Naturen startar om

Medlem
Naturen startar om

Senaste tiden har jag fått gå med andningsfilter här. Det går inte att andas annars då man direkt börjar hosta upp svart slem. Bilarna är täckta i skit här och där och inte en fågel hörs.

Beroende på var man befinner sig kan man ibland höra ett märkligt sus och ljud i bakgrunden som konstant påminner om den förstörelse moder natur utövar på våra marker.

Var jag än befinner mig kan jag höra flygplan, helikoptrar och stundtals sirener. Då och då stannar bilar vid sjön i närheten då det är lite friskare i luften ner mot vattnet. Det luktar ungefär som en bastu stundtals, vått och uppvärmt trä. Därefter luktar det sot och död natur.

Nu hoppas vi på att det ska bli bättre snart. Att livet kan återgå och naturen kan återhämta sig, men det kommer att ta tid. Vår vackra landsbygd är förstörd och nedbränd, men naturen reser sig ur askan starkare än tidigare. Det eviga kretsloppet brukar det väl kallas.

#blogg


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Naturen startar om

Naturen behöver nog lite omstartnings hjälp och tid.
Hoppas vi är förståndiga nog att ge den det.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Jag tycker det luktar gott. Som en enorm air freshener över mellansverige.

Medlem

Då luktar det inte hos dig som det gör här. Här luktar det sot och brand, och orsakar hostanfall på en sekund. När det bara luktar vått och varmt trä så luktar det mest bastu, och det luktar inte så illa.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Då luktar det inte hos dig som det gör här. Här luktar det sot och brand, och orsakar hostanfall på en sekund. När det bara luktar vått och varmt trä så luktar det mest bastu, och det luktar inte så illa.

Hos mig har det luktat ungefär som en trevlig brasa i skogen, med lite fuktiga nyplockade stockar på elden. Jag bor i södra Dalarna, kanske lite längre från själva eldhärden.

Medlem

Hm, ja en bit iallafall.

Letar febrilt efter någon som har typ en Skyddsmask 90 liggandes som de vill sälja... Har filter osv, saknar mask.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Vi, här uppe i Ångermanland, en timme söder om Umeå, kan känna av röklukten från skogsbranden som härjar. Brandlarmen i huset har till och med tjutit under några sekunder, två gånger idag på grund av röken som ligger i luften. Räddningstjänsten har visst, enligt en artikel från tidningen, fått in rätt så många larm om röklukt men ingen eld och de flesta har fått svaret att det nog är från skogsbranden.

Luktar inte så herrans gott här uppe, vill inte veta hur det luktar där nere.

Medlem

Har bott på Halmstads mest förorenade gata i 4 år. Ska bli jäkligt gött att flytta till en lugnare lägenhet i Falun snart


signatur

Everybody needs help.

Hemskt det där, svårt att fatta förödelsen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar