Playstation säljer minst tre gånger så bra som Xbox

Robot
Playstation säljer minst tre gånger så bra som Xbox

Men varken Sony eller Microsoft vill redovisa specifika siffror för Playstation 4 eller Xbox One.

#sony, #microsoft


Medlem
Playstation säljer minst tre gånger så bra som Xbox

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOH!

Medlem

Det finns väl inte så många "saker" kvar som Microsoft kan göra eller ändra på för att vända på detta snabbt?

Medlem

Någon som är chockad egentligen? Sony säljer en renodlad spelkonsol till ett lägre pris medan Microsoft säljer ett all-in-one system vars huvudsakliga uppgift hamnar i kläm av alla andra egenskaper.

Jag hoppas verkligen att Microsoft lyckas styra skutan i hamn, men för att göra det så måste de släppa all fokus på Kinect och gå tillbaka till sina rötter. De har en mängd bortglömda IP:n som de borde satsa på. Kameo och Banjo Kazooie är några utav dem, men istället så väljer Rare att satsa på usla Kinect-spel.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

De har en mängd bortglömda IP:n som de borde satsa på. Kameo och Banjo Kazooie är några utav dem, men istället så väljer Rare att satsa på usla Kinect-spel.

Rare vill göra andra spel men de har inte fått för Microsoft.

Det finns bilder/filmer på upp till 20 olika spel de arbetat på men som alla lagts ned av Microsoft. De ville även göra ett nytt Killer Instinct för några år sedan men fick inte det. Den ultimata förödmjukelsen blev nog att när det spelet väl gjordes så gick jobbet till en extern studio.

Edit: Mer info här

Inaktiv

Hype-tåget kommer dö tillslut. Jag tycker verkligen att det är helt oförtjänt.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Bojkott:

De har en mängd bortglömda IP:n som de borde satsa på. Kameo och Banjo Kazooie är några utav dem, men istället så väljer Rare att satsa på usla Kinect-spel.

Rare vill göra andra spel men de har inte fått för Microsoft.

Det finns bilder/filmer på upp till 20 olika spel de arbetat på men som alla lagts ned av Microsoft. De ville även göra ett nytt Killer Instinct för några år sedan men fick inte det. Den ultimata förödmjukelsen blev nog att när det spelet väl gjordes så gick jobbet till en extern studio.

Edit: Mer info här

Hade slutat jobbet.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Har en ps4 kontroll till datorn om det räknas.
ps4 vann hårdvarukriget över microsuft och lyckades designa en kontroll perfekt till datorn, komplett med touch-pad + bluetooth.

Medlem

Rawr Ps4 master console! eller nått, dont really care

Medlem

Ångrar mig inte en sekund att jag sålde mitt ps4 och köpte x1. Och andra sidan så har jag alltid varit för microsoft, och de competativa som finns där, kanske är därför.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Bojkott:

De har en mängd bortglömda IP:n som de borde satsa på. Kameo och Banjo Kazooie är några utav dem, men istället så väljer Rare att satsa på usla Kinect-spel.

Rare vill göra andra spel men de har inte fått för Microsoft.

Det finns bilder/filmer på upp till 20 olika spel de arbetat på men som alla lagts ned av Microsoft. De ville även göra ett nytt Killer Instinct för några år sedan men fick inte det. Den ultimata förödmjukelsen blev nog att när det spelet väl gjordes så gick jobbet till en extern studio.

Edit: Mer info här

Tragiskt! Varför köpte ens Microsoft upp dem om de inte tänker utnyttja deras talanger till något bra?

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Bojkott:

De har en mängd bortglömda IP:n som de borde satsa på. Kameo och Banjo Kazooie är några utav dem, men istället så väljer Rare att satsa på usla Kinect-spel.

Rare vill göra andra spel men de har inte fått för Microsoft.

Det finns bilder/filmer på upp till 20 olika spel de arbetat på men som alla lagts ned av Microsoft. De ville även göra ett nytt Killer Instinct för några år sedan men fick inte det. Den ultimata förödmjukelsen blev nog att när det spelet väl gjordes så gick jobbet till en extern studio.

Edit: Mer info här

Tragiskt! Varför köpte ens Microsoft upp dem om de inte tänker utnyttja deras talanger till något bra?

För de var inte ute efter Rare som utvecklare utan deras spel, de ville tydligen ha Donkey Kong´s IP men de missade tydligen att Nintendo ägde den och inte Rare.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Bojkott:

De har en mängd bortglömda IP:n som de borde satsa på. Kameo och Banjo Kazooie är några utav dem, men istället så väljer Rare att satsa på usla Kinect-spel.

Rare vill göra andra spel men de har inte fått för Microsoft.

Det finns bilder/filmer på upp till 20 olika spel de arbetat på men som alla lagts ned av Microsoft. De ville även göra ett nytt Killer Instinct för några år sedan men fick inte det. Den ultimata förödmjukelsen blev nog att när det spelet väl gjordes så gick jobbet till en extern studio.

Edit: Mer info här

Tragiskt! Varför köpte ens Microsoft upp dem om de inte tänker utnyttja deras talanger till något bra?

För de var inte ute efter Rare som utvecklare utan deras spel, de ville tydligen ha Donkey Kong´s IP men de missade tydligen att Nintendo ägde den och inte Rare.

Hahaha, skadeglädje när den är som ljuvast

Avstängd
Skrivet av Rockartisten:

Hype-tåget kommer dö tillslut. Jag tycker verkligen att det är helt oförtjänt.

håller helt med. Hype tåget kommer dö och även jag tycker det är oförtjänt att x1 sålt så mycket.

see what I did there?

skämt åsido så är jag inte egentligen förvånad över resultatet i dagsläget.

ms har en hel del att ta igen. Speciellt på spel fronten om dom vill få mig som kund.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av bruceleenus:

Ångrar mig inte en sekund att jag sålde mitt ps4 och köpte x1. Och andra sidan så har jag alltid varit för microsoft, och de competativa som finns där, kanske är därför.

Vad är det med Microsoft som du tycker är så bra? Spelen? Det kan jag köpa men att stå och klappa i händerna åt världens största monopol är ju inte asgött direkt. Tur som fan att Apple repat sig, Linux kommer mer och mer, samt att SteamOS kan låsa upp PC-spelandet.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Någon som är chockad egentligen? Sony säljer en renodlad spelkonsol till ett lägre pris medan Microsoft säljer ett all-in-one system vars huvudsakliga uppgift hamnar i kläm av alla andra egenskaper.

Jag hoppas verkligen att Microsoft lyckas styra skutan i hamn, men för att göra det så måste de släppa all fokus på Kinect och gå tillbaka till sina rötter. De har en mängd bortglömda IP:n som de borde satsa på. Kameo och Banjo Kazooie är några utav dem, men istället så väljer Rare att satsa på usla Kinect-spel.

Nu är den ju inte billigare än Xbox One i Sverige i alla fall. Du får den nordiska utgåvan med FIFA 15 och Forza 5 för under 4000 kr. Medan PS4:an kostar 4390 kr (utan spel).

Till ren underhållning så diggar jag Xbox One bättre, fast jag ej har den. Den har framför allt mer appar samt så är den tystare. Jag har en PS4 själv och den dammar mest, men man har börjat lira lite då nya Last of Us Remastered har kommit.

Sen kan nog jämnas ut grafikmässigt med tanke på att Xbone kanske får DirectX 12. Båda är meh-konsoler till hårdvara, så det finns ingen riktig favvo faktiskt.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Någon som är chockad egentligen? Sony säljer en renodlad spelkonsol till ett lägre pris medan Microsoft säljer ett all-in-one system vars huvudsakliga uppgift hamnar i kläm av alla andra egenskaper.

Jag hoppas verkligen att Microsoft lyckas styra skutan i hamn, men för att göra det så måste de släppa all fokus på Kinect och gå tillbaka till sina rötter. De har en mängd bortglömda IP:n som de borde satsa på. Kameo och Banjo Kazooie är några utav dem, men istället så väljer Rare att satsa på usla Kinect-spel.

Inte för att vara taskig men då har du haft lite koll på Ms då de har slopat kinect fokuseringen och öka sina sälj med 140% samt att Ps4 är släppt World-Wide så inte förvånande att Sony säljer bättre atm. Xbone har inte längre ett Kinect krav och den nordiska utgåvan av Xbone är ungefär (500-1k kr) billigare utan Kinect, så varför daddla om att ena säljer bättre när de också säljer sämst i sitt hemland vilket Msoft inte gör..

Banjo kazooie finns på Arcade att köpa, och att göra en Remake än skulle skaka serien (tror jag) Kameo hörde aldrig jag vart riktigt stor då ingen av mina nära sa något stort om det, vilket är helt på smak.


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av bruceleenus:

Ångrar mig inte en sekund att jag sålde mitt ps4 och köpte x1. Och andra sidan så har jag alltid varit för microsoft, och de competativa som finns där, kanske är därför.

Vad är det med Microsoft som du tycker är så bra? Spelen? Det kan jag köpa men att stå och klappa i händerna åt världens största monopol är ju inte asgött direkt. Tur som fan att Apple repat sig, Linux kommer mer och mer, samt att SteamOS kan låsa upp PC-spelandet.

Hipstern här, Apple inte många som gamear på, pga vissa saker, Linux ännu för ostabilt med .exe program, det ända som kommer få Gaming världen att ändras är när Valve lyckas fixa sitt .exe i steam så att alla spel på steam går att spela i Linux, vilket de jobbar på sedan Gaben gick ut med sitt less på W8.. Men ändå kommer alla köra Windows, varför? Jo för företag som Blizzard som har typ 50% av alla gamers efter sig. men spekulationen är ej dålig även jag vill lämna Windows så det du säger är inte fel.


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Rockartisten:

Hype-tåget kommer dö tillslut. Jag tycker verkligen att det är helt oförtjänt.

håller helt med. Hype tåget kommer dö och även jag tycker det är oförtjänt att x1 sålt så mycket.

see what I did there?

skämt åsido så är jag inte egentligen förvånad över resultatet i dagsläget.

ms har en hel del att ta igen. Speciellt på spel fronten om dom vill få mig som kund.

Vad har dom att ta igen?
Ungefär alla spel som släpps på Ps4 o X1 är samma.förutom som sagt två händer fyllda spel.


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem

Jag är glad att det utvecklats på detta vis, att Microsoft faktiskt fått sota för allt junk de ville göra med XBONE även om de backat på vissa grejer. Det var starten som var kritisk och kommer vara utslagsgivande även i längden. Jag kan inte se hur det här kommer vändas framöver när Sony väl börjar pumpa ut alla sina exklusiva titlar och alla osäkra ser att massan valt Playstation.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Muthoz:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av bruceleenus:

Ångrar mig inte en sekund att jag sålde mitt ps4 och köpte x1. Och andra sidan så har jag alltid varit för microsoft, och de competativa som finns där, kanske är därför.

Vad är det med Microsoft som du tycker är så bra? Spelen? Det kan jag köpa men att stå och klappa i händerna åt världens största monopol är ju inte asgött direkt. Tur som fan att Apple repat sig, Linux kommer mer och mer, samt att SteamOS kan låsa upp PC-spelandet.

Hipstern här, Apple inte många som gamear på, pga vissa saker, Linux ännu för ostabilt med .exe program, det ända som kommer få Gaming världen att ändras är när Valve lyckas fixa sitt .exe i steam så att alla spel på steam går att spela i Linux, vilket de jobbar på sedan Gaben gick ut med sitt less på W8.. Men ändå kommer alla köra Windows, varför? Jo för företag som Blizzard som har typ 50% av alla gamers efter sig. men spekulationen är ej dålig även jag vill lämna Windows så det du säger är inte fel.

Är det hipster att tycka om konkurrens? Jag snackar inte specifikt gaming. Linux är jättestabilt, men kräver ofta lite mer av användaren. Android är ju i grunden en linux-dist och funkar skitbra. Likaså finns det stora distar som är i princip fläckfria. Ärligt talat är Windows det i särklass mest instabila OS i min vardag. Har inte startat om Macen på kanske tre månader, medan PC:n bluescreenar 2-3 gånger i veckan, och vanligtvis är det problem som har funnits i 5+ år som helt enkelt aldrig löst sig.

Exe filer kommer inte köras på Linux utan att emulera Windows vilket inte löser problemet på något sätt. Det Valve vill uppnå är att fler utvecklare går ifrån directx för att det automatiskt innebär en låsning till Windows.

Medlem

Mycket blev tokigt med next-gen i allmänhet (PS4 inklusive), men Sony golvade helt klart Microsoft totalt.

Välförtjänt av Sony.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Jag är glad att det utvecklats på detta vis, att Microsoft faktiskt fått sota för allt junk de ville göra med XBONE även om de backat på vissa grejer. Det var starten som var kritisk och kommer vara utslagsgivande även i längden. Jag kan inte se hur det här kommer vändas framöver när Sony väl börjar pumpa ut alla sina exklusiva titlar och alla osäkra ser att massan valt Playstation.

De har som sagt ungefär 6 mer stora titlar än Ms men det är inte de spelen som får Ps4 att gå före.


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem
Skrivet av oscarstegland:

Är det hipster att tycka om konkurrens? Jag snackar inte specifikt gaming. Linux är jättestabilt, men kräver ofta lite mer av användaren. Android är ju i grunden en linux-dist och funkar skitbra. Likaså finns det stora distar som är i princip fläckfria. Ärligt talat är Windows det i särklass mest instabila OS i min vardag. Har inte startat om Macen på kanske tre månader, medan PC:n bluescreenar 2-3 gånger i veckan, och vanligtvis är det problem som har funnits i 5+ år som helt enkelt aldrig löst sig.

Exe filer kommer inte köras på Linux utan att emulera Windows vilket inte löser problemet på något sätt. Det Valve vill uppnå är att fler utvecklare går ifrån directx för att det automatiskt innebär en låsning till Windows.

Precis alla vill inte behöva fixa med datorerna för att allt ska va som de är vana vid, men ändå lika så, så nämner du Android är Linux vilket stämmer men Apple säljer lika mkt och är ändå egentligen om inte mer låst än vad Msofts Windows. Det vi behöver är att Någon tar huvudet i arslet o skapar 1 Konsol varför ska vi ha konkurrens?

Det är konkurrens som sätter världen i ostabila lägen. Ja jag vet att jag byter "ämne" men det är sant.

Ska jag ge dig ett tips om Windows? En dator har aldrig ett problem om du inte ger den något, jag kan ha min PC på i 3 månader om jag vill men orkar inte. Köper du/formaterar en dator och gör inget med den kommer den funka extremt länge.
Det kommer alltid finnas problem med Datorer och Kodning alltid.

Varför måste det Emulera Windows har du tänkt dit? Skapar man en ny kod som ändå använder .exe(cute) så måste vi inte emulera Windows för att Linux är Open-Source, och jag tror inte någon vill göra något så stort och ge ut det gratis. där av Konkurrens igen, som egentligen är grundat på Pengar som ska för enkla vår marknads system.


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem

hehe klart de PS har alltid vart bäst

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Bojkott:

De har en mängd bortglömda IP:n som de borde satsa på. Kameo och Banjo Kazooie är några utav dem, men istället så väljer Rare att satsa på usla Kinect-spel.

Rare vill göra andra spel men de har inte fått för Microsoft.

Det finns bilder/filmer på upp till 20 olika spel de arbetat på men som alla lagts ned av Microsoft. De ville även göra ett nytt Killer Instinct för några år sedan men fick inte det. Den ultimata förödmjukelsen blev nog att när det spelet väl gjordes så gick jobbet till en extern studio.

Edit: Mer info här

Tragiskt! Varför köpte ens Microsoft upp dem om de inte tänker utnyttja deras talanger till något bra?

För de var inte ute efter Rare som utvecklare utan deras spel, de ville tydligen ha Donkey Kong´s IP men de missade tydligen att Nintendo ägde den och inte Rare.

Hahaha, skadeglädje när den är som ljuvast

Du kräver aldrig källor när folk slänger ur sig saker eller?

Medlem

Är det inte voicekommandon på alla olika språk som gjort att MS har en uppförsbacke. De måste kunna skilja på massa olika phonetiska läten översättas till stavelser och ord - så de måste prioritera vilka marknader är viktigast och störst först. Massa strategiska missar förmodligen.

Billigaste jag sett på XBOne var utan Kinekt men med Forza och FIFA bundlat - 3999.

Så vilka tunga titlar kommer på respektive - det är väl det som gör om julruschen i år kan hjälpa till att balansera.

Medlem

"Intressant nog vill varken Sony eller Microsoft redovisa specifik försäljning för sina nya konsoler. Det är aldrig ett bra tecken, även om Sony lär sova bättre om nätterna."

Vad jag kan minnas så har Sony gjort den här förändringen för flera år sen. Det här är en kvartalsrapport och då har dom alltid gjort så att dom räknar med PS3 och PS4 i en klump. När dom går ut med specifik försäljning för PS4 så väntar dom förmodligen efter ett tillfälle då dom når en siffra som dom kan skryta med (t.ex. 10M sålda enheter). Sen så vill dom ju utnyttja det som strategisk PR kanske inför en mässa eller annan utannonsering.

Medlem

Jag tycker det är jättebra att folk offrar sig och köper ett Xbox One. Konkurrens är viktigt! Det är den första konsolen på 20 år som en så länge är helt ointressant för mig eftersom multiplatformspelen flyter bättre på PS4 och PS4 har bättre exklusiva titlar. Som det ser ut så kommer X1 trycka ner mig till en dirty peasant och jag kan inte längre titulera mig som en God Gamer. Tack MS!

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Är det inte voicekommandon på alla olika språk som gjort att MS har en uppförsbacke. De måste kunna skilja på massa olika phonetiska läten översättas till stavelser och ord - så de måste prioritera vilka marknader är viktigast och störst först. Massa strategiska missar förmodligen.

Även en del av de marknader den släpptes på var (är fortfarande?) utan röstkommandon så det argumentet håller inte riktigt. Konsolen går att använda utan Kinect också.

Hur som helst är det få som fattar hur MS tänkte när de sköt på releasen i många länder. Kanske trodde de att den skulle sälja så bra att de inte skulle klara av att producera enheter som räckte till fler än de största marknaderna?

123
Skriv svar