Gaystation 4 – det här landade priset på

Robot
Gaystation 4 – det här landade priset på
Medlem
Gaystation 4 – det här landade priset på

Trevligt för dom.

inb4 shitstorm.

Medlem

Är det inte lite väl fjantigt att kalla den för Gaystation och spelarna gaymers? Dagisnivå på humorn...

Medlem

Samarbete mellan webhallen och RFSL? Sony var inte med på ett hörn alltså? Var det en specialutgåva från Sony eller var det de 2 tidigare nämnda aktörerna som fixade målningen på egen hand?

Medlem

Var kan jag få min PS4 målad med något häftigt motiv?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

1st Regnbågsfärgad PS4 för priset av 7st. Positiva är väl att allt går till välgörenhet.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Var kan jag få min PS4 målad med något häftigt motiv?

Kolla om du har nån bil-lackerare eller nåt i omgivningen, skulle vara rätt fräckt med en custom-målad burk/konsol:)

inK
Medlem

När jag läste rubriken så gjorde jag en gissning på 18.000 kr innan jag klickade mig vidare. Hade ganska rejält fel, hoppas som ni att pengarna kommer till väl användning!


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Medlem

varför bli belönade för att fly istället för att kämpa för sig i sitt land?
in before shitstorm som han sa.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Är det inte lite väl fjantigt att kalla den för Gaystation och spelarna gaymers? Dagisnivå på humorn...

Finns en del konstiga människor vars definerande karaktärsdrag är att de just är gay och således låter det genomsyra allt de gör istället för att skaffa sig en personlighet.

Medlem
Skrivet av Zero303:

varför bli belönade för att fly istället för att kämpa för sig i sitt land?
in before shitstorm som han sa.

Hur menar du att enstaka personer i t ex Iran eller Uganda ska kämpa för homosexuella rättigheter där på plats? Genom att bli svårt misshandlad av militärpolis?

Medlem
Skrivet av Zero303:

varför bli belönade för att fly istället för att kämpa för sig i sitt land?
in before shitstorm som han sa.

Många som flyr sitt hemland av ett eller annat skäl har redan kämpat för sin rätt en hel del.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Zero303:

varför bli belönade för att fly istället för att kämpa för sig i sitt land?
in before shitstorm som han sa.

Belönade? Nu tror jag du missförstått situationen lite. Det är inte de nyanlända homosexuella som får en konsol. Pengarna för försäljningen går till att hjälpa dem. Att man fly sitt hemland pga av politisk, religiös eller sexuell förföljelse är väl väldigt legitima anledningar till att komma hit och få hjälp!

Medlem

Kul att det gick så bra! Det var ett jätteschysst initiativ, ser gärna liknande saker i framtiden.

Inaktiv
Skrivet av Jozo:

Är det inte lite väl fjantigt att kalla den för Gaystation och spelarna gaymers? Dagisnivå på humorn...

Det är barnsligt och sexistiskt!

Medlem

Förutom att konsollen faktiskt blev rätt snygg så är det roligt att så mycket pengar samlades in, och jag hoppas att de kommer till väl användning

Skrivet av Zero303:

varför bli belönade för att fly istället för att kämpa för sig i sitt land?
in before shitstorm som han sa.

Varför skulle du springa om du blev jagad av ett psykfall med batong som ville slå in skallen på dig en sommarnatt? För att du inte vill bli spöad på extremt svaga grunder, såklart. Du skulle fly till några som representerar rättvisa och står på sig inför dårar som låter hat gå till våld, t.ex. polisen eller andra människor som rör sig ute på kvällen. Det är vad dessa jagade människor gör, fast mellan nationer.

De flyr från en bögknackande nation till ett land som är bättre. Just för att vi inte knackar bög här. Eller hur? Det är något att vara jävligt stolta över här, och något att bevara och konstant utveckla vidare.

"Belöningen" kommer i att inte få skallen inslagen för väldens mest random och personliga skitgrej. Vi utdelar gladeligen den belöningen här i Sverige. För, igen, vi är inga bögknackare. Vi har lite jävla hyfs och civilisation i det här landet. Till skillnad från hur det är på sina ställen i andra delar av världen.

Medlem
Skrivet av Zero303:

varför bli belönade för att fly istället för att kämpa för sig i sitt land?

EDIT: Eftersom du ställer den frågan MÅSTE du se den här filmen. Finns många i världen som inte förstår hur dåligt en del folkgrupper behandlas.

Tänk på att det är religiösa föreningar och liknande som samlar in pengar för att skicka missionärer till bland annat afrika där man lär upp lokalbefolkningen att hata homosexuella och att kvinnor är mindre värda. Gå ur kyrkan om du är en medmänniska!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Thorb:

Belönade? Nu tror jag du missförstått situationen lite. Det är inte de nyanlända homosexuella som får en konsol. Pengarna för försäljningen går till att hjälpa dem. Att man fly sitt hemland pga av politisk, religiös eller sexuell förföljelse är väl väldigt legitima anledningar till att komma hit och få hjälp!

Skrivet av kaealy:

Hur menar du att enstaka personer i t ex Iran eller Uganda ska kämpa för homosexuella rättigheter där på plats? Genom att bli svårt misshandlad av militärpolis?

Ja, för det är ju så världen ska vara. Att om man är olika på nåt sätt så måste man fly. Människor får inte bo där de vill för att de blir förföljda och dödade. Bra att vi uppmuntrar till att fly istället för att stå upp för sin sak och hjälpa dessa människor så att de slipper fly.

Edit: fel i citatlänk

Inaktiv
Skrivet av Jozo:

Är det inte lite väl fjantigt att kalla den för Gaystation och spelarna gaymers? Dagisnivå på humorn...

Nämen vad är detta? Är du kanske lite upprörd?

Medlem

Det är ett enda ord som kommer beskriva varför vi människor lever i ett orättvis och plågsamt värld där vår största fiende är denna ord och som är det värsta som finns: Religion


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

[quote=cyzed]

Skrivet av Thorb:
Skrivet av Zero303:

Belönade? Nu tror jag du missförstått situationen lite. Det är inte de nyanlända homosexuella som får en konsol. Pengarna för försäljningen går till att hjälpa dem. Att man fly sitt hemland pga av politisk, religiös eller sexuell förföljelse är väl väldigt legitima anledningar till att komma hit och få hjälp!

Skrivet av kaealy:

Hur menar du att enstaka personer i t ex Iran eller Uganda ska kämpa för homosexuella rättigheter där på plats? Genom att bli svårt misshandlad av militärpolis?

Ja, för det är ju så världen ska vara. Att om man är olika på nåt sätt så måste man fly. Människor får inte bo där de vill för att de blir förföljda och dödade. Bra att vi uppmuntrar till att fly istället för att stå upp för sin sak och hjälpa dessa människor så att de slipper fly.

Okej. Ganska lätt för dig att sitta här och predika om hur omoraliskt det är att fly men du är väl säkert en sådan som skulle ljuga om din sexualitet bara för att få vara med och slå folk som inte har samma sexuell läggning som en själv. Det är inte bara att ställa sig upp och slåss.. Bra att vi uppmuntrar folk att dö istället för att försöka leva vidare. Din värld är ju helt sne.

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Jozo:

Är det inte lite väl fjantigt att kalla den för Gaystation och spelarna gaymers? Dagisnivå på humorn...

Nämen vad är detta? Är du kanske lite upprörd?

Jag visste att det var någon som skulle skriva något sånt här, man får visst inte kritisera någonting som har med HBTQ att göra...

Nej, jag är inte ett dugg upprörd, det är ett bra initiativ och kul att det ingav en del pengar. Dock tycker jag att ordvitsandet var under all kritik och riktigt barnsligt.

Inaktiv
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Jozo:

Är det inte lite väl fjantigt att kalla den för Gaystation och spelarna gaymers? Dagisnivå på humorn...

Nämen vad är detta? Är du kanske lite upprörd?

Jag visste att det var någon som skulle skriva något sånt här, man får visst inte kritisera någonting som har med HBTQ att göra...

Nej, jag är inte ett dugg upprörd, det är ett bra initiativ och kul att det ingav en del pengar. Dock tycker jag att ordvitsandet var under all kritik och riktigt barnsligt.

Kritisera på du. Men det är svårt att kalla något så ofarligt som en ordvits barnsligt, utan att det kommer med en viss bitterhet i tonen. Speciellt med tanke på hur du formulerade dig.

"Man får visst inte svara på någon kritik som gjorts om något HBTQ-relaterat utan att folk känner sig påhoppade." Jag kan också leka

Medlem

Härligt, synd att det inte blev ännu mer!

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Var kan jag få min PS4 målad med något häftigt motiv?

Googla lackerare eller airbrush målare i ditt område. Gratis lär det nog inte vara att lämna bort det dock,

KoP
Medlem
Skrivet av Jozo:

Är det inte lite väl fjantigt att kalla den för Gaystation och spelarna gaymers? Dagisnivå på humorn...

Äsch, det är tanken som räknas i slutändan. Så man får inte vara allt för finkänslig.

KoP
Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av marcus8958:

Var kan jag få min PS4 målad med något häftigt motiv?

Googla lackerare eller airbrush målare i ditt område. Gratis lär det nog inte vara att lämna bort det dock,

Alternativt kan du kontakta någon firma som printar motiv på vinyl. Skulle du tröttna på motivet är det bara pilla av och printa ut en ny.

Medlem

Ser att en hel del här inte förstår att detta var kopplat till årets Pridefestival. I sammanhanget är det inte alls något konstigt med namnen.

KoP
Medlem
Skrivet av Pirazy:
Skrivet av Jozo:

Är det inte lite väl fjantigt att kalla den för Gaystation och spelarna gaymers? Dagisnivå på humorn...

Finns en del konstiga människor vars definerande karaktärsdrag är att de just är gay och således låter det genomsyra allt de gör istället för att skaffa sig en personlighet.

Typ som: Raggare, punkare, rejvare, hipsters, brats, rappare.. etc etc

123
Skriv svar