Crytek om Ryse: "Inte helt nöjda med Xbox One-siffrorna"

Robot
Crytek om Ryse: "Inte helt nöjda med Xbox One-siffrorna"

Crytek-chefen Cevat Yerli avvaktar med Ryse 2 till de nya konsolerna har fler spelare.

#crytek, #ryse-son-of-rome


Medlem
Crytek om Ryse: "Inte helt nöjda med Xbox One-siffrorna"

Vi spelare är inte nöjda med Crytek.

Tack så mycket.

Medlem

Vi har gjort ett felfritt spel och vi tycker allt att försäljningen borde vara bättre så därför släpper vi det på ett system där folk fattar att det är bra och kommer köpa det ?


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Bättre spel = Bättre siffror

Medlem

Ryse är bara ett spel med fin grafik. Jag såg fram emot detta spelet, men tji fick jag.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Ryse är bara ett spel med fin grafik. Jag såg fram emot detta spelet, men tji fick jag.

Då är det perfekt tillfälle att köpa en 4k skärm och 3st GTX 780 Ti och spela spelet ännu snyggare!
Helt klart pengarna för det här spelet....


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Needs more quicktime events

Medlem

Crytek är tyvärr väldigt duktiga på att göra coola teknologidemos snarare än spel.

Medlem

Det är många som äger den första Wiin och även gamla DS.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

FM-guru
F.d. Sisyr

Ryse har en del potential, men av det jag sett (inte spelat, kikat LP) har man lagt fel fokus. Spelet är arkadaktigt där det bör vara realistiskt, exempelvis. Kanske kan en tvåa gå en enligt mig bättre väg, troligtvis inte.

Har inget emot att bli motbevisad dock!

Medlem

tror det ha potensial o bli lika bra som assassin's creed seriern

jkw
Medlem

Klart siffrorna ser dåliga ut när de släpps enbart till Xbox One.

Ingen är nöjd, någonsin. Punkt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gör ett Crysis som inte är CoD-fierat och dom ska få se på försäljningssiffror.

Medlem

Microsoft är inte heller nöjda med Xbox One siffrorna

Medlem

Jag viklförtydliga att det är själva konsol-försäljningen de inte är nöjda med. Inte sin spelförsäljning - vilket är förståeligt. De hade säkert ett avtal eller liknande där Microsoft lovade större kontaktyta till konsumenter än det de fått - således är avtalet säkert brutet och crytek uttalar sig såhär.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Bättre spel = Bättre siffror

Inte alltid, kolla bara på Psyconauts release vilket var en total flopp trots bra recensioner och motagande

Medlem

ja, om PC versionen får ett rimligt pris (300-400kr) så kan jag tänka mig ett köp av detta. Jag har sett lite gameplays från det och helt värdelöst ser det inte ut att vara.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Inaktiv
Skrivet av Rasmus96:
Skrivet av MrPeters:

Bättre spel = Bättre siffror

Inte alltid, kolla bara på Psyconauts release vilket var en total flopp trots bra recensioner och motagande

Sörjer Otogi-serien .. Gud vilken bra spelserie : ( Men ingen spelade dem!

Medlem
Skrivet av Rasmus96:
Skrivet av MrPeters:

Bättre spel = Bättre siffror

Inte alltid, kolla bara på Psyconauts release vilket var en total flopp trots bra recensioner och motagande

Ibland händer tråkigt nog sådana saker

Medlem

Det tar ju tid innan alla har de nya konsolerna. Crytec skulle aldrig gett sig in i det

Medlem
Skrivet av nils45:

Det tar ju tid innan alla har de nya konsolerna. Crytec skulle aldrig gett sig in i det

Säg inte det. Ibland kan första man till kvarn vara den som tar hem (hoho) spelet. Se bara på Halo och Gears of War.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag tror Crytek inte räknat med förseningen när det gällde X1:an, den är ju inte släppt i alla länder än.

Medlem
Skrivet av Neobox:

Jag tror Crytek inte räknat med förseningen när det gällde X1:an, den är ju inte släppt i alla länder än.

Dock är den släppt i alla länder som har någon större betydelse. Inte direkt så att lilla Sverige eller fattiga öststatsländer kan rädda de dåliga siffrorna. Microsoft gjorde flera dundertabbar innan lansering som fick många att tappa förtroendet och intresset, vilket i sin tur gjorde PS4 (och även Wii U) mer attraktivt.

Deras tvärvändningar har gett dem en rejäl motvind. Jag tycker det är bra att de lyssnar, men XO skulle ha varit fri från always-online DRM, krav på inkopplad Kinect och finnas att köpa utan Kinect redan från början.

Förhoppningsvis vänder det för MS snart. Nintendo har det ju börjat vända för med Wii U nu, även om det kunde ha varit bättre. Om inte annat så har de kanske lärt sig en läxa om att vi gamers är oerhört krävande och petiga.

Medlem

Ska hugga detta när min One kommer.

Medlem

därför man inte ger bort konsolexklusivitet innan man vet vilken konsol som blir störst. titanfall verkar ligga på långvården också...

Medlem

Ja som man bäddar får man ligga...

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Crytek är tyvärr väldigt duktiga på att göra coola teknologidemos snarare än spel.

Första Crysis och framför allt Far Cry var jävligt bra spel!
Sen vet jag inte vad som gick så jävla snett..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Xepheros:

Crytek är tyvärr väldigt duktiga på att göra coola teknologidemos snarare än spel.

Första Crysis och framför allt Far Cry var jävligt bra spel!
Sen vet jag inte vad som gick så jävla snett..

Första Far Cry var ett fantastiskt spel. Första Crysis var helt okej, tyckte teknologin var uteslutet det som gjorde det spelet roligt. Den öppna världen och förstörelsen gjorde spelet, vilket blev obvious när man försökte ta sig genom Crysis 2 och gäspade hela vägen.

1
Skriv svar