Ytterligare två nyckelpersoner lämnar Naughty Dog

Robot
Ytterligare två nyckelpersoner lämnar Naughty Dog
Medlem
Ytterligare två nyckelpersoner lämnar Naughty Dog

Infinity Ward... Vilket slöseri med talang.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Felstavning vid: Det är studions lead narrative designer, Taylor Kurosaki, och lead game desginer, Jacob Minkoff, som har fått jobb hos Call of Duty-utvecklaren Infinity Ward.

Förövrigt.

Jag hoppas Naughty Dogs kommande spel fortsätter hålla samma kvalitet som de alltid gjort!


signatur

Everybody needs help.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Apministern:

Felstavning vid: Det är studions lead narrative designer, Taylor Kurosaki, och lead game desginer, Jacob Minkoff, som har fått jobb hos Call of Duty-utvecklaren Infinity Ward.

Bra spottat, tack!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag hoppas att studion mår riktigt bra och att alla avhoppen beror på att de avhoppande vill ha nya utmaningar, men det börjar bli lite väl många nu...

MEG
Medlem

Även om det är lite oroande så behöver det inte vara något negativt att det kommer nytt blod, så länge det är rätt "blod"


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Infinity Ward... Vilket slöseri med talang.

Precis vad jag tänkte! Skulle vara tråkigt om deras ambitioner bara var ett stort lönelyft istället för bra spel

Medlem
Medlem
Skrivet av MEG:

Även om det är lite oroande så behöver det inte vara något negativt att det kommer nytt blod, så länge det är rätt "blod"

håller med. särskilt som uc3 kändes lite väl som att de var samma lika en gång till kan det här nog vara positivt.

Medlem

Inte Infinity Ward....varför Infinity Ward!?!?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Infinity Ward... Vilket slöseri med talang.

Du funderade inte över att dom behöver lite nytt blod för att komma vidare?

Medlem

Innan jag ens läste nyheten så gissade jag IW.... ack så rätt jag fick.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av billybob:
Skrivet av Pjotor:

Infinity Ward... Vilket slöseri med talang.

Du funderade inte över att dom behöver lite nytt blod för att komma vidare?

Infinity Ward har fått otaliga blodtransfusioner genom åren (du minns kanske att grundarna Jason West och Vince Zampella fick sparken för olydnad mot överordnad) och ändå levererar de samma tårta i ny låda år efter år. Det är svårt att vara innovativ när utvecklingen styrs av slipsar och aktieintressenter som vill leverera produkter för den breda massan.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

ND kanske borde ägna sig åt remastring av PS3-spel så nykomlingarna lär hur det skall göras - innan LOU2.

Hoppas....

Medlem

Jag som trodde att de slutade för att Naugthy Dog ville göra fler Uncharted och fler Last of Us istället för att hitta på något nytt...

Nu hamnar de hos Infinity Ward som bara gör en grej?

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Jag som trodde att de slutade för att Naugthy Dog ville göra fler Uncharted och fler Last of Us istället för att hitta på något nytt...

Nu hamnar de hos Infinity Ward som bara gör en grej?

det kanske har mer att göra med att få en ny mer ansvarsfull roll som redan var upptagen på ND?

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Infinity Ward... Vilket slöseri med talang.

Varför tycker du det?

Jag minns när första Call of Duty kom ut, jag var i en WW2-period under den tiden och jag var riktigt förtjust i det spelet. CoD 2 var riktigt schysst med dx9 eller vad det var. Modern Warfare tog över känslan till en ny generation och jag var riktigt imponerad av det spelet.

Nu för tiden är jag inte så förtjust i CoD, spelar igenom SP för att se vad som är nytt men blir oftast inte så imponerad längre. För Infinity Ward kan det vara härligt med nytt blod särskilt från Naughty Dog, men desvärre är det inte lika kul att ND tappar folket och deras framtida spel riskerar att bli lidande.

Jag tycker det hade varit intressant att se IW göra ett spel utan CoD-stämpel.

Medlem
Skrivet av pinky:
Skrivet av Pjotor:

Infinity Ward... Vilket slöseri med talang.

Varför tycker du det?

Jag minns när första Call of Duty kom ut, jag var i en WW2-period under den tiden och jag var riktigt förtjust i det spelet. CoD 2 var riktigt schysst med dx9 eller vad det var. Modern Warfare tog över känslan till en ny generation och jag var riktigt imponerad av det spelet.

Nu för tiden är jag inte så förtjust i CoD, spelar igenom SP för att se vad som är nytt men blir oftast inte så imponerad längre. För Infinity Ward kan det vara härligt med nytt blod särskilt från Naughty Dog, men desvärre är det inte lika kul att ND tappar folket och deras framtida spel riskerar att bli lidande.

Jag tycker det hade varit intressant att se IW göra ett spel utan CoD-stämpel.

Jag hänvisar till min andra kommentar i tråden, fyra inlägg ovanför dig. Infinity Ward och Naughty Dog spelar i helt olika ligor när det gäller kreativitet. Naughty Dog ger ofta spelarna en "wow"-känsla med sina äventyr, oavsett om det gäller Crash Bandicoot, Uncharted eller något helt annat. De tar god tid på sig och levererar högklassiga äventyr med bra story och snygga miljöer.

Call of Duty-serien har stampat på stället ett bra tag nu, och varför skulle Activision ändra sig? Folk köper deras produkter oavsett. Infinity Ward utvecklar enkla spel för den stora massan och drivs av intäkter snarare än innovation. Den största nyheten i CoD: Ghosts var hundar och fisk-AI, det säger väl en hel del, eller hur?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

1
Skriv svar