EA låter Xbox One-spelare prenumerera på spel

Medlem

Så länge man inte gör titlar exlusiva för tjänsten så man inte kan köpa titeln enskilt för xbox one.

Så är jag för flera val möjligheter för dom som vill.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Väldigt prisvärt om man köper mer en ett EA-spel per år. Tycker det är riktigt bra att EA testar sig fram med sådan tjänst.

Inaktiv

Mycket prisvärt sofar, men är rädd att det kan förstöra för EAs försäljning genom att många väljer detta istället för att köpa. Ex. Jag skaffade tjänsten igår då jag inte köpt BF4 på One ännu, bara BF4 kostar fortfarande 550 spänn digitalt till One.
jag gav 231 sek för ett års EA access och har jag utöver BF4 även Madden 25 och Fifa 14(som jag förvisso redan hade) samt Peggle 2.
Riktigt bra deal.

Medlem

Jag hoppas verkligen spelare är tillräckligt smarta för att inte skaffa detta. Om vi alla har tur så floppar detta. Varför då? Om detta blir en succé kommer flera utgivare att följa efter. Vi kommer få Ubisoft Access, Rockstar, Zenimax, Activision m.fl. Detta kommer utarma tjänster som inte är bundna till en specifik utgivare - Xbox Gold, PS Plus, PS Now.

Tjänster som Netflix och Spotify är mycket framgångsrika och har varrierat innehåll. Detta är för att de inte är knutna till en särskilld utgivare. Jag hoppas folk tänker till och inte bara lallar på med "valfrihets är bra-glasögonen" på sig.

Medlem
Skrivet av pubisboy:

Det här kan nog fan vara framtiden för gaming. Typ spotify för spel, Jag gillar det.

Hoppas Ubisoft kommer med nåt liknande. Skulle signa upp mig direkt.

Det allra bästa vore dock såklart om man hade en övergripande prenumeration som inte var låste till enskilda utvecklare/utgivare.

Hur kan du säga så?? Det är ju precis så det inte är. Hade det varit som Spotify hade det inte varit knutet. Tänk dig att Spotify inte funnits - istället hade vi haft Universal Music Access, Sony Music Access, Warner Music Access osv. Det är skit det är vad det är!

Medlem
Skrivet av Brona:

Jag hoppas verkligen spelare är tillräckligt smarta för att inte skaffa detta. Om vi alla har tur så floppar detta. Varför då? Om detta blir en succé kommer flera utgivare att följa efter. Vi kommer få Ubisoft Access, Rockstar, Zenimax, Activision m.fl. Detta kommer utarma tjänster som inte är bundna till en specifik utgivare - Xbox Gold, PS Plus, PS Now.

Vad gör det om fler utgivare följer efter?

Spelen är inte låsta till en Access-tjänst, detta är ingen tjänst du måste ha för att få tillgång till deras spel, du har precis samma möjligheter att köpa och spela deras spel utan Access-tjänsten som innan, så vad är problemet?

Och varför skulle detta "utarma" tjänster som Gold? Ser inget i dagsläget som tyder på att Microsofts egna Guld-tjänst behöver tappa i värde."This Week’s Deals with Gold" och "Games with Gold" kan såklart innehålla spel från EA även i framtiden, vad hindrar NHL 15 från att dyka upp med rabatterat pris för Guld-medlemmar om ett halvår?

Tror knappast Microsoft är så dumma att dom tecknar avtal som konkurrerar ut sin egen tjänst.

Medlem
Skrivet av Spit:
Skrivet av Brona:

Jag hoppas verkligen spelare är tillräckligt smarta för att inte skaffa detta. Om vi alla har tur så floppar detta. Varför då? Om detta blir en succé kommer flera utgivare att följa efter. Vi kommer få Ubisoft Access, Rockstar, Zenimax, Activision m.fl. Detta kommer utarma tjänster som inte är bundna till en specifik utgivare - Xbox Gold, PS Plus, PS Now.

Vad gör det om fler utgivare följer efter?

Spelen är inte låsta till en Access-tjänst, detta är ingen tjänst du måste ha för att få tillgång till deras spel, du har precis samma möjligheter att köpa och spela deras spel utan Access-tjänsten som innan, så vad är problemet?

Och varför skulle detta "utarma" tjänster som Gold? Ser inget i dagsläget som tyder på att Microsofts egna Guld-tjänst behöver tappa i värde."This Week’s Deals with Gold" och "Games with Gold" kan såklart innehålla spel från EA även i framtiden, vad hindrar NHL 15 från att dyka upp med rabatterat pris för Guld-medlemmar om ett halvår?

Tror knappast Microsoft är så dumma att dom tecknar avtal som konkurrerar ut sin egen tjänst.

Om du inte förstår värdet i att ha speltjänster som fungerar likt Netflix och Spotify som fritt kan fylla sin katalog, istället för att varje bolag ska ha en prenumerationstjänst med spel från endast sitt eget stall, så har vi nog inget att diskutera.

Medlem
Skrivet av Brona:
Skrivet av Spit:
Skrivet av Brona:

Jag hoppas verkligen spelare är tillräckligt smarta för att inte skaffa detta. Om vi alla har tur så floppar detta. Varför då? Om detta blir en succé kommer flera utgivare att följa efter. Vi kommer få Ubisoft Access, Rockstar, Zenimax, Activision m.fl. Detta kommer utarma tjänster som inte är bundna till en specifik utgivare - Xbox Gold, PS Plus, PS Now.

Vad gör det om fler utgivare följer efter?

Spelen är inte låsta till en Access-tjänst, detta är ingen tjänst du måste ha för att få tillgång till deras spel, du har precis samma möjligheter att köpa och spela deras spel utan Access-tjänsten som innan, så vad är problemet?

Och varför skulle detta "utarma" tjänster som Gold? Ser inget i dagsläget som tyder på att Microsofts egna Guld-tjänst behöver tappa i värde."This Week’s Deals with Gold" och "Games with Gold" kan såklart innehålla spel från EA även i framtiden, vad hindrar NHL 15 från att dyka upp med rabatterat pris för Guld-medlemmar om ett halvår?

Tror knappast Microsoft är så dumma att dom tecknar avtal som konkurrerar ut sin egen tjänst.

Om du inte förstår värdet i att ha speltjänster som fungerar likt Netflix och Spotify som fritt kan fylla sin katalog, istället för att varje bolag ska ha en prenumerationstjänst med spel från endast sitt eget stall, så har vi nog inget att diskutera.

Xbox Guld och PS+ fungerar inte alls likadant som en prenumeration på Netflix och Spotify.
Jag kan inte själv välja och vraka i stora bibliotek fyllda med spel, istället får jag tidsbegränsade erbjudande.

Och som jag ser det kan dom erbjudandena i princip fortgå precis som vanligt, trots Access-tjänster.
Som jag skrev tidigare, vad hindrar NHL 15 från att dyka upp med rabatterat pris under en vecka för Guld-medlemmar om ett halvår?

Och tar du dig en titt på vilka spel som har har erbjudits gratis genom "Games with Gold" tidigare, så hittar du nästan bara spel som Microsoft gett ut själva, eller spel från mindre spelutvecklare. Väldigt få spel är från spelutgivare som kan tänkas haka på tåget och ha egna Access-tjänster, så ingen förlust där.

Dessutom, vad säger att ett spel som innefattas i en Access-tjänst inte kan dyka upp som Games with Gold i framtiden? Det är inget som är skrivet i sten i dagsläget.

Medlem
Skrivet av Spit:
Skrivet av Brona:
Skrivet av Spit:
Skrivet av Brona:

Jag hoppas verkligen spelare är tillräckligt smarta för att inte skaffa detta. Om vi alla har tur så floppar detta. Varför då? Om detta blir en succé kommer flera utgivare att följa efter. Vi kommer få Ubisoft Access, Rockstar, Zenimax, Activision m.fl. Detta kommer utarma tjänster som inte är bundna till en specifik utgivare - Xbox Gold, PS Plus, PS Now.

Vad gör det om fler utgivare följer efter?

Spelen är inte låsta till en Access-tjänst, detta är ingen tjänst du måste ha för att få tillgång till deras spel, du har precis samma möjligheter att köpa och spela deras spel utan Access-tjänsten som innan, så vad är problemet?

Och varför skulle detta "utarma" tjänster som Gold? Ser inget i dagsläget som tyder på att Microsofts egna Guld-tjänst behöver tappa i värde."This Week’s Deals with Gold" och "Games with Gold" kan såklart innehålla spel från EA även i framtiden, vad hindrar NHL 15 från att dyka upp med rabatterat pris för Guld-medlemmar om ett halvår?

Tror knappast Microsoft är så dumma att dom tecknar avtal som konkurrerar ut sin egen tjänst.

Om du inte förstår värdet i att ha speltjänster som fungerar likt Netflix och Spotify som fritt kan fylla sin katalog, istället för att varje bolag ska ha en prenumerationstjänst med spel från endast sitt eget stall, så har vi nog inget att diskutera.

Xbox Guld och PS+ fungerar inte alls likadant som en prenumeration på Netflix och Spotify.
Jag kan inte själv välja och vraka i stora bibliotek fyllda med spel, istället får jag tidsbegränsade erbjudande.

Och som jag ser det kan dom erbjudandena i princip fortgå precis som vanligt, trots Access-tjänster.
Som jag skrev tidigare, vad hindrar NHL 15 från att dyka upp med rabatterat pris under en vecka för Guld-medlemmar om ett halvår?

Och tar du dig en titt på vilka spel som har har erbjudits gratis genom "Games with Gold" tidigare, så hittar du nästan bara spel som Microsoft gett ut själva, eller spel från mindre spelutvecklare. Väldigt få spel är från spelutgivare som kan tänkas haka på tåget och ha egna Access-tjänster, så ingen förlust där.

Dessutom, vad säger att ett spel som innefattas i en Access-tjänst inte kan dyka upp som Games with Gold i framtiden? Det är inget som är skrivet i sten i dagsläget.

Du missförstår mig. Jag skriver inte att du kan välja ur ett bibliotek på Xbox Gold och PS+, jag skriver att dessa tjänster själva kan välja fritt vilka spel att erbjuda dig. Dom är inte knutna till en enda utgivare.

Om du tror att EA inte kommer prioritera sin egen tjänst framför Xbox Gold (förutsatt att den tar fart) så misstar du dig fullständigt. EA prioriterar Origin framför Steam trots att den senare är mycket större. OM (och det är iofs ett stort om) EA Access blir stor så kommer Xbox Gold få nöja sig med andra sorteringen. Spel kommer först vara ute i handel ett år, sen ut på EA Access och sist ut på Xbox Gold.

Jag har ingen aning vilka spel som MS erbjuder via Xbox Gold då jag inte spelar på Xbox. Jag vet dock att Sony absolut inte bara erbjuder sina egna spel på PS+.

Vi får väl se vem som får rätt i slutändan. Jag är bara glad att Sony satte ner foten på de plattformar jag spelar på. Om MS skapa ett vilda västern bland prenumerationstjänster på sina plattformar så får dom göra det

Medlem
Skrivet av Brona:

Du missförstår mig. Jag skriver inte att du kan välja ur ett bibliotek på Xbox Gold och PS+, jag skriver att dessa tjänster själva kan välja fritt vilka spel att erbjuda dig. Dom är inte knutna till en enda utgivare.

Om du tror att EA inte kommer prioritera sin egen tjänst framför Xbox Gold (förutsatt att den tar fart) så misstar du dig fullständigt. EA prioriterar Origin framför Steam trots att den senare är mycket större. OM (och det är iofs ett stort om) EA Access blir stor så kommer Xbox Gold få nöja sig med andra sorteringen. Spel kommer först vara ute i handel ett år, sen ut på EA Access och sist ut på Xbox Gold.

Jag har ingen aning vilka spel som MS erbjuder via Xbox Gold då jag inte spelar på Xbox. Jag vet dock att Sony absolut inte bara erbjuder sina egna spel på PS+.

Vi får väl se vem som får rätt i slutändan. Jag är bara glad att Sony satte ner foten på de plattformar jag spelar på. Om MS skapa ett vilda västern bland prenumerationstjänster på sina plattformar så får dom göra det

Det är bara dom spelen som hamnar i The Vault som riskerar att eventuellt bli låsta till deras tjänst, inte automatiskt alla EA-titlar som dom har släppt genom åren, eller kommer att släppa.

Dessutom finns det ingen garanti för att MS eller Sony hade gjort dom tillgängliga för dig genom sin tjänst ändå? Det är bara ett lotteri, i bland inkluderar dom spel som intresserar en, ibland inte.

Vidare hjälper det inte mig att t.ex Battlefield 3 var gratis att ladda ner i Juli 2013 om jag inte hade PS+ just då och passade på att ladda ner spelet.

Med EA-Access är ALLA spel som ligger i The Vault tillgängliga för mig, oavsett när dom lades dit, och hamnar ett spel där, kommer det aldrig tas bort.

Jag säger inte att en tjänst är bättre än den andra, det är högst personligt. Du verkar nöjd med PS+, det är kanon, men för mig tilltalar en Access-tjänst betydligt mer, och är inte det minsta orolig om fler följer efter.

Sen undrar jag, vad tror du PS Now kommer innebära för utbudet i PS+?
Jag har väldigt svårt att tro att dom spelen som blir tillgängliga att hyra, kommer dyka upp som gratisspel för dom med PS+ framöver.

Så det är bara att be till högre makter att FIFA 14, Madden 25 och Battlefield 4 inte kommer gå att hyra via PS Now framöver, annars lär du inte se röken av dom ändå.

12
Skriv svar