World of Warcraft tappar användare

Medlem
World of Warcraft tappar användare

Är väl bara en tidsfråga innan WoW vilar med alla andra fd stora MMO-spel?

Medlem

"när World of Warcraft: Warlords of Draenor släpps nästa vecka". Enligt en annan artikel på sajten så är det ju släpp datum som redogörs nästa vecka och inte Warlords grejjen. Hur får ni ihop detta?

Medlem

Kom igen FZ. Det släpps inte nästa vecka. Nästa vecka avslöjar de releasedatumet..

Medlem

Finns en risk med återfall.. får hoppas jag har fel för min egna skull.

Medlem

Yay släpps det redan nästa vecka!! Awsome! ^^

Medlem
Skrivet av Garga:

Yay släpps det redan nästa vecka!! Awsome! ^^

Nej det gör det inte. FZ har brustit i kommunikationen.

Medlem

Sagt det tidigare och säger det igen, att WoW tappar spelare är varken konstigt eller ett täcken på att det håller på att dö. WoW är fortfarande gigantiskt stort på MMO marknaden och när antalet spelare sjunker under 500k så kanske man skall oroa sig för att spelet kommer försvinna.

Sista contentpatchen släpptes för nästan ett år sedan, det har gått allt för lång tid mellan den och expansionen vilket lätt till tapp då många tröttnat på MoP och avslutat sina konton i väntan på nästa expansion, Spelet är 10 år gammalt. Att de lyckats hålla så pass många spelare som de har nu i så många år är helt sjukt och att ett spel som är 10 år gammalt spelas mindre än för 5-10 år sedan är ju knappast konstigt. Finns mängder med andra förklaringar med men inget jag ser som konstigt. MoP var inte världens bästa expansion imo, visst dungeons och raids var väldigt bra mer resten va lite meh och det har säkert lätt till att de tappat en del spelare men jag tror inte att det är så många att de hade spelat någon större roll inför framtiden.

Medlem

Att spela WoW är som att röka. Hur många år du än håller upp så är du fortfarande sugen.

Medlem

Det är helt normalt att wow tappar användare såhär i slutet av en expansion. Är personligen väldans trött på expansionens tema och Siege of Orgrimmar. Längtar verkligen tills WoD släpps.

Har hört från beta-testare att WoD känns lite som ett nytt spel, till skillnad från föregående expansioner. Tror det vore bra för spelets fortlevnad.

Även, som sagt, att tappet är normalt såhär i slutet så är det ett väldans stort bortfall. Hoppas att det är ännu en väckarklocka för Blizzard.

Warlords of Draenor ser fruktansvärt vackert ut och jag älskar att questandet har gjorts om och är knutet till Garrisons. Bygga upp sin egna lilla bas etcetera. Väldigt mycket gnäll på forum dock. Vissa saker håller jag med om, även om de inte är deal-breakers, men mest verkar det vara nit-picking och saker jag inte riktigt bryr mig om alls och inte förstår hur det kan tas upp som jordens undergång. Seriöst, folk har tagit screenshots och pekat ut en liten textur som tagits från Outland... liksom... vet inte var jag ska börja. Och? Ser det bra ut så gör det. Finns inget egenvärde i att skapa allt nytt i minsta detalj.

Tycker dock att de gått lite för långt i deras ability pruning, och klassförändringar. Vissa klassförändringar förstår jag inte riktigt varför det överhuvudtaget behövdes. Klasser som fungerade alldeles utmärkt. Aja, beta är beta men jag hoppas att folk ger bra feedback.

Normalt brukar Blizzard publicera release-datum cirka 2 månader innan en expansion går live. Om den trenden stämmer, kommer expansionen att släppas den 14:e Oktober. Det är även ett "bra" datum av andra anledningar så jag tror på det. Bland annat get det tid för raiders innan Blizzcon att ta kål på alla bossar (de brukar ha ett event där worlds first från båda faktionerna tävlingsraidar mot varandra i Blizzcon), och så är det mellan två season events - mellan harvest festival och halloween.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Tsin:

Kom igen FZ. Det släpps inte nästa vecka. Nästa vecka avslöjar de releasedatumet..

Helt riktigt. Johan önsketänkte lite. Som straff skickar vi honom beyond the dark portal


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

6,8 miljoner betalande kunder.

Månadskostnad för abbonnemang i 3 mån $13.99/mån

6800000*13.99= $95132000/mån = 656 milj. SEK / mån

Detta tar dock inte hänsyn till om olika länder/valutor betalar olika mycket, men hyfsad siffra ändå.

Medlem

Inget nytt content på snart 1 år, inte konstigt subs sjunker, och dom har fortfaranade över 6.5 miljoner subs, spelet håller inte på att dö, folk har bara tröttnat på o döda garrosh 50 gånger.

Känner många polare som ska börja spela igen nästa expansion som inte spelat sen TBC eller Wotlk så WoD ska fan bli intressant!

Medlem
Skrivet av nirre:

6,8 miljoner betalande kunder.

Månadskostnad för abbonnemang i 3 mån $13.99/mån

6800000*13.99= $95132000/mån = 656 milj. SEK / mån

Detta tar dock inte hänsyn till om olika länder/valutor betalar olika mycket, men hyfsad siffra ändå.

Deras största inkomstkälla är dock mounts och pets från Blizzard Store. x)

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Är väl bara en tidsfråga innan WoW vilar med alla andra fd stora MMO-spel?

Jo nog är det en tidsfråga men det lär nog va med i många år till.

Det är väl bara naturligt att de tappar spelare. Men man undrar ju vad det finns för planer för ett WoW 2?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Dom tappar spelare pga en stor del av deras spelarbas är äldre.
Man skaffar familj, jobb, etc etc
Är inte så förvånad, kommer troligen komma nya spelare vid release av nästa expansion, kanske även vanilla spelare


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

ELF
Medlem

Gör så man kan spela vanilla wow och där efter börja köra med en ny expansion i taget så bettalar jag.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

MEG
Medlem

Tja fick ett återfall för några månader sedan, snabbt insåg jag att detta var inte kul. Några saker att gnälla på är att questen är för enkla (singel) sedan har ekonomin havererat. Fanns nästan inga saker att bjuda på i AH, de få som fanns var svindyra. Men det var ifs väntat, för eller senare dör alla


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Tar inte mina studier för mycket tid till hösten kan jag definitivt tänka mig att testa nästa expansion.
Jag är faktiskt sugen och nog saknar man de mysiga stunderna med trevlig musik och trevligt sällskap i World Of Warcraft.

Medlem

WoW måste dö! Så ett Warcraft 4 kan resa sig ur askan!

Så länge WoW lever gör inte Blizzard ett Warcraft 4! Dö WoW! Dö!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Remus:

WoW måste dö! Så ett Warcraft 4 kan resa sig ur askan!

Så länge WoW lever gör inte Blizzard ett Warcraft 4! Dö WoW! Dö!

Kommer troligen inte hända, dom har starcraft 2, heroes of the storm, och sen WoW,
Det som fattas är typ ett FPS ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jag har inte spelat aktivt sen wotlk och kommer förmodligen inte att göra det heller.
Blev otroligt besviken på talent-systemet i Cataclysm, vill ha större möjligheter att köra en custom build.
Så jag körde bara genom Cataclysm sen var det slut på det roliga för mig, samma med MoP
Men dock kommer jag nog göra som jag alltid gjort, beställa en Collectors Edition bara för att det ska så vara

Medlem
Skrivet av Remus:

WoW måste dö! Så ett Warcraft 4 kan resa sig ur askan!

Så länge WoW lever gör inte Blizzard ett Warcraft 4! Dö WoW! Dö!

Lär inte då på flera år till, speciellt inte me tanke på hur många som är intresserade av WoD

Medlem

Ingen fara fan alla dessa 900 000 och mer lär komma tillbaka när expansionen kommer, jag vet att jag kommer tillbaka en stund säkert


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Frågan jag skulle vilja få svar på är hur många spelare de har per region.. så man kan få ett grepp om hur det verkligen ser ut ekonomiskt för dem.
Samt om det till största del är US/EU spelare som lämnar, som jag misstänker.

Medlem

Förändringarna man kan läsa som just nu finns i WoD så tror jag detta kommer bli en grym expansion.

  1. Hit / Expertise är borta (FINALLY)

  1. Reforge är borta (Slut på Ctrl Tab för att kolla sajter hur man ska specca)

  1. Items blir mer fixerat på klassen me enklare secondary stats. (Kanske Healers kan nu ha ett set som funkar både som healing och dps när det gäller spellcasting).

Folk kommer tycka som vanligt att spelet fördummas, men å andra sidan tycker jag att MOP har varit rörigt statsmässigt och ser fram emot att dom förenklar skiten.

Medlem

Uh oh, slutet nära, avgrunden nalkas.


signatur

Meep!

Medlem

kommer aldrig återvända

Medlem

Det som behöe nu är ett Warcraft ala. Bioware (Mass Effect / Dragon Age)


signatur

Welcome to the Manglerdome

12
Skriv svar