Ytterligare två nyckelpersoner lämnar Naughty Dog
Hur mår egentligen studion bakom The Last of Us och Uncharted?
#naughty-dog, #visceral-games, #infinity-ward, #uncharted-3-drakes-deception, #the-last-of-us-remastered, #uncharted-4-a-thiefs-end
Felstavning vid: Det är studions lead narrative designer, Taylor Kurosaki, och lead game desginer, Jacob Minkoff, som har fått jobb hos Call of Duty-utvecklaren Infinity Ward.
Förövrigt.
Jag hoppas Naughty Dogs kommande spel fortsätter hålla samma kvalitet som de alltid gjort!
Everybody needs help.
Infinity Ward... Vilket slöseri med talang.
Du funderade inte över att dom behöver lite nytt blod för att komma vidare?
Infinity Ward har fått otaliga blodtransfusioner genom åren (du minns kanske att grundarna Jason West och Vince Zampella fick sparken för olydnad mot överordnad) och ändå levererar de samma tårta i ny låda år efter år. Det är svårt att vara innovativ när utvecklingen styrs av slipsar och aktieintressenter som vill leverera produkter för den breda massan.
Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus
Jag som trodde att de slutade för att Naugthy Dog ville göra fler Uncharted och fler Last of Us istället för att hitta på något nytt...
Nu hamnar de hos Infinity Ward som bara gör en grej?
det kanske har mer att göra med att få en ny mer ansvarsfull roll som redan var upptagen på ND?
Infinity Ward... Vilket slöseri med talang.
Varför tycker du det?
Jag minns när första Call of Duty kom ut, jag var i en WW2-period under den tiden och jag var riktigt förtjust i det spelet. CoD 2 var riktigt schysst med dx9 eller vad det var. Modern Warfare tog över känslan till en ny generation och jag var riktigt imponerad av det spelet.
Nu för tiden är jag inte så förtjust i CoD, spelar igenom SP för att se vad som är nytt men blir oftast inte så imponerad längre. För Infinity Ward kan det vara härligt med nytt blod särskilt från Naughty Dog, men desvärre är det inte lika kul att ND tappar folket och deras framtida spel riskerar att bli lidande.
Jag tycker det hade varit intressant att se IW göra ett spel utan CoD-stämpel.
Infinity Ward... Vilket slöseri med talang.
Varför tycker du det?
Jag minns när första Call of Duty kom ut, jag var i en WW2-period under den tiden och jag var riktigt förtjust i det spelet. CoD 2 var riktigt schysst med dx9 eller vad det var. Modern Warfare tog över känslan till en ny generation och jag var riktigt imponerad av det spelet.
Nu för tiden är jag inte så förtjust i CoD, spelar igenom SP för att se vad som är nytt men blir oftast inte så imponerad längre. För Infinity Ward kan det vara härligt med nytt blod särskilt från Naughty Dog, men desvärre är det inte lika kul att ND tappar folket och deras framtida spel riskerar att bli lidande.
Jag tycker det hade varit intressant att se IW göra ett spel utan CoD-stämpel.
Jag hänvisar till min andra kommentar i tråden, fyra inlägg ovanför dig. Infinity Ward och Naughty Dog spelar i helt olika ligor när det gäller kreativitet. Naughty Dog ger ofta spelarna en "wow"-känsla med sina äventyr, oavsett om det gäller Crash Bandicoot, Uncharted eller något helt annat. De tar god tid på sig och levererar högklassiga äventyr med bra story och snygga miljöer.
Call of Duty-serien har stampat på stället ett bra tag nu, och varför skulle Activision ändra sig? Folk köper deras produkter oavsett. Infinity Ward utvecklar enkla spel för den stora massan och drivs av intäkter snarare än innovation. Den största nyheten i CoD: Ghosts var hundar och fisk-AI, det säger väl en hel del, eller hur?
Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus