Medlem
ARMA 3

God Afton alla,
Jag köpte precis ARMA 3 och tänkte börja spela lite, främst SP. Jag har hört att dessa ARMA skall vara svåra att komma in i men jag har semester så "bring it" - Jag köper, installerar och börjar spela och jag tror att jag poppar ett kärl i hjärnan snart. Jag menar, spelet är ju som gjort för att man skall avinstallera det?! Jag börjar, som alltid med SP-kampanjen och den är ju helt wack. För att inte bli för långranding skall jag lista skit som jag stör mig på.
1. - Jag blir trött direkt, som en bullfet 14-årigt mobboffer kan jag springa 25 meter innan min "gubbe" kryper fram på marken utmattad. Jag skiter i om siktet svajar när man är trött, ok, men jag hinner för fan inte ens fram till strider innan de är över pga att jag springer i 2 km/h, de andra i 10.... wtf.
2. - Vartenda gång vi blir beskutna eller någon i mitt gäng ser en fiende så börjar eldstriden och jag har inte en jävla sportmössa om vad som händer... jag ser ingenting, ingen och undar vad fan det är frågan om... så blir jag skjuten. Gärna genom ett hus ett en stor sten jag sitter bakom. Perfect.
3. - I detta realismens spel så tål alla AI 25 -30 direct hits och jag tål 2 innan jag dör. Perfect.
4. - Alla instruktioner om hur man skall göra saker och ting försvinner och man kan inte se dem igen... 5-6 gånger har jag fått kolla youtube för att lista ut hur man gör något, exempelvis hur man placerar ut minor...
5. - Alla som ÄLSKAR ARMA och som vill berätta hur man gör kan inte bara säga "lägg ut minor genom att scrolla med mushjulet", nej, det är 1-2 timmars snack om vilken färg som är bäst på ryggsäcken...
6. - Multiplayer... Jag ledsnade till slut på att spela samma bana och jag är sårad och kan inte mer än krypa fram, fienden ser mig på 2 km avstånd, jag ser dem knappt om de kliver ut framför mig - dessutom blir jag dödad genom byggnader och ibland vet jag inte varför alls. Multiplayer... Jag testade och fick godkänna anti-cheat, fick välja fan vet...grön, röd, blå eller whatever... server laddar, tankar whatever... och... "mission failed"... Testar med röd istället...samma sak... grön...samma sak... byter server. Kommer in och undrar vad jag skall göra... det är fler på servern men jag samlar ihop lite saker och skriver till alla "hej, någon här?" - inget svar....

Alltså, det var länge sedan ett spel gjorde mig så här förbannad, det är svårt endast pga att det är felgjort inte pga av realism, det är inte realistiskt för fem öre. BF är MYCKET mer realistiskt!

Kan tillägga att jag kollade några missions på youtube när folk spelade arma 3 och de ville så gärna att det var på riktigt att de nästan började gråta när de inte klarade sitt uppdrag - Det gjorde mig lagom förbannad redan innan jag började spela... De pratade precis som det vore på riktigt och de fick säkert stånd när de lyckades skjuta en AI... jag mår illa.

Spelet har potential, främst som plattform för mods men jag skall nog plöja innehållet för vad det är också men holy shit - kan det vara så här hjärndött utan att någon reagerar? Fy fan, jag får räkna tills jag är hes för att få fram alla saker som är fel med detta spelet.

Vad tycker du?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

1. Tröttheten är från senaste patchen, ämnad att göra spelet mer realistiskt, men som tyvärr övergjorde det. Vi förväntar oss en fix för detta snart.
2. Detta löser du genom erfarenhet. Nej, du blir inte skjuten igenom saker, utan troligen flankad eller skjuten från vinklar du inte tänkt på.
3. Jag sänker AI med 1-2 skott i bröstet, 1 i huvudet.
4. Hm, inte säker på om du kan ändra hur ofta och länge tips visas, men mitt tips är att spela den nyligen släppta bootcamp!
5. Du kollar på fel ställen. Knappast spelets fel.
6. Samma bana? "Banan" är långt större än t.ex alla BF4's banor tillsammans. Låångt större. Det finns dessutom två.

Battlefield är INTE mer realistiskt. Det är du som spelar ett spel som inte tycks vara rätt spel för dig. Du snackar skit om de som faktiskt spelar spelet med inlevelse, och som spelar med lite mer tanke än "gå dit, skjuta där".

Man pratar som man gör för att det fungerar. Termer osv används av personer, menyer, info och objektiv i spelet. Att inkludera de i hur man pratar med sitt lag är då naturligt. Sen spelar alla olika. Det ger dig ingen rätt att på något sätt döma någon för hur de spelar. Jag spelar mycket Arma, och vi spelar med en hel del "inlevelse", just för att vi gillar det realistiska i det, det fungerar, men främst av allt, vi vet vad spelet är för spel. Vi börjar inte spela Arma, förväntar oss att lära oss det på någon timme, och blir därefter förbannade och kastar paj på spelet och dess mamma bara för att vi inte förstår oss på det.

Det är helt enkelt så att Arma 3 är ett ganska hardcore spel, precis som sina företrädare. Det krävs en del inkörningsperiod och en hel del arbete för att faktiskt komma in i hur det spelas. Det handlar inte om att något är fel med spelet eller att spelet är dåligt gjort. Nej, Arma 3 är inte perfekt. Långt ifrån. Menyerna var de förmodligen höga när de designade. Men det var heller iofs inte så mycket du pratade speciellt mycket om, så jag antar att det i sig inte var något stort problem. (Det är det oftast inte, det är mest frustrerande)

Men det första man lär sig i Arma om man lägger lite energi på att fundera och analysera, är att det mesta styrs via scrollen, till exempel. Hur länge spelade du innan du blev förbannad på spelet och började skapa negativa åsikter om det? 20 minuter? En timme? Tre timmar? Det tog mig många timmar innan jag kom in helt i spelet. Så är det nog för alla.

Spelet är inte hjärndött. Din rant är däremot ganska hjärndöd. Du tycks inte ha så mycket koll på något heller. Om man ska förstå sig på ett spel, varför saker händer, och hur man kan göra något åt det, måste man ha mer insikt än "Fick välja whatever". Börja där. Sätt dig in allt ifrån mekanik och spellägen till menyer. Därefter kommer det gå mycket bättre.

Slutligen, ja, det finns väldigt mycket video-coverage av Arma 3 på t.ex Youtube. De flesta är däremot rätt seasoned players, vilket leder till lite andra diskussioner än de du söker. Har tyvärr inget exempel på någon kanal just nu, men ska se om jag kan hitta något som är passande. Annars kan du ju alltid fråga på ett forum till exempel. Reddit är bra annars, bra och snabba svar.

Döm inte spelet - Lär du hur det fungerar, eller acceptera att det kanske inte är för dig.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

1. Tröttheten är från senaste patchen, ämnad att göra spelet mer realistiskt, men som tyvärr övergjorde det. Vi förväntar oss en fix för detta snart.
2. Detta löser du genom erfarenhet. Nej, du blir inte skjuten igenom saker, utan troligen flankad eller skjuten från vinklar du inte tänkt på.
3. Jag sänker AI med 1-2 skott i bröstet, 1 i huvudet.
4. Hm, inte säker på om du kan ändra hur ofta och länge tips visas, men mitt tips är att spela den nyligen släppta bootcamp!
5. Du kollar på fel ställen. Knappast spelets fel.
6. Samma bana? "Banan" är långt större än t.ex alla BF4's banor tillsammans. Låångt större. Det finns dessutom två.

Battlefield är INTE mer realistiskt. Det är du som spelar ett spel som inte tycks vara rätt spel för dig. Du snackar skit om de som faktiskt spelar spelet med inlevelse, och som spelar med lite mer tanke än "gå dit, skjuta där".

Man pratar som man gör för att det fungerar. Termer osv används av personer, menyer, info och objektiv i spelet. Att inkludera de i hur man pratar med sitt lag är då naturligt. Sen spelar alla olika. Det ger dig ingen rätt att på något sätt döma någon för hur de spelar. Jag spelar mycket Arma, och vi spelar med en hel del "inlevelse", just för att vi gillar det realistiska i det, det fungerar, men främst av allt, vi vet vad spelet är för spel. Vi börjar inte spela Arma, förväntar oss att lära oss det på någon timme, och blir därefter förbannade och kastar paj på spelet och dess mamma bara för att vi inte förstår oss på det.

Det är helt enkelt så att Arma 3 är ett ganska hardcore spel, precis som sina företrädare. Det krävs en del inkörningsperiod och en hel del arbete för att faktiskt komma in i hur det spelas. Det handlar inte om att något är fel med spelet eller att spelet är dåligt gjort. Nej, Arma 3 är inte perfekt. Långt ifrån. Menyerna var de förmodligen höga när de designade. Men det var heller iofs inte så mycket du pratade speciellt mycket om, så jag antar att det i sig inte var något stort problem. (Det är det oftast inte, det är mest frustrerande)

Men det första man lär sig i Arma om man lägger lite energi på att fundera och analysera, är att det mesta styrs via scrollen, till exempel. Hur länge spelade du innan du blev förbannad på spelet och började skapa negativa åsikter om det? 20 minuter? En timme? Tre timmar? Det tog mig många timmar innan jag kom in helt i spelet. Så är det nog för alla.

Spelet är inte hjärndött. Din rant är däremot ganska hjärndöd. Du tycks inte ha så mycket koll på något heller. Om man ska förstå sig på ett spel, varför saker händer, och hur man kan göra något åt det, måste man ha mer insikt än "Fick välja whatever". Börja där. Sätt dig in allt ifrån mekanik och spellägen till menyer. Därefter kommer det gå mycket bättre.

Slutligen, ja, det finns väldigt mycket video-coverage av Arma 3 på t.ex Youtube. De flesta är däremot rätt seasoned players, vilket leder till lite andra diskussioner än de du söker. Har tyvärr inget exempel på någon kanal just nu, men ska se om jag kan hitta något som är passande. Annars kan du ju alltid fråga på ett forum till exempel. Reddit är bra annars, bra och snabba svar.

Döm inte spelet - Lär du hur det fungerar, eller acceptera att det kanske inte är för dig.

Kunde nog inte säga bättre själv faktiskt!! Jag har själv spenderat massvis med timmar i ArmA3 och dagligen så sitter jag o lär saker o ting till mina kompisar som man spelar med och dom har själva spenderat 100+ timmar i det och fortfarande så finns det småsaker man kan lära sig!!

Att du på någon timme gissar jag på sitter där och trycker ner ArmA3 för att du inte förstår hur man gör saker o ting är ju inte spelets fel för jag och många andra har inte alls några problem men vi förstår att det kan ta ett par timmar innan någon blir ens van vid spelet!!

Medlem

Jag kom att tänka på den här historiska bilden när jag läste om din krigsfrustration:

Medlem

Hmmm... fan vad allt har ändrats sedan jag postade här sist. Nåja - tack för era svar och reaktioner, jag var jävligt frustrerad igår när jag slutade spela och ville bara reta någon. Tack för att ni tog åt er, nu känns det bättre. Jag skall inte dementera en massa av det jag skrev, mest för att jag måste spara på krafterna för att orka spela ett pass till ikväll men det mesta var för att retas.

Jag har spelat 10 timmar enligt steam, detta i sträck så inte konstigt om jag nästan sprängde ett blodkärl i huvudet av ilska. Jag har kört bootcamp.

De verkliga problemen är fatigue som gör att jag missar hela spelet, jag hinner ju aldrig fram till det roliga innan det är över, jag har testat olika sätt att springa, att variera springa/sprint osv men jag hinner inte med de andra i squaden. Så är det detta med att de tycks se mig på sjukt långt avstånd, jag har inte en chans att se vart det skjuter ifrån och ofta ser jag inte AI'n alls trots att jag kör med tre skärmar så jag har bra koll på sidorna... Det markeras rött ibland och jag får order att skjuta med det verkar sällan vara någon bakom den röda markeringen. Tycker ljudet att skotten är väldigt förvirrande också, man lär sig kanske identifiera vilka ljud som är vilka men nu är det bara "hur fan kan det skjuta från ängen jag just gick förbi? Är det GTA4 där fiender bara uppstår ur tomma intet?"

Jag förstår att det kan vara roligt att gå in för ett spel men de videos jag kollat ger mig bara ett jävligt kissnödigt intryck.

Skrivet av Holmann:

Att du på någon timme gissar jag på sitter där och trycker ner ArmA3 för att du inte förstår hur man gör saker o ting är ju inte spelets fel för jag och många andra har inte alls några problem men vi förstår att det kan ta ett par timmar innan någon blir ens van vid spelet!!

Jag förstår hur man gör det mesta, problemet är ju att man måste gå utanför spelet och forska för att ta reda på det, det står ju ingenstans hur man gör - Jag har inte spelat de andra spelen och spelet borde vara mer utförligt kring hur man spelar.

..börjar bli lite sur på att det gått 10 timmar och jag har inte fått flyga ännu...

Och, bilden illustrerade mycket bra min situation. Tack!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

10 timmar och inte fått flyga? Lägg på en nolla.

Vad är det som har förändrats dock? Att folk inte började bråka och kasta paj? I det läget, gjorde du alltså posten med motivation och förhoppning att det skulle bli dålig stämning? Isånafall känns det lite sådär.

Det är också viktigt att komma ihåg att ljud i Arma är väldigt annorlunda mot andra spel, då du t.ex har med Sonic Boom i Arma. Det innebär att du hör knallen när kulan passerar i närheten och spränger ljudvallen, såvida du inte skjuter subsonisk ammo. (<340 m/s) Det kan ge intrycket av att det skjuts från andra håll än man förväntar sig.

Det fina med Arma 3 är att fienden aldrig spawnar ur tomma intet. De spawnar samtidigt som dig och följer därefter waypoints och liknande tills du är klar/död. Det är däremot mycket svårare att få en bra uppfattning av striden och positioner, då det helt enkelt är mer realistiskt.

De röda markeringarna markerar sällan en specifik soldat, utan oftast "median-området" där en grupp fiender finns. Om det däremot bara är en kvar markeras hans ungefärliga position ut, om jag förstått det rätt. Tricket i Arma är att inte bli beroende av ikoner, HUD och magisk radar, utan att lära sig göra allt manuellt.

MG #11: Support equipment should only support need, not dictate need

Detta gäller hårt i gaming överlag, och är något som många klassiskt tabbar sig på. Skapa inte ett behov av hjälpmedel, utan låt hjälpmeden styras av behovet. Annars riskerar du att bli beroende av den där magiska kartan från ett annat spel när du spelar ett nytt. Därför får du nog lite problem i Arma, eftersom du tycks ha spelat mycket Battlefield. Du är förmodligen van med ikoner, radar som visar fiender, osv. Sånt får du inte i Arma på samma sätt, och omställningen innebär en tvär inlärningskurva.

Jag är dock fortfarande nyfiken på hur du får att spelet enligt dig är dåligt utformat osv, till att BF är mer realistiskt? Makes no sense, och stämmer inte alls.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Hmmm... fan vad allt har ändrats sedan jag postade här sist. Nåja - tack för era svar och reaktioner, jag var jävligt frustrerad igår när jag slutade spela och ville bara reta någon. Tack för att ni tog åt er, nu känns det bättre. Jag skall inte dementera en massa av det jag skrev, mest för att jag måste spara på krafterna för att orka spela ett pass till ikväll men det mesta var för att retas.

Jag har spelat 10 timmar enligt steam, detta i sträck så inte konstigt om jag nästan sprängde ett blodkärl i huvudet av ilska. Jag har kört bootcamp.

De verkliga problemen är fatigue som gör att jag missar hela spelet, jag hinner ju aldrig fram till det roliga innan det är över, jag har testat olika sätt att springa, att variera springa/sprint osv men jag hinner inte med de andra i squaden. Så är det detta med att de tycks se mig på sjukt långt avstånd, jag har inte en chans att se vart det skjuter ifrån och ofta ser jag inte AI'n alls trots att jag kör med tre skärmar så jag har bra koll på sidorna... Det markeras rött ibland och jag får order att skjuta med det verkar sällan vara någon bakom den röda markeringen. Tycker ljudet att skotten är väldigt förvirrande också, man lär sig kanske identifiera vilka ljud som är vilka men nu är det bara "hur fan kan det skjuta från ängen jag just gick förbi? Är det GTA4 där fiender bara uppstår ur tomma intet?"

Jag förstår att det kan vara roligt att gå in för ett spel men de videos jag kollat ger mig bara ett jävligt kissnödigt intryck.

Skrivet av Holmann:

Att du på någon timme gissar jag på sitter där och trycker ner ArmA3 för att du inte förstår hur man gör saker o ting är ju inte spelets fel för jag och många andra har inte alls några problem men vi förstår att det kan ta ett par timmar innan någon blir ens van vid spelet!!

Jag förstår hur man gör det mesta, problemet är ju att man måste gå utanför spelet och forska för att ta reda på det, det står ju ingenstans hur man gör - Jag har inte spelat de andra spelen och spelet borde vara mer utförligt kring hur man spelar.

..börjar bli lite sur på att det gått 10 timmar och jag har inte fått flyga ännu...

Och, bilden illustrerade mycket bra min situation. Tack!

Vill du ha någon som håller dig i handen så är inte Arma-serien för dig. Så enkelt är det och det har varit så sedan Operation Flashpoint. Nu är det dock inte kampanjerna som gör att man spelar det, även om man kan träna lite där, utan MP. Framförallt sedan Arma 3 stöds av Steam Workshop. Det är bara att tanka moddar tills du kräks. Wastelandmodden är kaotisk sandboxporr, så testa den.

Jag föredrar dock att träna i sandboxeditorn. Jag brukar exempelvis vara lite rostig på flygning så jag brukar ta ett pass där då och då. Det finns också en excellent skjutbanemod där du kan träna på de olika vapnen så mycket du orkar. Eftersom Arma har full beräkning för kulbana etc så är det värdefullt för framförallt kulsprutor och prick/skarpskytte. Man lär sig också lite avståndsbedömning där.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

De verkliga problemen är fatigue som gör att jag missar hela spelet, jag hinner ju aldrig fram till det roliga innan det är över, jag har testat olika sätt att springa, att variera springa/sprint osv men jag hinner inte med de andra i squaden.

Sänk vapnet, och jogga. Sprinta ska man i regel inte göra, förutom när kulorna viner.
Finns en drös mods, jag spelar aldrig vanilla arma 3, har mods för ai, effekter, bullet damage, mer vapen etc etc.
Specefikt ai mod kan vara väldigt gott eftersom vanilla ai'n inte beter sig logiskt.

Medlem
Skrivet av Stag:

10 timmar och inte fått flyga? Lägg på en nolla.

I sp? Really?! ...suck.

Skrivet av Stag:

Vad är det som har förändrats dock? Att folk inte började bråka och kasta paj? I det läget, gjorde du alltså posten med motivation och förhoppning att det skulle bli dålig stämning? Isånafall känns det lite sådär.

Det är också viktigt att komma ihåg att ljud i Arma är väldigt annorlunda mot andra spel, då du t.ex har med Sonic Boom i Arma. Det innebär att du hör knallen när kulan passerar i närheten och spränger ljudvallen, såvida du inte skjuter subsonisk ammo. (&lt;340 m/s) Det kan ge intrycket av att det skjuts från andra håll än man förväntar sig.

Det fina med Arma 3 är att fienden aldrig spawnar ur tomma intet. De spawnar samtidigt som dig och följer därefter waypoints och liknande tills du är klar/död. Det är däremot mycket svårare att få en bra uppfattning av striden och positioner, då det helt enkelt är mer realistiskt.

De röda markeringarna markerar sällan en specifik soldat, utan oftast "median-området" där en grupp fiender finns. Om det däremot bara är en kvar markeras hans ungefärliga position ut, om jag förstått det rätt. Tricket i Arma är att inte bli beroende av ikoner, HUD och magisk radar, utan att lära sig göra allt manuellt.

MG #11: Support equipment should only support need, not dictate need

Detta gäller hårt i gaming överlag, och är något som många klassiskt tabbar sig på. Skapa inte ett behov av hjälpmedel, utan låt hjälpmeden styras av behovet. Annars riskerar du att bli beroende av den där magiska kartan från ett annat spel när du spelar ett nytt. Därför får du nog lite problem i Arma, eftersom du tycks ha spelat mycket Battlefield. Du är förmodligen van med ikoner, radar som visar fiender, osv. Sånt får du inte i Arma på samma sätt, och omställningen innebär en tvär inlärningskurva.

Jag är dock fortfarande nyfiken på hur du får att spelet enligt dig är dåligt utformat osv, till att BF är mer realistiskt? Makes no sense, och stämmer inte alls.

Ah, ok - en del bra information här att ta med in i nästa spelsession. Tack för det.
I övrigt så vill jag bara säga igen att jag ville bara spy galla och retas eftersom jag var förbannad, jag kommer säkert tillbaka vansinnig och gnäller igen ikväll. Jag har spelat en hel del BF, ända sedan 1942 och i princip alla andra soldat-shooters före och efter det - Jag har faktiskt köpt ett arma tidigare men aldrig spelat det, då som nu egentligen var det en mod jag var ute efter, inte själva spelet. BF är inte realistiskt men det är inte ARMA 3 heller, jag blev förvånad över 3e persons läget, att det fanns ett sådant?
Som jag sagt innan, jag är ganska otränad för tillfället men jag skulle lätt kunna utmanövrera den "realistiska" elitsoldat jag skall spela som, jag skulle definitivt skjuta bättre i verkligheten.

Jag skulle också vilja ha lite andra vapen, något med lite range på så att jag kan se vad som händer, ironsights på 100 meters avstånd gör sig inte, speciellt inte när man är konstant 100% utmattad och då när man är riktigt, riktigt trött så svänger man geväret ca 15 cm fram och tillbaka tydligen... för det orkar man. I dont get it.

Kanske skall tillägga att jag har gjort detta i verkligheten, varit utmattad bakom vad jag trodde var möjligt för att sedan skjuta ak5 - det är mycket lättare i verkligheten.

Jag vill spela online men tycker man skall kunna spelet innan man börjar, annars blir det bara en grafisk chatklient så jag brukar alltid plöja allt SP-innehåll innan jag ger mig ut.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Vill du ha någon som håller dig i handen så är inte Arma-serien för dig. Så enkelt är det och det har varit så sedan Operation Flashpoint. Nu är det dock inte kampanjerna som gör att man spelar det, även om man kan träna lite där, utan MP. Framförallt sedan Arma 3 stöds av Steam Workshop. Det är bara att tanka moddar tills du kräks. Wastelandmodden är kaotisk sandboxporr, så testa den.

Jag föredrar dock att träna i sandboxeditorn. Jag brukar exempelvis vara lite rostig på flygning så jag brukar ta ett pass där då och då. Det finns också en excellent skjutbanemod där du kan träna på de olika vapnen så mycket du orkar. Eftersom Arma har full beräkning för kulbana etc så är det värdefullt för framförallt kulsprutor och prick/skarpskytte. Man lär sig också lite avståndsbedömning där.

Flashpoint är det jag har. Så hette det ja... Ja, det var "breaking point" som fick mig att köpa spelet, jag har bara kört "survival horror" på sista tiden, buggiga alphas och halvfärdiga spel som dayz, rust och the forrest har inte lyckats frustrera mig som en fungerande version av ARMA3 dock.

Tack för tipsen, skall leka så snart jag tagit mig genom kampanjen/kampanjerna (hur mycket det nu finns?)!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av CastorFiber:

De verkliga problemen är fatigue som gör att jag missar hela spelet, jag hinner ju aldrig fram till det roliga innan det är över, jag har testat olika sätt att springa, att variera springa/sprint osv men jag hinner inte med de andra i squaden.

Sänk vapnet, och jogga. Sprinta ska man i regel inte göra, förutom när kulorna viner.
Finns en drös mods, jag spelar aldrig vanilla arma 3, har mods för ai, effekter, bullet damage, mer vapen etc etc.
Specefikt ai mod kan vara väldigt gott eftersom vanilla ai&#039;n inte beter sig logiskt.

Ok, tack - skall testa även om jag tror att jag gjort det - Jag kommer ju fram, problemet är att jag kommer fram efter alla andra och de är antingen döda eller har dödat alla när jag hinner dit. Jag spelade breaking point online och där smög jag efter en kille i flera km utan att han såg mig, Ai'n i ARMA ser mig på tre kilometer innan de ens renderats ut på skärmen - Jag har dragit ned på alla settings lite för det krävs lite extra för att köra tre skärmar men om vi skall kriga på en km avstånd kan jag väl få ett sikte i alla fall? Poängen måste väl vara att ha kul, det är ju inte americas army...

Tack så länge,


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Om du är sugen på att spela lite med mig och ett par till så kan du alltid höra av dig på Steam (TyranoCyruz) så kan jag lära dig lite och vi spelar oftast på kvällarna ett par timmar!!

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Stag:

10 timmar och inte fått flyga? Lägg på en nolla.

I sp? Really?! ...suck.

Du har missuppfattat spelet helt.

Du är inte pilot. Du är marksoldat. Du kommer således aldrig få flyga i SP. Så enkelt är det. Du är inte pilot, du ska, bör och kommer alltså inte flyga i kampanjen. Det låter tyvärr inte som att spelet är helt rätt för dig.

Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av CastorFiber:

De verkliga problemen är fatigue som gör att jag missar hela spelet, jag hinner ju aldrig fram till det roliga innan det är över, jag har testat olika sätt att springa, att variera springa/sprint osv men jag hinner inte med de andra i squaden.

Sänk vapnet, och jogga. Sprinta ska man i regel inte göra, förutom när kulorna viner.
Finns en drös mods, jag spelar aldrig vanilla arma 3, har mods för ai, effekter, bullet damage, mer vapen etc etc.
Specefikt ai mod kan vara väldigt gott eftersom vanilla ai&amp;#039;n inte beter sig logiskt.

Ok, tack - skall testa även om jag tror att jag gjort det - Jag kommer ju fram, problemet är att jag kommer fram efter alla andra och de är antingen döda eller har dödat alla när jag hinner dit. Jag spelade breaking point online och där smög jag efter en kille i flera km utan att han såg mig, Ai&#039;n i ARMA ser mig på tre kilometer innan de ens renderats ut på skärmen - Jag har dragit ned på alla settings lite för det krävs lite extra för att köra tre skärmar men om vi skall kriga på en km avstånd kan jag väl få ett sikte i alla fall? Poängen måste väl vara att ha kul, det är ju inte americas army...

Tack så länge,

Återigen, du har inte riktigt förstått vad spelet går ut på. Att AI'n ser dig på 3 kilometers håll är inte en absolut sanning, däremot så kan de det. Det beror på hur du gör. Senast häromdagen satt jag och två kompisar 5-6 meter från fienden (AI) bakom en bil, för att därefter snabbt nedkämpa de med ljuddämpare och röra oss vidare. Helt ärligt så låter det som att du förväntar dig lite för mycket Hollywood-action.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Holmann:

Om du är sugen på att spela lite med mig och ett par till så kan du alltid höra av dig på Steam (TyranoCyruz) så kan jag lära dig lite och vi spelar oftast på kvällarna ett par timmar!!

Tack, gör säkert det!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av CastorFiber:

De verkliga problemen är fatigue som gör att jag missar hela spelet, jag hinner ju aldrig fram till det roliga innan det är över, jag har testat olika sätt att springa, att variera springa/sprint osv men jag hinner inte med de andra i squaden.

Sänk vapnet, och jogga. Sprinta ska man i regel inte göra, förutom när kulorna viner.
Finns en drös mods, jag spelar aldrig vanilla arma 3, har mods för ai, effekter, bullet damage, mer vapen etc etc.
Specefikt ai mod kan vara väldigt gott eftersom vanilla ai&amp;#039;n inte beter sig logiskt.

Ok, tack - skall testa även om jag tror att jag gjort det - Jag kommer ju fram, problemet är att jag kommer fram efter alla andra och de är antingen döda eller har dödat alla när jag hinner dit. Jag spelade breaking point online och där smög jag efter en kille i flera km utan att han såg mig, Ai&#039;n i ARMA ser mig på tre kilometer innan de ens renderats ut på skärmen - Jag har dragit ned på alla settings lite för det krävs lite extra för att köra tre skärmar men om vi skall kriga på en km avstånd kan jag väl få ett sikte i alla fall? Poängen måste väl vara att ha kul, det är ju inte americas army...

Tack så länge,

Nja, poängen är egentligen inte att spelet ska vara genuint "roligt", om man inte är militär fantast och gillar den taktiska biten minst lika mycket som skjutandet. Spelet är en militär simulator.
Det är en nischad serie, som inte är för alla.

Skulle föreslå att du försöker hitta en grupp som du kan spela co-operativt med online, du kan inte riktigt döma spelet utifrån singleplayer'n, det är bara en fraktion av hela spelet.

Angående att ai'n ser långt, har jag själv inte upplevt.

Medlem
Skrivet av Stag:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Stag:

10 timmar och inte fått flyga? Lägg på en nolla.

I sp? Really?! ...suck.

Du har missuppfattat spelet helt.

Du är inte pilot. Du är marksoldat. Du kommer således aldrig få flyga i SP. Så enkelt är det. Du är inte pilot, du ska, bör och kommer alltså inte flyga i kampanjen. Det låter tyvärr inte som att spelet är helt rätt för dig.

10 timmar är ingenting, kom tillbaka när du har spelat 100 timmar följt av "detta är inget för dig"?
Det var du som gav sken av att man skulle få flyga, inte ovanligt att man får spela flera personer i spel som dessa, eller hur? Men, jag kan ju lära mig via editorn så det lär jag nog sitta med ett tag, UAV-n var ju lite rolig...

Skrivet av Stag:

Återigen, du har inte riktigt förstått vad spelet går ut på. Att AI&#039;n ser dig på 3 kilometers håll är inte en absolut sanning, däremot så kan de det. Det beror på hur du gör. Senast häromdagen satt jag och två kompisar 5-6 meter från fienden (AI) bakom en bil, för att därefter snabbt nedkämpa de med ljuddämpare och röra oss vidare. Helt ärligt så låter det som att du förväntar dig lite för mycket Hollywood-action.

Hahaha... ja du. Undra vem av oss som gillar Hollywood-action...

Skrivet av Stag:

...Senast häromdagen satt jag och två kompisar 5-6 meter från fienden (AI) bakom en bil, för att därefter snabbt nedkämpa de med ljuddämpare och röra oss vidare.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Loltron:

Nja, poängen är egentligen inte att spelet ska vara genuint "roligt", om man inte är militär fantast och gillar den taktiska biten minst lika mycket som skjutandet. Spelet är en militär simulator.
Det är en nischad serie, som inte är för alla.

Skulle föreslå att du försöker hitta en grupp som du kan spela co-operativt med online, du kan inte riktigt döma spelet utifrån singleplayer&#039;n, det är bara en fraktion av hela spelet.

Angående att ai&#039;n ser långt, har jag själv inte upplevt.

Jag vet inte om det är att de ser så längt, det handlar mest om att jag inte kan se dem och jag har en förmåga att dö första smällen, detta trots att jag ligger 100 m bakom de andra i min squad - Jag har spelar en massa andra spel där ALLA AI skjuter på mig och ingen annan, det retar mig lika mycket som "självspawnande" fiender.

Men, jag kom loss nyss från det huset jag satt fast i, omringad... jag löste det genom att springa genom skiten utan att "spela"... Också ett sätt förstås men inte så kul kanske. SP må ha sina fel men det är ganska njutbart ändå... glad att jag inte ställde upp svårigheten på max dock, det brukar jag göra.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Med Hollywood-action menade jag den typ du ser i Battlefield, med mängder av folk i trånga utrymmen, explosioner överallt och eldstrider som varar i timmen om inte mer. Denna striden tog slut på 5 sekunder, med kanske 10 kulor skjutna och ett fåtal dödade, hur är det Hollywood-action?

Vi planerade den stöten länge, smög oss in och utförde den. Det tog däremot lång tid, och är inget du gör i speciellt många andra spel. Anledningen till att vi utförde det på sättet vi gjorde är för att vi spelade ett coop-uppdrag som utförs på natten och som handlar om infiltrering. Vi behövde alltså hålla oss tysta och borta från direkt strid. Därför var vi nära, därför sköt vi med ljuddämpare och NODs. Det gör inte striden till hollywood-action. Det gör striden realistisk.

Angående andra punkter du tar upp;

I Arma 3 skjuter inte alla AI på dig. Du är heller inte ledaren för din grupp hela tiden, trots att du är outranked (Som i t.ex BF och COD), utan du följer ofta din gruppledare och sköter din del i gruppen.

Jag "gav aldrig sken" för att flyga, utan när jag sa "prova lägga på en nolla", så syftade jag på speltid generellt. Vi pratade heller inte specifikt om SP då. Min poäng, som kanske var otydligt framförd, är att flyga inte är något du lär dig tidigt i Arma, då det är viktigt att lära sig grunderna först, vilket ofta tar ett tag.

Det kan också upplevas som att du blir beskjuten, men att det då egentligen är dina kompisar som blir beskjutna, vilket resulterar i att kulorna passerar dig också, du hör överljuds-knallen och det låter som att du blir beskjuten. Kulan måste inte passera jättenära för att du ska uppleva det heller.

Jag vet heller inte varför det är konstigt att jag efter "Lägg på en nolla" sa att spelet kanske inte är något för dig. Det första är en uppskattning till hur lång tid det kan ta innan man gör mer avancerade saker i spelet, på grund av hur Arma fungerar och hur tungt det kan vara att lära sig. Det andra är en kommentar på att spelet inte tycks passa dig då så mycket inte faller dig i smaken. Dessa två är ju i min mening ganska direkt relaterade. Detta då det faktum att du inte riktigt tycks tycka om det långsammare inlärningstempot och det breda scopet på spelet, och dessutom har sagt att BF är bättre. Det låter då onekligen som att ett mer högtempo, mindre simulator-aktigt, spel är mer för dig, eller hur?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Äh, det handlar om att vi inte känner varandra - Jag gnäller alltid om alla spel och jag har en livsfilosofi som är ungefär "om det är lätt är det inte värt att göra" varför dina kommentarer om att detta inte passar mig... inte passade mig.
Improvise, adapt and overcome.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Enligt Arma 3 är det Survive, Adapt, Win. Men jag tar din poäng.

Om du vill kan du slunga in mig på Steam också. Jag hostar servrar då och då, så då kan du vara med och köra någon coop-mission med mig och mina kamrater, så kanske vi kan ge dig lite mer insikt och kunskap.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Alltså... det är inte en shooter, det är en simulator.

Målet är inte att hamna i strid och vinna. Målet är att avancera med sin squad, hålla uppsikt över sina omgivningar, fatta beslut om hur gruppen sak gå runt en kulle,eller att transportera andra trupper med en helikopter eller nått sånt. Det är lite den tråkiga människans actionspel på samma sett som EVE är den tråkiga människans mmo- men i det här fallet är jag tråkig.

Jag har gillat serien sen jag fattade hur editorn i Operation Flashpoint funkade. Den är lite annorlunda i Arma, men det är fortfarande väldigt enkelt att göra uppdrag där jag får göra vad jag vill göra i spelet.

Så oim du tex vill lära dig flyga är det första steget att bygga ett uppdrag med bara dig och helikoptern, eller kolla på steam om nån gjort nån bra flight school.

Single player kampanjen är riktigt dålig på att förmedla vad spelet har att erbjuda.

Kolla in Dslyecxis youtubekannal, där finns en hel del tutorials och sånt. https://www.youtube.com/user/Dslyecxi

Medlem

Mitt tips är att ladda ner en Armory-mod (Finns ett par på Steam Workshop) och spela med den för att träna. Där kan du spawna alla fordon, vapen och AI (På båda sidor) för att lära dig flyga, hur ballistiken funkar, osv. Finns även shoothouses där man kan köra skjutövningar på tid osv.

MCC Sandbox är också en nice pryl för att bygga custom-scenarion osv, men är lite mer avancerad.
http://forums.bistudio.com/showthread.php?150909-MCC-Sandbox-...


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

-Thanks lads!
Jag skall "bara" plöja allt SP-innehåll, sedan skall jag börja leka.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av pontus.dabnor:

Här finns massor av spel till bra priser https://www.g2a.com/r/dabnor

Spammar mycke eller?

Medlem

Hej igen alla.... Jag är inte sur idag, jag har 45 timmar i ARMA 3 och jag ha inte slutfört singleplayer ännu. Hmmm... jag måste ju suga hårt?! Ja, kanske det men idag, på vad jag tror är sista uppdraget listade jag ut hur man zoomar in med siktet, inte undra på att jag inte ser någonting, inte undra på att jag dör utan att fatta varför.... Jag har spelat hela spelet, lugnt och metodtiskt men det är skillnad på att vara svårt, typ dark souls och att vara svårt för att det inte finns någon instruktion på hur man fucking trycker för att få någonting gjort. Det är inte ett svårt spel, det är bara korkat utfört.

Sikta genom att högerklicka... check... spela 42 timmar. Inse att om du håller in ctrl och högerklickar så zommar du och allt blir skitlätt. Hahaha.,,, vad fan.

Också, Pontus. dab -försvinn från vår planet, du är ENDAST i vägen!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

du borde joina Anrop http://anrop.se/start.php dom är även skaparna bakom Swedish force pack VI kör op,s varje vecka =P

1
Skriv svar