Gaystation 4 – det här landade priset på

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Komured:
Skrivet av marcus8958:

Var kan jag få min PS4 målad med något häftigt motiv?

Googla lackerare eller airbrush målare i ditt område. Gratis lär det nog inte vara att lämna bort det dock,

Alternativt kan du kontakta någon firma som printar motiv på vinyl. Skulle du tröttna på motivet är det bara pilla av och printa ut en ny.

Finns hur mycket som helst på ebay


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Hoppas det var ett trollbud.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Är det inte lite väl fjantigt att kalla den för Gaystation och spelarna gaymers? Dagisnivå på humorn...

Förr betydde "Gay" att en person var Glad. Tänk vad tiderna har förändrats.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av kebbe:

Hoppas det var ett trollbud.

Varför detta hat?

Medlem

Kommer sådant här att finnas i denna bögstation?

Edit: Kom igen varför ta bort bilden...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Är det inte lite väl fjantigt att kalla den för Gaystation och spelarna gaymers? Dagisnivå på humorn...

Haha, passar ju in perfekt här på FZ i så fall xD

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Varför behöver bögar ha egna bögsaker för? Räcker det inte med hur vanliga PLAYstation ser ut?

Den är inte exklusiv till någon som helst "folkgrupp". Det handlar om välgörenhet i samband med Pride. Vill du inte stödja välgörenheten så behöver du inte göra det. Om du fortfarande är intresserad av en Playstation så kan du gå och köpa en nästan var som helst.

Personligen så hade den där passat väldigt fint in i min lägenhet. Tyvärr så dalade priset iväg lite väl mycket för min egen del!

Medlem

Roligt att se hur mycket folk kan störa sig på något som i grund och botten är för en god sak


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av cyzed:
Skrivet av Thorb:

Belönade? Nu tror jag du missförstått situationen lite. Det är inte de nyanlända homosexuella som får en konsol. Pengarna för försäljningen går till att hjälpa dem. Att man fly sitt hemland pga av politisk, religiös eller sexuell förföljelse är väl väldigt legitima anledningar till att komma hit och få hjälp!

Skrivet av kaealy:

Hur menar du att enstaka personer i t ex Iran eller Uganda ska kämpa för homosexuella rättigheter där på plats? Genom att bli svårt misshandlad av militärpolis?

Ja, för det är ju så världen ska vara. Att om man är olika på nåt sätt så måste man fly. Människor får inte bo där de vill för att de blir förföljda och dödade. Bra att vi uppmuntrar till att fly istället för att stå upp för sin sak och hjälpa dessa människor så att de slipper fly.

Okej. Ganska lätt för dig att sitta här och predika om hur omoraliskt det är att fly men du är väl säkert en sådan som skulle ljuga om din sexualitet bara för att få vara med och slå folk som inte har samma sexuell läggning som en själv. Det är inte bara att ställa sig upp och slåss.. Bra att vi uppmuntrar folk att dö istället för att försöka leva vidare. Din värld är ju helt sne.

Läs igen så kanske du fattar. Jag menar att det är ganska omoraliskt att sitta här och tycka synd om de som har det svårt i andra länder utan att lyfta ett finger för att hjälpa dem. Tror du de som flyr vill lämna sitt hem och sin familj? Inte konstigt att de inte får någon hjälp när folk är lika passiva som dig! Usch!

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Detta är varför vi inte gillar HBTQ.

http://i57.tinypic.com/r26cdu.jpg

Fast det är ju inte bara HBTQ personer som gillar BDSM, sexleksaker, dildos fisting och diverse haha... Sen har väl folk i Sverige alltid varit väldigt frispråkiga och öppna om att prata om sex så jag förstår inte riktigt ditt problem?


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem

Lite synd att inte admin. kan rensa lite. så man slipper läsa vissa löjliga och infantila inlägg.
.
Det märks att en del fortfarande är "under personlig utveckling" därmed fäller kommentarer som är så inskränkta att det är dråpligt att läsa dem...
.
Att vissa inte ens gått ut skolan eller lyssnat speciellt bra på lektionerna är inte svårt att förstå då de gör kopplingar, som man trodde enbart 7-åringar gör och säger saker som enbart barn kan fälla i sina försök att begripa saker de ej inte kan förstå.
.
Man väljer inte vem man älskar...
Man deltar om man har intresse och har man inte det, så låter man saken vara...
(( Eller ska vi andra anta att du som anser att Homosexuella är Pedofiler, blivit påsatt av en släkting och därför tror att alla är sådana ? ? ? Och du som anser att budaren skall vara ett troll och därmed förstöra detta goda ändamål
( haha^bögskämt ) och då, genom detta inte föra över dessa pengar, förstöra för de som behöver hjälp ?
utan att ens veta eller bry sig, vad dessa människor är utsatta för, utan att veta vem eller vilka du/ ni pratar om ?
och utan att förstå, vad utanförskap innebär = ni är alltså empatilösa apor som tror att ni är balla, genom att oförståndigt sitta och snacka skit på dessa och andra forum? eller ? ]]

Det skulle inte skada om en del /massor av er, skulle läsa på lite, innan ni skriver eller fäller kommentarer...
om ni nu inte föredrar att komma ut, (då detta är ert sätt att hantera er egen homosexualitet ? )
eller framstå som underutvecklade tonåringar med allt för stor "Matlucka" !
men som vanligt, ni väljer själv, på vilket sätt ni vill framstå...
- men ni bör veta att.... ni snackar en massa dynga och har ingen vetenskaplig grund utan endast inskränkt infantila propaganda och åsikter att framföra.... så snälla, för att rensa luften, för att göra oss andra lite mer pålästa och "förståndiga" människor med lite Empati för andra... en tjänst
luta prata och börja "tänka" även.... om detta gör ont....
tack.
.
Detta är nu skrivet ifrån en av dem som inte är Bög/ homosexuell och dessutom skiter i dessa faktum då det är andras Sak att göra vad de vill, när de har lust utan för den skull, jag eller andra ska bry sig...
För... ?
Ska vi andra bry oss att du käkar snor...
Att du snor pengar ur din morsas plånbok...
att du brukar spana på granndamens tuttar när ni möts i trapphuset..
eller att du älskar blommor... trots... att du är kille, eller just för att du är det... ?
Sluta fördöma saker ni inte ens förstår, sluta vara kaxiga i frågor som ni kanske kan läsa er till, en dag, som då gör att ni skäms så till den grad att ni ber första person om ursäkt, för att ni betett er som praktarslen ! ? ? ?
o.s.v.
Man behöver inte... bra för att man kan...
och det är aldrig för sent att börja vara ödmjuk...
( även om det är svårt)

T.

Medlem
Skrivet av Nowly:
Skrivet av Skelögd:

Detta är varför vi inte gillar HBTQ.

http://i57.tinypic.com/r26cdu.jpg

Fast det är ju inte bara HBTQ personer som gillar BDSM, sexleksaker, dildos fisting och diverse haha... Sen har väl folk i Sverige alltid varit väldigt frispråkiga och öppna om att prata om sex så jag förstår inte riktigt ditt problem?

Jag stör mig grovt på att dom har Pride Kids för barn mellan 0 - 10. Seriöst, vad i h-ete? Om dom vuxna vill ha kinky gruppsex med diverse hjälpmedel - Ok - men att dra med barnen? Inte ens om det "bara" är sexualupplysning skulle det vara Ok.

Kalla mig trångsynt, men låt barn vara barn och med tiden känna efter vad dom är själva.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Nowly:
Skrivet av Skelögd:

Detta är varför vi inte gillar HBTQ.

http://i57.tinypic.com/r26cdu.jpg

Fast det är ju inte bara HBTQ personer som gillar BDSM, sexleksaker, dildos fisting och diverse haha... Sen har väl folk i Sverige alltid varit väldigt frispråkiga och öppna om att prata om sex så jag förstår inte riktigt ditt problem?

Jag stör mig grovt på att dom har Pride Kids för barn mellan 0 - 10. Seriöst, vad i h-ete? Om dom vuxna vill ha kinky gruppsex med diverse hjälpmedel - Ok - men att dra med barnen? Inte ens om det "bara" är sexualupplysning skulle det vara Ok.

Kalla mig trångsynt, men låt barn vara barn och med tiden känna efter vad dom är själva.

Du tror inte de kanske riktar sig till barn med HBTQ föräldrar? Och jag ser inte problemet riktigt med att barn får lära sig i tidig ålder att alla människor är olika och det är okej att älska någon oavsett vilket kön denna har.

Är så jävla roligt att se er hycklare som minsann är "men tänk på barnen!" så fort det är något med HBTQ eller Pride, men ni har inga problem med lag som blir sponsrade av porrsidor i e-sport, tuttar, heterosexuellt sex och våld i spel som faktiskt konsumeras av barn och yngre människor också.

Edit:

[http://stockholmpride.org/Join-Pride/Gor-ditt-eget-program1/S...]

Lät för övrigt väldigt hemskt och traumatiserande... stackars barn :'(


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Skrivet av Nowly:

Du tror inte de kanske riktar sig till barn med HBTQ föräldrar? Och jag ser inte problemet riktigt med att barn får lära sig i tidig ålder att alla människor är olika och det är okej att älska någon oavsett vilket kön denna har. Är så jävla roligt att se er hycklare som minsann är "men tänk på barnen" så fort det är något med HBTQ men ni har inga problem med lag som blir sponsrade av porrsidor i e-sport, tuttar, heterosexuellt sex och våld i spel som faktiskt konsumeras av barn och yngre människor också.

Jovisst riktar det sig till det. Men med tanke på hur resten av deras program ser ut så är jag ytterst tveksam till att deras barn-meny är lämpligt.

Dessutom, om du drar med dig barnen till ett ställe med allt detta runt om kring, tror ni inte att barnen kommer ställa massor med frågor om allt det andra som händer runt om kring? Eller är det OK att tala om för sin 5-åriga dotter vad den där konstiga staven är till för, eller varför dom på bilden har läderkläder och piskor?

Lämpligare hade varit att gå ut i skolorna och prata, istället för att dra med dom till ett ställe fullproppat med vuxenleksaker.

Och nej, jag tycker inte det är Ok att en femåring spelar ett spel med sex och våld i bara för att det är hetero-sex.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Nowly:

Du tror inte de kanske riktar sig till barn med HBTQ föräldrar? Och jag ser inte problemet riktigt med att barn får lära sig i tidig ålder att alla människor är olika och det är okej att älska någon oavsett vilket kön denna har. Är så jävla roligt att se er hycklare som minsann är "men tänk på barnen" så fort det är något med HBTQ men ni har inga problem med lag som blir sponsrade av porrsidor i e-sport, tuttar, heterosexuellt sex och våld i spel som faktiskt konsumeras av barn och yngre människor också.

Jovisst riktar det sig till det. Men med tanke på hur resten av deras program ser ut så är jag ytterst tveksam till att deras barn-meny är lämpligt.

Dessutom, om du drar med dig barnen till ett ställe med allt detta runt om kring, tror ni inte att barnen kommer ställa massor med frågor om allt det andra som händer runt om kring? Eller är det OK att tala om för sin 5-åriga dotter vad den där konstiga staven är till för, eller varför dom på bilden har läderkläder och piskor?

Lämpligare hade varit att gå ut i skolorna och prata, istället för att dra med dom till ett ställe fullproppat med vuxenleksaker.

Och nej, jag tycker inte det är Ok att en femåring spelar ett spel med sex och våld i bara för att det är hetero-sex.

Ser inte riktigt hur det skulle skada barnen? Sen är det väl upp till var och en vad de själva väljer att ta med sina barn till? Som sagt vi har alltid varit väldigt frispråkiga i Sverige när det gäller sex och sexualitet, på 70-talet fanns det t.ex. barnböcker som handlade om sex... [http://www.dn.se/dnbok/lets-talk-about-sex/]

Sen förstår jag inte varför det ska vara så skambelagt att prata om sex och sexualitet? Det är väl upp till var och en att prata om sex på vilket sätt de vill med sina barn... ser inte heller problemet om de får se piskor eller sexleksaker heller... det är ju knappast som att Internet inte redan är överfyllt av sånt redan Räcker ju med att kidsen kollar på ett avsnitt av "Family Guy" eller "The Simpsons" så driver de ju med sexleksaker och BDSM också i vissa avsnitt.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Nowly:

Du tror inte de kanske riktar sig till barn med HBTQ föräldrar? Och jag ser inte problemet riktigt med att barn får lära sig i tidig ålder att alla människor är olika och det är okej att älska någon oavsett vilket kön denna har. Är så jävla roligt att se er hycklare som minsann är "men tänk på barnen" så fort det är något med HBTQ men ni har inga problem med lag som blir sponsrade av porrsidor i e-sport, tuttar, heterosexuellt sex och våld i spel som faktiskt konsumeras av barn och yngre människor också.

Jovisst riktar det sig till det. Men med tanke på hur resten av deras program ser ut så är jag ytterst tveksam till att deras barn-meny är lämpligt.

Dessutom, om du drar med dig barnen till ett ställe med allt detta runt om kring, tror ni inte att barnen kommer ställa massor med frågor om allt det andra som händer runt om kring? Eller är det OK att tala om för sin 5-åriga dotter vad den där konstiga staven är till för, eller varför dom på bilden har läderkläder och piskor?

Lämpligare hade varit att gå ut i skolorna och prata, istället för att dra med dom till ett ställe fullproppat med vuxenleksaker.

Och nej, jag tycker inte det är Ok att en femåring spelar ett spel med sex och våld i bara för att det är hetero-sex.

Jag hoppas du förstår att bilden som postades tidigare är flera evenemang taget från hela schemat. Tiderna är ju inte ens i kronologisk ordning. Det är lite som att spela in ett VHS med barnprogram och kasta in lite porr när man ändå är i farten.

De evenemang som är avsedda för vuxna är inhägnade med ålderskontroll. Så här står det på Prides hemsida för Kinkykvarteret: "Området kommer att ha 18-års gräns men är i övrigt öppet för alla Stockholm Prides besökare."

Så innan det bryter ur en moralpanik över en bild som är fotad från en Facebook-kommentar så hoppas jag att folk använder sunt förnuft och tänker på källkritik innan någon pekar finger.

Källa: http://www.stockholmpride.org/Pride-Park/Kinkykvarteret/

Medlem
Skrivet av Nowly:

Ser inte riktigt hur det skulle skada barnen? Sen är det väl upp till var och en vad de själva väljer att ta med sina barn till? Som sagt vi har alltid varit väldigt frispråkiga i Sverige när det gäller sex och sexualitet, på 70-talet fanns det t.ex. barnböcker som handlade om sex... [http://www.dn.se/dnbok/lets-talk-about-sex/]

Sen förstår jag inte varför det ska vara så skambelagt att prata om sex och sexualitet? Det är väl upp till var och en att prata om sex på vilket sätt de vill med sina barn... ser inte heller problemet om de får se piskor eller sexleksaker heller... det är ju knappast som att Internet inte redan är överfyllt av sånt redan Räcker ju med att kidsen kollar på ett avsnitt av "Family Guy" eller "The Simpsons" så driver de ju med sexleksaker och BDSM också i vissa avsnitt.

Jag tror vi har kört fast redan på första meningen här. Om du inte ens kan förstå hur det kan vara skadligt för barnen att dra med dom till ett slags event där man presenterar, visar upp och instruerar i användningen av sexleksaker så har vi hamnat i ett döläge.

Självklart skall man kunna prata med barn om sex, men som jag skrev redan i förra inlägget: man skulle kunna välja bättre ställen att göra det på än det.

Upp till var och en att bestämma vad man drar med barnen på? Jovisst, men det betyder inte att det är speciellt lämpligt för det. Eller är det Ok att dra med sina ungar på nattklubb med strippor och alkohol också? Det är ju upp till föräldrarna vad dom skall dra med sina barn till! Det finns en anledning till att en del barn blir omhändertagna...

Att tycka att detta är Ok bara för att det redan finns mycket av det fritt på Internet.... jag vet inte riktigt vad man skall säga. Skall man släppa allt annat fritt också då eller? Låt honom knarka, det finns redan så mycket om droger på internet. Vaddå farligt inte ge henne alkohol? Dom super ju på TV hela tiden.

Sedan så tycker jag inte heller att det är en speciellt bra förälder som låter sina barn se på sex och våld på Internet och TV. Dags att installera parental control och kolla efter vad ungen glor på efter skolan.

Dessutom så är den en skillnad mellan ett tecknat inslag där barnet kanske inte förstår referensen och att sitta i ett rum fullt med vuxna med bilder och sexleksakerna ligger framför ögonen på dom samtidigt som någon talar om exakt vad man skall göra med sakerna och varandra.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Nowly:

Ser inte riktigt hur det skulle skada barnen? Sen är det väl upp till var och en vad de själva väljer att ta med sina barn till? Som sagt vi har alltid varit väldigt frispråkiga i Sverige när det gäller sex och sexualitet, på 70-talet fanns det t.ex. barnböcker som handlade om sex... [http://www.dn.se/dnbok/lets-talk-about-sex/]

Sen förstår jag inte varför det ska vara så skambelagt att prata om sex och sexualitet? Det är väl upp till var och en att prata om sex på vilket sätt de vill med sina barn... ser inte heller problemet om de får se piskor eller sexleksaker heller... det är ju knappast som att Internet inte redan är överfyllt av sånt redan Räcker ju med att kidsen kollar på ett avsnitt av "Family Guy" eller "The Simpsons" så driver de ju med sexleksaker och BDSM också i vissa avsnitt.

Jag tror vi har kört fast redan på första meningen här. Om du inte ens kan förstå hur det kan vara skadligt för barnen att dra med dom till ett slags event där man presenterar, visar upp och instruerar i användningen av sexleksaker så har vi hamnat i ett döläge.

Självklart skall man kunna prata med barn om sex, men som jag skrev redan i förra inlägget: man skulle kunna välja bättre ställen att göra det på än det.

Upp till var och en att bestämma vad man drar med barnen på? Jovisst, men det betyder inte att det är speciellt lämpligt för det. Eller är det Ok att dra med sina ungar på nattklubb med strippor och alkohol också? Det är ju upp till föräldrarna vad dom skall dra med sina barn till! Det finns en anledning till att en del barn blir omhändertagna...

Att tycka att detta är Ok bara för att det redan finns mycket av det fritt på Internet.... jag vet inte riktigt vad man skall säga. Skall man släppa allt annat fritt också då eller? Låt honom knarka, det finns redan så mycket om droger på internet. Vaddå farligt inte ge henne alkohol? Dom super ju på TV hela tiden.

Sedan så tycker jag inte heller att det är en speciellt bra förälder som låter sina barn se på sex och våld på Internet och TV. Dags att installera parental control och kolla efter vad ungen glor på efter skolan.

Dessutom så är den en skillnad mellan ett tecknat inslag där barnet kanske inte förstår referensen och att sitta i ett rum fullt med vuxna med bilder och sexleksakerna ligger framför ögonen på dom samtidigt som någon talar om exakt vad man skall göra med sakerna och varandra.

THIS.

Skrivet av Bard:

Jag hoppas du förstår att bilden som postades tidigare är flera evenemang taget från hela schemat. Tiderna är ju inte ens i kronologisk ordning. Det är lite som att spela in ett VHS med barnprogram och kasta in lite porr när man ändå är i farten.

De evenemang som är avsedda för vuxna är inhägnade med ålderskontroll. Så här står det på Prides hemsida för Kinkykvarteret: "Området kommer att ha 18-års gräns men är i övrigt öppet för alla Stockholm Prides besökare."

Så innan det bryter ur en moralpanik över en bild som är fotad från en Facebook-kommentar så hoppas jag att folk använder sunt förnuft och tänker på källkritik innan någon pekar finger.

Källa: http://www.stockholmpride.org/Pride-Park/Kinkykvarteret/


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Skrivet av Bard:

De evenemang som är avsedda för vuxna är inhägnade med ålderskontroll. Så här står det på Prides hemsida för Kinkykvarteret: "Området kommer att ha 18-års gräns men är i övrigt öppet för alla Stockholm Prides besökare."

Ok, fair enough. Men man kan undra hur det andra är med en kvarter som det. Jag är fortfarande skeptisk.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Nowly:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Nowly:

Ser inte riktigt hur det skulle skada barnen? Sen är det väl upp till var och en vad de själva väljer att ta med sina barn till? Som sagt vi har alltid varit väldigt frispråkiga i Sverige när det gäller sex och sexualitet, på 70-talet fanns det t.ex. barnböcker som handlade om sex... [http://www.dn.se/dnbok/lets-talk-about-sex/]

Sen förstår jag inte varför det ska vara så skambelagt att prata om sex och sexualitet? Det är väl upp till var och en att prata om sex på vilket sätt de vill med sina barn... ser inte heller problemet om de får se piskor eller sexleksaker heller... det är ju knappast som att Internet inte redan är överfyllt av sånt redan Räcker ju med att kidsen kollar på ett avsnitt av "Family Guy" eller "The Simpsons" så driver de ju med sexleksaker och BDSM också i vissa avsnitt.

Jag tror vi har kört fast redan på första meningen här. Om du inte ens kan förstå hur det kan vara skadligt för barnen att dra med dom till ett slags event där man presenterar, visar upp och instruerar i användningen av sexleksaker så har vi hamnat i ett döläge.

Självklart skall man kunna prata med barn om sex, men som jag skrev redan i förra inlägget: man skulle kunna välja bättre ställen att göra det på än det.

Upp till var och en att bestämma vad man drar med barnen på? Jovisst, men det betyder inte att det är speciellt lämpligt för det. Eller är det Ok att dra med sina ungar på nattklubb med strippor och alkohol också? Det är ju upp till föräldrarna vad dom skall dra med sina barn till! Det finns en anledning till att en del barn blir omhändertagna...

Att tycka att detta är Ok bara för att det redan finns mycket av det fritt på Internet.... jag vet inte riktigt vad man skall säga. Skall man släppa allt annat fritt också då eller? Låt honom knarka, det finns redan så mycket om droger på internet. Vaddå farligt inte ge henne alkohol? Dom super ju på TV hela tiden.

Sedan så tycker jag inte heller att det är en speciellt bra förälder som låter sina barn se på sex och våld på Internet och TV. Dags att installera parental control och kolla efter vad ungen glor på efter skolan.

Dessutom så är den en skillnad mellan ett tecknat inslag där barnet kanske inte förstår referensen och att sitta i ett rum fullt med vuxna med bilder och sexleksakerna ligger framför ögonen på dom samtidigt som någon talar om exakt vad man skall göra med sakerna och varandra.

THIS.

Skrivet av Bard:

Jag hoppas du förstår att bilden som postades tidigare är flera evenemang taget från hela schemat. Tiderna är ju inte ens i kronologisk ordning. Det är lite som att spela in ett VHS med barnprogram och kasta in lite porr när man ändå är i farten.

De evenemang som är avsedda för vuxna är inhägnade med ålderskontroll. Så här står det på Prides hemsida för Kinkykvarteret: "Området kommer att ha 18-års gräns men är i övrigt öppet för alla Stockholm Prides besökare."

Så innan det bryter ur en moralpanik över en bild som är fotad från en Facebook-kommentar så hoppas jag att folk använder sunt förnuft och tänker på källkritik innan någon pekar finger.

Källa: http://www.stockholmpride.org/Pride-Park/Kinkykvarteret/

Hade någon förklarat det för mig så hade vi sluppit mycket av diskussionen.

Men det förklarar fortfarande inte det som jag tog upp i mitt inlägg som frågor till det som du skrev i ditt inlägg.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Nowly:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Nowly:

Ser inte riktigt hur det skulle skada barnen? Sen är det väl upp till var och en vad de själva väljer att ta med sina barn till? Som sagt vi har alltid varit väldigt frispråkiga i Sverige när det gäller sex och sexualitet, på 70-talet fanns det t.ex. barnböcker som handlade om sex... [http://www.dn.se/dnbok/lets-talk-about-sex/]

Sen förstår jag inte varför det ska vara så skambelagt att prata om sex och sexualitet? Det är väl upp till var och en att prata om sex på vilket sätt de vill med sina barn... ser inte heller problemet om de får se piskor eller sexleksaker heller... det är ju knappast som att Internet inte redan är överfyllt av sånt redan Räcker ju med att kidsen kollar på ett avsnitt av "Family Guy" eller "The Simpsons" så driver de ju med sexleksaker och BDSM också i vissa avsnitt.

Jag tror vi har kört fast redan på första meningen här. Om du inte ens kan förstå hur det kan vara skadligt för barnen att dra med dom till ett slags event där man presenterar, visar upp och instruerar i användningen av sexleksaker så har vi hamnat i ett döläge.

Självklart skall man kunna prata med barn om sex, men som jag skrev redan i förra inlägget: man skulle kunna välja bättre ställen att göra det på än det.

Upp till var och en att bestämma vad man drar med barnen på? Jovisst, men det betyder inte att det är speciellt lämpligt för det. Eller är det Ok att dra med sina ungar på nattklubb med strippor och alkohol också? Det är ju upp till föräldrarna vad dom skall dra med sina barn till! Det finns en anledning till att en del barn blir omhändertagna...

Att tycka att detta är Ok bara för att det redan finns mycket av det fritt på Internet.... jag vet inte riktigt vad man skall säga. Skall man släppa allt annat fritt också då eller? Låt honom knarka, det finns redan så mycket om droger på internet. Vaddå farligt inte ge henne alkohol? Dom super ju på TV hela tiden.

Sedan så tycker jag inte heller att det är en speciellt bra förälder som låter sina barn se på sex och våld på Internet och TV. Dags att installera parental control och kolla efter vad ungen glor på efter skolan.

Dessutom så är den en skillnad mellan ett tecknat inslag där barnet kanske inte förstår referensen och att sitta i ett rum fullt med vuxna med bilder och sexleksakerna ligger framför ögonen på dom samtidigt som någon talar om exakt vad man skall göra med sakerna och varandra.

THIS.

Skrivet av Bard:

Jag hoppas du förstår att bilden som postades tidigare är flera evenemang taget från hela schemat. Tiderna är ju inte ens i kronologisk ordning. Det är lite som att spela in ett VHS med barnprogram och kasta in lite porr när man ändå är i farten.

De evenemang som är avsedda för vuxna är inhägnade med ålderskontroll. Så här står det på Prides hemsida för Kinkykvarteret: "Området kommer att ha 18-års gräns men är i övrigt öppet för alla Stockholm Prides besökare."

Så innan det bryter ur en moralpanik över en bild som är fotad från en Facebook-kommentar så hoppas jag att folk använder sunt förnuft och tänker på källkritik innan någon pekar finger.

Källa: http://www.stockholmpride.org/Pride-Park/Kinkykvarteret/

Hade någon förklarat det för mig så hade vi sluppit mycket av diskussionen.

Men det förklarar fortfarande inte det som jag tog upp i mitt inlägg som frågor till det som du skrev i ditt inlägg.

Jag ser inte det skadliga i att vara öppen och prata om sex och sexualitet, det var det jag menade. Sen kanske man inte sitter och vevar med dildon i en unges ansikte men jag ser inte heller problemet ifall en unge hittade ens dildo och frågade vad det var för något? Ungar är nyfikna och kommer ställa frågor. Sen menade jag att de är väl bättre om de får veta om sex och sånt av sina föräldrar (oavsett HBTQ) istället för Internet där allt redan finns och kanske inte är någon som förklarar eller pratar med en om sånt heller. Som sagt är det upp till var och en hur och när de väljer att prata med sina barn om sex, men att försöka skydda de helt från dem tror jag bara straffar sig i längden.

End of rant.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Skrivet av conthox:

Du tror inte de kanske riktar sig till barn med HBTQ föräldrar?

Det är nog både och. Det går ju runt massvis med sjuka jävlar som spökat ut sina ungar i pride-tåget.

Förra året så gick det ju runt ungar med strap-ons för helvete.

De som säger att det var bättre förr har nog helt rätt.

Medlem
Skrivet av Nowly:

Jag ser inte det skadliga i att vara öppen och prata om sex och sexualitet, det var det jag menade. Sen kanske man inte sitter och vevar med dildon i en unges ansikte men jag ser inte heller problemet ifall en unge hittade ens dildo och frågade vad det var för något? Ungar är nyfikna och kommer ställa frågor. Sen menade jag att de är väl bättre om de får veta om sex och sånt av sina föräldrar (oavsett HBTQ) istället för Internet där allt redan finns och kanske inte är någon som förklarar eller pratar med en om sånt heller. Som sagt är det upp till var och en hur och när de väljer att prata med sina barn om sex, men att försöka skydda de helt från dem tror jag bara straffar sig i längden.

End of rant.

En ganska stor omskrivning av det du skrev tidigare, eller så är jag trött och överreagerade.

Oavsett så anser jag fortfarande att man kan ta allt sådant i samband med sex och samlevnadslägren som man brukar ha, eller i alla fall hade, i skolan när dom fyllt 15. Man skall inte dra med dom på jippon när dom fortfarande är knattar. Speciellt med tanke på allt annat som har skrivits om dom, så har dom inte mitt förtroende.

Men som sagt, det kanske är jag som är konservativ när det gäller den biten.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Nowly:

Sen förstår jag inte varför det ska vara så skambelagt att prata om sex och sexualitet? Det är väl upp till var och en att prata om sex på vilket sätt de vill med sina barn... ser inte heller problemet om de får se piskor eller sexleksaker heller... det är ju knappast som att Internet inte redan är överfyllt av sånt redan Räcker ju med att kidsen kollar på ett avsnitt av "Family Guy" eller "The Simpsons" så driver de ju med sexleksaker och BDSM också i vissa avsnitt.

Stor skillnad mellan att tala öppet om sex eller att försöka trycka i lättpåverkade barn att fenomen som HBTQ är naturligt och normalt.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Nowly:

Sen förstår jag inte varför det ska vara så skambelagt att prata om sex och sexualitet? Det är väl upp till var och en att prata om sex på vilket sätt de vill med sina barn... ser inte heller problemet om de får se piskor eller sexleksaker heller... det är ju knappast som att Internet inte redan är överfyllt av sånt redan Räcker ju med att kidsen kollar på ett avsnitt av "Family Guy" eller "The Simpsons" så driver de ju med sexleksaker och BDSM också i vissa avsnitt.

Stor skillnad mellan att tala öppet om sex eller att försöka trycka i lättpåverkade barn att fenomen som HBTQ är naturligt och normalt.

Så du menar att man ska säga hur sjukt och onormalt det är istället (för det är vad vissa här, DU? verkar tycka) så att när de själva blir äldre och växer upp ska föra vidare det beteendet och inte tycka att alla människor har samma värde och förtjänar samma respekt oavsett läggning och kön? Jag tror säkert det kommer förbättra framtiden för alla unga som växer upp och dras till de motsatta könet på något vis, det skapar inte alls utanförskap


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Nowly:

Jag ser inte det skadliga i att vara öppen och prata om sex och sexualitet, det var det jag menade. Sen kanske man inte sitter och vevar med dildon i en unges ansikte men jag ser inte heller problemet ifall en unge hittade ens dildo och frågade vad det var för något? Ungar är nyfikna och kommer ställa frågor. Sen menade jag att de är väl bättre om de får veta om sex och sånt av sina föräldrar (oavsett HBTQ) istället för Internet där allt redan finns och kanske inte är någon som förklarar eller pratar med en om sånt heller. Som sagt är det upp till var och en hur och när de väljer att prata med sina barn om sex, men att försöka skydda de helt från dem tror jag bara straffar sig i längden.

End of rant.

En ganska stor omskrivning av det du skrev tidigare, eller så är jag trött och överreagerade.

Oavsett så anser jag fortfarande att man kan ta allt sådant i samband med sex och samlevnadslägren som man brukar ha, eller i alla fall hade, i skolan när dom fyllt 15. Man skall inte dra med dom på jippon när dom fortfarande är knattar. Speciellt med tanke på allt annat som har skrivits om dom, så har dom inte mitt förtroende.

Men som sagt, det kanske är jag som är konservativ när det gäller den biten.

Fast... jag vet inte hur det var när du gick i skolan men på min tid var ta mig tusan sexualundervisningen skitkass... vet även att min mor delar min uppfattning och hon är lärare till yrket sen 30 år tillbaka.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Skrivet av KatOne:

Förutom att konsollen faktiskt blev rätt snygg så är det roligt att så mycket pengar samlades in, och jag hoppas att de kommer till väl användning

Skrivet av Zero303:

varför bli belönade för att fly istället för att kämpa för sig i sitt land?
in before shitstorm som han sa.

Varför skulle du springa om du blev jagad av ett psykfall med batong som ville slå in skallen på dig en sommarnatt? För att du inte vill bli spöad på extremt svaga grunder, såklart. Du skulle fly till några som representerar rättvisa och står på sig inför dårar som låter hat gå till våld, t.ex. polisen eller andra människor som rör sig ute på kvällen. Det är vad dessa jagade människor gör, fast mellan nationer.

De flyr från en bögknackande nation till ett land som är bättre. Just för att vi inte knackar bög här. Eller hur? Det är något att vara jävligt stolta över här, och något att bevara och konstant utveckla vidare.

"Belöningen" kommer i att inte få skallen inslagen för väldens mest random och personliga skitgrej. Vi utdelar gladeligen den belöningen här i Sverige. För, igen, vi är inga bögknackare. Vi har lite jävla hyfs och civilisation i det här landet. Till skillnad från hur det är på sina ställen i andra delar av världen.

+1

Medlem
Skrivet av cyzed:
Skrivet av Thorb:

Belönade? Nu tror jag du missförstått situationen lite. Det är inte de nyanlända homosexuella som får en konsol. Pengarna för försäljningen går till att hjälpa dem. Att man fly sitt hemland pga av politisk, religiös eller sexuell förföljelse är väl väldigt legitima anledningar till att komma hit och få hjälp!

Skrivet av kaealy:

Hur menar du att enstaka personer i t ex Iran eller Uganda ska kämpa för homosexuella rättigheter där på plats? Genom att bli svårt misshandlad av militärpolis?

Ja, för det är ju så världen ska vara. Att om man är olika på nåt sätt så måste man fly. Människor får inte bo där de vill för att de blir förföljda och dödade. Bra att vi uppmuntrar till att fly istället för att stå upp för sin sak och hjälpa dessa människor så att de slipper fly.

Absolut, men medans vi väntar på att Sverige och övriga världen ska sätta ner foten och sätta stopp för allt som är fel och orättvist kanske vi kan hjälpa dom som behöver det så länge? Vad tror du om det?

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av cyzed:
Skrivet av Thorb:

Belönade? Nu tror jag du missförstått situationen lite. Det är inte de nyanlända homosexuella som får en konsol. Pengarna för försäljningen går till att hjälpa dem. Att man fly sitt hemland pga av politisk, religiös eller sexuell förföljelse är väl väldigt legitima anledningar till att komma hit och få hjälp!

Skrivet av kaealy:

Hur menar du att enstaka personer i t ex Iran eller Uganda ska kämpa för homosexuella rättigheter där på plats? Genom att bli svårt misshandlad av militärpolis?

Ja, för det är ju så världen ska vara. Att om man är olika på nåt sätt så måste man fly. Människor får inte bo där de vill för att de blir förföljda och dödade. Bra att vi uppmuntrar till att fly istället för att stå upp för sin sak och hjälpa dessa människor så att de slipper fly.

Absolut, men medans vi väntar på att Sverige och övriga världen ska sätta ner foten och sätta stopp för allt som är fel och orättvist kanske vi kan hjälpa dom som behöver det så länge? Vad tror du om det?

Sure, så länge det inte är på vår bekostnad.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Detta är varför vi inte gillar HBTQ.

http://i57.tinypic.com/r26cdu.jpg

Njäe, det är möjligtvis varför du inte gillar HBTQ.

Förresten så gillar jag inte att du bajsar, jag blir lite äcklad när jag tänker på det, så vill du vara snäll att sluta med det? Tack på förhand.

123
Skriv svar