Bekräftat – No Man's Sky släpps till pc

Robot
Bekräftat – No Man's Sky släpps till pc

Hello Games säger inte hejdå till pc-versionen av No Man's Sky – snarare tvärtom.

#hello-games, #no-mans-sky


Medlem
Bekräftat – No Man's Sky släpps till pc

signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Releasehästryttare

#JustPcMasterRaceThings

Medlem

Jag brukar inte vara den som är den, men idag gör jag ett undantag!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Vilken härlig nyhet!!! Blev helt varm i kroppen av detta

Medlem

"Vi har alltid haft pc i åtanke men i mitt huvud innebär konsoligt stabil frame rate och omedelbara kontroller."

I min mening har ordet "stabil" en alldeles för positiv klang för något så oerhört dåligt som de flesta konsolspels framerate. Snarare borde ordet "begränsad" användas.

Medlem
Skrivet av Tokimba:

"Vi har alltid haft pc i åtanke men i mitt huvud innebär konsoligt stabil frame rate och omedelbara kontroller."

I min mening har ordet "stabil" en alldeles för positiv klang för något så oerhört dåligt som de flesta konsolspels framerate. Snarare borde ordet "begränsad" användas.

Han måste ju hitta på nån lögn för att försvara att de kommer till konsol först. Finns ju inget som är bättre på konsoler än datorer prestanda mässigt.

Medlem
Skrivet av faceslicer:

Han måste ju hitta på nån lögn för att försvara att de kommer till konsol först. Finns ju inget som är bättre på konsoler än datorer prestanda mässigt.

Jag har inte köpt en ny PC på ca 3 år men alla PC som säljs är alltså likadana nuförtiden?

Då min stationära PC vägrar starta sedan ett par veckor tillbaka kan jag garantera att den gamla laptop jag sitter på nu HAR sämre prestanda än de konsoler som finns tillgängliga på marknaden.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av faceslicer:

Han måste ju hitta på nån lögn för att försvara att de kommer till konsol först. Finns ju inget som är bättre på konsoler än datorer prestanda mässigt.

Jag har inte köpt en ny PC på ca 3 år men alla PC som säljs är alltså likadana nuförtiden?

Då min stationära PC vägrar starta sedan ett par veckor tillbaka kan jag garantera att den gamla laptop jag sitter på nu HAR sämre prestanda än de konsoler som finns tillgängliga på marknaden.

Är det en gaming laptop? annars är det bara fånigt att använda det som exempel, Självklart pratar jag om att ha en relativt ny dator. Min dator är också 3 år gammal och jag har inga problem med några spel och kör dom med bättre grafik än konsoler.
Jag ser lockelsen i konsolspelande, att sitta några polare o lira mario party/fifa eller fighting spel är bättre på konsol än dator. Men att prestanda mässigt så kommer konsoler alltid att hamna efter, det kan du inte förneka.

Medlem
Skrivet av faceslicer:

Han måste ju hitta på nån lögn för att försvara att de kommer till konsol först. Finns ju inget som är bättre på konsoler än datorer prestanda mässigt.

Ursäkta men vad ljög han om? "Stabil framerate" har inget med 60FPS att göra utan det har att göra med att frameraten är stabil, majoriteten av konsol spel där ute har stabil framerate.

Inte nog med det, det är inte heller någon hemlighet varför PS4 versionen har blivit prioriterad, även det har han svarat på, till stor del på grund av att de är en liten studio och att Sony har finansierat en stor bit av deras utveckling.

Så vad exakt har han ljugit om?

Medlem

"Stabil frame rate"
Skojar han?

Medlem

ska jag vara helt ärlig, nu beror detta på hur dom gör det, men det känns som detta är lite onödigt(om) dom nu gör konsol versionen sämre eller en halvdan pc version.

vi har gott om liknande spel, tom större som kommer.

Inget är väl rakt av likadant som detta, men vi har snarlika med egna ideér som kan vara bättre spel för vissa beroende på smak.

ja jag tackar ju inte nej direkt, men hoppas dom inte misshandlar konsol versionen nu eller gör en halvtaskig port till pc, såfall hade dom lika väl bara kunnat göra en.

Men tack säger jag

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av faceslicer:

Han måste ju hitta på nån lögn för att försvara att de kommer till konsol först. Finns ju inget som är bättre på konsoler än datorer prestanda mässigt.

Ursäkta men vad ljög han om? "Stabil framerate" har inget med 60FPS att göra utan det har att göra med att frameraten är stabil, majoriteten av konsol spel där ute har stabil framerate.

Inte nog med det, det är inte heller någon hemlighet varför PS4 versionen har blivit prioriterad, även det har han svarat på, till stor del på grund av att de är en liten studio och att Sony har finansierat en stor bit av deras utveckling.

Så vad exakt har han ljugit om?

Är ju bara sänka till Medim/Low/Custom på PC så har man stabil FPS, så ja han ljuger.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av faceslicer:

Han måste ju hitta på nån lögn för att försvara att de kommer till konsol först. Finns ju inget som är bättre på konsoler än datorer prestanda mässigt.

Ursäkta men vad ljög han om? "Stabil framerate" har inget med 60FPS att göra utan det har att göra med att frameraten är stabil, majoriteten av konsol spel där ute har stabil framerate.

Inte nog med det, det är inte heller någon hemlighet varför PS4 versionen har blivit prioriterad, även det har han svarat på, till stor del på grund av att de är en liten studio och att Sony har finansierat en stor bit av deras utveckling.

Så vad exakt har han ljugit om?

Han drog en vit lögn när han sa att han egentligen menade stabil frame rate och omedelbara kontroller med "konsoligt" för att inte avskräcka PC-spelarna.

Medlem
Medlem

Lol snacka om olika definitioner av "konsoligt". Personligen skulle jag säga att det innebär obekväma menyer och interface.

k3m
Medlem
Skrivet av Pjotor:

Jag brukar inte vara den som är den, men idag gör jag ett undantag!

http://i.imgur.com/saDxL8Y.jpg

Bilden saknar ju gog.com

Medlem

Det här är ju precis samma nyhet som ni för ett bra tag sedan rapporterade om, att spelet först skulle komma till PS4 och sedan till PC...

Medlem

"Jag tror att ett pc-spel kan vara konsoligt och det menar jag enbart som en komplimang.." :/

Kan inte på nåt sätt se komplimangen i att säga så...inte på nåt sätt


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Vill de att vi ska tacka och buga; det borde ligga i deras intresse att försöka tjäna så mycket pengar på sin produkt. Det här svamlet om vilken plattform spel ska släppas på är väldigt tröttsam.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av faceslicer:

Han måste ju hitta på nån lögn för att försvara att de kommer till konsol först. Finns ju inget som är bättre på konsoler än datorer prestanda mässigt.

Ursäkta men vad ljög han om? "Stabil framerate" har inget med 60FPS att göra utan det har att göra med att frameraten är stabil, majoriteten av konsol spel där ute har stabil framerate.

Inte nog med det, det är inte heller någon hemlighet varför PS4 versionen har blivit prioriterad, även det har han svarat på, till stor del på grund av att de är en liten studio och att Sony har finansierat en stor bit av deras utveckling.

Så vad exakt har han ljugit om?

Majoriteten av konsolspel har verkligen ingen stabil framerate, säger du något annat så är du inget annat än en blind fanboy. Och be mig inte om några källor, du är helt och hållet kapabel till att använda google.

1
Skriv svar