Gods Will Be Watching

Robot
Gods Will Be Watching

Gods Will Be Watching säger sig handla om att göra svåra val gång på gång. Olyckligtvis är det hela tiden samma inte-särskilt-svåra val gång på gång på gång.

#gods-will-be-watching


Medlem
Gods Will Be Watching

Trist med alla brister. Hoppas de har gnistan/pengar att få ut lite patchar! Jag väntar tills dess med att prova spela det.

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Trist med alla brister. Hoppas de har gnistan/pengar att få ut lite patchar! Jag väntar tills dess med att prova spela det.

Inget i recensionen tyder på att det kan fixas med patchar.

Grundläggande fel i speldesignen går knappast patcha bort.
Därför dom flesta AAA spel aldrig går att rädda.

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av Chiefen:

Trist med alla brister. Hoppas de har gnistan/pengar att få ut lite patchar! Jag väntar tills dess med att prova spela det.

Inget i recensionen tyder på att det kan fixas med patchar.

Grundläggande fel i speldesignen går knappast patcha bort.
Därför dom flesta AAA spel aldrig går att rädda.

Nja kan inte hålla med, det finns många spel som kört nästan hel remake via patchar. Divinity körde ju round 2 nyligen t.ex.

Allt går att åstadkomma när man har rätt mängd orimlighet i sina mål.

Medlem

Finns mycket blandade åsikter om det här spelet....
Edit: själv älskar jag det

Medlem
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Salami:
Skrivet av Chiefen:

Trist med alla brister. Hoppas de har gnistan/pengar att få ut lite patchar! Jag väntar tills dess med att prova spela det.

Inget i recensionen tyder på att det kan fixas med patchar.

Grundläggande fel i speldesignen går knappast patcha bort.
Därför dom flesta AAA spel aldrig går att rädda.

Nja kan inte hålla med, det finns många spel som kört nästan hel remake via patchar. Divinity körde ju round 2 nyligen t.ex.

Allt går att åstadkomma när man har rätt mängd orimlighet i sina mål.

Diablo 3 är ett utmärkt exempel på spel som patchat från bajs till suveränt.

Medlem

1 av 5 i betyg är inte rättvist för detta spel. Men som XxshadowxX skrev så är ju smaken som baken och jag gillar oxå detta spel

Medlem

Själv så ger jag det 4/5 för vad det är.

Medlem

Spela färdigt det, det är ett utav årets bästa spel I min mening (förutom vissa delar t.ex RNG under chapter 2)

Men slutet förklarade en hel del samt var ett superbt slut i min mening.

1/5 känns lite väl "orkar inte bry mig"

Medlem
Skrivet av Farris:

Spela färdigt det, det är ett utav årets bästa spel I min mening (förutom vissa delar t.ex RNG under chapter 2)

Men slutet förklarade en hel del samt var ett superbt slut i min mening.

1/5 känns lite väl "orkar inte bry mig"

Jag bryr mig, men jag orkar inte fortsätta. Det är två lite olika saker.

Jag kommer förmodligen att ge mig in i spelet så småningom och försöka klara ökenuppdraget (igen). Det är inget fel på storyn och jag vill se hur allt slutar, men jag orkar inte kämpa mot både spelets design och dess tekniska brister. Jag kan vanligtvis kämpa mig igenom båda sakerna om de förekommer var för sig, men om ett spel som slår sig för bröstet för sin mördande svårighetsgrad dessutom är fasligt instabilt så står jag inte ut. Det är två aspekter av ett spel som - i mina ögon - är oförenliga för en trevlig upplevelse.

Medlem

Riktigt tradigt, orkade spela 3 kapitel sen fick det va nog.

Medlem
Skrivet av Ercarret:
Skrivet av Farris:

Spela färdigt det, det är ett utav årets bästa spel I min mening (förutom vissa delar t.ex RNG under chapter 2)

Men slutet förklarade en hel del samt var ett superbt slut i min mening.

1/5 känns lite väl "orkar inte bry mig"

Jag bryr mig, men jag orkar inte fortsätta. Det är två lite olika saker.

Jag kommer förmodligen att ge mig in i spelet så småningom och försöka klara ökenuppdraget (igen). Det är inget fel på storyn och jag vill se hur allt slutar, men jag orkar inte kämpa mot både spelets design och dess tekniska brister. Jag kan vanligtvis kämpa mig igenom båda sakerna om de förekommer var för sig, men om ett spel som slår sig för bröstet för sin mördande svårighetsgrad dessutom är fasligt instabilt så står jag inte ut. Det är två aspekter av ett spel som - i mina ögon - är oförenliga för en trevlig upplevelse.

Jag kanske skulle omformulerat mig, jag menade inte på, att du vips sa "Nej nu skiter jag i detta och sätter mig och skriver"

Håller helt med, klart man blir frustrerad med krascher och dylikt.
Jag hade bara 1 (memory leak krasch) under hela spelet, och det var just "öken kapitlet" några steg ifrån att klara det.
Så med den kraschen hade jag fått köra om det kapitlet 6 gånger totalt, så jag gav upp för dagen.

Dagen efter klarade jag ut resten utav spelet
Jag totalt älskade sista kapitlet och slutet, då det knöt samman en hel del och besvarade många frågor. (som jag själv halvt hade listat ut sen ett tidigare kapitel dock)

Jag gissar på att du hade någon form utav deadline för recensionen? (det brukar ju vara så).
Då är det hela ganska förståeligt.

Hoppas du lyckas spela färdigt vid ett senare tillfälle

Medlem

mkt vild gissning på att recensenten har AMD, både cpu och grafikkort? och allmänt billig dator, dåligt skött osv. en bra dator, där allt sköts korrekt, så funkar allt. det är en fråga om användare, inte spelet lr datorn. till allra störst del iaf, garanterat detta fall. för annars hade vi (som läst alla recensioner om spelet) hört detta många ggr redan.


signatur

//monster

Medlem

alltid kört intel och nvidia i stort sett, och 99.99% av allt någonsin har funkat felfritt. däremot är det inte vad jag upplever från många polare som kör AMD för att det är billigare. det är billigare av en anledning


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

mkt vild gissning på att recensenten har AMD, både cpu och grafikkort? och allmänt billig dator, dåligt skött osv. en bra dator, där allt sköts korrekt, så funkar allt. det är en fråga om användare, inte spelet lr datorn. till allra störst del iaf, garanterat detta fall. för annars hade vi (som läst alla recensioner om spelet) hört detta många ggr redan.

Det är inget fel på min dator. Jag kör Intel och Nvidia också - och jag håller med: de allra flesta spel fungerar finfint. Dock inte GWBW.

Av någon anledning har jag inte heller sett problemen jag hade i särskilt många andra recensioner, men jag har sett exakt samma problem, på exakt samma ställe, nämnas ett par gånger. Farris nämner det till och med i kommentaren ovanför dig - memory leak i ökenkapitlet. John Walker nämner det i sin Wot I Think på Rock Paper Shotgun. Här och här finns flera som har samma problem.

Det är inte bara jag som inte underhåller min dator tillräckligt bra.

k3m
Medlem
Skrivet av monsterbenke:

mkt vild gissning på att recensenten har AMD, både cpu och grafikkort? och allmänt billig dator, dåligt skött osv. en bra dator, där allt sköts korrekt, så funkar allt. det är en fråga om användare, inte spelet lr datorn. till allra störst del iaf, garanterat detta fall. för annars hade vi (som läst alla recensioner om spelet) hört detta många ggr redan.

Vilken massa skitsnack du häver ur dig alltså.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

alltid kört intel och nvidia i stort sett, och 99.99% av allt någonsin har funkat felfritt. däremot är det inte vad jag upplever från många polare som kör AMD för att det är billigare. det är billigare av en anledning

Extrema generaliseringar går sällan hem hos någon människa. Och märkesallians är en korkad attityd i alla konsumentsammanhang. Jag äger datorer byggda med både AMD, Intel, Nvidia och äldre ATI.

Jag har sett Nvidias grafikkort komma med så dåliga kylanordningar att det omedelbart skickats tillbaka. Jag har sett Nvidia akutpatcha sina drivrutiner för att AAA-spel fungerat under all kritik. Likaså för AMD.

Objektivitet och kunskap vinner prestandakriget.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

mkt vild gissning på att recensenten har AMD, både cpu och grafikkort? och allmänt billig dator, dåligt skött osv. en bra dator, där allt sköts korrekt, så funkar allt. det är en fråga om användare, inte spelet lr datorn. till allra störst del iaf, garanterat detta fall. för annars hade vi (som läst alla recensioner om spelet) hört detta många ggr redan.

Imponerande insiktsfull analys av hur fenomen aldrig kan påbörjas eftersom vi alla hade hört om saker innan det börjat officiellt rapporterats om. /facepalm

Har jag för övrigt förstått det här rätt i att det här är ett praktexempel på spel som misslyckas katastrofalt i själva spel-aspekten men på grund av sin handling (och utförandet av handlingen i praktiken?) ändå är värt att tvinga sig genom? Brukar känna att den typen av spel är perfekta att slöspela, eventuellt med cheats beroende på hur utförandet är, till de där trötta söndagarna där man inte rimligtvis kan förväntas få någonting konstruktivt gjort.

Medlem

Att släppa ett spel med minnesläckor är bland det sämsta, och okunnigaste, man kan göra inom spelutveckling. Sjukt tråkigt. Såg fram emot det här spelet då jag älskar grafiken, men jag pallar inte spela ett spel som har minnesläckor tyvärr.

Blir att lira när de fixat upp det lite

Medlem

men ja spelen bör funka felfritt när dom släpps. tycker ändå itne det ska påverka betyget riktigt. att det kraschar säger inget om själva spelet.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Farris:

Jag kanske skulle omformulerat mig, jag menade inte på, att du vips sa "Nej nu skiter jag i detta och sätter mig och skriver"

Nemas problemas.

Skrivet av Farris:

Jag gissar på att du hade någon form utav deadline för recensionen? (det brukar ju vara så).
Då är det hela ganska förståeligt.

Japp, men den var ganska snäll. Jag tror att jag fick längre tid på mig än jag (inledningsvis) fick för Baldur's Gate 2: Enhanced Edition. Så tidspress var inget problem.

Medlem

Starkt av recensenten att våga säga som det är.
Klart rättvis betyg.
Skitspel ska skitbetyg ha.

Medlem

De har uppdaterat två ggr den senaste veckan, så de verkar vara aktiva. Stödde spelet via en kickstarter för att jag tyckte att det lät intressant. Väntar kanske lite med att spela det tror jag..

Medlem

Om folk slutade ge spelutvecklare pengar innan spelen är stabila och klara så skulle vi slippa de flesta buggiga spelen.
Släng inte pengarna på preorder eller early access. Pengar ger man till utvecklarna när de kan presentera en färdig produkt helt enkelt. Om alla gjorde så så skulle ingen utvecklare våga släppa buggiga, halvfärdiga och trasiga spel som de gör idag.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

men ja spelen bör funka felfritt när dom släpps. tycker ändå itne det ska påverka betyget riktigt. att det kraschar säger inget om själva spelet.

ha, hehe, HAHAHA jesus amalia vad mycket tratteri det var här!
Tilldelar dig dagens tratt!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

k3m
Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av monsterbenke:

men ja spelen bör funka felfritt när dom släpps. tycker ändå itne det ska påverka betyget riktigt. att det kraschar säger inget om själva spelet.

ha, hehe, HAHAHA jesus amalia vad mycket tratteri det var här!
Tilldelar dig dagens tratt!

Monsterbenke har delvis rätt.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av dotque:
Skrivet av monsterbenke:

men ja spelen bör funka felfritt när dom släpps. tycker ändå itne det ska påverka betyget riktigt. att det kraschar säger inget om själva spelet.

ha, hehe, HAHAHA jesus amalia vad mycket tratteri det var här!
Tilldelar dig dagens tratt!

Monsterbenke har delvis rätt.

Din bil startar bara ibland, men när den väl går så går den bra.
Men det kanske inte borde påverka bilens betyg?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

k3m
Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av k3m:
Skrivet av dotque:
Skrivet av monsterbenke:

men ja spelen bör funka felfritt när dom släpps. tycker ändå itne det ska påverka betyget riktigt. att det kraschar säger inget om själva spelet.

ha, hehe, HAHAHA jesus amalia vad mycket tratteri det var här!
Tilldelar dig dagens tratt!

Monsterbenke har delvis rätt.

Din bil startar bara ibland, men när den väl går så går den bra.
Men det kanske inte borde påverka bilens betyg?

Jättebra liknelse (ironi)

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av dotque:
Skrivet av k3m:
Skrivet av dotque:
Skrivet av monsterbenke:

men ja spelen bör funka felfritt när dom släpps. tycker ändå itne det ska påverka betyget riktigt. att det kraschar säger inget om själva spelet.

ha, hehe, HAHAHA jesus amalia vad mycket tratteri det var här!
Tilldelar dig dagens tratt!

Monsterbenke har delvis rätt.

Din bil startar bara ibland, men när den väl går så går den bra.
Men det kanske inte borde påverka bilens betyg?

Jättebra liknelse (ironi)

Gör om den då.
Din bil dör ibland när du är ute och kör, bättre så? Det är för övrigt en alldeles klockren liknelse. (seriös)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

k3m
Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av k3m:
Skrivet av dotque:
Skrivet av k3m:
Skrivet av dotque:
Skrivet av monsterbenke:

men ja spelen bör funka felfritt när dom släpps. tycker ändå itne det ska påverka betyget riktigt. att det kraschar säger inget om själva spelet.

ha, hehe, HAHAHA jesus amalia vad mycket tratteri det var här!
Tilldelar dig dagens tratt!

Monsterbenke har delvis rätt.

Din bil startar bara ibland, men när den väl går så går den bra.
Men det kanske inte borde påverka bilens betyg?

Jättebra liknelse (ironi)

Gör om den då.
Din bil dör ibland när du är ute och kör, bättre så? Det är för övrigt en alldeles klockren liknelse. (seriös)

I mitt första inlägg skrev jag "delvis rätt". Alltså, alla bilar "dör" i bland. Lika så med mycket annat. Att ett spel ska fungera felfritt är att ta i. Dock så ska spelen fungera såpass att man kan spela de. Utan allt för mycket krångel. Sedan så kan vi prata om orsaker till varför spel kraschar. Att spel kraschar är inget konstigt. Då datorer inte är skapade för spel. Osv osv.

12
Skriv svar