Klarar din dator nästa generations Call of Duty?

Inaktiv

Om du frågar mig som pangar hårt i cod4 så har de förstört kartorna i de senare spelen, movement är fcked och ingen dynamik. I cod4 kan man utnyttja banorna till 90% nu känns de som en fotbollsplan i dom nyare spelen. behöver inte spela dom kan se på grafiken. går inte haxxa går inte hoppa och röra sig. csgo har fått samma symptom av sjukdom.
skicklighetsnivån är över cs i långa vägar i cod4. DE ÄR ETT SNABBARE SPEL OCH MAN KAN SKJUTA HS. Dumt att inte activision/treyarch tog vara på de.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

CoD: Ghost

OS: Windows 7 64-Bit / Windows 8 64-Bit
CPU: Intel Core 2 Duo E8200 2.66 GHZ / AMD Phenom X3 8750 2.4 GHZ or better
RAM: 6 GB RAM
HDD: 50 GB HD space
Video: NVIDIA GeForce GTX 550 Ti / ATI Radeon HD 5870 or better
Sound: DirectX Compatible Sound Card
DirectX: 11
Internet: Broadband connection and service required for Multiplayer Connectivity. Internet connection required for activation.

10 GB mindre än Ghost?
det är väldigt mycket..

Samtidigt som de bytt ut GTX 550 TI mot ett GTX GTS 450

550 Ti är 72% starkare än GTS 450, bör inte systemkraven öka för varje spel?

Detta känns inte bra alls, ska de göra nästa CoD ännu fulare än vad förra var? det var riktigt hemskt.

Ghost hade högre systemkrav än vad BF4 hade.. hur i helvete är det ens möjligt.

COD: Ghost hade på tok för höga systemkrav. Det släpptes tom ett hack som tog bort kravet för 6GB RAM, vilket var ett väldigt konstigt krav då spelet aldrig drog mer än 2GB RAM.

Inaktiv

har inte spelat ghost. men vad jag har sett kommer jag köpa de när de blir råbilligt. AW blir väl en uppföljare men hoppas fortfarande.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Min surfplatta klarar inte av spelet..

Inte? jag skulle vilja påstå att fan en telefon kommer kunna köra det där spelet och maxxa ut det, dock så kommer det fortfarande vara dåligt optimerat texturer som var bra för 20 år sedan, och gunmodels stora som hus med 50 field of view max

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av marcus8958:

Min surfplatta klarar inte av spelet..

Inte? jag skulle vilja påstå att fan en telefon kommer kunna köra det där spelet och maxxa ut det, dock så kommer det fortfarande vara dåligt optimerat texturer som var bra för 20 år sedan, och gunmodels stora som hus med 50 field of view max

Du har bra med GPU-kraft i mobilen om du har snabbare än GTX 670...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av marcus8958:

Min surfplatta klarar inte av spelet..

Inte? jag skulle vilja påstå att fan en telefon kommer kunna köra det där spelet och maxxa ut det, dock så kommer det fortfarande vara dåligt optimerat texturer som var bra för 20 år sedan, och gunmodels stora som hus med 50 field of view max

Hah folk med Titan hade svårt med fps:n i senaste spelet...:D

Inaktiv
Skrivet av Playcrafter:

40 GB... Vad alla spel har blivit stora helt plötsligt.

För att hårddiskarna blir större och större.

Medlem

Jag skulle gärna vilja veta vad de inbitna fansen tycker om vart serien är på väg. Ni som har nött allt sen första Modern Warfare. För mig som inte har spelat rejält (då menar jag multiplayer) sen fyran så verkar det som att spelen står och stampar i samma fotspår. Räcker det med lite nya banor och vapen för att hålla er intresserade? Många säger också att Black Ops-spelen är bättre när det gäller multiplayer men jag har svårt att se skillnaderna


signatur

"When there is no more room in hell, the dead will walk the earth."

Inaktiv

Är det ens lönt att publicera en artikel som denna? En gammal brödrost fixar ju CoD-spelen utan problem.

Medlem

signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

40 GB... Vad alla spel har blivit stora helt plötsligt.

Jag skulle säga att mycket beror på dålig komprimering. Som med Titanfall, spelet skulle kunna ta så extremt mycket mindre plats ifall dom hade komprimerat ljudfilerna, men icke.

Medlem

Den här "nyheten" börjar bli en dålig repris i repris...

Det är lugnt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av marcus8958:

Min surfplatta klarar inte av spelet..

Inte? jag skulle vilja påstå att fan en telefon kommer kunna köra det där spelet och maxxa ut det, dock så kommer det fortfarande vara dåligt optimerat texturer som var bra för 20 år sedan, och gunmodels stora som hus med 50 field of view max

Du har bra med GPU-kraft i mobilen om du har snabbare än GTX 670...

ja för CoD behöver man inte mer kräm för det är direkt inte krävande

Medlem

Spelar folk fortfarande CoD?

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Spelar folk fortfarande CoD?

Sådana kommentarer är något kortsynta om man tänker på vad spelen säljer. Så ja, det finns en eller två därute som spelar COD. Inte för att jag planerar det, men ändå.

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av marcus8958:

Min surfplatta klarar inte av spelet..

Inte? jag skulle vilja påstå att fan en telefon kommer kunna köra det där spelet och maxxa ut det, dock så kommer det fortfarande vara dåligt optimerat texturer som var bra för 20 år sedan, och gunmodels stora som hus med 50 field of view max

Hah folk med Titan hade svårt med fps:n i senaste spelet...:D

ja det har inget att göra med behöver så mycket kraft, utan istället är det väldigt dåligt optimerat och en motor som borde ligga på skroten för länge sedan.

Medlem

CP EA.

Ja, precis.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

550 Ti är 72% starkare än GTS 450, bör inte systemkraven öka för varje spel?

Inte nödvändigtvis. Om spelutvecklare gör sitt jobb rätt, så bör nyare spel bli mer optimerat och därmed kräva mindre av datorn. Med tanke på att alla CoD spel sen Modern Warfare använt i grunden samma spelmotor, så borde det ändå vara rätt hårdvaruvänligt i dagsläget.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Blir att invänta köp... ser mer lovande ut än någon av dom förra efter MW2. Fast iofs det har en eller två nissar sagt varje år så..

Dom har fastnat i mjölka ur våra trogna fans år efter år! När kommer den onda cirkeln få sitt slut?


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

CoD: Ghost

OS: Windows 7 64-Bit / Windows 8 64-Bit
CPU: Intel Core 2 Duo E8200 2.66 GHZ / AMD Phenom X3 8750 2.4 GHZ or better
RAM: 6 GB RAM
HDD: 50 GB HD space
Video: NVIDIA GeForce GTX 550 Ti / ATI Radeon HD 5870 or better
Sound: DirectX Compatible Sound Card
DirectX: 11
Internet: Broadband connection and service required for Multiplayer Connectivity. Internet connection required for activation.

10 GB mindre än Ghost?
det är väldigt mycket..

Samtidigt som de bytt ut GTX 550 TI mot ett GTX GTS 450

550 Ti är 72% starkare än GTS 450, bör inte systemkraven öka för varje spel?

Detta känns inte bra alls, ska de göra nästa CoD ännu fulare än vad förra var? det var riktigt hemskt.

Ghost hade högre systemkrav än vad BF4 hade.. hur i helvete är det ens möjligt.

Advanced Warfighter kommer vara snyggare än Ghosts. Infinity Ward gjorde som vanligt ett dåligt jobb med Ghosts som var dåligt optimerat


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Medlem

Utan att läsa listan kan jag konstatera att det är oerhört sannolikt med tanke på att min dator inte är 10 år gammal.

Medlem

Enda CoD-utvecklare som är intressant för mig är Treyarch. Väntar och ser vad de har i skjortärmen, är väl deras tur nästa år?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Kör allting på max i bf4 men i Ghost som en polare övertalade mig att köpa laggade spelet på betydligt lägre inställningar så har nog inte så mycket med prestanda att göra

Medlem
Skrivet av Kaxxari:

bryr mig inte om min data klarar de vill never spela cod ..Cod har itne vart bra sen dom inte gjorde WW2 spel

så du har spelat World at war men hoppat över CoD4, eller?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Hoppade av serien efter black ops 1 2010... dom efterföljande såg helt ointressanta ut.. men ser faktiskt fram emot detta av någon anledning (kanske för att det var länge sedan man spelade?)

Medlem

Bara jag som nöjer mig med kampanjen i COD och BF4? Ghost kampanj var helt ointressant. MW3 var sådär.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Ztreek:

CoD: Ghost

OS: Windows 7 64-Bit / Windows 8 64-Bit
CPU: Intel Core 2 Duo E8200 2.66 GHZ / AMD Phenom X3 8750 2.4 GHZ or better
RAM: 6 GB RAM
HDD: 50 GB HD space
Video: NVIDIA GeForce GTX 550 Ti / ATI Radeon HD 5870 or better
Sound: DirectX Compatible Sound Card
DirectX: 11
Internet: Broadband connection and service required for Multiplayer Connectivity. Internet connection required for activation.

10 GB mindre än Ghost?
det är väldigt mycket..

Samtidigt som de bytt ut GTX 550 TI mot ett GTX GTS 450

550 Ti är 72% starkare än GTS 450, bör inte systemkraven öka för varje spel?

Detta känns inte bra alls, ska de göra nästa CoD ännu fulare än vad förra var? det var riktigt hemskt.

Ghost hade högre systemkrav än vad BF4 hade.. hur i helvete är det ens möjligt.

Hårdkodade hårdvarukrav = Lura folk att spelet är mer grafiskt krävande så folk tror att dem köper något nytt. Det handlar inte om kod optimering i detta fallet.

Tänk bara på när Ghost kom och det skulle krävas 6GB ram minne för att spela spelet. Vad tog det? En/två dagar för kunnigt folk att se igenom ridån och skriva ett litet mod program så man kunde starta det med 4GB och spelet krävde bara 2GB när det var igång.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Är det ens en fråga?


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

12
Skriv svar