Spela som Ganondorf – vassa nyheter från Hyrule Warriors

Robot
Spela som Ganondorf – vassa nyheter från Hyrule Warriors
Medlem
Spela som Ganondorf – vassa nyheter från Hyrule Warriors

Hrm Har aldrig förstått mig på det roliga i hack'n'slash spel

Men kul att de försöker göra något nytt med Zelda såklart!

Medlem

Jag får smaken av enformighet i munnen bara av att titta på detta, gäsp!

Medlem

Är inte ganon en gris? Eller har jag missat nått ?


signatur
Medlem
Skrivet av snoeppen:

Är inte ganon en gris? Eller har jag missat nått ?

Ganon är "grisen" Ganondorf är mänskliga formen... typ

Medlem

varför skulle han slakta sina egna undersåtar ? :S

Medlem
Skrivet av snoeppen:

Är inte ganon en gris? Eller har jag missat nått ?

Zelda-serien har en sjukt komplex tidslinje som delar på sig efter Ocarina of Time. I den ena får Link pisk av Ganondorf, som genom trekraften försätter världen i mörker (Strax innan A Link to The Past till SNES) och blir själv förvandlad till en griseknoe (Ganon). Spelen där Ganon är en gris är en fortsättning på denna tidslinje.

Hujedamig så nördigt vetande... Ibland skrämmer jag mig själv.

ZF
Medlem
Skrivet av Loltron:

varför skulle han slakta sina egna undersåtar ? :S

den klassiska superskurken gör iof ganska ofta så när han är irriterad.

sen verkar det ju rätt lönsamt också, så han kanske finansierar sin nästa onda plan med att fotfolket får stryka på foten.

kanske finns nån annan förklaring med. nått svammel jag hört ville ha det till att Gannondorf är hjälten i spelet.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Loltron:

varför skulle han slakta sina egna undersåtar ? :S

den klassiska superskurken gör iof ganska ofta så när han är irriterad.

sen verkar det ju rätt lönsamt också, så han kanske finansierar sin nästa onda plan med att fotfolket får stryka på foten.

kanske finns nån annan förklaring med. nått svammel jag hört ville ha det till att Gannondorf är hjälten i spelet.

Tycker att det känns väldigt, bara, dynasty warriors med zelda karaktärer utan någon som helst baktanke. men men, vem vet.

ZF
Medlem
Skrivet av Loltron:

Tycker att det känns väldigt, bara, dynasty warriors med zelda karaktärer utan någon som helst baktanke. men men, vem vet.

det hänger kanske mest på handlingen att DW bara tilltalar en liten grupp. för Zelda kan ju knappast avhandla ett i raden av hundratals slag nånstans i Asien som ingen historielärare i Sverige hört talas om.

så faller det inte på den punkten tror jag inte det spelar så stor roll om mekanikeen är lite styltig och grafiken småful. det finn trots allt en del spel som fortfarande går bra med båda dessa fallgropar.

1
Skriv svar