Under solen

Redaktör
Ponny
Under solen

Vi måste prata om sommaren. I allmänhet. I synnerhet måste vi prata om den här chock/extrem/super-värmen som det står om i tidningarna. Jag klarar inte av den. Häromdagen hade jag en teori om att helvetet höll på att tränga igenom jorden och att det var därför det var så djävla varmt. Sedan insåg jag att jag inte är troende (förutom på choklad) så då sprack den teorin.

Mitt lilla andningshål är klockan 5:15 varje morgon. Då kliver jag upp och springer, försöker göra det helg som vardag. Då står solen inte högt och det är åtminstone under 20 grader. Det är fint. Tyvärr börjar det bli varmare då också. Kladdsvett hela tiden. Katterna lider och jag kvider. Snart är det bara på kontoret det är drägligt för en ginger.

Nu var det väl inte meningen att mitt första blogginlägg på en halv evighet skulle bli en klagosång om något så trivialt som värme. Men så blev det. Jag längtar till hösten.

[ia=971661; large]
Ugh.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Under solen

Jag känner dig broder. Bor i en liten 19-kvadratare med sämsta luftventilationen så jag har lika varmt inne som det är ute

Nu får det ta mig fasiken bli höst.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Längtar inte till hösten men det kunde vara lite svalare... Det är inte kul när man svettas trots att man sitter i enbart underkläder med ett fönster öppet och klockan är tjugo i tre på natten. Var på jakt efter en fläkt idag men dom är tydligen slut i hela landet.

Medlem

Det är snart vinter med -15 och 30cm snö
Längtar!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Apministern:

Jag känner dig broder. Bor i en liten 19-kvadratare med sämsta luftventilationen så jag har lika varmt inne som det är ute

Nu får det ta mig fasiken bli höst.

Bodde så förr i tiden också, i värmen är det... tärande. Och med två vansinniga katter vågade jag inte öppna fönstren. Vi var utslagna alla tre.

Skrivet av MMO4Life:

Längtar inte till hösten men det kunde vara lite svalare... Det är inte kul när man svettas trots att man sitter i enbart underkläder med ett fönster öppet och klockan är tjugo i tre på natten. Var på jakt efter en fläkt idag men dom är tydligen slut i hela landet.

Kan tänka mig det! Satt med min igår riktat rakt mot mig i flera timmar. Det kom liiite regn, men solen sken samtidigt så det var tyvärr inte så kännbart. Men idag, kanske, det blir mer regn.

Skrivet av Spelaspelet:

Det är snart vinter med -15 och 30cm snö
Längtar!

På riktigt gör jag det! När det är kallt kan man åtminstone klä på sig och krypa ner under filtar. När det är varmt har man ingenstans att ta vägen.


signatur

En Bamseponny av folket

Värmeböljan är över i Skåne, hurra!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Redaktör
Ponny
Skrivet av walter_iego:

Värmeböljan är över i Skåne, hurra!

Jättehurra! Här är det nog alltjämt rätt varmt (har inte varit utanför kontoret sen i morse), men solen lyser med sin frånvaro. Hurra för det!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Hösten är något av det bästa jag vet. Vädret är perfekt, träden ser lite finare ut (även om det är lite sorgligt att det är för att löven dör) och sen har jag nån slags skadeglädje över alla de som klagar över att sommaren är slut och de måste jobba/plugga igen. Sen så fyller jag även år och alla de stora spelen släpps under hösten

Skrivet av walter_iego:

Värmeböljan är över i Skåne, hurra!

Nja, lite varmt är det ännu, men varit lugnare ändå, vakna inte upp helt jävla genomsvettig iaf.

1
Skriv svar