Bioshock Mobile – se gameplay från spelet

Robot
Bioshock Mobile – se gameplay från spelet
Inaktiv
Bioshock Mobile – se gameplay från spelet

Imponerande grafik!

Medlem

Ett av mina absoluta favoritspel. Kommer fortfarande ihåg första gången jag kom till Rapture. Fick gåshud direkt.

Medlem

Blir nog ett köp!

Medlem

Kontrollerna ser ut att vara käpprätt åt helvete, men vad kan man förvänta sig på en touchpad...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag vill ha det till vita

Medlem

Ointressant. Fel format.

Medlem

Så tråkigt att många utvecklare ska hoppa på detta tåg.....

Medlem

Frågan är hur det blir att spela FPS när delar av handen är i mitten av skärm konstant? Andra spel har man kontrollerna mer vid sidan och trycker, men här verkar man styra konstant med fingret.

Medlem

FPS är sjukt tråkigt på mobil. Fingrarna tar ju upp halva bilden...

Medlem

Kan ju glömma att få in atmosfären från spelet genom en mobil, eller platta för den delen...

Medlem

Går dock utmärkt att plugga in i en TV med HDMI-adapter och använda en antingen trådlös gamepad eller en som pluggas in direkt i/runtom iPhone/iPad/iPod som en väldigt portabel konsol.
Brukar själv sitta och köra Oceanhorn på iPhonen via HDTV:n med Gamepad.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Går dock utmärkt att plugga in i en TV med HDMI-adapter och använda en antingen trådlös gamepad eller en som pluggas in direkt i/runtom iPhone/iPad/iPod som en väldigt portabel konsol.
Brukar själv sitta och köra Oceanhorn på iPhonen via HDTV:n med Gamepad.

Då rekommenderas en 360/PC/PS3 istället. Bättre grafik, högre upplösning och bättre kontroller.
Säger väl inget om exklusiva IOS spel dock.

Medlem

Även om det går att spela FPS med touch så är det lite klumpigt, eftersom man hela tiden skymmer delar av skärmen. Det finns bättre och sämre implementationer, men så länge man försöker mappa gamepads på skärmen så kommer det inte riktigt att fungera.

Att koppla upp iPaden till TV och spela via Gamepad är ju en lösning, men då försvinner ju poängen med att ha en mobil enhet.

För min del så har det blivit så att jag spelar vissa typer av spel på iPad/mobilen (casual) andra typer på mina konsoler (fighting, driving, adventure) och slutligen andra på min PC (FPS - jag blir alltid frustrerad när jag försöker spela FPS utan mus - RPGs, MMOs).

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Dave Lister:

Går dock utmärkt att plugga in i en TV med HDMI-adapter och använda en antingen trådlös gamepad eller en som pluggas in direkt i/runtom iPhone/iPad/iPod som en väldigt portabel konsol.
Brukar själv sitta och köra Oceanhorn på iPhonen via HDTV:n med Gamepad.

Då rekommenderas en 360/PC/PS3 istället. Bättre grafik, högre upplösning och bättre kontroller.
Säger väl inget om exklusiva IOS spel dock.

Och dom konsolerna/PCs är ju sååå portabla
Finns ingen konsol (eller PC för den delen) som tar så lite plats som en smartphone + HDMI-adapter + trådlös Gamepad. Enda som är i närheten där väl Ouyan, dock drivs den ju av Tegra 3 så den är ju egentligen en smartphone i konsol-format.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

1
Skriv svar