Svårt att scrolla

Medlem
Svårt att scrolla

Dom röda ytorna är ställen jag inte kan klicka ner hjulet och snabbscrolla:

Jävla jobbigt det har blivit, alltså, jag är så van vid att klicka på sidan för att inte av misstag klicka in på någon länk jag inte vill, men ja, jag vet inte hur många ggr jag klickat på den där naxramasskiten och klickar jag någon annanstans så kommer jag till Johan Olanders profil eller någon nyhet om Last of Us, Och nej, jag kan inte använda scrollgrejen till höger, den är ju förpassad åt helvete...

Problemet är att eftersom sidor som dessa måste anpassas till massa smartphones och plattor så gör man dom superslimma, men det hade helt klart varit bra om man även kunde då flytta scrollbaren in till sidan eller något.

Det där med internet på telefoner var nog inte en så bra ide ändå...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Testa en annan webläsare, typ Chrome. Jag kan hålla musen över reklamen och ändå scrolla ner.


signatur
KoP
Medlem

Personligen har jag inga problem alls. Och surfar FZ med Chrome på både datorn och surfplattan. :/
Sen att det strular för folk som använder mög såsom Firefox och IE, det är en annan femma.

Medlem

Problemet var att jag inte kan klicka NER mushjulet och scrolla, jag kan ju så klart även jag hålla musen över och scrolla som vanligt. Klickar jag ner så öppnar ju en ny tabb vid sidan. Finns det inte tabbar i chrome eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Att scroll-klicka är standardknappen för att öppna länkar i en ny flik, och personligen tycker jag det är väldigt smidigt.

Lösningen är enkel: Klicka inte på en länk.

Medlem

Kan även tillägga en sak: FZs design har inget med mobilsurf att göra för de har en annan mobilversion av sidan.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Problemet var att jag inte kan klicka NER mushjulet och scrolla, jag kan ju så klart även jag hålla musen över och scrolla som vanligt. Klickar jag ner så öppnar ju en ny tabb vid sidan. Finns det inte tabbar i chrome eller?

Kolla om du kan ändra keybinds i din webläsare. Fz kan inte göra något åt att fixa din webläsare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Du kan ju alltid bli supporter för att bli av med reklamen och använda sidorna för att scrolla Annars är det väl Adblock, men det antar jag är uteslutet?

Medlem

Har lite av samma problem fast inte på samma ställen, här funkar det inte att scrolla för mig:

(dum nog så screenade jag denna sidan... Men alltså det är bara det röda till höger. Inte det som OP har ritat in)

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Du kan ju alltid bli supporter för att bli av med reklamen och använda sidorna för att scrolla Annars är det väl Adblock, men det antar jag är uteslutet?

Här har du svaret. Adblock.

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Bojkott:

Du kan ju alltid bli supporter för att bli av med reklamen och använda sidorna för att scrolla Annars är det väl Adblock, men det antar jag är uteslutet?

Här har du svaret. Adblock Bli supporter.

Fixade det åt dig.

Medlem
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Bojkott:

Du kan ju alltid bli supporter för att bli av med reklamen och använda sidorna för att scrolla Annars är det väl Adblock, men det antar jag är uteslutet?

Här har du svaret. Adblock Bli supporter.

Fixade det åt dig.

Slösa pengar på att bli av med reklam? Jag betalar inte för reklam, kan jag undvika den gratis är det fan klart jag gör det. Sen när hemsidor börjar med skit som "vi ser att du har adblock" är det bara fixa det med noscript.

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Bojkott:

Du kan ju alltid bli supporter för att bli av med reklamen och använda sidorna för att scrolla Annars är det väl Adblock, men det antar jag är uteslutet?

Här har du svaret. Adblock Bli supporter.

Fixade det åt dig.

Slösa pengar på att bli av med reklam? Jag betalar inte för reklam, kan jag undvika den gratis är det fan klart jag gör det. Sen när hemsidor börjar med skit som "vi ser att du har adblock" är det bara fixa det med noscript.

Jag ser det mer som att stödja en hemsida som jag är en aktiv användare av, att bli av med reklamen är bara ett plus. Hade alla använt sig av adblock så hade det inte funnits något FZ. Men denna diskussionen har redan tagits tusen gånger, mitt inlägg var skrivit med glimten i ögat. alla har vi olika moraliska kompasser.

1
Skriv svar