Gaystation 4 – samarbete mellan Webhallen och RFSL

ZF
Medlem
Skrivet av nisp88:

Btw så är Gaystation skitsnygg!

sålänge den står upp ja. men i liggande läge kommer den ju se tjock ut.

Skrivet av Moortis:

Givetvis kommer de aldrig ge en sanningsenlig bild av RFSL, så vitt jag vet tror svenska nassar fortfarande att RFSL är en judisk konspiration för att sprida pedofili,

detta visar vikten av att "rensa ut i leden" som det talats om länge nu, men sällan görs särskilt grundligt av några organisationer eller partier.

för en gång i tiden så fanns det inom RFSL en grupp som faktiskt ganska oblygt propagerade för att pedofili skulle betraktas som vilken sexualitet som helst. och sånt kan givetvis komma tillbaka och användas av motståndare för att bita i svansen, vare sig det är det, Tobloronestöld eller att fylleskråla nån atonalt kampsång på en finlandsbåt.

och det är inte direkt utan att det ev blundas för nått nånstans för att knipa en annan poäng för nån sida för nån vinst fortfarande idag, inte heller av RFSL ev. ibland är det inte ens säkert man vet vems fråga och intresse man egentligen argumenterar för.

Inaktiv
Skrivet av brandter:
Skrivet av Ricomaniac:
Skrivet av Raklödder:

Är själv bisexuell men finner hela HBTQ-rörelsen som onödig, nerkörd i halsen på folk mot deras vilja och har full förståelse för att Sweclockers medlemmarna spåra ur helt igår eftermiddag.

Jag håller med dig. Det blir för mycket, nästan provocerande. Om man vill normalisera det så borde man uppträda och lägga fram det lite smidigare. Man blir nästan fförbannad när allt ska vara överdrivet. En trans som spelar över som tjej och fjolla mer än vad en kvinna skulle göra. Jag skiter i vem folk blir kära i, det rår man inte över. Men gör det inte till en sådan stor grej. För det andra var konsolen frän men lite för färgrik för min smak.

Problemet jag har med Pride är att man bara visar upp den stereotypa bilden HGBT grupperna, alla män är iklädda läder tanga, inoljade och visar upp just DEN bilden de inte vill att man ska driva med. Tycker att idén är bra men utförandet känns som att det uppfanns av folk som verkligen hatar homosexuella och vill bara se hur långt de kan gå innan folk blir förbannade.

Ser mest vanligt folk gå i paraderna jag. Men de ovanliga sticker ut och de högljudda hörs mest. Synd att det är det enda du tar ifrån Pride. Är man för upptagen att stirra på läderfantasterna och snacka skit om dom förstår jag att det är svårt att lägga märke till resten.

Medlem
Skrivet av Moortis:

Din ålder är relevant för att jag var nyfiken på hur hårt jag ska gå åt dig. Alla är osäkra och tycker det är jobbigt med människor som vågar vara egna i tonåren. Speciellt för oss som prioriterat dataspelande över krökande kan steget ut i verkligheten vara stort

Har inget att tillägga i debatten då den endast är giftig, men måste säga att detta var något av det mesta patetiska och sorgliga jag läst på FZ... någonsin.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Moortis:
Skrivet av Kira:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Moortis:

2/3 rena nazisidor
1/3 ett forum för nazister

GG, no re.

Fast nu är ju inte FB ett forum för nazister. Det är ett forum för alla typer. Du har exempelvis ett helt underforum för bara programmering.

En som är PK ser bara vad den vill se.

Tillskillnad från den som tror att man hittar sanningar på fria tider ^^ det är definitionen av en människa som går genom livet med öppna ögon.

Flashback är ett nasseforum, i nån undersökning där skulle SD fått 50% av rösterna och SvP typ 15%. Du kanske tror att hela samhället ser ut så?

Anledningen till att jag påpekade bakgrunden till dina sidor är att de är skrivna av människor som står bakom en rörelse som långt in på 2000-talet uttalat tyckte det var bra att kniva homosexuella och attackera pridefestivalen. Givetvis kommer de aldrig ge en sanningsenlig bild av RFSL, så vitt jag vet tror svenska nassar fortfarande att RFSL är en judisk konspiration för att sprida pedofili, det var NFS öppna inställning. Delar du den?

är man nazist för att man rösta på sd? lol

skrev jag det? lol

Jag tror att många som röstar på SD är ganska politiskt obildade och lever under förhållande som man upplever som otrygga. Kanske jobbar som timanställd, kanske pluggar man, kanske är man arbetslös. Oavsett så ser man situationen i Sverige som betydligt värre än vad den är, man går runt med någonslags odefinerad känsla av att allt snart kommer gå på röven för att man själv har väldigt otrygga levnadsförhållanden.

Man förstår inte riktigt hur politik eller statsekonomi fungerar och hur komplexa mekanismer som ligger bakom att få en nation att rulla på. Man tror lite naivt att det är en snabb lösning på allt att dra ned på invandringen. Då kommer 300.000000000 kr (räkneexempel) att frigöras och sedan kan de delas ut till arbetslösa och pensionärer, så blir allt skitbra.

Sedan tror jag det finns en ganska utbredd xenophobi bland SDs väljare. Man läser och ser dagligen på tv om ISIS, Al-quida, Hamas, Afghanistan, Syrien, Nordafrika osv. Det generaliseras till att islam och invandrare i synnerhet skapar otrygghet och för med sig våld till Sverige.

Jag tror att en grupp av människor i Sverige i väldigt många årtionden har tillhört det som Reinfeldt lite nedlåtande beskrev som det sovande folket. De har inte behövt bry sig om varken politik eller resursfördelning, tryggt förvisade om att välfärdsstaten alltid fanns där och tog hand om dem. Visst gnolade de lite över skatten, men så länge jobb, sjukvård och infrastruktur rullade på så brydde de inte sig så jävla mycket. Men nu efter 8 års borglig experimentpolitik har de tvingats till uppvaknande, deras liv är plötsligt inte alls så bekvämt och tryggt längre. Istället för att gå den långa vägen och hitta sanningen att vår regering faktiskt bär ansvaret väljer man att skylla på redan utsatta grupper, tex hbtq-rörelsen eller invandrare.

Så tror jag SD väljare fungerar, lol

Medlem

Jävlar vad söt den var! Jag vill lätt ha den! Såg lite gnäll om politik också, jag röstar SD och jag anser mig som en relativt normal människa. Jag hatar inte på invandrare, men deras politik är bra!

Medlem
Citat:

Expo och Expresssen samarbetar visserligen då och då när det gäller bilagor och enskilda artiklar. Men "uthägningen" (som verkligen inte var någon uthängning) var ju faktiskt ett Resarchgruppen(reaserch.nu!) som låg bakom. Och själva samarbetet låg väl mest i att RG gjorde jobbet och Expressen betalade, hur supertighta kompisar de är vetefan.

Förövrigt är både F! och Expo liberala, du verkar ha vissa svårigheter med höger/vänsterskalan och vart olika grupper och organisationer hör hemma på den?

Fast vad du inte ser och ser tycker jag nog som bäst kan kallas som ett ad hoc argument. Jag kan hävda att jag inte ser några problem med Nordkorea och att det är ett demokratiskt och vackert land. Det gör inte det till sanning. Det gör mest att jag ser ut som en mupp. Det har gjorts en miljon klockrena analyser över varför SD är både rasistiska och har starka nazistiska kopplingar i sin gräsrotsrörelse. Om det är helt ny information för dig så kanske du borde läst de där expo-artiklarna en gång till? Nu när du vet att de inte är vänsterextrema så kanske du kan ta till dig dem på ett helt nytt sätt?

Din ålder är relevant för att jag var nyfiken på hur hårt jag ska gå åt dig. Alla är osäkra och tycker det är jobbigt med människor som vågar vara egna i tonåren. Speciellt för oss som prioriterat dataspelande över krökande kan steget ut i verkligheten vara stort

My bad, det var Researchgruppen som hackade Disqus, att du sedan inte kallar det för en uthängning är upp till dig men att gå ut som Sverigedemokrat är väldigt stigmatiserande och kan i vissa fall handla om att man blir uppsagd men det kanske du inte bryr dig om.
Resarchgruppen likt Expo dock har ju kopplingar till grupperingar såsom AFA och Revolutionära Fronten och det är många inom Vänsterpartiet som ger sitt stöd till de grupperingarna också.

Roligt att du kallar ett parti såsom F! för liberaler, men du kanske tycker det är liberalt att vi ska lägga 488 miljarder kronor på F!s valförslag som LIBERALA UNGDOMSFÖRBUNDET tog fram: http://www.luf.se/images/uploads/En_halv_biljon.pdf
Det kanske är du som har svårigheter med höger/vänsterskalan för det låter som det när du kallar F! och Expo för liberaler.
Att män ska ha en seperat skatt kallad mansskatt kallar inte jag liberalt och inte heller är det liberalt att dem vill ändra om männens köpevanor.

Du försöker idiotförklara mig här, du verkar ha den synen som de flesta som står på vänsterkanten har att folk som röstar på SD är idioter och hävda att dem saknar intellekt genom att försöka påpeka vissa saker.
Du säger att SD har rasistiska rötter, hur är det med t ex Socialdemokraternas rötter? De ville ju själva ha ett rasbiologiskt institut och Expressen hade detta förr i tiden: http://www.tradera.com/item/270217/212342046/expressen-las-te...

Känns som påhopp det sista här, menar du att jag aldrig går ut? Själv har jag ett heltidsjobb och betalar skatt som de flesta andra, jag kommer ut varje dag och sitter inte i någon källare. Jag har heller inte någon alls att umgås med tack vare mobbning i grundskolan. Och om dagarna fördriver jag därför tiden med att bland annat spela och ägna mig åt musiken.
Är bara patetiskt nör andra nördar kallar folk för nördar i negativ benämning.

Medlem

Vrålsnygg men jag vill hellre ha en queerig Wii U.

Medlem
Skrivet av Kira:
Citat:

Expo och Expresssen samarbetar visserligen då och då när det gäller bilagor och enskilda artiklar. Men "uthägningen" (som verkligen inte var någon uthängning) var ju faktiskt ett Resarchgruppen(reaserch.nu!) som låg bakom. Och själva samarbetet låg väl mest i att RG gjorde jobbet och Expressen betalade, hur supertighta kompisar de är vetefan.

Förövrigt är både F! och Expo liberala, du verkar ha vissa svårigheter med höger/vänsterskalan och vart olika grupper och organisationer hör hemma på den?

Fast vad du inte ser och ser tycker jag nog som bäst kan kallas som ett ad hoc argument. Jag kan hävda att jag inte ser några problem med Nordkorea och att det är ett demokratiskt och vackert land. Det gör inte det till sanning. Det gör mest att jag ser ut som en mupp. Det har gjorts en miljon klockrena analyser över varför SD är både rasistiska och har starka nazistiska kopplingar i sin gräsrotsrörelse. Om det är helt ny information för dig så kanske du borde läst de där expo-artiklarna en gång till? Nu när du vet att de inte är vänsterextrema så kanske du kan ta till dig dem på ett helt nytt sätt?

Din ålder är relevant för att jag var nyfiken på hur hårt jag ska gå åt dig. Alla är osäkra och tycker det är jobbigt med människor som vågar vara egna i tonåren. Speciellt för oss som prioriterat dataspelande över krökande kan steget ut i verkligheten vara stort

My bad, det var Researchgruppen som hackade Disqus, att du sedan inte kallar det för en uthängning är upp till dig men att gå ut som Sverigedemokrat är väldigt stigmatiserande och kan i vissa fall handla om att man blir uppsagd men det kanske du inte bryr dig om.
Resarchgruppen likt Expo dock har ju kopplingar till grupperingar såsom AFA och Revolutionära Fronten och det är många inom Vänsterpartiet som ger sitt stöd till de grupperingarna också.

Roligt att du kallar ett parti såsom F! för liberaler, men du kanske tycker det är liberalt att vi ska lägga 488 miljarder kronor på F!s valförslag som LIBERALA UNGDOMSFÖRBUNDET tog fram: http://www.luf.se/images/uploads/En_halv_biljon.pdf
Det kanske är du som har svårigheter med höger/vänsterskalan för det låter som det när du kallar F! och Expo för liberaler.
Att män ska ha en seperat skatt kallad mansskatt kallar inte jag liberalt och inte heller är det liberalt att dem vill ändra om männens köpevanor.

Du försöker idiotförklara mig här, du verkar ha den synen som de flesta som står på vänsterkanten har att folk som röstar på SD är idioter och hävda att dem saknar intellekt genom att försöka påpeka vissa saker.
Du säger att SD har rasistiska rötter, hur är det med t ex Socialdemokraternas rötter? De ville ju själva ha ett rasbiologiskt institut och Expressen hade detta förr i tiden: http://www.tradera.com/item/270217/212342046/expressen-las-te...

Känns som påhopp det sista här, menar du att jag aldrig går ut? Själv har jag ett heltidsjobb och betalar skatt som de flesta andra, jag kommer ut varje dag och sitter inte i någon källare. Jag har heller inte någon alls att umgås med tack vare mobbning i grundskolan. Och om dagarna fördriver jag därför tiden med att bland annat spela och ägna mig åt musiken.
Är bara patetiskt nör andra nördar kallar folk för nördar i negativ benämning.

I min värld, för att något ska klassas som en uthängning så bör man gå ut med namn och bild på personen. Att säga att det sitter en 46 årig man i Ignaberga och skriver rasistiska kommentarer på avpixlat är verkligen ingen uthängning. Har du ens koll på vad det är RG har gjort? För det låter som att du tror att de gått ut med människors identitet. Vilket då ej är sant.

Att påstå att det finns kopplingar mellan AFA eller ännu mer RF och Expo är skitlöjligt, kan du belägga det på något sätt? Anledning att jag kallar expo liberaler bygger ju på att de till 110% ställer sig bakom en liberal syn på hur rasism uppstår, en liberal syn på hur rasism ska motverkas samt framförallt alla tusen gånger de tagit avstånd militantvänster och tom skrivit artiklar om RF.

och när det gäller F! så kan vi ju bara nöja oss med att konstatera att de just nu sitter i den liberalasossegruppen (tillskillnad från den röda vänstergruppen där V är med) i EU, att de röstade ja till den kristdemokratiska ordförfanden (tom svenska sossarna lade ner sina röster,), att de i all mening driver en liberal politik (jag utmanar dig att hitta en enda referens till klassamhälle eller klasskamp i F!s partiprogram).

Jag har redan berört sossarnas politik på 40-talet och de uppenbart nazistiska influenserna som fanns i den då. Jag tror en viktig poäng här är att poängtera att de förde den för 70 år sedan, har gått vidare sedan dess och att SD för den idag.

Och nej, jag försöker inte idiotförklara dig. Det gör du så himla bra själv.

Medlem
Skrivet av rickuz:

Äntligen! Man får hoppas det kommer Gaybox, Gaytendo och Gayphone också. Tycker så synd om alla HBTQ-människor som alltid fått stå utanför och bara titta på all hetero-teknik.

Det här känns så fräscht och trendigt.

Tänk er en matchande gay-tv till denna!

Dagens bästa kommentar!

Medlem

RFSL är ett stort skämt.

Medlem

Bra initiativ.
Fulare konsol får man leta efter.

Medlem

Oväntat att samma idioter vurmar för illegala invandrare.

Pajasorganisation.

Medlem
Skrivet av Moortis:

I min värld, för att något ska klassas som en uthämning så bör man gå ut med namn och bild på personen. Att säga att det sitter en 46 årig man i Ignaberga och skriver rasistiska kommentarer på avpixlat är verkligen ingen uthängning. Har du ens koll på vad det är RG har gjort? För det låter som att du tror att de gått ut med människors identitet. Vilket då ej är sant.

Skojar du? Har du ens läst artiklarna?

Ett exempel av många där de hänger ut personer med bild och namn: http://www.expressen.se/tv/nyheter/grav/jim-olsson-skriver-pa...

Skrivet av Moortis:

Att påstå att det finns kopplingar mellan AFA eller ännu mer RF och Expo är skitlöjligt

Tobias Hübinette? Vi har ju också den trevliga Mathias Wåg.

Medlem

Hahah! Folk är ju helt otroliga, blir helt deprimerad av att läsa kommentarer här! Folk bara spyr ut hat här.

"Jag har inget emot homosexuella men...."-kommentarer i massor.

Medlem
Skrivet av nollgrader:
Skrivet av Moortis:

I min värld, för att något ska klassas som en uthämning så bör man gå ut med namn och bild på personen. Att säga att det sitter en 46 årig man i Ignaberga och skriver rasistiska kommentarer på avpixlat är verkligen ingen uthängning. Har du ens koll på vad det är RG har gjort? För det låter som att du tror att de gått ut med människors identitet. Vilket då ej är sant.

Skojar du? Har du ens läst artiklarna?

Ett exempel av många där de hänger ut personer med bild och namn: http://www.expressen.se/tv/nyheter/grav/jim-olsson-skriver-pa...

Skrivet av Moortis:

Att påstå att det finns kopplingar mellan AFA eller ännu mer RF och Expo är skitlöjligt

Tobias Hübinette? Vi har ju också den trevliga Mathias Wåg.

En enkel googling ger en detta också:

http://nyheter24.se/debatt/768193-nio-kvinnor-fran-ung-vanste...
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/vansterpartiets-kongress_88...
http://www.expressen.se/nyheter/lofven-jamfordes-med-hitler-a...
http://na.se/nyheter/orebro/1.2318047--revolutionara-fronten-...-
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artik...

Medlem
Skrivet av nollgrader:
Skrivet av Moortis:

I min värld, för att något ska klassas som en uthämning så bör man gå ut med namn och bild på personen. Att säga att det sitter en 46 årig man i Ignaberga och skriver rasistiska kommentarer på avpixlat är verkligen ingen uthängning. Har du ens koll på vad det är RG har gjort? För det låter som att du tror att de gått ut med människors identitet. Vilket då ej är sant.

Skojar du? Har du ens läst artiklarna?

Ett exempel av många där de hänger ut personer med bild och namn: http://www.expressen.se/tv/nyheter/grav/jim-olsson-skriver-pa...

Skrivet av Moortis:

Att påstå att det finns kopplingar mellan AFA eller ännu mer RF och Expo är skitlöjligt

Tobias Hübinette? Vi har ju också den trevliga Mathias Wåg.

Okej, där slog du mig på fingrarna. Jag visste att 99.9% av dem som granskades inte hängdes ut, trodde det bara var offentliga personer som redovisades offentligt. Men tydligen tyckte någon redaktionschef att det skulle sälja lösnummer att hänga ut de värsta och frekventaste postarna med. Osmakligt och olämpligt, men det förändrar inte faktumet att det inte var någon stor uthängning av "vanligt folk".

Den lilla respekt jag fick för dig av expressen-grejen tappade du snabbt igen, Wåg tillhör researchgruppen och Hübenette har ikte kopplats till AFA på över 20 år. Diskussionen handlade från början om SD var nazistisk, ska jag använda din nivå av argumentation så kan jag säga upp mig från jobbet och börja skriva på listan över nazikopplingar på heltid. Skärpning vilka på Expo idag har någon som helst koppling till radikalvänstern?

Medlem

Stäng tråden och stäng av trångsynta människor från FZ.

Medlem
Skrivet av Kira:
Skrivet av nollgrader:
Skrivet av Moortis:

I min värld, för att något ska klassas som en uthämning så bör man gå ut med namn och bild på personen. Att säga att det sitter en 46 årig man i Ignaberga och skriver rasistiska kommentarer på avpixlat är verkligen ingen uthängning. Har du ens koll på vad det är RG har gjort? För det låter som att du tror att de gått ut med människors identitet. Vilket då ej är sant.

Skojar du? Har du ens läst artiklarna?

Ett exempel av många där de hänger ut personer med bild och namn: http://www.expressen.se/tv/nyheter/grav/jim-olsson-skriver-pa...

Skrivet av Moortis:

Att påstå att det finns kopplingar mellan AFA eller ännu mer RF och Expo är skitlöjligt

Tobias Hübinette? Vi har ju också den trevliga Mathias Wåg.

En enkel googling ger en detta också:

http://nyheter24.se/debatt/768193-nio-kvinnor-fran-ung-vanste...
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/vansterpartiets-kongress_88...
http://www.expressen.se/nyheter/lofven-jamfordes-med-hitler-a...
http://na.se/nyheter/orebro/1.2318047--revolutionara-fronten-...-
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artik...

Duktigt googlat, jag ser en klar koppling mellan vänstern och.. Vänstern?

Vad har ditt inlägg med Expo eller F! att göra, dem som du började anklaga för att i hemlighet jobba med radikalvänstern?

Medlem

Sverige har kommit ganska långt men en del kommenterar skvallrar om annat.

Medlem

Jäklar vilket liv det blev här... Jag kan väl tycka att det är lite överspelat - det är en konsol som ska bära en symbolik (observera att symbolik är subjektiv - den blir vad man gör den till, många som övertolkar "litegrand") och bli en lite unik produkt som säljs till ett unikt pris.

"Vanliga" konsoller (och många andra teknikpryttlar) är väl så fria från allt vad politik och diskrimineringar heter? Mer neutrala produkter i sitt utförande är väl svårt att hitta, de flesta är simplistiska och enkla i sitt utförande, och har således inte mycket som kan göra dem mer tänkta till någon specifik (arbiträr, utöver produktens syfte, givetvis) målgrupp än någon annan?

Undantaget är väl kanske s.k. "gamingprodukter" i vissa former, men eftersom det finns "gamers" som är av alla de kön, läggningar, åldrar, politisk övertygelse, utseende, etc. etc. känns inte heller det så relevant i debatten. Samma sak gäller "designprodukter" - ytterst få betydande bolag gör produkter som uteslutande vänder sig till en arbiträr (ergo ej anknuten till produktens faktiska syfte) målgrupp.

Vi kommer inte att drunkna i produkter i regnbågsfärger som kostar 20 000 och där alla intäkter går till en politiskt aktiv organisation, ta det lilla lugna. Se detta mer som en donation till en organisation, där du får en lite speciell konsol som tack. (Jag kanske inte är jätteförtjust i PR-kuppen som det hela innebär, men samtidigt är vi väl ändå fria individer med valet var vi ska lägga vårt fokus och stöd vad gäller frivilliga projekt?)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Stäng tråden och stäng av trångsynta människor från FZ.

stabil syn på demokrati


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av m_g_karlsson:

Stäng tråden och stäng av trångsynta människor från FZ.

stabil syn på demokrati

Som privat sida så har dock FZ rätt att ha egna regler.

Inte för att jag är för idén att stänga av någon men...

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av m_g_karlsson:

Stäng tråden och stäng av trångsynta människor från FZ.

stabil syn på demokrati

Som privat sida så har dock FZ rätt att ha egna regler.

Inte för att jag är för idén att stänga av någon men...

Men det var ju precis det du sa?

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av m_g_karlsson:

Stäng tråden och stäng av trångsynta människor från FZ.

stabil syn på demokrati

Som privat sida så har dock FZ rätt att ha egna regler.

Inte för att jag är för idén att stänga av någon men...

Men det var ju precis det du sa?

Inte jag.. jag är inte m_g_karlsson

Medlem

Har inte läst igenom alla kommentarer:

Men fan. Det är ju bara en spraymålad ps4 i glada färger.

Jag är bög, och en av de som tvingades flytta från sin barndomsby, för att folk bashade bögar där. Det görs det fortfarande. Det är därför Pride är viktigt. Det är därför en sån här konsol är viktig för mig som tv-spelare och bög, att där finns företag som säger "hey, vi bryr oss". Visst, det kan vara lite synd att Pride är relativt översexualiserat emellanåt och stereotyper späs på i media. Men vem fan bryr sig? Det är ändå för en god sak i slutändan.

Medlem
Skrivet av Moortis:

Den lilla respekt jag fick för dig av expressen-grejen tappade du snabbt igen

Finns hur mycket kopplingar som helst.

Ett exempel:

Martin Fredriksson från Piscatus och Researchgruppen. Martin som letar efter folk att misshandla dagligen, http://i.imgur.com/tyoxFo7.png, och var aktiv inom AFA för så sent som för 10 årsedan. Han tar inte heller avstånd från allt våld han begått tidigare, utan skulle gärna upprepa sina handlingar, https://twitter.com/Researchgruppen/status/294557047947673601

Piscatus har som sagt nära kopplingar till Expo, bl.a. via Piscatus VD, Mikael Ekman, som också är aktiv inom Expo.

Är ju också tveksamt att de inte är aktiva inom AFA längre när de säger sådana här saker?

https://twitter.com/Researchgruppen/status/317266358381469697

Medlem
Skrivet av Moortis:

Jag är inte heller expert, men jag tror inte problemen och pridefestivalens funktion är att primärt motverka öppet våld mot homosexuella

Fast det där känns som väldigt inaktuell problematik. Jag slår vad om att öppet våld mot hetrosexuella är ett mycket större problem.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Moortis:

Jag är inte heller expert, men jag tror inte problemen och pridefestivalens funktion är att primärt motverka öppet våld mot homosexuella

Fast det där känns som väldigt inaktuell problematik. Jag slår vad om att öppet våld mot hetrosexuella är ett mycket större problem.

..Läs vad jag skrev en gång till
Det är ett vad jag lätt hade tagit, skulle vara väldigt förvånad om fler hetrosexuella blev utsatta för våld pågrund av sin läggning än vad homo eller transsexuella blir.

Medlem
Skrivet av Moortis:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Moortis:

Jag är inte heller expert, men jag tror inte problemen och pridefestivalens funktion är att primärt motverka öppet våld mot homosexuella

Fast det där känns som väldigt inaktuell problematik. Jag slår vad om att öppet våld mot hetrosexuella är ett mycket större problem.

..Läs vad jag skrev en gång till
Det är ett vad jag lätt hade tagit, skulle vara väldigt förvånad om fler hetrosexuella blev utsatta för våld pågrund av sin läggning än vad homo eller transsexuella blir.

Nej de blir utsatta för våld av en massa andra anledningar. För mig känns det inte jätteviktigt exakt vad skälet är till att folk blir utsatta för våld. Våld mot homosexuella lär bara förekomma bland samma nötter som spöar någon för att denne hålller på ett annat lag, inte har en cigg, har ful frisyr eller är mörkhyad för att ta några exempel. Att homosexuella skulle vara särskilt utsatta är möjligtvis ett aktuellare problem i Ryssland. I Sverige är det bara ett svepskäl till att spöa någon. Om vi ska hårddra ordentligt så är ju alla människor. Det blir den minsta gemensamma nämnaren för problemet. Men människor är vi ju allaihop så det känns inte så aktuellt att anordna en särskild festival då


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skriv svar