Total War-doftande Avalon Lords på Kickstarter

Robot
Total War-doftande Avalon Lords på Kickstarter

Föddes ur kärleken till realtidsstrategi – och ur hatet till pay-to-win.

#avalon-lords, #animus-interactive


Medlem
Total War-doftande Avalon Lords på Kickstarter

Såg Total War i rubriken så jag är såld.

Medlem

Såg Total War i rubriken så jag förväntar mig ett spel som inte fungerar på 1år efter det är släppt och värdelös AI som får fienderna i random NES spel att verka genialiska.

Medlem
Skrivet av Salami:

Såg Total War i rubriken så jag förväntar mig ett spel som inte fungerar på 1år efter det är släppt och värdelös AI som får fienderna i random NES spel att verka genialiska.

...tur då att det enda den har med Total War att göra är att det ser ut som den till en viss del.

Ser riktigt bra ut förövrigt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Förstår att det är placeholder graphics men fan vad lama de är. Ser ut som custom models till Warcraft 3. Som kom 2002!

MEG
Medlem

Låter lite som brädspelet Diplomacy dvs inget spel för den som har kort stubin


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Lite för ambitiöst för att jag ska satsa på att detta blir någonting riktigt bra. Dem behöver å ena sida ett spel som i alla fall kan mäta sig med Total war och å andra sidan skapa ett MMO-RTS.

Det finns stora problem just med MMO-RTS eftersom att det är enormt mycket information som ska syncas om man ska ha en någorlunda hög nivå på strategidelen och inte sitta på ett 3d-Travian. Multiplayer i Total War, Civ V och Paradox-spelen har visat sig vara väldigt problematiskt när man kommer upp mot mer än 10 spelare. Total war hade ett bra tag problem med 2, Civ lider av väldigt långsamma beräkningar av omgångar i endgame och Europa Universalis får out-of-sync problem. Än så länge har dem inget exempel på hur RTS-delen ska se ut så skeptisk som jag är tror inte jag att vi kommer att se något Civ utan mer något i stil med Travian eller andra online MMO-strategier.

Total war-delen är nog den som dem verkar kunna lyckas bäst med i spelet. Dem har ju redan en mall att gå efter och bevisligen har man kunnat göra sådana spel i mer än 10 år.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Total war-delen är nog den som dem verkar kunna lyckas bäst med i spelet. Dem har ju redan en mall att gå efter och bevisligen har man kunnat göra sådana spel i mer än 10 år.

En mall som inte direkt verkar hindra dom från att ha samma problem i varje Total War som släpps dock


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ser riktigt dassigt ut tyvärr, även som en prototyp.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av KatOne:

Förstår att det är placeholder graphics men fan vad lama de är. Ser ut som custom models till Warcraft 3. Som kom 2002!

Ditt nostalgiska minne har piffat upp WC3:s grafik mer än lovligt.

Medlem

Inget för mig men glad för dom som skriker efter sådant här spel!

Medlem

Jag älskar Total War men det där ser verkligen inte bra ut (graffe, animationer osv). Visst kan det BLI bra, men då får de mina pengar efter en FZ-recension med högt betyg. Inte en sekund innan.

By the way. Det känns lagom seriöst och peppande med en "CEO" som halvengagerat läser innantill från sin presentation, samtidigt som han stakar sig och rapar upp lunchen emellanåt, precis som om han sitter och snackar med en polare.

Nä. Utveckla på ni och leverera en bra produkt. Då får ni mina pengar.

Mången lycke!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Jag vill gärna se och veta lite mer om det här. Byggandet, rekrytering mm

eld
Medlem

Vid 150k så kommer dom bygga färdigt en combat-system-alpha under tre månader, detta är det som händer med när det når sitt mål.

Väldigt volatil kickstarter, dom hoppas på miljonnivån även om dom bara frågar efter 150000, eller att få in resten av pengarna från en invester eller publisher.

Inte första gången dom är på kickstarter heller:

[https://www.kickstarter.com/projects/animus-interactive/kingd...]

Medlem

De tycker into om free to play modellen, men har exakt samma modell som alla andra? Undrar vad de tänker hitta på där då, för de har ju bevisligen "diamonds" som man ska köpa.

Antar att det kommer att vara ett citybuilder som alla andra där du kan betala för att bygga byggnader snabbare. Men ett något mer avancerat stridssystem. Andra har försökt efterlikna total war bla. King Arthur spelen, tror detta mer kommer att likna dom än total war.

Njae, I don't know.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Salami:

Såg Total War i rubriken så jag förväntar mig ett spel som inte fungerar på 1år efter det är släppt och värdelös AI som får fienderna i random NES spel att verka genialiska.

Har du ens testa senaste patchen ? Det enda som inte fungerar nu/ inte färdigt är politiken och ett fåtal diplomacy grejer, annars funkar det skitbra

Medlem
Skrivet av generalfil:
Skrivet av Salami:

Såg Total War i rubriken så jag förväntar mig ett spel som inte fungerar på 1år efter det är släppt och värdelös AI som får fienderna i random NES spel att verka genialiska.

Har du ens testa senaste patchen ? Det enda som inte fungerar nu/ inte färdigt är politiken och ett fåtal diplomacy grejer, annars funkar det skitbra

Nja. Du har inte helt rätt.

Personligen köpte jag spelet för multiplayerupplevelsen. Det har dock strulat ända sedan starten och det går fortfarande inte att spela en hel kampanj med en kompis, utan att sparfilerna går sönder. Det är oacceptabelt dåligt att inte lösa detta. Off topic, men jag var tvungen att svara där.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av generalfil:
Skrivet av Salami:

Såg Total War i rubriken så jag förväntar mig ett spel som inte fungerar på 1år efter det är släppt och värdelös AI som får fienderna i random NES spel att verka genialiska.

Har du ens testa senaste patchen ? Det enda som inte fungerar nu/ inte färdigt är politiken och ett fåtal diplomacy grejer, annars funkar det skitbra

Nja. Du har inte helt rätt.

Personligen köpte jag spelet för multiplayerupplevelsen. Det har dock strulat ända sedan starten och det går fortfarande inte att spela en hel kampanj med en kompis, utan att sparfilerna går sönder. Det är oacceptabelt dåligt att inte lösa detta. Off topic, men jag var tvungen att svara där.

Weird för jag och en kompis har spelat säkert 2-3 stycken co-op kampanjer senaste halvåret utan ngt strul

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Naraccas:

Total war-delen är nog den som dem verkar kunna lyckas bäst med i spelet. Dem har ju redan en mall att gå efter och bevisligen har man kunnat göra sådana spel i mer än 10 år.

En mall som inte direkt verkar hindra dom från att ha samma problem i varje Total War som släpps dock

Det är ju för att det är samma mall hur kul är det att göra pepparkakor av samma form och resulterar i en gris och en tomtemor? Då blir man ju chockad

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Naraccas:

Total war-delen är nog den som dem verkar kunna lyckas bäst med i spelet. Dem har ju redan en mall att gå efter och bevisligen har man kunnat göra sådana spel i mer än 10 år.

En mall som inte direkt verkar hindra dom från att ha samma problem i varje Total War som släpps dock

Det är ju för att det är samma mall hur kul är det att göra pepparkakor av samma form och resulterar i en gris och en tomtemor? Då blir man ju chockad

Men det är ju det jag säger


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av generalfil:
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av generalfil:
Skrivet av Salami:

Såg Total War i rubriken så jag förväntar mig ett spel som inte fungerar på 1år efter det är släppt och värdelös AI som får fienderna i random NES spel att verka genialiska.

Har du ens testa senaste patchen ? Det enda som inte fungerar nu/ inte färdigt är politiken och ett fåtal diplomacy grejer, annars funkar det skitbra

Nja. Du har inte helt rätt.

Personligen köpte jag spelet för multiplayerupplevelsen. Det har dock strulat ända sedan starten och det går fortfarande inte att spela en hel kampanj med en kompis, utan att sparfilerna går sönder. Det är oacceptabelt dåligt att inte lösa detta. Off topic, men jag var tvungen att svara där.

Weird för jag och en kompis har spelat säkert 2-3 stycken co-op kampanjer senaste halvåret utan ngt strul

Skumt? Inget fake-LAN alltså utan vanlig co-op genom deras servrar?

Skicka gärna PM till mig om hur ni gjorde!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av KatOne:

Förstår att det är placeholder graphics men fan vad lama de är. Ser ut som custom models till Warcraft 3. Som kom 2002!

Ditt nostalgiska minne har piffat upp WC3:s grafik mer än lovligt.

Gamla kära spel har en tendens att se bättre ut i ens minne

Dock så vill jag rädda mig lite. Menade inte vanillamodellerna utan, som jag skrev, custom models som är lite mer välpolarade. Trots detta, tumme upp på din kommentar.

Samtidigt så är ändå Warcraft 3 snyggare, rent estetiskt. Som någon skrev ovan, det här spelet ser riktigt dassigt ut.

Medlem
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av generalfil:
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av generalfil:
Skrivet av Salami:

Såg Total War i rubriken så jag förväntar mig ett spel som inte fungerar på 1år efter det är släppt och värdelös AI som får fienderna i random NES spel att verka genialiska.

Har du ens testa senaste patchen ? Det enda som inte fungerar nu/ inte färdigt är politiken och ett fåtal diplomacy grejer, annars funkar det skitbra

Nja. Du har inte helt rätt.

Personligen köpte jag spelet för multiplayerupplevelsen. Det har dock strulat ända sedan starten och det går fortfarande inte att spela en hel kampanj med en kompis, utan att sparfilerna går sönder. Det är oacceptabelt dåligt att inte lösa detta. Off topic, men jag var tvungen att svara där.

Weird för jag och en kompis har spelat säkert 2-3 stycken co-op kampanjer senaste halvåret utan ngt strul

Skumt? Inget fake-LAN alltså utan vanlig co-op genom deras servrar?

Skicka gärna PM till mig om hur ni gjorde!

Vi starta som vanligt, inget mod eller ngt

Medlem

Hej allihop, tack för gott engagemang och många kommentarer, jag är art director för spelet så jag tänkte svara lite om det är ok.

Skrivet av KatOne:

Förstår att det är placeholder graphics men fan vad lama de är. Ser ut som custom models till Warcraft 3. Som kom 2002!

Vi har uppdaterat både texturer och shaders sedan dess. Vi kommer göra minst ett pass till på dem men så här ser de ut nu: [http://i.imgur.com/X6x3M7Y.png]
Nytt screenshot, bara till dig.
Vi kan absolut inte gå högre i polycount, då kommer striderna inte att fungera längre.

Skrivet av Naraccas:

...Det finns stora problem just med MMO-RTS eftersom att det är enormt mycket information som ska syncas om man ska ha en någorlunda hög nivå på strategidelen och inte sitta på ett 3d-Travian. Multiplayer...

Jag tvivlar inte på att våra programmerare kommer få ihop det, tillsammans har de enorm erfarenhet. Läs genom våra devdiarys på hemsidan, de ger lite insikt i AI kodningen. Programmerarna kommer förklara mer snart dock, vi jobbar på att få ut så mycket info som möjligt.
[http://avalonlords.com/news/dev-diary-7-ai-artificial-unintel...]
[http://avalonlords.com/news/dev-diary-4-ai-combat/]

Skrivet av Hodor:

Hodor.

Hodor?

Skrivet av burkmopp:

Ser riktigt dassigt ut tyvärr, även som en prototyp.

Surt att du tycker. Men förståeligt, saker är liksom inte kompatibla med varandra än. Vi jobbar på, kommer nya grejer inom kort. Om vi hade råd att få ihop grafiken hade vi aldrig tagit till kickstarter men vi ska göra vad vi kan så länge.

Skrivet av Ricomaniac:

Jag vill gärna se och veta lite mer om det här. Byggandet, rekrytering mm

Kommer ladda upp video på ett primitivt bygge snart där sånt sker, problemet med det är att det ser fortfarande inte så bra ut så vi är lite försiktiga med vad vi vill släppa. Vi skyndar så fort vi kan med det.

Skrivet av Deathwisher:

By the way. Det känns lagom seriöst och peppande med en "CEO" som halvengagerat läser innantill från sin presentatio...

Håller på och spelar in min egen, kanske blir att jag bara kör voice istället för att undvika samma sak. Känns så konstlat att förklara för kameran. Det kanske inte är lättast i världen att vara skådis trots allt.

Skrivet av eld:

Inte första gången dom är på kickstarter heller:

Kingdom of knights togs ner efter kritiken som kom. Detta var innan vi slog ihop oss som företag. När detta hände styrdes projektet om helt. Mycket saker som art content ligger kvar, men bara tills vi har råd att göra nytt. KoK och Avalon Lords är helt olika spel, vet inte så mycket om vad som hände med KoK, jag var inte med då.

Skrivet av Kassler:

Antar att det kommer att vara ett citybuilder som alla andra där du kan betala för att bygga byggnader snabbare.

Nej, inget sådant kommer att existera, i affären som tar den valutan kan man köpa skins och texturer. Ingenting annat. Det kommer inte att vara möjligt att påverka gameplay alls med den.

Tack till alla jag inte svarat på också, jag hoppas ni håller koll på våra uppdateringar, vi ska försöka få ut så mycket som möjligt vi kan, men som sagt, om spelet var färdigt så hade vi inte behövt kickstarter, så det kommer kanske vara lite opolerat i kanterna.

Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av generalfil:
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av generalfil:
Skrivet av Salami:

Såg Total War i rubriken så jag förväntar mig ett spel som inte fungerar på 1år efter det är släppt och värdelös AI som får fienderna i random NES spel att verka genialiska.

Har du ens testa senaste patchen ? Det enda som inte fungerar nu/ inte färdigt är politiken och ett fåtal diplomacy grejer, annars funkar det skitbra

Nja. Du har inte helt rätt.

Personligen köpte jag spelet för multiplayerupplevelsen. Det har dock strulat ända sedan starten och det går fortfarande inte att spela en hel kampanj med en kompis, utan att sparfilerna går sönder. Det är oacceptabelt dåligt att inte lösa detta. Off topic, men jag var tvungen att svara där.

Weird för jag och en kompis har spelat säkert 2-3 stycken co-op kampanjer senaste halvåret utan ngt strul

Skumt? Inget fake-LAN alltså utan vanlig co-op genom deras servrar?

Skicka gärna PM till mig om hur ni gjorde!

Har kört med en polare lite till och från och måste säga att det har gått lite upp och ner med vissa patchar. Vissa så har vi inte haft något problem alls och andra så får vi ganska tidiga desyncs. Just nu har vi inte desyncat på länge (fingers crossed) och den enda modden vi kör är radious total war mod(riktigt skönt med fler gubbar och annat gott imo).

Det är ju lite synd att det inte funkar så bra för alla dock :/ Hoppas det blir bättre för dig för nu när mycket fel är fixade så är det ett väldigt kul spel för mig både coop och SP.

OnT: så verkar ju detta spelet kunna bli något. Får se hur det blir i slutändan!

eld
Medlem
Skrivet av fr3drik:
Skrivet av eld:

Inte första gången dom är på kickstarter heller:

Kingdom of knights togs ner efter kritiken som kom. Detta var innan vi slog ihop oss som företag. När detta hände styrdes projektet om helt. Mycket saker som art content ligger kvar, men bara tills vi har råd att göra nytt. KoK och Avalon Lords är helt olika spel, vet inte så mycket om vad som hände med KoK, jag var inte med då.

Dock inte viktigaste av allt jag nämnde, kickstartern är ju vinklad för att ge intrycked av en färdig produkt men allt hänger på att en massa andra pengar ska ramla in.

Det är ju historiskt sett inte så bra att starta en kickstarter med otydligheter.

Det är mycket möjligt att kickstartern slutar upp på strax över 150000 med kanske ~5000 backers, är 5000 personer verkliigen en siffra man kan locka investerare med?

Medlem
Skrivet av fr3drik:
Skrivet av Deathwisher:

By the way. Det känns lagom seriöst och peppande med en "CEO" som halvengagerat läser innantill från sin presentatio...

Håller på och spelar in min egen, kanske blir att jag bara kör voice istället för att undvika samma sak. Känns så konstlat att förklara för kameran. Det kanske inte är lättast i världen att vara skådis trots allt.

.

Hej och tack för ditt svar. Det var inte meningen att låta tvär, men det var känslan jag fick. Sen vet jag av erfarenhet att det sannerligen inte är lätt att spela framför kameran. Kolla mitt resultat som blev "sådär". Hahaha!

https://www.youtube.com/watch?v=TsKFkmGwO6g


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

1
Skriv svar