Gaystation 4 – samarbete mellan Webhallen och RFSL

Robot
Gaystation 4 – samarbete mellan Webhallen och RFSL
Redaktör
Ponny
Gaystation 4 – samarbete mellan Webhallen och RFSL

Ett jävligt fint initiativ!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

En jävla fin konsol! Den där kunde dom ha fått sälja mer utav! Känns så tråkigt att alla konsoler ska vara svart, vit eller grå. Blir bara som ett svart under TV:n.

Medlem

Har aldrig känt mig mer diskriminerad som straight person.

Medlem
Skrivet av Caravaggio:

En jävla fin konsol! Den där kunde dom ha fått sälja mer utav! Känns så tråkigt att alla konsoler ska vara svart, vit eller grå. Blir bara som ett svart under TV:n.

Det är ju fritt fram att måla den själv? Föredrar nog neutrala färger som passar in med resten av elektroniken framför monstrumet Gaystation4

Medlem
Skrivet av Caravaggio:

En jävla fin konsol! Den där kunde dom ha fått sälja mer utav! Känns så tråkigt att alla konsoler ska vara svart, vit eller grå. Blir bara som ett svart under TV:n.

Svart passar bättre in för mig men om jag hade haft ett färgglatt rum hade jag direkt skaffat en sån om priset var samma.
Måste hålla med om att den är snygg.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Äntligen! Man får hoppas det kommer Gaybox, Gaytendo och Gayphone också. Tycker så synd om alla HBTQ-människor som alltid fått stå utanför och bara titta på all hetero-teknik.

Det här känns så fräscht och trendigt.

Tänk er en matchande gay-tv till denna!

Medlem
Skrivet av rickuz:

Äntligen! Man får hoppas det kommer Gaybox, Gaytendo och Gayphone också. Tycker så synd om alla HBTQ-människor som alltid fått stå utanför och bara titta på all hetero-teknik.

Det här känns så fräscht och trendigt.

Haha vad dillar du om? Alla färger och teknik är till för alla och inte bara en specifik målgrupp.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Dom borde kalla den retrostation.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av rickuz:

Äntligen! Man får hoppas det kommer Gaybox, Gaytendo och Gayphone också. Tycker så synd om alla HBTQ-människor som alltid fått stå utanför och bara titta på all hetero-teknik.

Det här känns så fräscht och trendigt.

Haha vad dillar du om? Alla färger och teknik är till för alla och inte bara en specifik målgrupp.

Det menar du inte?

Redaktör
Ponny

Ärligt talat: jag begriper inte hur man kan bli sur/arg/kränkt av det här. Webhallen och RFSL auktionerar ut en specialdesignad PS4 under Pride för välgörande ändamål.

I min värld är det bara en väldigt bra sak.


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv

Är själv bisexuell men finner hela HBTQ-rörelsen som onödig, nerkörd i halsen på folk mot deras vilja och har full förståelse för att Sweclockers medlemmarna spåra ur helt igår eftermiddag.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Har aldrig känt mig mer diskriminerad som straight person.

Finns det inga enheter utan regnbågar kvar att köpa?

Inaktiv
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ärligt talat: jag begriper inte hur man kan bli sur/arg/kränkt av det här. Webhallen och RFSL auktionerar ut en specialdesignad PS4 under Pride för välgörande ändamål.

I min värld är det bara en väldigt bra sak.

Jag tror många som skriver så bara är sarkastiska, i och med den extrema lättkränkthet som Sverige lider av i dagens läge.

Skribent
Skrivet av Raklödder:

Sweclockers kommentarsfält spårade ur helt igår eftermiddag!

Jag är inte förvånad, vissa har väldigt svårt att låta minoriteter eller de som faller utanför ramen få stå i fokus några dagar. Beklagligt och tråkigt.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Raklödder:

Sweclockers kommentarsfält spårade ur helt igår eftermiddag!

Jag är inte förvånad, vissa har väldigt svårt att låta minoriteter eller de som faller utanför ramen få stå i fokus några dagar. Beklagligt och tråkigt.

Tror det har med mognaden på användarna. Är rätt många användare och forummoderatorer som visar brist på mognad och blir en hel del pajkastning och gränsfall pubertalt språk.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Dra åt helvete alla ni som blir kränkta av en välgörenhetsauktion som syftar till att hjälpa extremt utsatta människor i form av HBTQ-flyktingar. Trångsynta jävla patrask.

Detta ska bli intressant att läsa, denna typ av nyhet i Sveriges näst mest trångsynta forum.

Popcorn och demokratiifrågasättande litteratur typ staten, redo.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Raklödder:

Sweclockers kommentarsfält spårade ur helt igår eftermiddag!

Jag är inte förvånad, vissa har väldigt svårt att låta minoriteter eller de som faller utanför ramen få stå i fokus några dagar. Beklagligt och tråkigt.

Några dagar??

Inte för att jag vill det, men när ska vi ha festivaler och karnevaltåg, enbart för att hylla heterosexualitet? När ska artister i Eurovision få extra mycket röster bara för att dom är hetero? När ska ointressanta C-kändisar få vara med och uttala sig / tycka till i kvällstidningar bara för att dom är hetero?

Några dagar säger du? Listan kan ju göras hur lång som helst. Det går knappt en dag utan att man får "HBTQ-kultuuuuren" uppmålad framför sig, och nästan alltid för att inskola folk om hur "modernt och trendigt" det är.

Bara inse att bögeriet har blivit till ett uppblåst jippo. Jag menar inget illa mot folk som är gay, och även där finns det folk som håller med om att det är för mycket "freak-show" över det hela.

Medlem
Skrivet av rickuz:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Raklödder:

Sweclockers kommentarsfält spårade ur helt igår eftermiddag!

Jag är inte förvånad, vissa har väldigt svårt att låta minoriteter eller de som faller utanför ramen få stå i fokus några dagar. Beklagligt och tråkigt.

Några dagar??

Inte för att jag vill det, men när ska vi ha festivaler och karnevaltåg, enbart för att hylla heterosexualitet? När ska artister i Eurovision få extra mycket röster bara för att dom är hetero? När ska ointressanta C-kändisar få vara med och uttala sig / tycka till i kvällstidningar bara för att dom är hetero?

Några dagar säger du? Listan kan ju göras hur lång som helst. Det går knappt en dag utan att man får "HBTQ-kultuuuuren" uppmålad framför sig, och nästan alltid för att inskola folk om hur "modernt och trendigt" det är.

Bara inse att bögeriet har blivit till ett uppblåst jippo. Jag menar inget illa mot folk som är gay, och även där finns det folk som håller med om att det är för mycket "freak-show" över det hela.

För att inte nämna det där jävla tjatet om kvinnors rätt att rösta för drygt 100 år sedan..

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Dra åt helvete alla ni som blir kränkta av en välgörenhetsauktion som syftar till att hjälpa extremt utsatta människor i form av HBTQ-flyktingar. Trångsynta jävla patrask.

Härlig attityd.
Själv anser jag att man inte bör hjälpa illegala invandrare.
Var hur jäkla gay du vill, det betyder dock inte att jag är positiv till RFSL eller deras "Allt ska vara HBTQ, regnbågsflaggor överallt, annars är man emot ALLA!".
RFSL som orginisation är ett jäkla patrask med, skulle aldrig vilja ha med dom att göra.
Dom påstår att dom är för allas rättigheter, men transpersoner blir oftast utstötta på deras sammankomster, för homosexuella anser att RFSL är deras. Är ju lustigt när homosexuella vill att alla ska acceptera dom, när dom själv inte accepterar andra sexuella läggningar.
RFSLs ordförande åkte ju dessutom dit för nån månad sen när han våldtog offer för prostiution, som RFSL skulle se till att hjälpa i stället.
Och detta är ju bara toppen av isberget.......

Medlem

Fint ändå av Webhallen, bra gjort! Den ser ut som ett glasspaket

Medlem
Skrivet av Olidion:

Fint ändå av Webhallen, bra gjort! Den ser ut som ett glasspaket

Old school GB glass elllör


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

När kommer en färgad PC eller de e bara tv-spelarna som är gay?

Medlem

Härligt intitiativ, nog inget jag skulle vilja ha i TV-bänken men häftig


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Medlem

Vad är nästa. Transstation? Eller Transbox eller transntendo?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Håkan:
Skrivet av Athaleos:

Dra åt helvete alla ni som blir kränkta av en välgörenhetsauktion som syftar till att hjälpa extremt utsatta människor i form av HBTQ-flyktingar. Trångsynta jävla patrask.

Härlig attityd.
Själv anser jag att man inte bör hjälpa illegala invandrare.
Var hur jäkla gay du vill, det betyder dock inte att jag är positiv till RFSL eller deras "Allt ska vara HBTQ, regnbågsflaggor överallt, annars är man emot ALLA!".
RFSL som orginisation är ett jäkla patrask med, skulle aldrig vilja ha med dom att göra.
Dom påstår att dom är för allas rättigheter, men transpersoner blir oftast utstötta på deras sammankomster, för homosexuella anser att RFSL är deras. Är ju lustigt när homosexuella vill att alla ska acceptera dom, när dom själv inte accepterar andra sexuella läggningar.
RFSLs ordförande åkte ju dessutom dit för nån månad sen när han våldtog offer för prostiution, som RFSL skulle se till att hjälpa i stället.
Och detta är ju bara toppen av isberget.......

Så du menar att man inte ska hjälpa människor som kommer till sverige för att de riskerar att bli avrättade enbart på grund av deras sexuella läggning?

Medlem

Webhallen får ju uppmärksamhet världen över! Här är från ryska motsvarighet för FZ:

http://www.playground.ru/news/to_chego_opredelenno_ne_hvatalo...

Medlem
Skrivet av aholman:
Skrivet av Håkan:
Skrivet av Athaleos:

Dra åt helvete alla ni som blir kränkta av en välgörenhetsauktion som syftar till att hjälpa extremt utsatta människor i form av HBTQ-flyktingar. Trångsynta jävla patrask.

Härlig attityd.
Själv anser jag att man inte bör hjälpa illegala invandrare.
Var hur jäkla gay du vill, det betyder dock inte att jag är positiv till RFSL eller deras "Allt ska vara HBTQ, regnbågsflaggor överallt, annars är man emot ALLA!".
RFSL som orginisation är ett jäkla patrask med, skulle aldrig vilja ha med dom att göra.
Dom påstår att dom är för allas rättigheter, men transpersoner blir oftast utstötta på deras sammankomster, för homosexuella anser att RFSL är deras. Är ju lustigt när homosexuella vill att alla ska acceptera dom, när dom själv inte accepterar andra sexuella läggningar.
RFSLs ordförande åkte ju dessutom dit för nån månad sen när han våldtog offer för prostiution, som RFSL skulle se till att hjälpa i stället.
Och detta är ju bara toppen av isberget.......

Så du menar att man inte ska hjälpa människor som kommer till sverige för att de riskerar att bli avrättade enbart på grund av deras sexuella läggning?

Anser Migrationverket att det inte råder någon risk för deras liv i deras hemländer, så tror jag på Migrationsverket.
Oftast är dessa "hot från hemlandet" icke existerande, då jag annars tycker det är konstigt att media inte dra upp en STOR RUBRIK med "Dessa invandrare skickade vi åter, ALLA är döda!!!".
Dessutom om man ser det procentmässigt, är det få som har denna orsak till invandring.

Skulle varit roligt om t.ex. USA varit lika fritt som Sverige. Om man kunnat åka dit där, skita i visum, leva som "papperslös", få gratis vård och bidrag för att man är där illegalt. Kan man åka dit om man är skadad, få gratis sjukvård och sedan åka hem igen. Många ser det som orimligt, men att vi i Sverige ska spendera alla vara skattepengar på att hjälpa folk, som har fått avslag från Migrationsverket då dom inte haft tillräckligt bra anledning att få stanna, dessa ska vi nu hjälpa med skola, vård, bidrag och nu sexualitet(?).

Skriv svar