Spana in gameplay från nya Unreal Tournament

Robot
Medlem
Spana in gameplay från nya Unreal Tournament

Pewpew


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Ska bli riktigt kul att spela när det släpps!

Medlem

heh "You know you loose points for that right?"

Ser bra ut, kommer bli en lång väntan.... och en ny dator när det kommer.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Skulle vilja se ett spel-läge där den som gör mest skada (inte kills) vinner.

Medlem

Kändes lite Quake över det faktiskt blandat med UT. Skulle gärna se att de la till samma dynamic som i Quake så det blir lite fart i spelet också, har svårt för sådana här spel när man ska gå, gå, gå.

MFZ
Medlem

håller med föregående talare, lite fart i spelet i form av nått liknande strafejump/bunny är väl ett måste imho.

personligen tröttnar jag rätt snabbt om det blir för stelt och det inte lönar sig att vara lite mer aggressiv.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av nazzat:

Kändes lite Quake över det faktiskt blandat med UT. Skulle gärna se att de la till samma dynamic som i Quake så det blir lite fart i spelet också, har svårt för sådana här spel när man ska gå, gå, gå.

Fast nu var ju UT snabbt, alltså UT99 inte de nyaste i serien. Den där tyngden som fanns, lades ju till i de senaste där man gick omkring i värsta metallrusningen. Ursprunget var ju snabba moves, med doge, wall doge osv.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Deck 16! Shit, vilka minnen. Längtar så det värker!

Medlem

Alldeles för långsam movement atm.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Skulle vilja se ett spel-läge där den som gör mest skada (inte kills) vinner.

På sätt och vis håller jag med. Enormt frustrerande i UT och Q3 när man har duellerat med någon en stund, och så kommer en random dude i ryggen och spränger båda med en raket.

Mechwarrior (4 och online) har så att man få poäng för damage, component destruction och kills, vilket är rätt nice.

Inaktiv
Skrivet av Kaleid:

Skulle vilja se ett spel-läge där den som gör mest skada (inte kills) vinner.

Skulle vara intressant och kommer knappast vara svårt att skapa en sån mod eftersom det kommer vara öppen källkod.
Det roliga med vanlig deathmatch(alla mot alla) är dock enligt mig frag stealing.
Att i situationer när flera slåss med varandra fatta beslut om vem man ska skjuta först för att få så många frags som möjligt.
Ska man skjuta personen som ligger överst på scoreboarden för att minska chansen att han får fler frags eller ska man skjuta de svaga först och sen ledaren och hoppas på att han är tillräckligt svag efter striden med de andra för att man ska kunna ta honom.
Eller om man är i en fight som man vet att man inte vinner kan man vända sig om och skjuta på någon annan i hopp om att den har lågt HP så tar man med sig den in i döden.
Finns mycket sånt.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av nazzat:

Kändes lite Quake över det faktiskt blandat med UT. Skulle gärna se att de la till samma dynamic som i Quake så det blir lite fart i spelet också, har svårt för sådana här spel när man ska gå, gå, gå.

Fast nu var ju UT snabbt, alltså UT99 inte de nyaste i serien. Den där tyngden som fanns, lades ju till i de senaste där man gick omkring i värsta metallrusningen. Ursprunget var ju snabba moves, med doge, wall doge osv.

Det var väll UT 2003 som det blev mer Quake fart och dodge och dubbelhopp osv.
Det fanns i original UT(99) också men det var inte alls lika snabbt.
Jag har UT(99) som favorit just för att det var mindre "Quake" över det hela.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av nazzat:

Kändes lite Quake över det faktiskt blandat med UT. Skulle gärna se att de la till samma dynamic som i Quake så det blir lite fart i spelet också, har svårt för sådana här spel när man ska gå, gå, gå.

Fast nu var ju UT snabbt, alltså UT99 inte de nyaste i serien. Den där tyngden som fanns, lades ju till i de senaste där man gick omkring i värsta metallrusningen. Ursprunget var ju snabba moves, med doge, wall doge osv.

Wall doge.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det var väll UT 2003 som det blev mer Quake fart och dodge och dubbelhopp osv.
Det fanns i original UT(99) också men det var inte alls lika snabbt.
Jag har UT(99) som favorit just för att det var mindre "Quake" över det hela.

Hmm. Jag minns inte att UT2003 var snabbare, men det kanske det var. Spelade det inte så jättemycket då jag av någon anledning inte fastnade i det såsom jag fastnade för 99:an.

Skrivet av Acriax:

Wall doge.

bild

Haha, jag tänkte på just det när jag skrev det


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kan ju säga att det inte är som UT99 när det kommer till movement, då det skiljer sig enorm mycket till 2003/2004. Jag köpte bägge spelen, men slutade alltid med att jag gick tbx till UT99 och spelade. Har spelat det sen ungefär 2000 fram tills nu. Tycker spelet börjar se lovande ut nu faktiskt, bara lite snabbare moves kanske. Men är lite skeptisk ifall dom har wall dodge etc, inte gillar det så mycket!

Medlem

UT99 var det bästa utav UT spelen. Men tycker fortfarande att lite kvickare moves vore trevligt.

Medlem

Läser ni fel i historiebäckerna? UT99 gick dubbelt så snabbt som quake och hade mer sköna moves, efterföljarna blev aldrig riktigt lika sköna och fordonslägen och för myckett lull-lull sänkte upplevelsen en hel del för mig - jag ser fram emot detta. Vem vet, om detta går bra kommer det kanske en "reboot" på quake också?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

S_Z
Medlem

Fastnade aldrig för quake (eller de senare UT-spelen för den delen) men jäklar vad jag gillade UT99! Hade nästan glömt bort det, var tvungen att kika på lite youtube-klipp från Facing Worlds...åhh, nostalgi

Medlem

CastorFiber
Exakt vad gick dubbelt så fort i ut99 som i quake?

UT99
https://www.youtube.com/watch?v=lWFBxa5Qp5k

Quake 2 (det långsammaste av quakarna)
https://www.youtube.com/watch?v=d9OAwvWlBrk

Medlem
Skrivet av ZenSam:

CastorFiber
Exakt vad gick dubbelt så fort i ut99 som i quake?

UT99
https://www.youtube.com/watch?v=lWFBxa5Qp5k

Quake 2 (det långsammaste av quakarna)
https://www.youtube.com/watch?v=d9OAwvWlBrk

Bunnyhopping existerade väl inte i UT, så för dem som spelade "normalt" så kan jag också tycka att UT var snabbare.

Inaktiv
Skrivet av Sebovich:
Skrivet av ZenSam:

CastorFiber
Exakt vad gick dubbelt så fort i ut99 som i quake?

UT99
https://www.youtube.com/watch?v=lWFBxa5Qp5k

Quake 2 (det långsammaste av quakarna)
https://www.youtube.com/watch?v=d9OAwvWlBrk

Bunnyhopping existerade väl inte i UT, så för dem som spelade "normalt" så kan jag också tycka att UT var snabbare.

Den enda Quake 3 videon jag hittade av okej kvalite..

Strafe Jumping(och circle jumping) hette de inbyggda teknikerna för snabb rörelse och om man inte använde dem var man helt enkelt en noob. Flera ställen var oåtkomliga utan att använda strafe jumping.

Bunny Hopping fanns i modden CPMA till Quake 3 och i Quake 1. Med bunny hopping går det mycket(!) snabbare:

Man kan dock argumentera för att UT har snabbare rörelse i sidled eftersom UT har dash medan Quakes rörelse om än snabbare är mer linjär eftersom man oftast färdas framåt.
Denna duell i UT2k4 är väldigt vacker:

Medlem

Destruktiva miljöer eller åtminstone väldigt interaktiva på ett fysiskt sätt vill jag se!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av ZenSam:

CastorFiber
Exakt vad gick dubbelt så fort i ut99 som i quake?

UT99
https://www.youtube.com/watch?v=lWFBxa5Qp5k

Quake 2 (det långsammaste av quakarna)
https://www.youtube.com/watch?v=d9OAwvWlBrk

Jag skrev inte det du citerade mig att ha skrivit. Lagbrott!
Det var inte quake 2 som konkurerade med ut 99.

Asteroids var också snabbt... men... inte relevant.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Nja,

Jag vet inte jag, hittade dessa två filmer:
UT99: Kanske inte den absolut bästa filmen.

QW:

Tycker man ser en väsentlig skillnad.. Vet at QW är typ en modd, men i Normal quake gick det rätt bra att röra sig också, men det spelades ju knappt förutom i början. Om jag inte miss minner mig.

1
Skriv svar