Wii U säljer bättre – men Nintendo förlorar pengar

Robot
Wii U säljer bättre – men Nintendo förlorar pengar

Trots racersuccé av Mario Kart 8 är siffrorna från Nintendo fortfarande dystra.

#mario-kart-8, #super-smash-bros, #hyrule-warriors, #bayonetta-2


MEG
Medlem
Wii U säljer bättre – men Nintendo förlorar pengar

Tja som man bäddar får man ligga, hoppas dock att Nintendo kommer igen, vi spelare behöver dem. Och innan någon hugger och startar hatinlägg så det jag menar är att "vi" behöver konkurrensen mellan Microsoft, Sony och Nintendo.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Tja som man bäddar får man ligga, hoppas dock att Nintendo kommer igen, vi spelare behöver dem. Och innan någon hugger och startar hatinlägg så det jag menar är att "vi" behöver konkurrensen mellan Microsoft, Sony och Nintendo.

Nintendo kommer alltid igen! Mario Kart 8 och kommande Zelda-spelet har gjort mig tillräckligt hajpad för att överväga ett köp av min första Nintendoprodukt sedan Gameboy Color. Bland nuvarande generationens konsoler känns Wii U som den enda apparaten som inte är en dålig PC.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av MEG:

Tja som man bäddar får man ligga, hoppas dock att Nintendo kommer igen, vi spelare behöver dem. Och innan någon hugger och startar hatinlägg så det jag menar är att "vi" behöver konkurrensen mellan Microsoft, Sony och Nintendo.

'Nej, du tycker det för att du älskar Nintendo och för att Nintendo är bäst. Erkänn


signatur

Everybody needs help.

Medlem

blergh Nintendo har kosing i kassan för att gå minus i 10år hörde jag för ett tag sen....men men dom har varit för arroganta medans dom inte var marknads ledande, vilket dom kom ganska så lindrigt undan med när dom var teh top dog!

Inaktiv
Skrivet av fluffmajster:

blergh Nintendo har kosing i kassan för att gå minus i 10år hörde jag för ett tag sen....men men dom har varit för arroganta medans dom inte var marknads ledande, vilket dom kom ganska så lindrigt undan med när dom var teh top dog!

Mycket sant, de har försökt förklara för kunderna vad de ska vilja ha istället för att fråga vad de vill ha. Det är inget som helst fel med spelen som släpps och hårdvaran drar dem hur smidigt som helst (oavsett vad MOAR IS BETTAR!11!!! kidsen tycker om prestandan på papper).
Skulle de bara öppna upp mer för tredjepartsutvecklare kanske det skulle finnas spel som kan sälja hårdvaran utan att man behöver vänta ett halvår på första köpvärda titeln. Något som Sony och MS också borde ta ännu mer till sig och sluta försöka göra mediacenter av sina spelkonsoler...

Medlem

Får hoppas att det vänder. Varken Wii eller Wii U har varit eller är speciellt intressanta för min del, men jag är mycket förtjust i min 3DS.

Inaktiv

Detta är väl en av anledningarna att man ser till att ha några ledande speltitlar klara när konsolen släpps. Nintendo, Sony och Microsoft har fått smaka på det alla tre verkar det som.

Medlem

Fram med Zelda och Metroid så är problemet löst.

Medlem

Jag vill ha en Wii U, men faktumet att så få mängder bra spel släppts till konsolen har fått mig att vänta. Och det har blivit en lång väntan, drygt två år och inte först än nu börjar de tunga titlarna att dyka upp.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Zelda, Metroid, Smash Bros och Xenoblade Chronicles X. *kastar pengar*

Hoppas dom får lägga ner sin hårdvara snart och bara börja göra spel istället som släpps till alla format.
Deras hårdvara är dålig och dyr och någon annan borde ta deras plats och göra det bättre. För bara Microsoft och Sony blir nog för lite för att ge oss kunder bra konkurrens.

Medlem

Ett pokemon till Wii U skulle fixa biffen.

Inaktiv
Skrivet av intro18:

Hoppas dom får lägga ner sin hårdvara snart och bara börja göra spel istället som släpps till alla format.
Deras hårdvara är dålig och dyr och någon annan borde ta deras plats och göra det bättre. För bara Microsoft och Sony blir nog för lite för att ge oss kunder bra konkurrens.

Definiera dålig, den är fullt tillräcklig för att köra den grafik Nintendo siktar efter i jämna 60 fps. Avsaknad av uppspelning av DVD och Blu-ray är den största hårdvarubristen i mina ögon.

P.S. Anser man att grafiken i Nintendos spel inte är "snygg" nog är man aningen för insnöad på fotorealism-tåget, många av deras spel är ruggigt snygga och stämningsfulla.

Inaktiv

Som sagt. De borde lägga ner stationär hårdvara och bara göra spel till PC, xbox och ps4.

Inaktiv
Skrivet av MEG:

Tja som man bäddar får man ligga, hoppas dock att Nintendo kommer igen, vi spelare behöver dem. Och innan någon hugger och startar hatinlägg så det jag menar är att "vi" behöver konkurrensen mellan Microsoft, Sony och Nintendo.

Jag skulle mycket hellre se en universalkonsol där man kan spela alla spel. Tänk om du skulle behöva en PC för spel från EA, en för spel från Blizzard osv? Vore ju helt sjukt. Samma med filmer... en spelare för att se filmer från Warner Bros. En för att se film från Universal osv. Du hajar min poäng.

MS, Sony och Nintendo borde kunna sätta sig ner och göra någon superkonsol sedan kan de ändå ha konkurrens med spelen det släpper.

Medlem
Skrivet av Ghoztatic:

Fram med Zelda och Metroid så är problemet löst.

Zelda möjligtvis, men inte Metroid. Jag skulle bara kunna se om de gjorde ett nytt 2D och gick tillbaka till den gamla typen spel att de skulle kunna göra något bra. Storyn i Metroid har alltid varit super simpel, i princip frånvarande men ingen bryr sig om det, vi vill ha äventyret och upptäcktsresan, men icke. Sedan MP3 har de försökt pressa in så mycket story som möjligt och det gjorde att spelen sög! Sen har inte spelen varit lika bra sedan Gunpei Yokoi dog, så nej, ser ingen framtid där tyvärr.

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av MEG:

Tja som man bäddar får man ligga, hoppas dock att Nintendo kommer igen, vi spelare behöver dem. Och innan någon hugger och startar hatinlägg så det jag menar är att "vi" behöver konkurrensen mellan Microsoft, Sony och Nintendo.

Jag skulle mycket hellre se en universalkonsol där man kan spela alla spel. Tänk om du skulle behöva en PC för spel från EA, en för spel från Blizzard osv? Vore ju helt sjukt. Samma med filmer... en spelare för att se filmer från Warner Bros. En för att se film från Universal osv. Du hajar min poäng.

MS, Sony och Nintendo borde kunna sätta sig ner och göra någon superkonsol sedan kan de ändå ha konkurrens med spelen det släpper.

Det skulle inte fungera, du kan inte ha en konsol där tillverkaren inte kan tjäna pengar på licensavgifter, då kommer du gå i graven direkt.

Sony, MS och Nintendo överlever p.g.a. avgifterna de kan ta på spelen de säljer till sina konsoler.

För att se hur det går när flera tillverkare får gå in och göra konsoler med samma spel så kan du kolla hur det gick för 3DO, sviiiindyr p.g.a. att tillverkarna försökte tjäna lite pengar på hårdvaran så ingen köpte skiten.

Släpp mer spel då så ordnar det sig med den saken.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av MEG:

Tja som man bäddar får man ligga, hoppas dock att Nintendo kommer igen, vi spelare behöver dem. Och innan någon hugger och startar hatinlägg så det jag menar är att "vi" behöver konkurrensen mellan Microsoft, Sony och Nintendo.

Jag skulle mycket hellre se en universalkonsol där man kan spela alla spel. Tänk om du skulle behöva en PC för spel från EA, en för spel från Blizzard osv? Vore ju helt sjukt. Samma med filmer... en spelare för att se filmer från Warner Bros. En för att se film från Universal osv. Du hajar min poäng.

MS, Sony och Nintendo borde kunna sätta sig ner och göra någon superkonsol sedan kan de ändå ha konkurrens med spelen det släpper.

En universalkonsoll är nog det sista jag vill se, eftersom monopol är det sista vi vill ge något företag i den här frågan. Försvinner konkurrensen så kan den som finns kvar börja hålla på som EA och Ubisoft gör med PC-spelarna, fast helt utan motstånd eftersom där inte finns något alternativ.

Och ja, det enda sättet för en universalkonsoll att dyka upp är att övriga företag går i konkurs/lägger ner konsollverskamheten, eftersom det finns varken incentive eller logistisk möjlighet för Sony, Microsoft, och Nintendo att gå ihop och skapa en enda konsoll tillsammans.

Medlem

signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av eatem:

Som sagt. De borde lägga ner stationär hårdvara och bara göra spel till PC, xbox och ps4.

Som sagt, det borde de verkligen inte göra.

Skrivet av anon_17240:
Skrivet av intro18:

Hoppas dom får lägga ner sin hårdvara snart och bara börja göra spel istället som släpps till alla format.
Deras hårdvara är dålig och dyr och någon annan borde ta deras plats och göra det bättre. För bara Microsoft och Sony blir nog för lite för att ge oss kunder bra konkurrens.

Definiera dålig, den är fullt tillräcklig för att köra den grafik Nintendo siktar efter i jämna 60 fps. Avsaknad av uppspelning av DVD och Blu-ray är den största hårdvarubristen i mina ögon.

P.S. Anser man att grafiken i Nintendos spel inte är "snygg" nog är man aningen för insnöad på fotorealism-tåget, många av deras spel är ruggigt snygga och stämningsfulla.

Deras hårdvara ger får dålig grafik och animationer i jämförelse med konkurrenterna. Att säga att det inte har någon betydelse för spelupplevelsen är ju bara att ljuga för sig själv.
Nintendos spel skulle utan tvekan göra sig bättre på en PS4 eller Xbox One.

Medlem
Skrivet av intro18:
Skrivet av A-Gen:
Skrivet av intro18:

Hoppas dom får lägga ner sin hårdvara snart och bara börja göra spel istället som släpps till alla format.
Deras hårdvara är dålig och dyr och någon annan borde ta deras plats och göra det bättre. För bara Microsoft och Sony blir nog för lite för att ge oss kunder bra konkurrens.

Definiera dålig, den är fullt tillräcklig för att köra den grafik Nintendo siktar efter i jämna 60 fps. Avsaknad av uppspelning av DVD och Blu-ray är den största hårdvarubristen i mina ögon.

P.S. Anser man att grafiken i Nintendos spel inte är "snygg" nog är man aningen för insnöad på fotorealism-tåget, många av deras spel är ruggigt snygga och stämningsfulla.

Deras hårdvara ger får dålig grafik och animationer i jämförelse med konkurrenterna. Att säga att det inte har någon betydelse för spelupplevelsen är ju bara att ljuga för sig själv.
Nintendos spel skulle utan tvekan göra sig bättre på en PS4 eller Xbox One.

Du har helt klart rätt i vad du säger om hårdvaran och grafiken, men jag är faktiskt inte övertygad om att nintendos spel hade sett genuint bättre ut på en jämförbar maskin med PS3/X1. Anledningen är att spelen till andra konsollerna nästan uteslutet siktar på någon skev nidbild av fotorealism som inte går att uppnå än, medan spelen till Nintendos konsoller tenderar att vara snyggare rent estetiskt, då den grafiska kompetensen läggs på art style snarare.

Dvs, spel på Nintendos konsoller tenderar att vara estetiskt snyggare, även om de inte är det rent grafiskt. I brist på bättre sätt att formulera det på.

Medlem

Ja Nintendo är ju så kassa och ruttna på allt dem gör...
Eller inte!

Medlem

Har varit skeptiskt länge till att köpa mig en Wii U, men i dagarna köpte jag mig en + lite spel och måste säja att jag är rätt imponerad på kvaliteten på spelen (TLOZ - Wind Waker HD, Super Mario 3D World, New Super Mario Bros. II och Scribblenaut - Unlimited) alla av dessa var riktigt roliga. Gamepaden med skärmen på trodde jag bara skulle vara en onödig gimmick men jäklar vad smidigt den är i Wind Waker (karta och inventory) och Scribblenaut. Den kommer aldrig kunna ersätta min PS3 eller PS4a men är väldigt glad att man har en Wii U i tv-bänken nu iaf.

Medlem

Om nintendo skulle sluta vara så butthurt och så jävla exklusiva kanske dom inte skulle förlora pengar.

MEG
Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av MEG:

Tja som man bäddar får man ligga, hoppas dock att Nintendo kommer igen, vi spelare behöver dem. Och innan någon hugger och startar hatinlägg så det jag menar är att "vi" behöver konkurrensen mellan Microsoft, Sony och Nintendo.

'Nej, du tycker det för att du älskar Nintendo och för att Nintendo är bäst. Erkänn

Skit du lyckades läsa mellan raderna


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Nintendo var för snabba med att släppa maskinen och de kunde ha gjort den något mer kraftfull.

De hade behövt släppa den med några blockbusters så hade det gått mycket bättre från första början. När SNES släpptes så kom det med ett nytt Mario och ny Zelda kom kort därefter. Dessa var fantastiska tider... nu väntar folk på spelen.

12
Skriv svar