Betakaraktärer i Destiny raderas

Robot
Betakaraktärer i Destiny raderas

Det som hände i gamla Ryssland stannar i gamla Ryssland.


Medlem
Betakaraktärer i Destiny raderas

Som med alla andra betor då alltså. What's the news here?

Medlem

Kan inte direkt påstå att jag är förvånad i o med att det är Beta karaktärer.
Om folk förväntar sig att karaktärer från ett icke releasat spel kommer stanna kvar så bör de läsa på lite om beta testande.

Medlem

Jag förväntade mig inte att få behålla min karaktär så jag spenderade inte allt för mycket tid på spelet och kommer istället satsa helhjärtat när spelet släpps.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Skandal. Hoppas någon kör en omgång namninsamling och att någon avgår.

Medlem

BetaTEST är inte samma sak som pre-order. Hur kan någon bli förvånad när man är med och testar ut något och sedan besviken när man inte får fortsätta i skarp version? Däremot kan man ju få något för man hjälpt till, en färgglad hatt eller nått.

Medlem

Den som förväntade sig att få behålla sin karaktär förtjänar att få den raderad!

Medlem
Skrivet av billybob:

Skandal. Hoppas någon kör en omgång namninsamling och att någon avgår.

Ha ha ja, det verkar ju vara dagens melodi och de flyttar ju berg med det. Eller försämrar slut.


signatur

K9
:.:

Bra, annars hade en stor grupp spelare haft ett rejält övertag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Neeeeej jag hård-grinda till level 8 ju! Unsubscribe!!!

Medlem
Skrivet av pubisboy:

Som med alla andra betor då alltså. What's the news here?

Det finns alltid människor som kommer att känna sig kränkta...

Medlem

Förstår inte den "nya generationen"
90% utav alla Beta-test och "Beta-test" jag har varit med i de senaste ~3 åren, så är det alltid en massa folk som blir förbryllade och jätte sura för att det är en Progress/Karaktärs-wipe.

Så slänger de ur sig saker som "WTF you mean I wasted all those hours on nothing?" osv.

*skakar förbryllat på huvudet*

Medlem
Skrivet av Farris:

Förstår inte den "nya generationen"
90% utav alla Beta-test och "Beta-test" jag har varit med i de senaste ~3 åren, så är det alltid en massa folk som blir förbryllade och jätte sura för att det är en Progress/Karaktärs-wipe.

Så slänger de ur sig saker som "WTF you mean I wasted all those hours on nothing?" osv.

*skakar förbryllat på huvudet*

Jag tror du hänger med trollen på Youtube och dylikt för jag ser inte sådana kommentarer. Då deltar jag ändå i rätt många betatestningar. Vi kanske deltar i olika franchises/titlar.

Medlem
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Farris:

Förstår inte den "nya generationen"
90% utav alla Beta-test och "Beta-test" jag har varit med i de senaste ~3 åren, så är det alltid en massa folk som blir förbryllade och jätte sura för att det är en Progress/Karaktärs-wipe.

Så slänger de ur sig saker som "WTF you mean I wasted all those hours on nothing?" osv.

*skakar förbryllat på huvudet*

Jag tror du hänger med trollen på Youtube och dylikt för jag ser inte sådana kommentarer. Då deltar jag ändå i rätt många betatestningar. Vi kanske deltar i olika franchises/titlar.

Som sagt, det har varit dylika Beta-tester de senaste ~3 åren, olika spel/franchises, självfallet till största del Online.

Dyker ofta upp på spelens beta-forum.
Skulle aldrig få för mig att ens ta en youtube kommentar med en skopa salt

Det har i alla fall varit min upplevelse ett bra tag, och jag har själv deltagit I betor sen ~11 år tillbaka så man är ju ganska van med standarden att det är Wipes vid flera tidpunkter genom en Beta. (Beroendes på vad det är för spel så klart)

Tror dock det har mycket att göra med hur företag gör numera.
(Tänker på när EA tyckte att de kunde Stämpla BF3 med "beta" när det var ett demo osv)
Mycket nytt med att sätta F2P spel i Beta Med founder-packs osv.

Så jag tror att den mentaliteten följer med till större AAA tester osv.

Nu senast så var det lite klagomål på "Orcs Must Die : Unchained" Folk som hade köpt founder-packs för att komma in i Betan och blev kinkiga för att det är Wipes lite då och då (all RL-valuta får de tillbaka vid wipes så klart).

Jag vet inte, det känns bara allmänt konstigt att klaga på progress/char-wipes när det gäller spel som kör en "riktig" beta.

Just my 2 cents

Medlem
Skrivet av Farris:

Jag vet inte, det känns bara allmänt konstigt att klaga på progress/char-wipes när det gäller spel som kör en "riktig" beta.

Just my 2 cents

Din poäng är sund, även om jag inte ofta bevittnar kritiken själv. Lite är det väl kanske spelmarknadens fel också att man använder beta mer och mer som demo.

Samtidigt är det ju också delvis konsumentens ansvar att orka läsa medöljande anvisningar, mail och intruktioner. RTFM är inte ungdomens starka sida.

I-landsgnäll leder ingen vart ändå, bäst att ignorera sålänge inte lögn och bluff är med i bilden.

Medlem
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Farris:

Jag vet inte, det känns bara allmänt konstigt att klaga på progress/char-wipes när det gäller spel som kör en "riktig" beta.

Just my 2 cents

Din poäng är sund, även om jag inte ofta bevittnar kritiken själv. Lite är det väl kanske spelmarknadens fel också att man använder beta mer och mer som demo.

Samtidigt är det ju också delvis konsumentens ansvar att orka läsa medöljande anvisningar, mail och intruktioner. RTFM är inte ungdomens starka sida.

I-landsgnäll leder ingen vart ändå, bäst att ignorera sålänge inte lögn och bluff är med i bilden.

Tror inte jag själv varit med om mer än en handfull personer som frågat i global chat i MMOn om dom får behålla sina karaktärer. Bästa är nog ändå global chat i SWTOR när någon frågar när spelet går ur beta 2 år efter release...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tur... råkade ha blåa ögon istället för lila.


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Släpp en fis och var glad

Medlem

Många trodde eller hade förhoppningar att det skulle flyttas över enligt deras forum.

Läste även på forumet att folk pressade PVP för att få bra grejer helt i onödan. Smart


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

1
Skriv svar