Klarar din dator nästa generations Call of Duty?

Robot
Klarar din dator nästa generations Call of Duty?

I november släpps Call of Duty: Advanced Warfare, nu har vi systemkraven.

#call-of-duty-advanced-warfare, #activision


Medlem
Klarar din dator nästa generations Call of Duty?

Det var högre systemkrav än man hade väntat sig för ett cod dock såg spelet märkbart snyggare ut än de övriga spelen, det stora problemet är snarare hur pass optimerat det är.

Medlem

Min surfplatta klarar inte av spelet..


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Låter ungefär som vad min 2011 års dator är.

Medlem

Jaha, det låter som att det snart är dags att fundera på ny dator... Kanske inte specifikt bara för detta spel, men hårdvarukraven lär ju snart stiga för nya spel generellt, inte minst med tanke på den nya generationen konsoler.

Medlem

Saxat från min youtube partner.

Advanced Warfare Pre-Order

Call of Duty: Advanced Warfare is not showing in the pre-order numbers. With under 200,000 orders placed sceptics are saying that this could be the worst selling call of duty of all time. Do pre-order numbers actually mean anything? No, pre-ordering has no benefit anymore unless it is to secure a limited edition product it is not worth it. So in turn showing only 200k pre-orders is nothing. Advanced Warfare will do well just like previous version of the Call of Duty Franchise did.

Medlem

CoD: Ghost

OS: Windows 7 64-Bit / Windows 8 64-Bit
CPU: Intel Core 2 Duo E8200 2.66 GHZ / AMD Phenom X3 8750 2.4 GHZ or better
RAM: 6 GB RAM
HDD: 50 GB HD space
Video: NVIDIA GeForce GTX 550 Ti / ATI Radeon HD 5870 or better
Sound: DirectX Compatible Sound Card
DirectX: 11
Internet: Broadband connection and service required for Multiplayer Connectivity. Internet connection required for activation.

10 GB mindre än Ghost?
det är väldigt mycket..

Samtidigt som de bytt ut GTX 550 TI mot ett GTX GTS 450

550 Ti är 72% starkare än GTS 450, bör inte systemkraven öka för varje spel?

Detta känns inte bra alls, ska de göra nästa CoD ännu fulare än vad förra var? det var riktigt hemskt.

Ghost hade högre systemkrav än vad BF4 hade.. hur i helvete är det ens möjligt.

Medlem

Frågan är om CoD: AW är värdig min dator. Äsch, blir säkert kul för fans av serien.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

CoD: Ghost

OS: Windows 7 64-Bit / Windows 8 64-Bit
CPU: Intel Core 2 Duo E8200 2.66 GHZ / AMD Phenom X3 8750 2.4 GHZ or better
RAM: 6 GB RAM
HDD: 50 GB HD space
Video: NVIDIA GeForce GTX 550 Ti / ATI Radeon HD 5870 or better
Sound: DirectX Compatible Sound Card
DirectX: 11
Internet: Broadband connection and service required for Multiplayer Connectivity. Internet connection required for activation.

10 GB mindre än Ghost?
det är väldigt mycket..

Samtidigt som de bytt ut GTX 550 TI mot ett GTX GTS 450

550 Ti är 72% starkare än GTS 450, bör inte systemkraven öka för varje spel?

Detta känns inte bra alls, ska de göra nästa CoD ännu fulare än vad förra var? det var riktigt hemskt.

Ghost hade högre systemkrav än vad BF4 hade.. hur i helvete är det ens möjligt.

Tror nog mer på att de har jobbat lite extra på PC-versionen. Kan väl hoppas i alla fall.

Medlem

Det var ju inte så värst. *Lägger tillbaka plånboken i bakfickan*

Geeks Gaming

Nej tack. Min dator vill inte veta av CoD mer

Inaktiv

AAA-spel är täckmantel för B-spel.

Cod är ett panpizzaspel!


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Hm. Känns som att det verkligen börjar bli dags att uppgradera mitt RAM-minne snart. Och kanske hårddisken också. Det börjar bli vanligt med riktiga Gb-bestar till spel.

Jag skulle för den delen behöva ett flådigare internetabonnemang också, för att få hem spelen snabbare. Att ladda ned Wolfenstein senaste var plågsamt. Jag älskar den digitala eran på många sätt och vis, men damn, det där är jobbigt.

Tacka vet jag små indiespel.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Tror nog mer på att de har jobbat lite extra på PC-versionen. Kan väl hoppas i alla fall.

Jojo, men vart tar dessa 10gb vägen? visst kanske är en kortare kampanj och mindre banor generellt men samtidigt, är texturerna bättre eller sämre? på 10gb kommer man väldigt långt ändå.

Medlem

Det är väl exakt samma som CoD 4 eller? Ser ju exakt likadant ut om du frågar mig.

Medlem
Skrivet av Warfighter320:

Det var högre systemkrav än man hade väntat sig för ett cod dock såg spelet märkbart snyggare ut än de övriga spelen, det stora problemet är snarare hur pass optimerat det är.

Optimeringen BÖR inte vara ett problem då det inte släpps till 360/ps3 väl? De konsolerna är ju betydligt mer lika en PC sett till hårdvara jämfört med de gamla konsolerna.


signatur

Ducati Streetfighter 848

FM-guru
F.d. Sisyr

Såg väl rätt duktigt krävande ut? Kollar ni bara minimikraven, eller vadå? De rekommenderade var ju inte något man tar med en klackspark om man inte sitter med en helt ny dator.

Inaktiv

Klart våra datorer klarar av dåligt optimerade konsolportar.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Såg väl rätt duktigt krävande ut? Kollar ni bara minimikraven, eller vadå? De rekommenderade var ju inte något man tar med en klackspark om man inte sitter med en helt ny dator.

Det håller jag inte med om. Min burk är 30mån gammal, 2,5år, och den kommer kirra det med råge. Har i5 3570K och 16GB RAM. Standard GPU AMD 2GB för ca. 1800kr.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Såg väl rätt duktigt krävande ut? Kollar ni bara minimikraven, eller vadå? De rekommenderade var ju inte något man tar med en klackspark om man inte sitter med en helt ny dator.

Va bubblar du om?

Moderator | Testpilot

Nej, jag har behövt en ny dator i flera år nu...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Inga problem för min dator även om jag inte kommer röra det här spelet.

Medlem

Kommer verkligen inte köpa efter floppen Ghost, det kan ha varit den sämsta porten jag har varit med om, tom sämre än Gta IV

Medlem
Medlem
Skrivet av Raklödder:

Klart våra datorer klarar av en konsolport!

Tror inte din gör det, tyvärr. Dags att panta colaburkarna och köpa dig en ny rigg. Mjooooduuu. Tssk tsssk

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av sith:
Skrivet av Sisyr:

Såg väl rätt duktigt krävande ut? Kollar ni bara minimikraven, eller vadå? De rekommenderade var ju inte något man tar med en klackspark om man inte sitter med en helt ny dator.

Det håller jag inte med om. Min burk är 30mån gammal, 2,5år, och den kommer kirra det med råge. Har i5 3570K och 16GB RAM. Standard GPU AMD 2GB för ca. 1800kr.

Du har rätt, jag blandade ihop grafikkorten!

Skrivet av atnek:
Skrivet av Sisyr:

Såg väl rätt duktigt krävande ut? Kollar ni bara minimikraven, eller vadå? De rekommenderade var ju inte något man tar med en klackspark om man inte sitter med en helt ny dator.

Va bubblar du om?

Va skriver du för?

Medlem
Skrivet av Ztreek:

550 Ti är 72% starkare än GTS 450, bör inte systemkraven öka för varje spel?

De kanske har optimerat det bättre den här gången? Men ändrade de inte sina krav sist? Har för mig det, så det kanske ändras igen...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

40 GB... Vad alla spel har blivit stora helt plötsligt.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Ztreek:

CoD: Ghost

OS: Windows 7 64-Bit / Windows 8 64-Bit
CPU: Intel Core 2 Duo E8200 2.66 GHZ / AMD Phenom X3 8750 2.4 GHZ or better
RAM: 6 GB RAM
HDD: 50 GB HD space
Video: NVIDIA GeForce GTX 550 Ti / ATI Radeon HD 5870 or better
Sound: DirectX Compatible Sound Card
DirectX: 11
Internet: Broadband connection and service required for Multiplayer Connectivity. Internet connection required for activation.

10 GB mindre än Ghost?
det är väldigt mycket..

Samtidigt som de bytt ut GTX 550 TI mot ett GTX GTS 450

550 Ti är 72% starkare än GTS 450, bör inte systemkraven öka för varje spel?

Detta känns inte bra alls, ska de göra nästa CoD ännu fulare än vad förra var? det var riktigt hemskt.

Ghost hade högre systemkrav än vad BF4 hade.. hur i helvete är det ens möjligt.

Tror nog mer på att de har jobbat lite extra på PC-versionen. Kan väl hoppas i alla fall.

Med "jobbat extra" menar du försöker dämpa konsollskadan?


signatur

I drank what?

Medlem

bryr mig inte om min data klarar de vill never spela cod ..Cod har itne vart bra sen dom inte gjorde WW2 spel

12
Skriv svar