Diablo III – exportera sparfiler mellan konsolmärken

Robot
Medlem
Diablo III – exportera sparfiler mellan konsolmärken

Otroligt, att man kan ha samma sparfil till samma spel, fast på olika "datorer"


signatur
Medlem

Det var ädelt av dem!
Vad jag önskar att alla spel hade den funktionen.

Medlem

trist att det inte gå med pc->konsol.
tänk o lira coop med polaren med ett par kalla i soffan och sen fortsätta senare på pcn.

hade varit ett köp då.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

trist att det inte gå med pc->konsol.
tänk o lira coop med polaren med ett par kalla i soffan och sen fortsätta senare på pcn.

hade varit ett köp då.

Det är ju helt olika versioner av spel så det skulle fungera ganska dåligt.

Medlem

1000g på 1 sekund. Det slår Avatar med 7 sekunder

MEG
Medlem

Bra Blizzard.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Fantastico!!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Tillkommer det ingen avgift på 10-20€ som med allt annat Blizzard gör av "välvilja" då?

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av WarpGuN:

trist att det inte gå med pc->konsol.
tänk o lira coop med polaren med ett par kalla i soffan och sen fortsätta senare på pcn.

hade varit ett köp då.

Det är ju helt olika versioner av spel så det skulle fungera ganska dåligt.

Tråkigt nog är det de.
Hade gärna sett funktionen där fienden som dödade en hoppade iväg till en polares game på PC också :3
D3 på konsol ser väldigt roligt ut men de jag spelar med sitter så utspritt i Sverige att det inte alls känns värt att skaffa couch-coop spel.

Medlem

Kan vara så att jag haft lite sömnbrist och därav läser fel men det står i FZ's artikel att vi som vill flytta över sparfiler kommer att få ljuva problem?

"För dig som funderar på att byta upp dig från förra konsolgenerationen och köpa spelet till antingen Xbox One eller Playstation 4 kommer du få ljuva problem med sparfilerna."

Tyckte det lät relativt simpelt och straight forward när jag läste bloggen på Diablo III sidan.

Medlem

Måste man betala fullpris på diablo 3 igen om man vill ha det till nästa konsol?

Medlem
Skrivet av mikemike79:

Måste man betala fullpris på diablo 3 igen om man vill ha det till nästa konsol?

Strax över 300 för xbox / ps3 versionen och kring 600 för xbox one / ps4 verionen är vad man verkar få betala för denna utgåvan.

Medlem

Bra antar jag.. men när kommer patch 2.1 och seasons?!

Medlem

Ok. Så om jag går från 360 till one, måste jag köpa original spelet igen för 600kr och sen reaper för ytterligare en summa el räcker det bara med reaper till one?

Medlem

"För dig som funderar på att byta upp dig från förra konsolgenerationen och köpa spelet till antingen Xbox One eller Playstation 4 kommer du få ljuva problem med sparfilerna"

är det inte felskrivet? som jag läser på bloggen så är det ju jättebekvämt? vad är det som ger ljuva problem?

Medlem
Skrivet av mikemike79:

Ok. Så om jag går från 360 till one, måste jag köpa original spelet igen för 600kr och sen reaper för ytterligare en summa el räcker det bara med reaper till one?

Reaper ingår, som tur är.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av adrii:

"För dig som funderar på att byta upp dig från förra konsolgenerationen och köpa spelet till antingen Xbox One eller Playstation 4 kommer du få ljuva problem med sparfilerna"

är det inte felskrivet? som jag läser på bloggen så är det ju jättebekvämt? vad är det som ger ljuva problem?

Det går att tolka som att man får ljuva problem gällande vilken konsol man ska välja att köpa. Men jag håller med, lite luddigt skrivet.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Bra antar jag.. men när kommer patch 2.1 och seasons?!

Seasons kommer aldrig komma har de sagt pga de inte kan ha kontrol på säkerhet/fuskare på konsol. Men patchar kommer...

Medlem
Skrivet av abominable:
Skrivet av adrii:

"För dig som funderar på att byta upp dig från förra konsolgenerationen och köpa spelet till antingen Xbox One eller Playstation 4 kommer du få ljuva problem med sparfilerna"

är det inte felskrivet? som jag läser på bloggen så är det ju jättebekvämt? vad är det som ger ljuva problem?

Det går att tolka som att man får ljuva problem gällande vilken konsol man ska välja att köpa. Men jag håller med, lite luddigt skrivet.

men har jag missuppfattat det helt då? står ju på deras blogg att det kvittar vilken enhet du kommer införskaffa det heter ju Cross-blabla. Dvs spelar ingen roll om du köper en ps4 men har haft xbox och vice versa.

Medlem
Skrivet av adrii:
Skrivet av abominable:
Skrivet av adrii:

"För dig som funderar på att byta upp dig från förra konsolgenerationen och köpa spelet till antingen Xbox One eller Playstation 4 kommer du få ljuva problem med sparfilerna"

är det inte felskrivet? som jag läser på bloggen så är det ju jättebekvämt? vad är det som ger ljuva problem?

Det går att tolka som att man får ljuva problem gällande vilken konsol man ska välja att köpa. Men jag håller med, lite luddigt skrivet.

men har jag missuppfattat det helt då? står ju på deras blogg att det kvittar vilken enhet du kommer införskaffa det heter ju Cross-blabla. Dvs spelar ingen roll om du köper en ps4 men har haft xbox och vice versa.

Näe, du verkar ha koll på läget. Det jag och Johan menar (antar jag) är att om man är osäker på vilken konsol man ska välja redan nu så blir det inte enklare efter detta. Eftersom funktionen finns för båda systemen. Alltså, ingen fördel för varken PS eller Xbox och därför inget som avgör vilken konsol man ska välja.

Ljuva problem är förövrigt något positivt. T.ex. om man är väldigt rik och ska köpa ny bil. Ska man välja en Ferrari eller Lamborghini? Knappast ett negativt problem.

Medlem
Skrivet av abominable:
Skrivet av adrii:
Skrivet av abominable:
Skrivet av adrii:

"För dig som funderar på att byta upp dig från förra konsolgenerationen och köpa spelet till antingen Xbox One eller Playstation 4 kommer du få ljuva problem med sparfilerna"

är det inte felskrivet? som jag läser på bloggen så är det ju jättebekvämt? vad är det som ger ljuva problem?

Det går att tolka som att man får ljuva problem gällande vilken konsol man ska välja att köpa. Men jag håller med, lite luddigt skrivet.

men har jag missuppfattat det helt då? står ju på deras blogg att det kvittar vilken enhet du kommer införskaffa det heter ju Cross-blabla. Dvs spelar ingen roll om du köper en ps4 men har haft xbox och vice versa.

Näe, du verkar ha koll på läget. Det jag och Johan menar (antar jag) är att om man är osäker på vilken konsol man ska välja redan nu så blir det inte enklare efter detta. Eftersom funktionen finns för båda systemen. Alltså, ingen fördel för varken PS eller Xbox och därför inget som avgör vilken konsol man ska välja.

Ljuva problem är förövrigt något positivt. T.ex. om man är väldigt rik och ska köpa ny bil. Ska man välja en Ferrari eller Lamborghini? Knappast ett negativt problem.

ah ok! då är jag med

Medlem
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av mikemike79:

Måste man betala fullpris på diablo 3 igen om man vill ha det till nästa konsol?

Strax över 300 för xbox / ps3 versionen och kring 600 för xbox one / ps4 verionen är vad man verkar få betala för denna utgåvan.

Wowhd hade D3 till ps4 för 399kr.
Är inget fan av spelet men syrrans man och deras söner spelar Diablo så det kommer bli roligt att köra 4 pers i soffan när julen närmar sig.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Trist bara att massor av folk modifierar dessa sparfiler så att de helt plötsligt besitter vapen och rustning som är helt sanslösa.

Har D3 på ps3 och det är helt sanslöst vilket gear en del kommer in med.....

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av WarpGuN:

trist att det inte gå med pc->konsol.
tänk o lira coop med polaren med ett par kalla i soffan och sen fortsätta senare på pcn.

hade varit ett köp då.

Det är ju helt olika versioner av spel så det skulle fungera ganska dåligt.

Det är det mellan PS4 och XB1 också...


signatur

I drank what?

inga Pc D3 spelare här då som kör nått nu/idag

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av WarpGuN:

trist att det inte gå med pc->konsol.
tänk o lira coop med polaren med ett par kalla i soffan och sen fortsätta senare på pcn.

hade varit ett köp då.

Det är ju helt olika versioner av spel så det skulle fungera ganska dåligt.

Det är det mellan PS4 och XB1 också...

Mr. Sherlock, thanks for your input.

Medlem

Det som stör mig är att ett spel som släpps till flera platformar samtidigt kan skilja i pris.

Om spelet kostar 399 till xbox 360 så ska det kosta samma till xbox one

helt annat läge om ett spel släpps endast till ps4 och xbox one då kan jag ev förstå dyrare pris.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Schakal:

Trist bara att massor av folk modifierar dessa sparfiler så att de helt plötsligt besitter vapen och rustning som är helt sanslösa.

Har D3 på ps3 och det är helt sanslöst vilket gear en del kommer in med.....

Låter surt att det ska vara så lätt att fuska. Borde väl vara en enkel sak att fixa från Blizzards sida? Mixa med sparfilen så låses kontot, klart.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Schakal:

Trist bara att massor av folk modifierar dessa sparfiler så att de helt plötsligt besitter vapen och rustning som är helt sanslösa.

Har D3 på ps3 och det är helt sanslöst vilket gear en del kommer in med.....

Låter surt att det ska vara så lätt att fuska. Borde väl vara en enkel sak att fixa från Blizzards sida? Mixa med sparfilen så låses kontot, klart.

Det spelas dock inte på Battle.Net dock utan på PSN / Xbox Live. Att övertala Sony eller Microsoft att låsa folks konton när de mixtrat med en sparfil till Diablo III känns rätt långsökt tyvärr. Kanske finns någon alternativ lösning, vem vet, tvekar dock på att något skulle göras.

Jag håller helt klart med dock, jäkligt surt att det ska hålla på att fuskas, för min smak spelar det ingen roll vilken platform eller spel det gäller på.

12
Skriv svar