Idag sommarpratar PewDiePie

Medlem

Ja, det var ett bra sommarprat. Jag tycker att han är värd både sin framgång och sina pengar. Om man kan komma på att göra någonting bra som säljer så är man värd det oavsett om det är att spela spel, uppfinna en ny skruv eller att sjunga. En person som har samlat in 1 miljon dollar till välgörenhet har min respekt och vad jag har hört om honom så ska han vara en trevlig person som inte har varit med om några direkt nämnvärda skandaler. En skådespelare eller artist förtjänar enligt mig inte att respekteras mer än en person som streamar spel då båda arbetar inom underhållningsbranschen.

Att lönerna är höga inom den sektorn vet de flesta om och om de förtjänar det är en annan fråga, men tydligen gör de det då marknaden har sagt sitt, samt att pengar genereras tack vare dem.

För de haters som inte gillar Pewdiepie eller andra internetkändisar pga. tycke, smak, jantelag, ren och skär avundsjuka så är svaren till er att bara undvika att se på de kanalerna, samt att livet är orättvist så det är bara att leva med det.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Gillar inte Pewdiepie personligheten som han kör med, men som han är normalt och som han började sin youtube-karriär så är han helt ok.

Medlem

Tänkte det skulle vara intressant att lyssna men klarade inte ens av att lyssna på hans prat på radion, måste vara allergisk mot attityden eller nått. Grymt att han klarar av det, men hur folk kan finna det roande och intressant det är bortom mig. Jag är väl för kall cynisk och bitter kanske.

Inaktiv
Skrivet av Theo B:
Skrivet av Godofcheese:

Jag gillar inte heller PewDiePie, men jag tycker det är härligt att han får en stund på radion.

Vad som dock är sorgligt är hur ni faller för normer som "huhu hata och trampa ner pewdiepie" för att söka uppmärksamhet...

Det finns fler av din sort, än de som står för vad de tycker. Denna killen är i stil med Sean Banan, fast med tv-spel. Jag avskyr dessa löjliga internet-fenomen oavsett vad det är - och det har INTE med någon avundsjuka att göra...för det finns ingenting med den här killen som man kan bli avundsjuk på.

Köp läget, alla är inte svenska kaffekärringar som applåderar till småstjärnorna.

Medlem

Engelsk version, ska dom texta?

Medlem
Skrivet av Neene:

Engelsk version, ska dom texta?

Han kanske kan engelska?

Medlem

Det heter *SPEL* för helvete, inte gaming

Medlem

Kul för er alla som uppskattar Pewdie! Personligen så avskyr jag hans personlighet online, en fruktansvärt irriterande person. Men men! Smaken som baken osv.

Alla kan vi inte tycka lika, som tur är.

Medlem

Jag är väl inte en direkt stor fan av personligheten 'PewDiePie' fast visst finns det faktiskt mer än en handfull klipp som även tilltalar mig.

Någon som jag har stor respekt för är dock Felix Kjellberg, en man som gör det han älskar och lever på det, en dröm som du, jag och alla andra människor delar. Att leva på något som gör dig glad helt enkelt.

Självklart har jag samma respekt för andra youtubers och såklart personer inom andra branscher. Er/De som bara 'hatar' för att det är så fruktansvärt lätt, vad tjänar du på det?

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Theo B:
Skrivet av Godofcheese:

Jag gillar inte heller PewDiePie, men jag tycker det är härligt att han får en stund på radion.

Vad som dock är sorgligt är hur ni faller för normer som "huhu hata och trampa ner pewdiepie" för att söka uppmärksamhet...

Det finns fler av din sort, än de som står för vad de tycker. Denna killen är i stil med Sean Banan, fast med tv-spel. Jag avskyr dessa löjliga internet-fenomen oavsett vad det är - och det har INTE med någon avundsjuka att göra...för det finns ingenting med den här killen som man kan bli avundsjuk på.

Köp läget, alla är inte svenska kaffekärringar som applåderar till småstjärnorna.

Men jisses, sluta vara så avis nu, hörru....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Tycker alla såna här nyheter är tecken på framgång!

MEG
Medlem

Skit, missade det, ja det finns väl på SR. Kul att han lyckades bli rik, snygg tjej har han också


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Luftman:

Inte för att vara den killen men, tror inte att hans fanbase vet vad en radio är.

Med den mängden följare har han nog en fanbase som sträcker sig över flera generationer, ska du se...

Låt inte avundsjukan bli för stor.

Jo jag driver ju bara, men intressant att kanalen med högsta medelåldern på lyssnarna ska ha en pratare som mest tilltalar yngre lyssnare.

Ett ypperligt sätt att locka äldre, som kanske aldrig kommit i kontakt med spel/youtube, att spela/youtuba

Medlem
Skrivet av SpajN:
Skrivet av Chiefen:

Allting som visar allmänheten hur stor gamingkulturen är får 3 tummar upp av mig!

Vill inte att pewdiepie ska vara gamingens ansikte utåt för killen är ju stereotyp av töntigdatanörd sitter och skriker åt skärmen som en liten flicka, världens barnsligaste humor och totalt intelligensbefriat.. fyfan jag blir så störd på killen och att speciellt sånt intelligenslöst och barnsligt innehåll faktiskt går hem hos massorna säger ganska mycket om dagens generation.

Nej pewdiepie kan lägga ner och hellre får gaming vara en underground grej för evigt än ha den tönten som nån ambassadör.

Att du tycker det är barnsligt får stå för dig, men du kan inte framföra det som någon form utav fakta.
Själv tycker jag att han stundtals är underhållande att se på.

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av SpajN:
Skrivet av Chiefen:

Allting som visar allmänheten hur stor gamingkulturen är får 3 tummar upp av mig!

Vill inte att pewdiepie ska vara gamingens ansikte utåt för killen är ju stereotyp av töntigdatanörd sitter och skriker åt skärmen som en liten flicka, världens barnsligaste humor och totalt intelligensbefriat.. fyfan jag blir så störd på killen och att speciellt sånt intelligenslöst och barnsligt innehåll faktiskt går hem hos massorna säger ganska mycket om dagens generation.

Nej pewdiepie kan lägga ner och hellre får gaming vara en underground grej för evigt än ha den tönten som nån ambassadör.

Man kan säga samma sak om reinfeldt som statsminister.


signatur

The definition of insanity?

Inaktiv

Att folk orkar dra samma diskussion varje gång han nämns. Vet inte varför jag ens kollade i kommentarsfältet.

Medlem

http://www.svd.se/kultur/sommar-i-p1-2014_3680862.svd?sidan=1

Recensent: Anders Haraldsson
Fokus: Kulturskribent som aldrig kommer acceptera att en ung person eller nya mediekanaler kan ha större genomslag än han själv skriver om ett sommarprat i P1
Gäspningen: Gäspningen. men det handlar ju om en person som bara sitter ensam på en redaktion och skriver recensioner av radioprogram.

Medlem

Kommer lyssna in när min backlog dragits igenom.
Att man har mer tid på sommaren stämmer fan inte!

Bemötandet ser ut att ha varit bra iaf om man inte är en sur gubbe.

Medlem
Skrivet av boota:

http://www.svd.se/kultur/sommar-i-p1-2014_3680862.svd?sidan=1

Recensent: Anders Haraldsson
Fokus: Kulturskribent som aldrig kommer acceptera att en ung person eller nya mediekanaler kan ha större genomslag än han själv skriver om ett sommarprat i P1
Gäspningen: Gäspningen. men det handlar ju om en person som bara sitter ensam på en redaktion och skriver recensioner av radioprogram.

???

Om du skall göra en parodi på recensionen så bör du göra det på hela recensionen och inte bara det som passar dig.
Han ger ju för övrigt pewdiepie bra omdöme men det kanske man inte förstår om man inte läst övriga sommarpratares recensioner och förstått hur uppbyggnaden av dem är.

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av SpajN:
Skrivet av Chiefen:

Allting som visar allmänheten hur stor gamingkulturen är får 3 tummar upp av mig!

Vill inte att pewdiepie ska vara gamingens ansikte utåt för killen är ju stereotyp av töntigdatanörd sitter och skriker åt skärmen som en liten flicka, världens barnsligaste humor och totalt intelligensbefriat.. fyfan jag blir så störd på killen och att speciellt sånt intelligenslöst och barnsligt innehåll faktiskt går hem hos massorna säger ganska mycket om dagens generation.

Nej pewdiepie kan lägga ner och hellre får gaming vara en underground grej för evigt än ha den tönten som nån ambassadör.

Att du tycker det är barnsligt får stå för dig, men du kan inte framföra det som någon form utav fakta.
Själv tycker jag att han stundtals är underhållande att se på.

behövs verkligen mer fakta presenteras än länka första bästa pewdiepie video för att inse han är både barnslig och löjlig ska påvisas? Visst har han talang men han skulle kanske passa bäst in som ett inslag i Björnes magasin eller nåt.

Medlem
Skrivet av Cowmine:
Skrivet av boota:

http://www.svd.se/kultur/sommar-i-p1-2014_3680862.svd?sidan=1

Recensent: Anders Haraldsson
Fokus: Kulturskribent som aldrig kommer acceptera att en ung person eller nya mediekanaler kan ha större genomslag än han själv skriver om ett sommarprat i P1
Gäspningen: Gäspningen. men det handlar ju om en person som bara sitter ensam på en redaktion och skriver recensioner av radioprogram.

???

Om du skall göra en parodi på recensionen så bör du göra det på hela recensionen och inte bara det som passar dig.
Han ger ju för övrigt pewdiepie bra omdöme men det kanske man inte förstår om man inte läst övriga sommarpratares recensioner och förstått hur uppbyggnaden av dem är.

Tycker det går hand i hand med att de flesta som argumenterar emot PewDiePie här inte verkar ha lyssnat på programmet.
Felix bemöter i programmet i stort sett alla fördomar som folk har mot hans YouTubepersonlighet och oavsett vad man tycker om hans klipp så använder han sitt kändisskap på ett beundransvärt sätt. Han har antagligen samlat in mer pengar till välgörenhet än vad vi alla tillsammans kommer att göra under våra livstider.

Medlem
Skrivet av SpajN:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av SpajN:
Skrivet av Chiefen:

Allting som visar allmänheten hur stor gamingkulturen är får 3 tummar upp av mig!

Vill inte att pewdiepie ska vara gamingens ansikte utåt för killen är ju stereotyp av töntigdatanörd sitter och skriker åt skärmen som en liten flicka, världens barnsligaste humor och totalt intelligensbefriat.. fyfan jag blir så störd på killen och att speciellt sånt intelligenslöst och barnsligt innehåll faktiskt går hem hos massorna säger ganska mycket om dagens generation.

Nej pewdiepie kan lägga ner och hellre får gaming vara en underground grej för evigt än ha den tönten som nån ambassadör.

Att du tycker det är barnsligt får stå för dig, men du kan inte framföra det som någon form utav fakta.
Själv tycker jag att han stundtals är underhållande att se på.

behövs verkligen mer fakta presenteras än länka första bästa pewdiepie video för att inse han är både barnslig och löjlig ska påvisas? Visst har han talang men han skulle kanske passa bäst in som ett inslag i Björnes magasin eller nåt.

Det du lägger fram är en subjektiv åsikt och kan således inte läggas fram som fakta.
Vem bestämmer vad som är barnsligt och löjligt?

Medlem

Normalt ser jag inte något större värde i Pewdiepies klipp, men det här skötte han bra! Trevligt och intressant lyssning.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Började lyssna lite och verkligen ovant att höra han prata svenska.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Cowmine:
Skrivet av boota:

http://www.svd.se/kultur/sommar-i-p1-2014_3680862.svd?sidan=1

Recensent: Anders Haraldsson
Fokus: Kulturskribent som aldrig kommer acceptera att en ung person eller nya mediekanaler kan ha större genomslag än han själv skriver om ett sommarprat i P1
Gäspningen: Gäspningen. men det handlar ju om en person som bara sitter ensam på en redaktion och skriver recensioner av radioprogram.

???

Om du skall göra en parodi på recensionen så bör du göra det på hela recensionen och inte bara det som passar dig.
Han ger ju för övrigt pewdiepie bra omdöme men det kanske man inte förstår om man inte läst övriga sommarpratares recensioner och förstått hur uppbyggnaden av dem är.

det skulle inte alls få fram poängen jag ville göra..
visst säger han inte bara negativa saker om sommarpratet, men det jag störde mig på var det mycket nedlåtande antagandet att eftersom hans jobb har med spel att göra så kan han inte ha så mycket att säga.

Medlem
Skrivet av SpajN:
Skrivet av Chiefen:

Allting som visar allmänheten hur stor gamingkulturen är får 3 tummar upp av mig!

Vill inte att pewdiepie ska vara gamingens ansikte utåt för killen är ju stereotyp av töntigdatanörd sitter och skriker åt skärmen som en liten flicka, världens barnsligaste humor och totalt intelligensbefriat.. fyfan jag blir så störd på killen och att speciellt sånt intelligenslöst och barnsligt innehåll faktiskt går hem hos massorna säger ganska mycket om dagens generation.

Nej pewdiepie kan lägga ner och hellre får gaming vara en underground grej för evigt än ha den tönten som nån ambassadör.

Ta tag i det då, gör själv det som han har gjort, och bli den ambassdör du tycker behövs....

Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag är väl inte en direkt stor fan av personligheten 'PewDiePie' fast visst finns det faktiskt mer än en handfull klipp som även tilltalar mig.

Någon som jag har stor respekt för är dock Felix Kjellberg, en man som gör det han älskar och lever på det, en dröm som du, jag och alla andra människor delar. Att leva på något som gör dig glad helt enkelt.

Självklart har jag samma respekt för andra youtubers och såklart personer inom andra branscher. Er/De som bara 'hatar' för att det är så fruktansvärt lätt, vad tjänar du på det?

You i like, hade jag kunnat ge fler tummar hade jag gjort det. önskar det fanns fler personer här som klarar att tänka åt två håll samtidigt

håller p1 på att moderniseras, eller har pewdiepie blivit accepterad av intellektuella och kultureliten?
Snart kanske han blir ledamot av svenska akademien.

Medlem

signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av SpajN:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av SpajN:
Skrivet av Chiefen:

Allting som visar allmänheten hur stor gamingkulturen är får 3 tummar upp av mig!

Vill inte att pewdiepie ska vara gamingens ansikte utåt för killen är ju stereotyp av töntigdatanörd sitter och skriker åt skärmen som en liten flicka, världens barnsligaste humor och totalt intelligensbefriat.. fyfan jag blir så störd på killen och att speciellt sånt intelligenslöst och barnsligt innehåll faktiskt går hem hos massorna säger ganska mycket om dagens generation.

Nej pewdiepie kan lägga ner och hellre får gaming vara en underground grej för evigt än ha den tönten som nån ambassadör.

Att du tycker det är barnsligt får stå för dig, men du kan inte framföra det som någon form utav fakta.
Själv tycker jag att han stundtals är underhållande att se på.

behövs verkligen mer fakta presenteras än länka första bästa pewdiepie video för att inse han är både barnslig och löjlig ska påvisas? Visst har han talang men han skulle kanske passa bäst in som ett inslag i Björnes magasin eller nåt.

Det du lägger fram är en subjektiv åsikt och kan således inte läggas fram som fakta.
Vem bestämmer vad som är barnsligt och löjligt?

Enligt dej kan ju ingen heller vara elak, dum, snäll, glad eller smart för allt är bara subjektivt och omöjligt att bevisa rent konkret... Du e väl en rikti Bro i Bro army? BROFIST! lol...

123
Skriv svar