Hur sälja begagnade PC-spel?

Medlem
Hur sälja begagnade PC-spel?

Postar detta här då det är en mer allmän fråga än vad som lär passa i köpes/säljes-forumet.

Har runt 50 PC-spel, vissa mycket nya och andra mycket äldre, som jag inte kan behålla längre pga. en större flytt. Funderade ett slag på att försöka byta ut mot kontanter på Gamestop, GAME etc. men det verkar som att spelbutiker i allmänhet inte köper in PC-spel nuförtiden...

Så jag letar runt efter vad som kan vara det bästa sättet att sälja dessa spel - kan förstås försöka bunta ihop dem och sälja här eller på blocket, tradera etc. men tänkte först höra mig för om det kanske finns ett bättre sätt?

Om inte annat lär jag posta en tråd i köpes/säljes-sektionen, men som sagt, skulle upskatta en diskussion i ämnet. Känner någon till ett bra sätt att sälja eller byta in en samling PC-spel?

Medlem

Det är gratis att slänga upp en tråd här på FZ så skriv en lista och posta i Köp/Sälj-forumet. Kanske får du napp.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Om du har ett spel som du tror är värt någon hundring så kan du alltid slänga upp på tradera annars så skulle jag förslå att du buntar ihop dem till ett paket och ett pris för alla och lägger upp här på FZ eller blocket. Då blir du av med alla på en gång också.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Tack för svar! Har lagt en post i köp/sälj-forumet:
http://www.fz.se/forum/kopes-saljes/s-50-stycken-pc-spel-diab...

Vet inte om priset är helt åt skogen, dock - har ingen aning om hur mycket sådant brukar säljas för...

Medlem

PC spel har inget andrahandsvärde för nycklarna är låsta till kontot.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ja, det verkar ju vara så spelbutikerna ser på det i alla fall.

Fast det finns mängder av spel (framföralt äldre) som bara använder nycklar för installation - och därmed kan installeras hur många gånger som helst bara man har en nyckel som är giltig från första början.

Personligen har jag också ett stort intresse av att helt enkelt äga boxar av spel jag har, har många gånger köpt fysiska kopior av spel jag redan äger i detta syfte, men det kanske inte är så vanligt att folk gör...

Medlem
Skrivet av Eltu:

Ja, det verkar ju vara så spelbutikerna ser på det i alla fall.

Fast det finns mängder av spel (framföralt äldre) som bara använder nycklar för installation - och därmed kan installeras hur många gånger som helst bara man har en nyckel som är giltig från första början.

Personligen har jag också ett stort intresse av att helt enkelt äga boxar av spel jag har, har många gånger köpt fysiska kopior av spel jag redan äger i detta syfte, men det kanske inte är så vanligt att folk gör...

Till konsol köper jag oftast låda då jag kan sälja spelet när jag tröttnat och bara går förlust på 50kr.
Därför det är så billigt med spel till konsol även om spelen i regel kostar 50 till 100 kr mer än spel till pc.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

1
Skriv svar