Tungt Uncharted-namn lämnar Naughty Dog

Robot
Tungt Uncharted-namn lämnar Naughty Dog

Amy Hennig, kreativ kraft bakom Uncharted, påstås ha blivit pressad att lämna Naughty Dog.

#naughty-dog, #uncharted, #the-last-of-us-remastered, #sony


Medlem
Tungt Uncharted-namn lämnar Naughty Dog

Om det är sant så är det bedrövligt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hon lär ju knappast vara arbetslös i många dagar, det är nog många som öppnar stora plånboken när de får höra att hon är tillgänglig. Frågan är bara vilken studio hon helst går till.

Medlem

Den som har följt henne sen tidigare vet att hon också var inblandad med Legacy of Kain-serien. Inte troligt, men hoppas att hon får återvända till den på nått sätt.

Hmm, tråkigt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Seraium:

Om det är sant så är det bedrövligt.

Yep... dessa anklagelser bör grävas i.

Medlem

Tråkigt för Uncharted-fansen, förhoppningsvis sker kanske inte för många förändringar i slutprodukten. Ännu tråkigare om anklagelserna om Neil Druckman och Bruce Straley stämmer, men ingen idé att kasta sten förrän man vet mer.

Medlem

Det är lätt hänt att folk blir oense med hur saker och ting ska se ut eller vara i dom branscherna, jag har sett det förr många gånger in my real life, så det skulle inte förvåna mig om det stämmer.

Medlem

Tråkigt att hon lämnat ND, men hon kommer ju ha ett fett CV. Uncharted-serien är bland det bästa inom spelindustrin (enligt mig).

FM-guru
F.d. Sisyr

Själv hade jag stora problem med (att gilla) striderna i Uncharted-spelen, som annars ofta var underbara. Men det kan man ju knappast lasta henne för...

ZF
Medlem

de flesta borde fira tycker jag. men personligen tillhör jag den minoritet som tycker tredje delen på de flesta punkter överträffar tvåan stort.

antar att det hela kan ta en annan vändning fortsatt då.

Medlem

Har hört intervjuer med och om henne. Verkar helt galet att tvinga bort henne. Tråkigt om så är fallet :/

Medlem

För mig var den stora behållningen av Uncharted-spelen storyn och karaktärerna, det var det som höjde spelen över t.ex Tomb Raider. Utan Amy så är risken stor att mycket av känslan i Uncharted försvinner.
Innan så var Uncharted 4 ett givet köp, nu blir jag lite mer tveksam.

1
Skriv svar