Se de nya känslorna i trailer för The Sims 4

Robot
Se de nya känslorna i trailer för The Sims 4
Medlem
Se de nya känslorna i trailer för The Sims 4

Kanske om dom utvecklat ett spel för 2014 istället för 2004 så hade man inte behövt göra känslorna till något nästan satir-aktigt utan man hade faktiskt kunnat läsa av ansikten som i vilket annat spel som helst från dom senaste åren på subtila hintar!

Det här är så typiskt skitspelutvecklare, så fort någon fokuserar på dom små detaljerna då vet man att spelet är helt innehållslöst!
Typ CoD - På presentationen pratar man sig varma om hundar som följeslagare och fisk-ai, sen fanns det inget mer att prata om för spelet erbjuder inget mer.

Lite samma här, man pratar om hur djup sims creation det är och hur mycket känslor dom har, som ser mer eller mindre ut som 3:ans funktioner som dom putsat till lite.

Hoppas verkligen Maxis-kontoret är sprängfyllt med radon och asbest så varenda jävel där får cancer!

Medlem

Ja, det här spelet är alltså från 2014...

Medlem
Skrivet av Deli:

Kanske om dom utvecklat ett spel för 2014 istället för 2004 så hade man inte behövt göra känslorna till något nästan satir-aktigt utan man hade faktiskt kunnat läsa av ansikten som i vilket annat spel som helst från dom senaste åren på subtila hintar!

Det här är så typiskt skitspelutvecklare, så fort någon fokuserar på dom små detaljerna då vet man att spelet är helt innehållslöst!
Typ CoD - På presentationen pratar man sig varma om hundar som följeslagare och fisk-ai, sen fanns det inget mer att prata om för spelet erbjuder inget mer.

Lite samma här, man pratar om hur djup sims creation det är och hur mycket känslor dom har, som ser mer eller mindre ut som 3:ans funktioner som dom putsat till lite.

Hoppas verkligen Maxis-kontoret är sprängfyllt med radon och asbest så varenda jävel där får cancer!

Höll med dig till sista meningen. Cancer är aldrig roligt och ingen ska behöva genomlida det.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Ja, det här spelet är alltså från 2014...

http://i.imgur.com/YgfWL90.png

Och detta är ifrån 2011.

Skrivet av Deli:

Hoppas verkligen Maxis-kontoret är sprängfyllt med radon och asbest så varenda jävel där får cancer!

Sök hjälp.

Medlem
Skrivet av Thane:

Höll med dig till sista meningen. Cancer är aldrig roligt och ingen ska behöva genomlida det.

Ja alltså det måste ju inte vara cancer, kan ju vara någon från Sierra Leone på studiebesök på maxis-kontoret som är ebola-smittad eller kanske en självmordsbombare!

hursom, poängen är iaf att dom är ett riktigt jävla uselt företag som bokstavligen copy / paste'at ett redan sjukligt söndermjölkat spel för att sedan justera skitdetaljer och paketera om spelet för att sälja det som nytt...

så då tycker jag personligen att det vore lite småfnissigt om alla där dog!

Medlem
Skrivet av Deli:

så då tycker jag personligen att det vore lite småfnissigt om alla där dog!

Innan du önskar någon död så får du f*n vara beredd på att någon i DIN närheten också dog. Du tycker personligen att ett flertal personer bör mista livet för att de tillverkar ett spel som kanske eller kanske inte håller förväntad kvalité, och som även har noll inverkan på hur ditt liv kommer se ut efter att spelet släppts.. Det finns inget skämt här, INGEN ska behöva mista livet.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Deli:
Skrivet av Thane:

Höll med dig till sista meningen. Cancer är aldrig roligt och ingen ska behöva genomlida det.

Ja alltså det måste ju inte vara cancer, kan ju vara någon från Sierra Leone på studiebesök på maxis-kontoret som är ebola-smittad eller kanske en självmordsbombare!

hursom, poängen är iaf att dom är ett riktigt jävla uselt företag som bokstavligen copy / paste'at ett redan sjukligt söndermjölkat spel för att sedan justera skitdetaljer och paketera om spelet för att sälja det som nytt...

så då tycker jag personligen att det vore lite småfnissigt om alla där dog!

Herregud... fortplanta dig inte.

Medlem
Skrivet av Deli:
Skrivet av Thane:

Höll med dig till sista meningen. Cancer är aldrig roligt och ingen ska behöva genomlida det.

Ja alltså det måste ju inte vara cancer, kan ju vara någon från Sierra Leone på studiebesök på maxis-kontoret som är ebola-smittad eller kanske en självmordsbombare!

hursom, poängen är iaf att dom är ett riktigt jävla uselt företag som bokstavligen copy / paste'at ett redan sjukligt söndermjölkat spel för att sedan justera skitdetaljer och paketera om spelet för att sälja det som nytt...

så då tycker jag personligen att det vore lite småfnissigt om alla där dog!

Du är ju verkligen sjuk i huvudet.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Herregud... fortplanta dig inte.

:'(

Skrivet av Wintermist:

Du är ju verkligen sjuk i huvudet.

ja säkert, men framförallt dåligt morronhumör!

Medlem
Skrivet av Deli:
Skrivet av Thane:

Höll med dig till sista meningen. Cancer är aldrig roligt och ingen ska behöva genomlida det.

Ja alltså det måste ju inte vara cancer, kan ju vara någon från Sierra Leone på studiebesök på maxis-kontoret som är ebola-smittad eller kanske en självmordsbombare!

hursom, poängen är iaf att dom är ett riktigt jävla uselt företag som bokstavligen copy / paste'at ett redan sjukligt söndermjölkat spel för att sedan justera skitdetaljer och paketera om spelet för att sälja det som nytt...

så då tycker jag personligen att det vore lite småfnissigt om alla där dog!

Jaha, men då förstår jag. Klart att alla där förtjänar att dö. Förlåt att jag inte förstod den logiken i början. Mitt fel helt och hållet.

Medlem

Grafiken ser ju ännu värre ut än Sims 3??

Medlem
Skrivet av Deli:
Skrivet av Thane:

Höll med dig till sista meningen. Cancer är aldrig roligt och ingen ska behöva genomlida det.

Ja alltså det måste ju inte vara cancer, kan ju vara någon från Sierra Leone på studiebesök på maxis-kontoret som är ebola-smittad eller kanske en självmordsbombare!

hursom, poängen är iaf att dom är ett riktigt jävla uselt företag som bokstavligen copy / paste'at ett redan sjukligt söndermjölkat spel för att sedan justera skitdetaljer och paketera om spelet för att sälja det som nytt...

så då tycker jag personligen att det vore lite småfnissigt om alla där dog!

Mörk humor där, var försiktig med vart du uttrycker den...

Jag har inget att klaga över på Sims 4 riktigt ännu. Av det vi har sett har jag faktiskt tyckt om. Jag gillar även att de tagit bort de förbannat irriterande bäbisarna i spelet - mitt enda problem är att de möjligtvis tar bort mer än så. (Bortsett från poolerna...)

Men om det bara är bäbisarna som är borta - HURRA! Mina familjer dog ut i första generationen för att jag inte stod ut med dom!

Medlem

MEGA-flopp på gång. Alla kan se det. Alla förstår det. Men många köper spelet ändå.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Grafiken ser ju ännu värre ut än Sims 3??

Det är också min största beef med conceptet. Det ser fan ut som tvåan med högre polycount (dvs, det ser ut som trean).

Snälla, släng in lite pixel shaders eller något! Tessellation, HBAO+, godrays...

Någon slags teknologi bara. Som är från det här decenniet.

Medlem

Tja... det var väl meningen att det skulle kunna flyta på 128MB vram? Då kan man nog inte förvänta sig så mycket mer.

Dessutom är väl den typiska målgruppen för Sims inte särskilt intresserade utav grafik. Tror nästan inte det blir mer "casual" gällande dedikerade PC-spel än Sims, och casual-spelare brukar inte tillhöra de mest tekniskt intresserade eller för den delen villiga att spendera pengar på kraftfull hårdvara. Det ska kunna gå att spela på kontorsdatorn och rese-laptopen.

Hade det funnits en efterfrågan kring högre visuell realism hade något annat spelföretag säkerligen gett sig på att plagiera konceptet, fast med utökad grafik som extra säljargument och produktnischning. Det sker ju i nästan varenda annan spelgenre, och så vitt jag vet så har det unikt nog inte gjorts någon "Sims-kopia". Kanske har jag missat något obskyrt spel, men det skulle bara bevisa min teori om brist på efterfrågan.

Kanske är det Maxis och EA:s advokater som skrämmer konkurrenterna, ännu en möjlig förklaring.

/rant

1
Skriv svar