Identifiera ett gammalt spel

Medlem
Identifiera ett gammalt spel

För en herrans massa år sen så spelade jag ett shareware(?) spel som kom med vad jag vill minnas var en PC Gamer CD. Det var ett svenskt resursbaserat strategispel, där du byggde oljeplattformar, fiskerier och sågverk. Det kan ha varit bara ett skämtspel, eller nåt mer seriöst. Det enda som riktigt fastnade i huvudet på mig efteråt var de fruktansvärt komiska svenska rösterna som spelet innehöll. De var på bredast tänkbara dialekt, och sa saker som exempelvis "Du har hetta' fesk," eller "Du har hetta' ölja"

Genom åren har jag försökt hitta spelet igen, men utan framgång. Vissa vänner tror att jag bara hittar på,, eller har drömt det. Men jag vet vad jag hörde och såg!

Så om nån vet nåt om detta så vore jag högst tacksam för sinnesfriden!

phi
Medlem

Hette det inte någonting med Agenda eller liknande? Jag vet at jag har spelat något liknande.

Hittade ingenting när jag googlade men jag är helt säker på att jag spelat det.

Medlem
Skrivet av phi:

Hette det inte någonting med Agenda eller liknande? Jag vet at jag har spelat något liknande.

Hittade ingenting när jag googlade men jag är helt säker på att jag spelat det.

Kollektivt drömmande? Matrix?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Om du har ett humm om vilket ungefärligt år det var kan du gå tillbaka i PCgamer arkiven och kolla, är ju inte s många spel per CD/månad.
Annars hade svenska Drakar och Demoner-spelet en trött svensk röst. "åh. guld." eller "dö din mörka ...best".

Vilket fick mig att tänka på, kom inte Diablo och Quake på samma demoskiva en månad?

1
Skriv svar