Ryse släpps till pc i höst i 4K-upplösning

Medlem

Trevligt att dom gör såhär, dock så tror jag dom kommer bli besviken på försäljningen, tror inte det är bra nog för att ze PC master race ska ta det in med öppna armar, folk kommer säkert ladda hem det, och så kommer dom ha mer bensin till sin eld att PC laddas det bara hem olagligt på, Men men jag kan ju ha fel, kanske finns många som skulle köpa spelet och bara inte vilja köpt sig en box.

Medlem

Jag förstår dock inte varför de skyltar med att spelet har 4k. Nästan alla spel som jag testat fungerar i 4k till och med Quake 3 som kom 2004 och Knights of the old republic som kom 2003. De kanske menar att intefacet skalas med resten.

Medlem

Bajs i högre upplösning är alltså bättre bajs?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv

Lär vara att texturerna är högupplösta, vilket lär äta vram.

4K-skärmar har ju bara högre upplösning på större yta. Vill hellre ha högre pixeltäthet.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Lär vara att texturerna är högupplösta, vilket lär äta vram.

4K-skärmar har ju bara högre upplösning på större yta. Vill hellre ha högre pixeltäthet.

Fast de har högre pixeltäthet än de flesta datorskärmarna min är på 28" vilket blir en pixel täthet på 137 ppi. En 1440P skärm på 27" har 108.79 i ppi. En 1080p skärm på 23" har en ppi på 97,78.

På en UHD skärm på 28" blir pixlarna omöjliga att se på ett avstånd på 56 cm om man har perfekt syn

http://isthisretina.com/.

Inaktiv

Ok, det ligger något i det.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Jakobinklubben:

Lär vara att texturerna är högupplösta, vilket lär äta vram.

4K-skärmar har ju bara högre upplösning på större yta. Vill hellre ha högre pixeltäthet.

Fast de har högre pixeltäthet än de flesta datorskärmarna min är på 28" vilket blir en pixel täthet på 137 ppi. En 1440P skärm på 27" har 108.79 i ppi. En 1080p skärm på 23" har en ppi på 97,78.

På en UHD skärm på 28" blir pixlarna omöjliga att se på ett avstånd på 56 cm om man har perfekt syn

http://isthisretina.com/.

Bara för att du inte längre kan räkna individuella pixlar betyder det inte att du slutar se förbättrad bildkvalité med högre upplösning.

En skarp linje i ett spel kommer kännas kantig utan AA även om du inte kan räkna pixlarna. Med nog hög upplösningen behöver du inte använda AA i lika hög grad.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Jakobinklubben:

Lär vara att texturerna är högupplösta, vilket lär äta vram.

4K-skärmar har ju bara högre upplösning på större yta. Vill hellre ha högre pixeltäthet.

Fast de har högre pixeltäthet än de flesta datorskärmarna min är på 28" vilket blir en pixel täthet på 137 ppi. En 1440P skärm på 27" har 108.79 i ppi. En 1080p skärm på 23" har en ppi på 97,78.

På en UHD skärm på 28" blir pixlarna omöjliga att se på ett avstånd på 56 cm om man har perfekt syn

http://isthisretina.com/.

Bara för att du inte längre kan räkna individuella pixlar betyder det inte att du slutar se förbättrad bildkvalité med högre upplösning.

En skarp linje i ett spel kommer kännas kantig utan AA även om du inte kan räkna pixlarna. Med nog hög upplösningen behöver du inte använda AA i lika hög grad.

De känns inte kantiga utan de flimrar istället tycker jag. Men det beror på vilket spel i Bioshock 3 så ser det grymt ut utan AA men i walking dead flimrar det uta helvete med 8x aa.

12
Skriv svar