Activision retas – klassiskt Sierra-IP på Gamescom?

Medlem

SWAT 3 är bland de spel jag har lagt mest tid på av alla, helt magiskt bra. SWAT4 spelade jag kanske en vecka sedan lade jag av :S


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Se fram emot 5 år av HD-remakes nu

Medlem

Ett SWAT 5 som lever upp till förväntningar och allt är förlåtet

Medlem

Swat 5 hade varit nice! Annars, vilka var det gjorde delta force? Var det inte Sierra?

Medlem
Medlem

SNÄLLA TOMTEN!!!! SWAT 5!

KoP
Medlem

En uppföljare till Gold Rush skulle sitta fint. Myspysigt spel. Annars PQ eller SQ.

Medlem

Skulle vilja ha en ny version av Colonels Bequest

Medlem

Snäällllaa swat... för fan. Swat!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag tror inte det blir Police Quest. Förra året (eller kanske tidigare i år, kommer inte ihåg) så försökte orginal skaparen med en kickstarter för att göra ett nytt spel men den misslyckades.

Kings Quest skaparen Roberta Williams har varit pensionerad sedan länge och enligt hennes website så är hon inte intresserad av dataspel längre. Så blir det Kings Quest spel har hon inget med dom att göra.

Space Quest skaparna Mark Crowe och Scott murphy gick ihop förra året och började på ett nytt Sci-fi äventyr efter en lyckad kickstarter. Spelet heter "SpaceVenture" och är fortfarande under utveckling.

Det kanske inte behöver betyda nya uppföljare till klassiska Sierra spel. I och med den lyckade "GoG"-modellen så kanske dom helt enkelt kommer att konvertera hela Sierra-katalogen till moderna datorer, och/eller "uppfräscha" grafiken.

Medlem

Sierra är ett varumärke som är helt ägt av Activision så mest troligt är det en restaureringskampanj av ett redan imho sänkt skepp.
Utöver det så skulle ett nytt Homeworld sitta som könet i könet.


signatur

#PCMR

Medlem

HL3


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Ett vettigt, HD uppdaterat och förfinat Starsiege Tribes.


signatur

Nämen!

Medlem

de enda spel jag kan komma på jag kört av sierra är nått gammalt indiana jones spel,
Swat
och
Diablo Hellfire (Expansionen till Blizzard North´s Diablo).

12
Skriv svar