Battlefield 4 – är snowboardåkning på ingång?

Robot
Medlem
Battlefield 4 – är snowboardåkning på ingång?

Jag ser det framför mig: "Battlefield 4: Avalance" för 549:- på Orgin.

Medlem

Ja, har de ändå hakat på CoD-tåget kan de lika gärna åka hela vägen.

Medlem

kan mer tänka mig Snöskotrar än Snowboards. Om nu alla Banor är Snö.

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag ser det framför mig: "Battlefield 4: Avalance" för 549:- på Orgin.

Va snackar du om? =P
De säger ju tydligt att det handlar om Battlefield 4: The Final Stand. (Alltså en DLC)

Medlem
Skrivet av Cenorida:
Skrivet av Ender:

Jag ser det framför mig: "Battlefield 4: Avalance" för 549:- på Orgin.

Va snackar du om? =P
De säger ju tydligt att det handlar om Battlefield 4: The Final Stand. (Alltså en DLC)

Jag tror du missade ironin där.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ja, har de ändå hakat på CoD-tåget kan de lika gärna åka hela vägen.

Ja men där har de ju suttit sen BF3.

Medlem

Nej! tack.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Cenorida:
Skrivet av Ender:

Jag ser det framför mig: "Battlefield 4: Avalance" för 549:- på Orgin.

Va snackar du om? =P
De säger ju tydligt att det handlar om Battlefield 4: The Final Stand. (Alltså en DLC)

Jag tror du missade ironin där.

Du menar hata EA ironin...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Jag har spelat väldigt många timmar BF2, och jag var en av dom som protesterade högt när BF3 skulle breddas med cqb-dlc:t Close Quarters. Jag tyckte de flirtade med last gen-konsolernas begränsade kraft och gjorde små banor med flit. Nu, när BF4 släppts och DLC i form av vattenbanor och snart kanske snö-banor så har jag faktiskt annat ljud i skällan. Att Battlefield inte bara är 64-spelares conquest på as-stora banor gör mig inget längre, utan jag välkomnar vad BF blivit. Gillar man inte ett DLC, köp det inte, spela det inte, så enkelt är det. Sen kan man ju klaga på hur affärsmodellen ser ut, och att DICE sålt sina själar till the dEAvil, det är dock en annan sak.

Battlefield är kul och CoD är kul, men säg inte att det är samma sak, för det är det inte. Båda är shooters bara, när DICE lägger till kill streak-rewards, då kan vi börja snacka likheter.

Medlem

man får väl passa sig så man inte får kallbrand

Medlem

Det skulle var intressant med ett spelläge som är liknande det där uppdraget i BC2, där man tar sig nerför ett berg och försöker undvika att frysa ihjäl. Tänk er att man måste slåss om eldhärdarna för att överleva, samtidigt som båda lagen slåss om att ta sig till andra sidan banan.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Det skulle var intressant med ett spelläge som är liknande det där uppdraget i BC2, där man tar sig nerför ett berg och försöker undvika att frysa ihjäl. Tänk er att man måste slåss om eldhärdarna för att överleva, samtidigt som båda lagen slåss om att ta sig till andra sidan banan.

Hade säkert funnits med mod-stöd.

Skrivet av Pulkafettot:
Skrivet av kebbe:

Ja, har de ändå hakat på CoD-tåget kan de lika gärna åka hela vägen.

Ja men där har de ju suttit sen BF3.

Precis, samtidigt sitter de kvar med en fot i Battlefield och skryter om hur det fortfarande är som förr med 64 spelare. Detta trots att banorna på sin höjd är gjorda för 32. Lika bra att sluta ljuga för sig själva och fansen, ta bort 64p-stödet och göra kartorna lika minimala som i CoD.. eller vänta, det gjordes ju med Dragon's Teeth.

Medlem
Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Jozo:

Det skulle var intressant med ett spelläge som är liknande det där uppdraget i BC2, där man tar sig nerför ett berg och försöker undvika att frysa ihjäl. Tänk er att man måste slåss om eldhärdarna för att överleva, samtidigt som båda lagen slåss om att ta sig till andra sidan banan.

Hade säkert funnits med mod-stöd.

Skrivet av Pulkafettot:
Skrivet av kebbe:

Ja, har de ändå hakat på CoD-tåget kan de lika gärna åka hela vägen.

Ja men där har de ju suttit sen BF3.

Precis, samtidigt sitter de kvar med en fot i Battlefield och skryter om hur det fortfarande är som förr med 64 spelare. Detta trots att banorna på sin höjd är gjorda för 32.

Tyvärr så är nog det här sanningen.

Men DLC= $$$ samt att spelet inte lever lika länge så folket köper nya spel när de kommer.

Pengar framför allt!

MFZ
Medlem

vi bevittnar nu bf's dödsryckningar.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Snart kommer DLC för pudersnö, bara $4.99.

Medlem

snacka om att försöka mjölka ur denna en gång stolta spel serie.
vad kommer härnäst, battlefield4 fotboll? uhm,, eller vänta nu.....

Länge leve BF, det här kommer lyfta hela serien!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Vad händer med Battlefield egentligen? Snart får vi se Battlefield 5 och BF5 Premium. Tyvärr.

Så länge ja får hoppa i halfpipen o slänga c4 på helikoptrar, kanske "kniva" en o annan med staven oxå så är allt lugnt x)

Medlem

Möjligheterna är oändliga! Sen får vi skateboard, in-lines, rullskidor, BMX! Göra en 1080 och sätta ett headshot med GOL Magnum! 1337!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

När ska parodierna ta slut?
Om man tänker på titeln Battlefield så får man ju känslan att det är ett redigt krig! Sen trattar man in ballistiska sköldar, snowboards och annat JÄVLA TRAMS!!! Håll det till ett realistiskt slagfält och sluta joddla ut som ett fjantigt COD-spel säger jag bara.

Medlem

Någon annan som vill dra till Slussen och skrika lite vett i Dice? Förstör en underbar serie. Hoppas de inser det snart.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Möjligheterna är oändliga! Sen får vi skateboard, in-lines, rullskidor, BMX! Göra en 1080 och sätta ett headshot med GOL Magnum! 1337!

Det låter ju roligt till skillnad från moderna skjutare generellt. Om man ger poäng också för headshot combo tricks så har man ett slags multiplayer devil may cry modern skjutare

Det roligaste jag sett av BF4 är ju dom där buggarna när folk flyger upp i himlen när de blir skjutna. Sånt är ju roligt ju.

Skrivet av LVX156:

Snart kommer DLC för pudersnö, bara $4.99.

Ja det är ypperligt för microtransaktioner. När snön smälter bort: "vill du köpa mer snö?". Jag skulle köpa lätt för att få carva runt i lössnö och skjuta LMG samtidigt. Hur har detta tagit så lång tid? James Bond gjorde ju det här för skitlänge sen.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Första parkett till Battlefield-seriens död.

Bra försök DICE synd att ni förstörde den.

Medlem
Skrivet av Robalicious:

Första parkett till Battlefield-seriens död.

Bra försök DICE synd att ni förstörde den.

Japp, de har verkligen horat ut sig helt och hållet. Men vad gör man inte för pengarna?

1
Skriv svar