Se läckt gameplay från Bloodborne

Robot
Medlem
Se läckt gameplay från Bloodborne

Herrejävlar vad fett detta ser ut! Blir en ps4 när detta släpps!

Medlem

Får starka dark souls vibbar av det.

Medlem

Verkar vara bra det där!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Det kan vara värt att nämna att denna trailer med största sannolikhet var tänkt att visas på förra årets Tokyo Game Show.

Varför det inte blev så vet vi inte. De kanske behövde mer utvecklingstid eller så ville de göra ändringar som gör att trailern inte är riktigt representativ för spelet längre.

Det läckte ut en liten snutt (i dålig kvalitet) från E3 också och grafiken verkar i alla fall ha förbättrats en aning:

Medlem

Meehh, konsolifierat skit, hack 'n' slash i korridorer....

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Meehh, konsolifierat skit, hack 'n' slash i korridorer....

Skämtar du eller har du aldrig spelat ett "Souls"-spel?

Medlem

Han som spelar är ju sämst dock xD


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av skogsvilden:

Meehh, konsolifierat skit, hack 'n' slash i korridorer....

Skämtar du eller har du aldrig spelat ett "Souls"-spel?

Har aldrig spelat ett "Souls"-spel, har dock vart intresserad av Dark Souls 2 men kontrollerna på serien ska tydligen inte vara de bästa. Kan p.g.a. koordinationsproblem och långvarig tangentbord+mus användning inte använda handkontroller under stressade situationer så konsoler går bort för min del.
Och det där såg ärligt talat inte alls imponerande ut, då spelar jag hellre en omgång Dark Messiah, vilket med ett Oculus Rift är en otroligt spelmekanisk upplevelse trots sin höga ålder.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Har aldrig spelat ett "Souls"-spel, har dock vart intresserad av Dark Souls 2 men kontrollerna på serien ska tydligen inte vara de bästa. Kan p.g.a. koordinationsproblem och långvarig tangentbord+mus användning inte använda handkontroller under stressade situationer så konsoler går bort för min del.
Och det där såg ärligt talat inte alls imponerande ut, då spelar jag hellre en omgång Dark Messiah, vilket med ett Oculus Rift är en otroligt spelmekanisk upplevelse trots sin höga ålder.

Hur når du slutsatsen "konsolifierat skit, hack 'n' slash i korridorer...." då?

Är det något som INTE fungerar i Demon's/Dark Souls så är det att rusa in och försöka sig på hack 'n' slash.

Att visa upp lite långsammare och taktiska strider gör sig ju inte så bra i trailers. Systemen i "Souls"-spelen är djupare och mer komplicerade än de flesta moderna RPG-spel.

Skrivet av skogsvilden:

Kan p.g.a. koordinationsproblem och långvarig tangentbord+mus användning inte använda handkontroller under stressade situationer så konsoler går bort för min del.

Jag spelade nästan enbart FPS på PC under ca 15 år och klarade av att vänja mig även vid en handkontroll - det går.

Medlem

Verkar riktigt creepy.

Me like.

Medlem

Funkar ju inte..


signatur
Medlem
Skrivet av snoeppen:

Funkar ju inte..

Videon verkar försvinna rätt fort. Denna postad på NeoGaf verkar ha fungerat i några dagar i alla fall: http://a.pomf.se/vbeyjk.webm

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av skogsvilden:

Har aldrig spelat ett "Souls"-spel, har dock vart intresserad av Dark Souls 2 men kontrollerna på serien ska tydligen inte vara de bästa. Kan p.g.a. koordinationsproblem och långvarig tangentbord+mus användning inte använda handkontroller under stressade situationer så konsoler går bort för min del.
Och det där såg ärligt talat inte alls imponerande ut, då spelar jag hellre en omgång Dark Messiah, vilket med ett Oculus Rift är en otroligt spelmekanisk upplevelse trots sin höga ålder.

Hur når du slutsatsen "konsolifierat skit, hack 'n' slash i korridorer...." då?

Är det något som INTE fungerar i Demon's/Dark Souls så är det att rusa in och försöka sig på hack 'n' slash.

Att visa upp lite långsammare och taktiska strider gör sig ju inte så bra i trailers. Systemen i "Souls"-spelen är djupare och mer komplicerade än de flesta moderna RPG-spel.

Skrivet av skogsvilden:

Kan p.g.a. koordinationsproblem och långvarig tangentbord+mus användning inte använda handkontroller under stressade situationer så konsoler går bort för min del.

Jag spelade nästan enbart FPS på PC under ca 15 år och klarade av att vänja mig även vid en handkontroll - det går.

Detta är inte ett Souls-spel, det är mer fokuserat på offensiv strid även om utvecklarna hävdar att detta fortfarande är lika taktiskt, vilket innebär att det är "hack'n'slash" om än mer taktiskt sådant.

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag spelade nästan enbart FPS på PC under ca 15 år och klarade av att vänja mig även vid en handkontroll - det går.

Tyvärr så går det inte för mig då min koordination inte är den allra bästa och det har den aldrig varit, så inga bollsporter eller ja sporter överhuvudtaget....

Medlem

Vill bara flika in att jag förväntar mej en spel tid på ca200tim för mej men å andra sidan så är det inte ett souls spel utan kan vara en spinoff som suger fett. Diggar det jag sätt hitils dok!

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Margy:

Jag spelade nästan enbart FPS på PC under ca 15 år och klarade av att vänja mig även vid en handkontroll - det går.

Tyvärr så går det inte för mig då min koordination inte är den allra bästa och det har den aldrig varit, så inga bollsporter eller ja sporter överhuvudtaget....

Om det är det som hindrar dig från att spela spel som kräver handkontroll, varför skriver du då inte det, istället för "konsolifierat skit, hack 'n' slash i korridorer"? Men givetvis får du tycka vad du vill

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Margy:

Jag spelade nästan enbart FPS på PC under ca 15 år och klarade av att vänja mig även vid en handkontroll - det går.

Tyvärr så går det inte för mig då min koordination inte är den allra bästa och det har den aldrig varit, så inga bollsporter eller ja sporter överhuvudtaget....

Men du kunde väl inte mus och tb från födseln? Tro mig, det går att lära sig en handkontroll om man kan lära sig mus och tb. En handkontroll har mindre antal knappar

Medlem

Handkontroll:
Fördröjning, och inte ens en 1/3del av musens "AIM" = förenklade konsolspel, aka fula ord.

Nåt annat oklart?


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Handkontroll:
Fördröjning, och inte ens en 1/3del av musens "AIM" = förenklade konsolspel, aka fula ord.

Nåt annat oklart?

Ja vad har aim med bloodborne att göra? Är inte direkt ett fps

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Detta är inte ett Souls-spel, det är mer fokuserat på offensiv strid även om utvecklarna hävdar att detta fortfarande är lika taktiskt, vilket innebär att det är "hack'n'slash" om än mer taktiskt sådant.

Förstår inte logiken, så bara för att det fokuserar mer på det offensiva en souls spelen så är det ett hack'n slash?
Du kan spela souls spelen extremt offensivt, men det gör det inte till ett hack'n'slash

Medlem
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av FelixenS:

Detta är inte ett Souls-spel, det är mer fokuserat på offensiv strid även om utvecklarna hävdar att detta fortfarande är lika taktiskt, vilket innebär att det är "hack'n'slash" om än mer taktiskt sådant.

Förstår inte logiken, så bara för att det fokuserar mer på det offensiva en souls spelen så är det ett hack'n slash?
Du kan spela souls spelen extremt offensivt, men det gör det inte till ett hack'n'slash

Oh ja, demons souls, tvåhanda dbs, roligt roligt

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Ja vad har aim med bloodborne att göra? Är inte direkt ett fps

Pratade mer allmänt om styrning därav " " tecknen, men de var kanske inte så tydligt.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:
Skrivet av Smoo87:

Ja vad har aim med bloodborne att göra? Är inte direkt ett fps

Pratade mer allmänt om styrning därav " " tecknen, men de var kanske inte så tydligt.

Jag har då inga problem med den? Vissa spel behöver inte musens precision, och i dom fallen fungerar det utmärkt att ha en handkontroll och bara luta sig bak i soffan. Jag förstår inte detta hat mot handkontroller, vad är det som gör att precision på kameran är så viktig? Du kan fortfarande kontrollera den utan minsta problem. Sen det där med fördröjningen, av vad jag märkt så är det för att vissa utvecklare helt enkelt inte vet hur man ska koda rätt för bra respons. Testa tekken vet ja, har aldrig någonsin upplevt fördröjning i dom spelen. Eller rättare sagt, har i princip aldrig märkt av något sånt. Bara ren chansning, men du är konsolhatare va? En annan gillar spel iaf, så konsol och pc is the way to go

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Jag har då inga problem med den?

Exakt.. just pga att det oftast finns konsol-förenklingar, ofta vettiga. (Tycker Tex det ser ut att vara autoaim mot fiender när han attackerar i filmen).
Finns väl även på pc men inte lika mycket, pga av det mindre behovet där.
Bara på ren chansning spelar jag konsol.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:
Skrivet av Smoo87:

Jag har då inga problem med den?

Exakt.. just pga att det oftast finns konsol-förenklingar, ofta vettiga. (Tycker Tex det ser ut att vara autoaim mot fiender när han attackerar i filmen).
Finns väl även på pc men inte lika mycket, pga av det mindre behovet där.
Bara på ren chansning spelar jag konsol.

Aha, lät ungefär som en pc only spelare ;). För att få ett sånt här spel att funka bäst utan autoaim så måste man ha fast kamera vinkel bakifrån, och dom har valt att inte göra så av anledningar bara dom vet :). Souls spelen går att spela utan autoaim, men då siktar du inte med kameran utan du får lov att styra gubben dit han ska slå

Medlem
Skrivet av Tobbe:
Skrivet av Smoo87:

Jag har då inga problem med den?

Exakt.. just pga att det oftast finns konsol-förenklingar, ofta vettiga. (Tycker Tex det ser ut att vara autoaim mot fiender när han attackerar i filmen).
Finns väl även på pc men inte lika mycket, pga av det mindre behovet där.
Bara på ren chansning spelar jag konsol.

Oavsätt om detta hade varit ett PC exlusivt spel så hade de fortfarande haft autoaim, då spelets combat system kretsar runt ett Target system. Går dock att sikta själv med bågar/crossbows (gevär)

Medlem
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av FelixenS:

Detta är inte ett Souls-spel, det är mer fokuserat på offensiv strid även om utvecklarna hävdar att detta fortfarande är lika taktiskt, vilket innebär att det är "hack'n'slash" om än mer taktiskt sådant.

Förstår inte logiken, så bara för att det fokuserar mer på det offensiva en souls spelen så är det ett hack'n slash?
Du kan spela souls spelen extremt offensivt, men det gör det inte till ett hack'n'slash

I Souls var en stor andel av taktiken alltid defensiv då man sällan kunde avsluta en strid utan att vänta på stamina regen. Bloodborne hävdar FromSoft kommer basera sig mer på att döda så snabbt att nya fiender inte hinner ansluta sig vilket leder till hack'n'slash-taktik. Däri ligger min logik.

Medlem

Jag längtar, punkt.

Medlem
1
Skriv svar