förstår inte varför det anses mästerligt. Det tillför ju inget banbrytande i spelbranschen direkt...

Folk tycker olika. Många säger att både Oblivion och Skyrim är så oerhört bra, själv är de bland de sämsta spelen jag lagt händerna på av flertal anledningar men jag kan ändå förstå vad det är folk gillar i spelen - jag håller bara inte med om det.

Så det är en smaksak, helt enkelt.

Redaktör
Ponny
Skrivet av MutatedElk:

Det är väl ändå iövermorgon? Onsdag den 30 Juli?

Tryckfelsnisse slant med fingrarna. Nu ska han få smisk!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Snacka om överskattat spel

Medlem

Om man, som jag, tycker att Unchartedspelen inte tillförde något större nöje så antar jag att man kan stå över med gott samvete?

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Om man, som jag, tycker att Unchartedspelen inte tillförde något större nöje så antar jag att man kan stå över med gott samvete?

Jag är inget stort fan av Uncharted heller men The last of us tycker jag är ett rent mästerverk. Ska definitivt köra om det till Ps4. Tycker du kan ge det en chans, särskilt om du skulle få tag på det billigare i framtiden

Medlem

Strax över 400kr på PSN. Billigare än butikerna som är listade på Prisjakt. DET är inte vanligt

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Snacka om överskattat spel

Håller med. Det är ett bra spel, men det är inte värt full pott. Får 4/5 av mig. Grym story men kontrollerna känns klumpiga (samma gäller Uncharted) och ljudeffekterna för vapnen som känns platt.

I detta fall så känns det som att ingen riktigt vågar såga TLoU pga rädsla för arga fans. Ser ju bara vad som händer om FZ (som är en relativt liten spelsajt på världskartan) ger "fel" betyg. Folk drar upp OFP 2 än idag, och det är 5 år gammalt.

Medlem

Jag gillar Storyn, atmosfären och känslan i spelet överlag. Jag kände faktiskt inget negativt med kontrollerna eller nått annat. Visst va det svårt att skjuta men det ansåg jag va en del i mekaniken.

Skribent

Råkade boka spelet. Hoppas hype-nissarna har rätt, annars blir det smisk.


signatur

I am the black wizards.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Rakoon:

Snacka om överskattat spel

Håller med. Det är ett bra spel, men det är inte värt full pott. Får 4/5 av mig. Grym story men kontrollerna känns klumpiga (samma gäller Uncharted) och ljudeffekterna för vapnen som känns platt.

I detta fall så känns det som att ingen riktigt vågar såga TLoU pga rädsla för arga fans. Ser ju bara vad som händer om FZ (som är en relativt liten spelsajt på världskartan) ger "fel" betyg. Folk drar upp OFP 2 än idag, och det är 5 år gammalt.

This!

Jag håller helt med. Kanske till och med lutar åt en trea i betyg snarare än en fyra. Men det är gränsfall. Det är ett bra spel, absolut, men jag känner inte den där "HERREGUDHIMLENRAMLARNER"-haussen som alla andra. Och när FZ inte hade med det på GOTY-listan tog det mycket riktigt hus i helvete.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Har ej lirat originalet så det ska blir sköj och spela till helgen


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

ZF
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Grym story men kontrollerna känns klumpiga (samma gäller Uncharted) och ljudeffekterna för vapnen som känns platt.

kontrollen måste ju först och främst passa spelet. det hade inte funkat om det hade direktutväxling så man kunde kuta runt som vore det Quake. naturligtvis kan det handla om grader också, men jämfört med GTAV har spelet inga problem med opassande kontroller tycker jag nog. inte ens i de fåtal mer intensiva scenerna kan man rimligen skylla kontrollen om det gick åt pipan.

Skrivet av Johan Olander:

Råkade boka spelet. Hoppas hype-nissarna har rätt, annars blir det smisk.

den mängden nissar att smiska kommer gå hårt på handflatan..

Medlem
Skrivet av EGS8877:
Skrivet av brunnlake:

Om man, som jag, tycker att Unchartedspelen inte tillförde något större nöje så antar jag att man kan stå över med gott samvete?

Jag är inget stort fan av Uncharted heller men The last of us tycker jag är ett rent mästerverk. Ska definitivt köra om det till Ps4. Tycker du kan ge det en chans, särskilt om du skulle få tag på det billigare i framtiden

Schysst! Ska definitivt testa om det någon gång dyker upp på PS+

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Har ej lirat originalet så det ska blir sköj och spela till helgen

Det kommer du inte ångra Warpis

Skribent
Skrivet av ZF:
Skrivet av Bojkott:

Grym story men kontrollerna känns klumpiga (samma gäller Uncharted) och ljudeffekterna för vapnen som känns platt.

kontrollen måste ju först och främst passa spelet. det hade inte funkat om det hade direktutväxling så man kunde kuta runt som vore det Quake. naturligtvis kan det handla om grader också, men jämfört med GTAV har spelet inga problem med opassande kontroller tycker jag nog. inte ens i de fåtal mer intensiva scenerna kan man rimligen skylla kontrollen om det gick åt pipan.

Skrivet av Johan Olander:

Råkade boka spelet. Hoppas hype-nissarna har rätt, annars blir det smisk.

den mängden nissar att smiska kommer gå hårt på handflatan..

Tänkte inte på det...


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Önskar jag hade haft den här versionen när jag spelade Störde mig som satan på 30fps. Otroligt vad de lyckades kräma ur ps3an ändå dock.

Medlem

Spelade ca 1/3-del av spelet på ps3 och fick sen höra att det skulle släppas till ps4. Slutade då att spela och har försökt förtränga/radera det jag upplevt hittills av storyn med alkohol och andra tunga substanser...Tycker jag lyckats rätt bra, då jag tom har glömt mitt inlogg för PSN. Kommer bli fantastiskt det här!!

Medlem

Är inte samma spel som till PS3?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Rakoon:

Snacka om överskattat spel

Håller med. Det är ett bra spel, men det är inte värt full pott. Får 4/5 av mig. Grym story men kontrollerna känns klumpiga (samma gäller Uncharted) och ljudeffekterna för vapnen som känns platt.

I detta fall så känns det som att ingen riktigt vågar såga TLoU pga rädsla för arga fans. Ser ju bara vad som händer om FZ (som är en relativt liten spelsajt på världskartan) ger "fel" betyg. Folk drar upp OFP 2 än idag, och det är 5 år gammalt.

This!

Jag håller helt med. Kanske till och med lutar åt en trea i betyg snarare än en fyra. Men det är gränsfall. Det är ett bra spel, absolut, men jag känner inte den där "HERREGUDHIMLENRAMLARNER"-haussen som alla andra. Och när FZ inte hade med det på GOTY-listan tog det mycket riktigt hus i helvete.

Om man lägger gameplay åt sidan och bara tittar på story, voice acting och utförande ligger spelet i en helt annan liga än Telltales Walking Dead men ändå ger man Walking Dead ett högt betyg.

Jag tycker inte spelet är perfekt men i mina ögon helt klart ett av de bästa spelen genom tiderna och är ett spel som höjt ribban för story baserade spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Blir till att spela igenom igen då fast på PS4. Och jag som hatar konsolkontroller.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

SoL
Medlem

Jag håller med många andra härinne att spelet inte är mästerligt men att det är bra, förstår inte hur de kan vara sån hype kring de?
För mig är demons souls och dark souls mästerliga spel jag vet de e en dålig jämförelse men ändå..

Medlem

Förbeställt och längtar som satan ^^

Medlem

www.wowhd.se har 20% rabatt på spel.

The Last of Us går på 335kr vilket inte är speciellt mycket.
Metro Redux (PS4) för er som inte har PC så går den att boka för 235kr.

Måste dock varna att butiken känns helskum och tar LÅNG tid att få sina spel man beställer. Inte så konstigt då spelen skickas från Hong Kong och supporten sköts av Illuminati, men när det ibland är billigt som snor att beställa så får man väl stå sitt kast.

och köp inga parfymer eller schampo från butiken. Är någon super helig frakt som kostar mer än satan.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

såg inte vad som va så bra med de.. storyn var bra men annars var de inget speciellt... ser absolut inte vad hypen är över.. =/

Medlem
Skrivet av wallde:

såg inte vad som va så bra med de.. storyn var bra men annars var de inget speciellt... ser absolut inte vad hypen är över.. =/

Kan absolut inte tala för alla o åsikter är ju som de är men personligen så tycker jag att spelet förtjänar en del uppmärksamhet bara för det faktumet att de har health bar o att man kan bära mer än 2 vapen samtidigt. Det är väldigt sällsynt idag så de är bra att ett spel med de mekanikerna blir populärt och bevisar att spelare är tillräckligt smarta för att hantera lite mer tänkande i sina spel än "gå fram, skjut, göm dig, skjut, repetera".

Har många fler orsaker varför jag gillar spelet men tänkte ge lite som vem som helst kan uppskatta.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

1
Skriv svar