This too shall pass.

Medlem
This too shall pass.

Likabra jag slänger in bra låt:

HEJ BLOGGEN!

Har egentligen inte så mycket nytt att komma med i dagarna dessa, men när kan en, egentligen, berätta om gröna skogar och gulddränkta duschar? Förutom på Pride kanske.

Vad har hänt i mr fotolergöks liv senaste året?: Allt.

Så, nu lämnar vi det. Vissa saker är för privata, och vissa saker kan jag dela med mig av när livet har lagt sig.

Börjat gå nattpromenader den senaste månaden, och det hjälper otroligt mycket när tankarna vill ta för stor plats. Att låta tankarna rinna av från kroppen, ner i asfalten. Jag och Fredrik flyttade hit till Mariefred för ett år sedan, en skön by. Bortsett från att grannarna har kletat chokladbiskvier på vår dörr, och blod på väggen bredvid. Farliga och fulla bagare, antagligen.

Förbannat varmt i lägenheten är det alltid dock, den ligger på söderläge. Vilket tvingas mig att springa runt nekkid och äta isglass. Dörrar o fönster kan man ju inte öppna, för först då, verkar katten Henning får syrebrist i hjärnan och tar besluten att hoppa ut genom dörrar, balkonger etc.

En stor verkstad hade varit ypperligt för mitt projekt A Song for Viggo. Fastän Kickstartern lyckades, så innebär det inte att jag lyckas hitta någon verkstad. Så min garderob får räcka tills vidare. Försöker i skrivande stund få en bra deal på armaturer med en leverantör, tigga om rabatt osv. Roligt att leka affärsman.

#blogg

Medlem
This too shall pass.

Jag har också börjat gå nattpromenader på senare dagar - fast på cykel. Som någon som är född och uppvuxen i centrala Stockholm är det en skön kontrast att gå på de vanliga gatorna men i total tystnad. Det är ovant att kunna höra sina egna skor knarra eller fåglarna kvittra.

Utöver det är ju Stockholm otroligt vackert när mörkret faller. Jag tog t.ex. denna bild för några dagar sedan:


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Tänk om solen gick ner på nätterna ...

Medlem

Verkligen. För att låta ostig så är det som en ny värld på natten tillsammans med lite schysst musik i lurarna. Nackdelen här är väl att det finns vildsvin, så man får passa sig från att gå i alltför stora skogsdungar.

Medlem

Ps: väldigt fin bild!

Medlem

Har varit ute och cyklat och sprungit flera ggr vid 3-4 snåret på sommaren i Sthlm, i många år nu, det är sjukt nice alltså. Här uppe på östermalm så är det helt tomt, det är knappt så det kommer en taxi ens. Känns lite som i Rocky att springa mitt på valhallavägen när den är helt tom.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Såg och tog kort på ditt arbete som finns på Tekniska museet. Rätt kul att se det där.

Medlem

hipshot: jaa, det skönaste tycker jag är att man inte får en massa blickar på sig (har social fobi typ).

kaealy: shit vad roligt. ^^. ja, det ska tas bort denna vecka tror jag, men funderar på att återkomma nästa år med typ tio scener och tavlor istället.

1
Skriv svar