Skräcken återvänder – Resident Evil släpps i nyversion

Robot
Skräcken återvänder – Resident Evil släpps i nyversion

Capcom gör en remaster-version av Resident Evil-remaken från 2002.

#capcom, #resident-evil, #sony, #microsoft, #resident-evil-6


Medlem
Skräcken återvänder – Resident Evil släpps i nyversion

Ja, kan man inte göra nya saker bättre än de äldre så antar jag att man får gå bakåt istället för framåt...

Skribent

Weeesker!


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Glömmer aldrig hundjäveln o fönstret!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Detta kan ju bli... hiss! Men samtidigt även... diss.
Har MYCKET svårt att se hur man kan få GameCube versionen ännu bättre än vad den redan är. Den versionen är på så många sätt perfekt gällande Resident Evil att det blir väldigt svårt att rå på.

Menar det räcker med att bara ta bort de statiska vinklarna så är allt förstört.
Mycket försiktigt optimistisk till detta projekt.

Medlem

Om man inte vet hur man gör nya spel med den gamla känslan kan man alltid släppa de gamla spelen en gång till.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

JAAAAAAAAAAAAA!!!! Mera Resident Evil!!

Jag var med när allting började. Såg min storebror spela igenom hela spelet när vi var i vårat uthus. Minns jag var rädd för Tyranten. Scenen där man blir introducerad till han med det pumpande hjärtat och denna "sovande best" gjorde susen för mig...

Haha!

Remaken till Gamecube var så jävla bra också. Ett av de bästa spelen och DET bästa skräckspelet.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Remake på en remake, hade heldre sett en remake på Resident evil 2 & 3

Medlem

REbirth
REmake

RE = Resident Evil?

half life 3 confirmed

Medlem
Skrivet av soundchaser:

Remake på en remake, hade heldre sett en remake på Resident evil 2 & 3

jag med, tycker tex 2'an var bättre än första.

Medlem

Riktigt bra spel ett av dom bästa remake spelen genom tiderna imo så jag hoppa det kommer så man kan njuta av det på PC med headset!

Medlem
Medlem

Varför inte göra en remake av de tre första spelen på en gång?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Gör en remake på Dino Crisis så blir jag nöjd.

Medlem

Å ena sidan känns det jävligt bakåtsträvande men REmake är ett av mina absoluta favoritspel och sorgligt underskattat. Att få chansen att spela det i HD vore riktigt flott.

Medlem

Yeeeeeeeeeees. Fan vad nice detta är ju något man längtat efter, slippa köra på qben som var värdelös i min mening. Ganska sorgligt att två av de bästa RE-spelen någonsin låstes exklusivt till qben. Nu kan man bara hoppas att en remaster av 2an dyker upp inom det närmsta deceniet.

MEG
Medlem

Jaha denna idioti om att göra remake verkar ha smittat av sig från Hollywood, skit


signatur

Death is only the beginning

Medlem

De första två spelen var ju klart de bästa


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Kissade på mig nu.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Glömmer aldrig hundjäveln o fönstret!

Ja precis, o det lär vi nog dock få uppleva åter igen
Gillar självklart första spelet, den kusliga atmosfären

Medlem

Remaken från 2002 är en tidlös klassiker. Otrolig atmosfär!

Medlem
Skrivet av soundchaser:
Skrivet av Soulless:

Glömmer aldrig hundjäveln o fönstret!

Ja precis, o det lär vi nog dock få uppleva åter igen
Gillar självklart första spelet, den kusliga atmosfären

Haha ja, fönsterhunden fy fasen. Där rök några hjärtslag kan man lugnt säga.

Miljön och hela upplägget att man som isolerad, med ruskväder utanför, ska försöka förstå vad som hänt. Sen musiken i originalet också, gaaalet stämningsfullt och läskigt.

http://youtu.be/RYmhpUgHfKw?t=14m39s

Kan bli bra det här!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

ELF
Medlem

Vill ha remake på alla spel fram till RE 4.

Dator+HDMI sladd+XBOX 360 kontroll+50" TV+Soffa+Valfritt Resident Evil spel=NERDGASM


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Behöver en Remake på Resident Evil 2, tror inte det finns någon alls faktiskt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Det här är ju fantastiska nyheter. Köpte Gamecube enbart för denna Remake av första Resident Evil. Detta är också enligt mig det bästa av alla Resident Evil spel så kommer det till PC så blir jag bara glad. Kan hålla med om att jag verkligen skulle vilja se en remake på Resident Evil 2 men även del 3 skulle sitta fint. Sätter dom ner lika mycket arbete som dom gjorde på första spelet så skulle jag inte ha några problem alls.

Medlem

Jag lovar att om denna säljer bra så kommer dom nog göra remake på dom andra re spelen också. Jag kan ha ha drömt detta då jag såg detta när jag var nyvaken. Men har för mig att jag läste att spelet kommer ha både gammal och ny kamera vinkel. Vilket kan betyda att spelen kommer funka för alla. Då jag gillar den gamla vinkeln medans andra gillar den nya. Dock så kanske spelet blir för enkelt med den nya vinkeln? Kanske det kommer finnas mindre ammo då.

Medlem

Oh yeah boii! One of the best games ever made gets a new perfume!

Medlem
Skrivet av soundchaser:
Skrivet av Soulless:

Glömmer aldrig hundjäveln o fönstret!

Ja precis, o det lär vi nog dock få uppleva åter igen
Gillar självklart första spelet, den kusliga atmosfären

Inte i remaken, där kommer ingen hund. Men rutan går sönder litegrann.

12
Skriv svar