Idag sommarpratar PewDiePie

Robot
Idag sommarpratar PewDiePie

Anrika Sommar i P1 tas idag över av internetgiganten Felix "PewDiePie" Kjellberg.


Medlem
Idag sommarpratar PewDiePie

Inte för att vara den killen men, tror inte att hans fanbase vet vad en radio är.

Medlem

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Den som inte har tid och lust att lyssna kl. 13.00 kan ladda ned sommarpratet från SRs hemsida sen:

http://goo.gl/oYbQY4


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Athena Farrokhzads var värt att lyssna på.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Allting som visar allmänheten hur stor gamingkulturen är får 3 tummar upp av mig!

Medlem
Skrivet av Luftman:

Inte för att vara den killen men, tror inte att hans fanbase vet vad en radio är.

Med den mängden följare har han nog en fanbase som sträcker sig över flera generationer, ska du se...

Låt inte avundsjukan bli för stor.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ser trevligt ut

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Luftman:

Inte för att vara den killen men, tror inte att hans fanbase vet vad en radio är.

Med den mängden följare har han nog en fanbase som sträcker sig över flera generationer, ska du se...

Låt inte avundsjukan bli för stor.

Jo jag driver ju bara, men intressant att kanalen med högsta medelåldern på lyssnarna ska ha en pratare som mest tilltalar yngre lyssnare.

Medlem
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Luftman:

Inte för att vara den killen men, tror inte att hans fanbase vet vad en radio är.

Med den mängden följare har han nog en fanbase som sträcker sig över flera generationer, ska du se...

Låt inte avundsjukan bli för stor.

Jo jag driver ju bara, men intressant att kanalen med högsta medelåldern på lyssnarna ska ha en pratare som mest tilltalar yngre lyssnare.

Med tanke på lyssnarantalet de får så tycker jag inte det är särskilt konstigt...

Det enda som är konstigt är att de inte gjort det tidigare, och med fler personligheter.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Geeks Gaming

Tycker de är jobbigt att titta på honom :S

Medlem

No... Just... no....


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Luftman:

Inte för att vara den killen men, tror inte att hans fanbase vet vad en radio är.

Med den mängden följare har han nog en fanbase som sträcker sig över flera generationer, ska du se...

Låt inte avundsjukan bli för stor.

Jo jag driver ju bara, men intressant att kanalen med högsta medelåldern på lyssnarna ska ha en pratare som mest tilltalar yngre lyssnare.

Det finns väl inget som säger att han mest tilltalar yngre lyssnare? Ingen vet hur han är som radiopratare.

Tvärtom tror jag att de äldre som inte har så mycket kunskap om internet och YouTube kan tycka det han har att säga är mycket intressantare än de 'Yngre' som lever med detta i vardagen.
Det är inte särskilt troligt att han kommer att vara som på sin kanal, utan att tanken är att han ska förklara internetfenomenen för folk som normalt inte pysslar med datorer tex.

Oavsett så är han ju en av världens mest kända svenskar och då finns det oundvikligen ett intresse.

Inaktiv
Skrivet av Jinxswe:

Tycker de är jobbigt att titta på honom :S

Och jag tycker dansband, Seinfeld och grönkål suger.

SoL
Medlem

Bara så ni vet är det sommar i P1 om ni inte hört talas om programmet xD

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Tycker de är jobbigt att titta på honom :S

det slipper du ju nu

Medlem

är inte p1 för 50+ are?

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

är inte p1 för 50+ are?

Det handlar nog inte om ålder, utan om intresse:
"P1 är talat innehåll om samhälle, kultur och vetenskap. Kanalen erbjuder nyheter och aktualiteter, granskning och fördjupning men också livsåskådnings-och livsstilsprogram samt underhållning och upplevelser till exempel i form av teater."

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

är inte p1 för 50+ are?

spanarna och på minuten är inte bara för äldre

Medlem
Skrivet av SoL:

Bara så ni vet är det sommar i P1 om ni inte hört talas om programmet xD

Är det någon här som inte hört talas om Sommar så skulle jag bli rätt orolig.

Medlem

Slog precis igång streamen och möttes av Marilyn Manson. Nice.

Medlem
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av Jinxswe:

Tycker de är jobbigt att titta på honom :S

Och jag tycker dansband, Seinfeld och grönkål suger.

Nej du, nu ljuger du allt.... Ingen tycker illa om Seinfeld.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Jag gillar inte heller PewDiePie, men jag tycker det är härligt att han får en stund på radion.

Vad som dock är sorgligt är hur ni faller för normer som "huhu hata och trampa ner pewdiepie" för att söka uppmärksamhet...

Medlem
Citat:

Avsnittet har sänts
Ljudet publiceras inom kort.
Sändes kl 13:00

Blir att spamma F5 tills de får tummen ur

ELF
Medlem
Skrivet av Luftman:

Inte för att vara den killen men, tror inte att hans fanbase vet vad en radio är.

Nä, för nu mera heter det webstream


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Allting som visar allmänheten hur stor gamingkulturen är får 3 tummar upp av mig!

Vill inte att pewdiepie ska vara gamingens ansikte utåt för killen är ju stereotyp av töntigdatanörd sitter och skriker åt skärmen som en liten flicka, världens barnsligaste humor och totalt intelligensbefriat.. fyfan jag blir så störd på killen och att speciellt sånt intelligenslöst och barnsligt innehåll faktiskt går hem hos massorna säger ganska mycket om dagens generation.

Nej pewdiepie kan lägga ner och hellre får gaming vara en underground grej för evigt än ha den tönten som nån ambassadör.

Medlem
Skrivet av SpajN:
Skrivet av Chiefen:

Allting som visar allmänheten hur stor gamingkulturen är får 3 tummar upp av mig!

Vill inte att pewdiepie ska vara gamingens ansikte utåt för killen är ju stereotyp av töntigdatanörd sitter och skriker åt skärmen som en liten flicka, världens barnsligaste humor och totalt intelligensbefriat.. fyfan jag blir så störd på killen och att speciellt sånt intelligenslöst och barnsligt innehåll faktiskt går hem hos massorna säger ganska mycket om dagens generation.

Nej pewdiepie kan lägga ner och hellre får gaming vara en underground grej för evigt än ha den tönten som nån ambassadör.

Man kan säga samma sak om reinfeldt som statsminister.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Cee
Medlem
Skrivet av Luftman:

Inte för att vara den killen men, tror inte att hans fanbase vet vad en radio är.

Tror inte direkt att tanken är att nå just dem i detta fallet.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av boota:

spanarna och på minuten är inte bara för äldre

Spanarna och På minuten är underbara program.

För övrigt tyckte jag att Felix var en jättebra radiopratare. Det var pedagogiskt och intressant upplagt, bra blandning av musik som dessutom hade direkta kopplingar till vad han pratade om på flera sätt, han sade väldigt kloka och insiktsfulla saker och berättade på ett väl sammanfattande sätt sin historia. Två tummar upp, minst, och jag kanske rentav ska börja kolla in hans klipp.

Skrivet av SpajN:

Vill inte att pewdiepie ska vara gamingens ansikte utåt för killen är ju stereotyp av töntigdatanörd sitter och skriker åt skärmen som en liten flicka, världens barnsligaste humor och totalt intelligensbefriat.. fyfan jag blir så störd på killen och att speciellt sånt intelligenslöst och barnsligt innehåll faktiskt går hem hos massorna säger ganska mycket om dagens generation.

Han är också killen som gjort flera lyckade insamlingar till välgörenhet, själv skapat sig ett framgångsrikt arbete av och kring sitt intresse och vågat välja en hård och osäker yrkesbana i stället för en lätt sådan. Det tycker jag är en bra ambassadör och förebild!

123
Skriv svar