Robot
Sacred 3

Tyckte du om Sacred och uppföljaren? Förväntar du dig mer av det goda i Sacred 3? Trist! Förändringens vindar har blåst rejält.

#ascaron-entertainment, #keen-games


Medlem
Sacred 3

Synd att det inte kom till PS4 också, hade kunnat varit trevligt dö-lir där.

Medlem

Tycker alla borde se TBs video om detta spelet.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Tycker alla borde se TBs video om detta spelet.

Väldigt sevärd faktiskt, särskilt om man funderar på att införskaffa spelet.

https://www.youtube.com/watch?v=To9mlwF95k4

/ LordDaimos

Medlem

konstig att ens kalla det en uppföljare bär de avviker så från föregångarna. Eller kanske inte konstigt alls, knappast ovanligt att någon försöker tjäna pengar på ett etablerat namn. Nåja, tror jag håller mig till D3 ett tag till, i stället för att byta till någon oärlig och blek wannabe, vilket det låter som att Sacred 3 är.

Medlem

Dåligt spel enligt mig.
Då syftar jag inte bara på om man förväntar sig en Sacred uppföljare utan även som action hack 'n' slash spel är det väldigt väldigt simpelt, även konsol skadat känns det som.

Medlem

Det här kan vara bra, jag gillade inte de tidigare spelen så att de gjort 3:an på ett annat sätt låter bara bra

Medlem

Synd att det skall bli så här.

Alla minns Dungeon Siege 3-skandalen antar jag...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Så spelet håller endast några timmar men får ändå 3/5?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

dmn
Medlem

Helt värdelöst skriven och intetsägande recension, i vanlig FZ-anda.

Tar inte ens upp viktiga problem med spelet, som Day-one-DLC och värdelösa kontroller.

Byt jobb.

Medlem

Det är ett smärre brott att kalla detta Sacred 3. Att inge förhoppning är så grymt om man tänkt göra något helt annat Får se om jag orkar prova det här, det såg litet för generiskt anno 2014 ut... men man kan ju bli överraskad.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Synd att det skall bli så här.

Alla minns Dungeon Siege 3-skandalen antar jag...

Jo..


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem
Skrivet av dmn:

Helt värdelöst skriven och intetsägande recension, i vanlig FZ-anda.

Tar inte ens upp viktiga problem med spelet, som Day-one-DLC och värdelösa kontroller.

Byt jobb.

Ska du bli någon typ av diktator eller? Säga vad andra människor ska göra med sina liv?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Synd att det skall bli så här.

Alla minns Dungeon Siege 3-skandalen antar jag...

Jag tyckte att det var en skandal redan i tvåan. Allt som var härligt med ettan var som bortblåst. Och trean ska vi inte ens gå in på...

Medlem

Ett ARPG utan loot är ju inget att ha direkt. Förstår inte hur de tänkte.

Medlem

Några av dom som jobbade med S1 och S2 gör detta nu iaf:

http://www.unbended.zone/en/faq/


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kunde blivit bra men ack, det blev så dåligt.

k3m
Medlem

Mycket insiktsfull och proffsig recension, måste jag säga Ove K.

Medlem

Verkar inte så hett. Kollar man steam reviews verkar det som att man ska hålla sig på ljusårs avstånd från detta spel.

Medlem
Skrivet av starboy83:

Ett ARPG utan loot är ju inget att ha direkt. Förstår inte hur de tänkte.

"Den initiala besvikelsen över avsaknaden av loot ersätts efter ett tag med insikten att Sacred 3:s system är bättre."

Tycker D3s lootsystem är rätt förlegat och tråkigt. Handlar enbart om att springa runt som en kleptoman och roffa åt sig saker överallt.
Tycker det var bättre förr i spel som BG och NWN där man inte hittade saker hela tiden utan man belönades allt eftersom storyn gick vidare.

Har inte spelat Sacred 3 så kan inte säga om det är bättre eller värre än NWN.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Synd att det skall bli så här.

Alla minns Dungeon Siege 3-skandalen antar jag...

Ja, den var riktigt pinsam.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av starboy83:

Ett ARPG utan loot är ju inget att ha direkt. Förstår inte hur de tänkte.

"Den initiala besvikelsen över avsaknaden av loot ersätts efter ett tag med insikten att Sacred 3:s system är bättre."

Tycker D3s lootsystem är rätt förlegat och tråkigt. Handlar enbart om att springa runt som en kleptoman och roffa åt sig saker överallt.
Tycker det var bättre förr i spel som BG och NWN där man inte hittade saker hela tiden utan man belönades allt eftersom storyn gick vidare.

Har inte spelat Sacred 3 så kan inte säga om det är bättre eller värre än NWN.

Jag tänker inte försvara D3's lootsystem eller story för den delen. Det finns väldigt mycket som kunde ha gjorts bättre där. För mig är dock själva essensen i ett ARPG att hitta nästa häftiga föremål som kan förändra din karaktär och hur du spelar med den. Helst i goda vänners lag!

Medlem
Skrivet av Gaara:

Det här kan vara bra, jag gillade inte de tidigare spelen så att de gjort 3:an på ett annat sätt låter bara bra

Jag tänkte exakt samma sak när jag läste denna ^^
1an o 2an spelade jag i max 30 min styck, inget som va kul i dom, kanske man ska ge 3an en chans


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

3 av 5? Hur mycket fick ni betalt för det betyget?

k3m
Medlem
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Gaara:

Det här kan vara bra, jag gillade inte de tidigare spelen så att de gjort 3:an på ett annat sätt låter bara bra

Jag tänkte exakt samma sak när jag läste denna ^^
1an o 2an spelade jag i max 30 min styck, inget som va kul i dom, kanske man ska ge 3an en chans

Min mening också

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Så spelet håller endast några timmar men får ändå 3/5?

Fast jag tycker inte man ska mäta spel i antal timmar. Jag spelar hellre ett spel som varar i 3 timmar men att man har skitkul än ett spel som man kan spela upp till 50 timmar men känns dött

Medlem

3 av 5 för ett så dyrt spel som dessutom är låst med dag-1-DLC som kostar ännu mer pengar och som håller spelmässigt i säg kanske 4 timmar?

Medlem

Den här recensionen gav spelet gav dubbla betyget spelet faktiskt är värt. Det här spelet är inte värt 1/5 av priset de tar för det.

Medlem

Det handlar visserligen inte om någon hjärndöd buttonmashing, det krävs lite eftertanke och snabba reflexer om man vill komma någonstans.
Det går tvärtemot allt annat jag hört och läst om spelet, där det beskrivs som extremt okomplicerad buttonmashing: slå-slå-slå-rulla undan-repetera.

"Hjälten levlar upp och kan anpassas, utrustningen levlar upp och kan göras bättre"
Allt jag hört från andra är att karaktärsutvecklingen är extremt begränsad och enspårig. Är du av en annan åsikt, Ove?

Allt jag läst och sett tidigare, TBs video och Steamrecensioner bl.a, har varit väldigt anti. När jag läser en åsikt, som Oves i den här recensionen, som går emot en annars unisont negativ kör så blir jag nästan lite sugen på att testa.

MEG
Medlem

Tre i betyg OJ, ja allt är relativt antar jag. Håller med andra som hänvisat till TB på Youtube.


signatur

Death is only the beginning

12
Skriv svar