The Last of Us till PS4 släpps idag – se lanseringstrailern

Robot
The Last of Us till PS4 släpps idag – se lanseringstrailern

Dagen är kommen. Idag släpps Remastered-versionen av The Last of Us till Playstation 4.

#the-last-of-us-remastered, #naughty-dog


Medlem
The Last of Us till PS4 släpps idag – se lanseringstrailern

Snuskigt snyggt blir att lira igen på ps4an

Medlem

Måste. Ha. PS4!!

Medlem

Började spela natten som var och jag har aldrig spelat detta då jag inte har ett ps3.
Fick först ladda hem 11gb av 48 innan det gick att spela men det tog bara 25 min så det var ingen lång väntan:)
Klart värt dom 409 kr.

Medlem

För er som gillar och vill hellre ha en "steel-case" version av spelet så finns den att köpa här. Riktigt snygg imo.

http://www.amazon.de/gp/aw/d/B00L198XZS/ref=redir_mdp_mobile/...

Medlem

Hur lång tid tar det att spela ut The Last Of Us + Left Behind om man gör alla eventuella optionals, etc? Inga spoilers!

Funtar nästan på att köpa ett PS4 för att spela det här. Vill kanske inte lägga totalt 4 lök ifall storyn är 8 timmar lång, liksom. Det blir 500 kronor i timman.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Hur lång tid tar det att spela ut The Last Of Us + Left Behind om man gör alla eventuella optionals, etc? Inga spoilers!

Funtar nästan på att köpa ett PS4 för att spela det här. Vill kanske inte lägga totalt 4 lök ifall storyn är 8 timmar lång, liksom. Det blir 500 kronor i timman.

Mellan 8-15 timmar beroende på hur man spelar. Sidoquests är i det närmsta obefintligt.

Medlem

Man ska nog inte köpa en ps4 för 1 spel å sen kräva att det spelet bara är värd en ps4+1 spel eller? För mej som spelar så ofta jag kan är det ett främmande krav jag blir rädd och lite lessen i ögat

Medlem
Skrivet av KatOne:

Hur lång tid tar det att spela ut The Last Of Us + Left Behind om man gör alla eventuella optionals, etc? Inga spoilers!

Funtar nästan på att köpa ett PS4 för att spela det här. Vill kanske inte lägga totalt 4 lök ifall storyn är 8 timmar lång, liksom. Det blir 500 kronor i timman.

Jag klockade in någonstans runt 16 timmar. Hade nog fått ut mer om jag inte var en mes med svårighetsgraden.

Multiplayer är definitivt värt en titt dock!

Edit: Min tidsuppskattning exkluderade Left Behind.

Medlem

PS4 remastered verkar inte gå att köpa i digital version? Dvs att köpa en redeem-kod till Playstation Store?


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem

Finns det någon inbyteskampanj om man redan äger det på PS3?

zsm
Medlem
Skrivet av Traxad:

Någon som har koll på om PS4-versionens multiplayer är censurerad här precis som det är på PS3-versionen?

Det är den enligt vad jag hört och läst.

Medlem
Skrivet av Jaaay2k:

Finns det någon inbyteskampanj om man redan äger det på PS3?

Tyvärr inte, men den kostar en rimlig summa på 400kr via PSN. Alternativt har väl säkert t.ex. GameStop någon deal åt dig om du byter in något.

Medlem

Vet inte om någon här provat att låsa FPS till 30. Men kan inte förstår varför det skulle vara bättre.
Laggar konstant och är allmänt irriterande. Finns absolut ingen fördel. Spelet flyter extremt bra utan låsningen och lär vara det snyggaste till PS4

Medlem

Hade inte spelat det här på PS3, men såg mycket fram emot att lira det på PS4.. hämtade spelet idag, installerade och började köra. Jag har inte spelat så jättelänge, men tillräckligt för att få en känsla för spelet. Jag är något besviken faktiskt. Javisst, det är snyggt och filmerna är skitbra, storyn är gripande och karaktärerna är realistiska.. det hade varit skitbra som film! Som spel, däremot, tcker jag nog att det känns rätt klumpigt. Ta skydd funkar inte om det bara ligger någon liten sak i vägen som gör att Joel helt sonika skuttar fram och säger "Hej! Här är jag!". Det gör det riktigt tråkigt att smyga. Svårt har jag inget emot om det är, men klumpigt? Nej, tack. Sen var det det där med att ha med sig en annan karaktär. Inget jag har något emot egentligen, men detsamma gäller där som för smygandet. Varför i hela jädra fridens namn ska hon nödvändigtvis springa fram och ställa sig exakt där jag tänkte gömma mig? HELA TIDEN! Vilket leder till problemet jag nämnde först. Dessutom tappar jag det realistiska inslaget helt när karaktärer jag har med mig står eller springer mitt framför clickers utan att de ens märker dem.. det är som att mina medföljare är där, men ändå inte. Det blir bara konstigt. Det känns som att det är gjort som så att medföljande karaktärer SKA hänga med i varje steg och ibland även gå före och som lösning på det eventuella problem som kan uppstå (att de hela tiden drar på sig oönskad uppmärksamhet) verkar det som att Naughty Dog tänkt "äh, fuck it, vi gör dem osynliga bara!". Jag hade väntat mig mycket mer.

Det är snyggt som tusan, men på bekostnad av spelmekaniken (upplever jag). Jag tar hellre ett "fulare" men välfungerande spel vilken dag som helst.


signatur

BKMN - Triple A Minus

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

Vet inte om någon här provat att låsa FPS till 30. Men kan inte förstår varför det skulle vara bättre.
Laggar konstant och är allmänt irriterande. Finns absolut ingen fördel. Spelet flyter extremt bra utan låsningen och lär vara det snyggaste till PS4

Det står i patch notes varför 30fps-låset existerar; förbättrad tech på spelets skuggor.

1
Skriv svar