Låst telefon

Medlem
Låst telefon

Umgicks med en polare igår, och av nån dum anledning skulle han tvunget pilla på min telefon, vilket slutade med att den låste sig. Nu begär den att jag ska skriva in lösenordet till mitt Google Account men när jag gör det så påstår mobilen att jag skrivit in fel. Och då har jag ändå bytat lösen 2-3 gånger under tiden jag försökt...

Någon som vet hur man kan lösa detta? Jag har verkligen inte lust, eller råd att köpa en ny.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Din polare får ju köpa en ny åt dig annars, det ska verkligen inte du stå för. Annars kanske en servicebutik hjälpa dig.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Hittad det här, vet inte om det funkar dock

http://topfurtive.blogspot.se/2012/07/google-sign-in-error-in...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Din polare låste din telefon, så jag ser det inte mer än rätt än att du låser in honom i en cell med hallucinerande, hepatitsmittade uteliggare med motorsågar som armar.

Lycka till med telefonen!

ZF
Medlem

lösenordet till googlenallar kan ju återställas så länge man har tillgång till kontot. alltså även via datorn.

Medlem
Skrivet av ZF:

lösenordet till googlenallar kan ju återställas så länge man har tillgång till kontot. alltså även via datorn.

Mjo, och det är precis vad jag har gjort ett antal gånger, men mobilen vägrar ge sig trots det


signatur

Everybody needs help.

ZF
Medlem

extra säker NSA-nalle kanske?

men en total återställning borde fortfarande funka. lite jobbig lösning iof.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Umgicks med en polare igår, och av nån dum anledning skulle han tvunget pilla på min telefon, vilket slutade med att den låste sig.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Medlem

Skulle göra en total återställning tyvärr, sen få du be din polare skaffa en egen mobil om han har problem med andras!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

Kan man ens låsa sin telefon med Googlelösenordet? Jag trodde inte det gick. Då antar jag alltså att telefonen inte alls startar utan ber om lösenordet ungefär som ett PIN.

Är du säker på att det är lösenordet till ditt Googlekonto telefonen vill ha så han inte knappat in nåt annat skit på måfå.

ZF
Medlem
Skrivet av Bennii:

Kan man ens låsa sin telefon med Googlelösenordet? Jag trodde inte det gick. Då antar jag alltså att telefonen inte alls startar utan ber om lösenordet ungefär som ett PIN.

nej, man låser den med en pin eller mönster. men upplåsningen av dessa kan sen göras med mailkontot (som redan måste finnas kopplat till nallen) det går att ha iof längre koder på vissa modeller, eller med tredjepartsappar, och då kan man använda samma kod som till mailen. vilket man naturligtvis inte ska.

om de kräver pin/mönster eller inte för upplåsning vid omstart går också att välja.

Skrivet av Bennii:

Är du säker på att det är lösenordet till ditt Googlekonto telefonen vill ha så han inte knappat in nåt annat skit på måfå.

felet många gör är att inte skydda inställningarna. då går det lägga in en ny kod sålänge nallen är i upplåst läge.

1
Skriv svar