Nya medlemmar skriver i forumet

Medlem
Nya medlemmar skriver i forumet

Vet inte riktigt hur jag ska formulera det här, men på senare tiden tycks det ha blivit en ökning på helt nya medlemmar som skapar troll/reklam trådar på forumet.
För att bidra till en bättre stämning kanske man borde införa ett minimum antal inlägg man måste gjort innan man kan starta en egen tråd?
Eller det mycket hårdare alternativet, att man måste bli inbjuden av en långtidsmedlem som skött sig för att ens få registrera sig på FZ. Tankar på detta?

Medlem

Har liknande tankar själv. En annan sak som en del forum har är att du måste vara medlem i en vecka innan du kan posta något alls.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Antar att du syftar på Logozoom som står för denna helgens spam på FZ? Detta har redan förts på tal, men redaktionen på FZ anser att det inte är någon bra idé att begränsa nya medlemmars rättigheter. Bara att anmäla skumma inlägg och hoppas på att FZ agerar snabbt. Dessa spammare tycks komma fram ur sina hålor på helgerna, och då tycks ju ingen på FZ jobba och spamtrådarna ligger kvar tills på måndag.

Medlem

Jag tycker inte att vi ska begränsa rättigheterna för nya medlemmar. Däremot skulle det behövas några fler moderatorer. Idag känns det bara som att FZ-redaktionen modererar forumet, och samtidigt som de modererar forumet och håller koll på kommentarstrådar ska de faktiskt driva sidan.

Några av de mer betrodda dagliga besökarna borde få moderatorrättigheter och hjälpa till att rensa bland spamtrådar och banna trådskaparen.

Medlem

Tittar man på redaktionssidan så finns det fem moderatorer listade, en har iofs inte varit inloggad sen i mars men det finns några utöver redaktionen iaf. Sen kanske dessa skulle behöva utökas med ännu fler för att få bukt på spam under vissa perioder.

/ LordDaimos

Medlem

Alternativ är att när en medlem skapar sina första 3 trådar så måste en moderator godkänna dem. På så vis märker moderatorerna att om en medlem upprepat (3ggr) skapat "märkliga" kan man se över om medlemmen ska finnas kvar eller inte, samt att dessa trådar ser heller inte dagens ljus.

Medlem
Skrivet av Olidion:

Alternativ är att när en medlem skapar sina första 3 trådar så måste en moderator godkänna dem. På så vis märker moderatorerna att om en medlem upprepat (3ggr) skapat "märkliga" kan man se över om medlemmen ska finnas kvar eller inte, samt att dessa trådar ser heller inte dagens ljus.

This!

Förmodligen det bästa förslaget jag hört på länge. Det blir ju win/win för både FZ och läsarna, nya som gamla.

Medlem
Skrivet av Olidion:

Alternativ är att när en medlem skapar sina första 3 trådar så måste en moderator godkänna dem. På så vis märker moderatorerna att om en medlem upprepat (3ggr) skapat "märkliga" kan man se över om medlemmen ska finnas kvar eller inte, samt att dessa trådar ser heller inte dagens ljus.

Låter vettigt 3-5 trådar ska godkännas innan man "fritt kan stöka runt på FZ" Eller inte ha tillgång till forumet under viss tid.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Sätter mig här och svarar på en två månader gammal tråd utan aktivitet. Men skulle gärna vilja föra in min åsikt i det hela. Har även här märkt av fler spambotar (inte på senaste tiden) och tror inte lösningen är att blockera folk att skapa nya trådar. Det förstör nog mer än vad det hjälper. Ett sätt att få in nya medlemmar är att få nytt folk att posta trådar, och om den begränsningen införs. Vad för anledning har de då att skapa en ny medlem? Men nåväl, på ett eller annat sätt borde det gå att minska på spambotarna.

1
Skriv svar