Detta är höstens hetaste spel – enligt FZ-läsarna

Medlem
Detta är höstens hetaste spel – enligt FZ-läsarna

Efter ME3 och DA2 fiaskona vågar jag fan inte ge Bioware en chans till.


signatur

I drank what?

Medlem

Men ge dig, måste folk hacka ner på ME3 på grund av slutet så mycket? I sin helhet så var spelet i min mening mycket bra visst slutet var inte direkt OK men det förstör inte hela spelet.

Medlem
Medlem
Skrivet av Mirage:

Efter ME3 och DA2 fiaskona vågar jag fan inte ge Bioware en chans till.

ME3 var inget fiasko. Det hade ett dåligt slut men resan dit var underbar.

ZF
Medlem

jag ser fram emot att ha fel om Alien. resten, meh redan innan jag inte ser fram emot dem..

Medlem
Skrivet av Rior:

Men ge dig, måste folk hacka ner på ME3 på grund av slutet så mycket? I sin helhet så var spelet i min mening mycket bra visst slutet var inte direkt OK men det förstör inte hela spelet.

Nu kan jag inte tala för någon annan än mig själv men..
Det handlar inte ett dugg om slutet, ME1 och DA;O var superba rpg's.
Jag var besviken på ME2 men det var ändå ett helt ok spel, men ME3 och DA2... Det svider fortfarande hur bioware förstörde allt bra dom byggt upp för att göra sten dumma action "rpg"
Jag tror inte att bioware någonsin kommer kunna göra spel som dom en gång gjorde, iofs är allt jag älskar med bioware innan EA mergen, allt efter det fokuserar på casual aspekten och den breda massan.
Detta är ingen jävla bandvagon, jag är djupt besviken och ledsen att mina favorit spel från 00 talet blev våldtagna av EA.


signatur

woop woop

Medlem

Dragon age Ska bli mumma

Medlem
Skrivet av Aléa:
Skrivet av Rior:

Men ge dig, måste folk hacka ner på ME3 på grund av slutet så mycket? I sin helhet så var spelet i min mening mycket bra visst slutet var inte direkt OK men det förstör inte hela spelet.

Nu kan jag inte tala för någon annan än mig själv men..
Det handlar inte ett dugg om slutet, ME1 och DA;O var superba rpg's.
Jag var besviken på ME2 men det var ändå ett helt ok spel, men ME3 och DA2... Det svider fortfarande hur bioware förstörde allt bra dom byggt upp för att göra sten dumma action "rpg"
Jag tror inte att bioware någonsin kommer kunna göra spel som dom en gång gjorde, iofs är allt jag älskar med bioware innan EA mergen, allt efter det fokuserar på casual aspekten och den breda massan.
Detta är ingen jävla bandvagon, jag är djupt besviken och ledsen att mina favorit spel från 00 talet blev våldtagna av EA.

ME2 är dock det bästa i serien.

Me3 suger pga storyn, slutet och det var verkligen ingenting nytt i det.

Medlem

GTA V, Project CARS och The Crew (~NFSU2 + TDU1 = <3)! Farcry 4 kan nog också vara intressant förutsatt att Ziggys mod återuppstår eller typ "implementerats"..

Bilspel(+ish), bilspel, bilspel! Total abstinens sedan TDU's bortgång..

Medlem
Skrivet av Mirage:

Efter ME3 och DA2 fiaskona vågar jag fan inte ge Bioware en chans till.

Vad var det för fel på DA2 då? Det var ett riktigt bra spel skulle jag vilja påstå, ruggit bra story även om det kanske inte vara exact lika bra som DA1 rent spel mässigt. Men story å andra sidan var ju klart bättre än DA1.

Medlem

Alien: Isolation på plats 9??! Nu skojar ni väl.. kommer vara så jävla bra!


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Meh. Är inte taggad för nåt av dem spelen. Har dock inte sett fram emot ett AAA på flera år. Blir bara besviken varjegång. Hotline miami 2 är det enda spel jag ser fram emot atm.

k3m
Medlem
Skrivet av Aléa:
Skrivet av Rior:

Men ge dig, måste folk hacka ner på ME3 på grund av slutet så mycket? I sin helhet så var spelet i min mening mycket bra visst slutet var inte direkt OK men det förstör inte hela spelet.

Nu kan jag inte tala för någon annan än mig själv men..
Det handlar inte ett dugg om slutet, ME1 och DA;O var superba rpg's.
Jag var besviken på ME2 men det var ändå ett helt ok spel, men ME3 och DA2... Det svider fortfarande hur bioware förstörde allt bra dom byggt upp för att göra sten dumma action "rpg"
Jag tror inte att bioware någonsin kommer kunna göra spel som dom en gång gjorde, iofs är allt jag älskar med bioware innan EA mergen, allt efter det fokuserar på casual aspekten och den breda massan.
Detta är ingen jävla bandvagon, jag är djupt besviken och ledsen att mina favorit spel från 00 talet blev våldtagna av EA.

Helt rätt! Bioware är skit nft. Finns inget mer att tillägga.

Medlem
Skrivet av k3m:

Helt rätt! Bioware är skit nft. Finns inget mer att tillägga.

De har i alla fall en hel del att bevisa innan jag ger dem mer pengar.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mirage:

Efter ME3 och DA2 fiaskona vågar jag fan inte ge Bioware en chans till.

Jag förstår inte. Kommentarer som denna får alltid flest tummar på nyheter rörande DA3, och ändå är det alltså det spel som flest tycks se fram emot på FZ. Någon som kan förklara?

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Mirage:

Efter ME3 och DA2 fiaskona vågar jag fan inte ge Bioware en chans till.

Jag förstår inte. Kommentarer som denna får alltid flest tummar på nyheter rörande DA3, och ändå är det alltså det spel som flest tycks se fram emot på FZ. Någon som kan förklara?

De som klagar mest, syns mest.

Jag är nog den ende som ser framemot årets Call of Duty ... Riding the wave of solitude ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag är nog den ende som ser framemot årets Call of Duty ... Riding the wave of solitude ...

Du är inte ensam, bara den som är nog modig att erkänna

Medlem

Destiny, och , här kommer ett namn som man inte vill nämna och riskera få den hemska stämpel casual gamer, Fifa 15 är det jag ser framemot och bokat.

Medlem
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Mirage:

Efter ME3 och DA2 fiaskona vågar jag fan inte ge Bioware en chans till.

Jag förstår inte. Kommentarer som denna får alltid flest tummar på nyheter rörande DA3, och ändå är det alltså det spel som flest tycks se fram emot på FZ. Någon som kan förklara?

De som klagar mest, syns mest.

Tror nog mer dom som klagar gillar riktiga RPGs och inte interaktiva filmer, men kanske bara är jag.

Inaktiv

Jag är mest intresserad av Blizzards Heroes of the Storm, men det släpps nog knappast till hösten. Annars får det bli nya Civilization.

Medlem

Destiny var den enda på listan jag tyckte skulle vara där och helt klart gå förbi ett spel som gta v. Jag älskar gta men v var väldigt tråkigt.

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Mirage:

Efter ME3 och DA2 fiaskona vågar jag fan inte ge Bioware en chans till.

Jag förstår inte. Kommentarer som denna får alltid flest tummar på nyheter rörande DA3, och ändå är det alltså det spel som flest tycks se fram emot på FZ. Någon som kan förklara?

De som klagar mest, syns mest.

Tror nog mer dom som klagar gillar riktiga RPGs och inte interaktiva filmer, men kanske bara är jag.

Alla har olika åsikter.

phi
Medlem

Pillars of Eternity, Wasteland 2, Elite och Destiny för min del.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Salami:

Tror nog mer dom som klagar gillar riktiga RPGs och inte interaktiva filmer, men kanske bara är jag.

Kvalificerar Planescape: Torment, Baldur's Gate 2 och Icewind Dale 2 som "riktiga RPGs"? Dessa gillar jag, och jag gillar även ME3 och DA2 (även om återanvändandet av miljöer i det senare var ruggigt enerverande). Allt behöver inte vara stöpt i samma form, tack och lov.

Medlem

Ska nog försöka ta mig ut till butik och en få samlarutgåva förhandsboka, om det nu finns några kvar... Omöjligt att veta med Gamestops värdelösa hemsida.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

ME3 hade bra slut med Extended Cut...

Själv blir det Shadow of Mordor pre-order på Steam snart. Sen blir det GTA 5 till PC!!!

WOOOHOOO!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Dragon Age Inquisition ser *EXTREMT* lovande ut. Självklart blev jag lite besviken på combat i 2an, men mitt absolut största klagomål ligger helt och hållet till hundra procent på bristen av variation i miljöerna. Det blev monotont och tråkigt, för det hände inte så mycket i miljöerna. DA:I är väldigt öppet och har extremt varierade miljöer. Det är därmed ett säkert köp för min del, eftersom det som de visat av combat verkar fungera bra, och mitt största problem med 2an är per definition utplånat.

Är jävligt tröttsamt med allt gnäll om ME3 också. Ja, slutet sög. Det fanns däremot inte så mycket de kunde göra med slutet egentligen. Oavsett vad de hade gjort med slutet så hade ni ändå gnällt. Det är nackdelen med att ha en speltrilogi som är driven av spelarens val. De hade behövt göra ett helt spel 100% dedikerat till sista kvarten av slutet för att det ens skulle vara möjligt att ens ha en chans att göra alla nöjda. Helt orimliga förväntningar från folk helt enkelt.

Det enda jag kan tycka de borde gjort med slutet som hade varit rätt enkelt och rimligt är någon form av "vad som hände efteråt"-screen i samma stuk som Dragon Age Origins hade.

Medlem

Helt rätt lista!

12
Skriv svar