Tuff verklighet för unga hbtq-spelare

Medlem

läste artikeln, läser kommentarerna och blir allmänt föbryllad att folk blir så rädda.

Oavsett ,"kön,hudfärg,läggning " så är det väl bara kul om det är breda möjligheter i spel?

Finns ju inget negativt i det .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Vad är det som är så svårt? Om vissa människor blir lyckliga/trivs med att vara fjolliga så för fan låt dom fortsätta med det. Finns alldeles för lite glädje i världen!
Sluta hänga upp er på strunt saker, människor är människor oavsett hudfärg eller sexuell läggning.

Blir fan mörkrädd över vissa resonemang här.

Medlem
Skrivet av Ender:

Hmm, går ni i samma klubb eller?

Det är mycket möjligt
Faktum kvarstår; extrema kulturmarxistiska och vänstervridna idéer och tankemönster ligger som blöt filt över varje fråga som diskuteras i Sverige. Är du det minsta konservativ i frågor angående invandring, feminism och HBTQ- frågor är du i princip värre än Hitler i PK-maffians ögon.
Den absoluta konsekvensen av detta är att yttrandefriheten i princip försvinner och endast de kulturmarxistiska åsikterna tillåts framföras i det offentliga rummet.

Inaktiv
Skrivet av Konung:
Skrivet av Ender:

Hmm, går ni i samma klubb eller?

Det är mycket möjligt
Faktum kvarstår; extrema kulturmarxistiska och vänstervridna idéer och tankemönster ligger som blöt filt över varje fråga som diskuteras i Sverige. Är du det minsta konservativ i frågor angående invandring, feminism och HBTQ- frågor är du i princip värre än Hitler i PK-maffians ögon.
Den absoluta konsekvensen av detta är att yttrandefriheten i princip försvinner och endast de kulturmarxistiska åsikterna tillåts framföras i det offentliga rummet.

Och är man inte för ett fjärde rike så verkar man ju bli stämplad som kulturmarxist så fort man öppnar munnen. Jag vet inte ens riktigt vad man ska säga om det du skriver... Största trollet på FZ.se eller tror du verkligen på det du säger? Skulle föreslå en dos empati till morgonkaffet, möjligen att gå utanför dörren och se hur världen egentligen ser ut.

Och ja, förnekar man folks lika värde, så är det ju ganska illa. Sen att slänga runt helt meningslösa ord som "politisk korrekt" och "politiskt inkorrekt", kan ju lika gärna börja meningen med "jag är inte rasist, men..."

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Biggles:

Och det tog entvåTRE hela kommentarer innan de unga kränkta gamermännen kände att deras oskulldsfulla spelvärld var angripen av en minoritet som inte gjort annat än att påpeka ett tragiskt mönster i dagens community.

Det är verkligen skrämmande just hur hätskt motstånd det blir inom den svenska spelcommunitien så fort man poängterar eller kritiserar en sida av den som kan få en minoritet att känna obehag. För tydligen ska vi ge blanka fan i folk som inte tillhör normen.

Jag mår illa. Det är fan inte långt ifrån att man slutar komma hit, så genomruttet vidriga är de inställningar gentemot hbtq och även kvinnor som florerar här på FZ. Varje gång samma visa.

Men lägg av, för fan. Varför ska man hela tiden snacka om HBTQ, som om vi som tillhör den gruppen alltid skulle ha samma åsikter om allting? Jag tillhör som sagt HBTQ-gruppen, men jag har i princip INGET gemensamt med de som hörs i media, som klagar över såna här struntsaker. Sluta för i helvete att bunta ihop oss, vilka åsikter man har om saker och ting beror väl för fan inte på vilken sexualitet man är född med.

Och vill ni förändra folks bild av homosexuella genom att visa annat än stereotyper så kanske det är bättre att släppa fram några homosexuella som INTE pratar som eller beter sig som fjollor i radio och TV. Det gör nog bra mycket mer nytta än en karaktär i ett dataspel.

Men sätt i gång en sån debatt då! De som pratat om sina negativa upplevelser i media har gjort ett aktivt val i att göra det. Om du nu inte håller med så försök framhäva den här "avvikande" sidan av myntet!

Om du sitter där och håller tyst och sen blir sur när ingen tar din syn i beaktning, ja då får du nog skylla dig själv!

Medlem

Hur många som spelar spel har något att direkt identifiera sig med i spel ? Det kan inte vara många. übermacho manliga karaktärer, platta endimensionella kvinnliga karaktärer, sexism ja hela rubbet.
Det är då sannerligen inta bara HBTQ personer som far illa den saken är säker.
Är man tjej/kvinna och spelar spel så haglar orden minst lika förjävligt. Vet inte hur många gånger man fått sitta och höra, under online matcher hur män talar till varandra i form av "you play like a girl" eller hur de sitter och säger det enda könsdiskriminerande ord valen efter varandra mest hela tiden "you ho, you cunt, you fucking bitch ass hoe" osv osv osv.
Bedrövligt är det....

Jag skulle vilja påstå att om någon är diskriminerad utöver kvinnor så är det homosexualla. Jag har svårt och se hur queer/trans människor känner sig påhoppade då det sällan (eller aldrig) sitter och sägs saker som "oh you play like a trans woman you dirty hoe skank"... nope.. inte hört den typen av idiotkommentarer.

Ser också att många här skriver att homosexuella är så himla känsliga av sig. Jag tror inte det är de som till största del står bakom den här RFSU rapporten. De som sett till att den blivit gjord är med största sannolikhet queer aktivister. Och nu menar jag queer som i queer teori, det är inte detsamma som homosexualitet.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv
Skrivet av SunShine:

Hur många som spelar spel har något att direkt identifiera sig med i spel ? Det kan inte vara många. übermacho manliga karaktärer, platta endimensionella kvinnliga karaktärer, sexism ja hela rubbet.
Det är då sannerligen inta bara HBTQ personer som far illa den saken är säker.
Är man tjej/kvinna och spelar spel så haglar orden minst lika förjävligt. Vet inte hur många gånger man fått sitta och höra, under online matcher hur män talar till varandra i form av "you play like a girl" eller hur de sitter och säger det enda könsdiskriminerande ord valen efter varandra mest hela tiden "you ho, you cunt, you fucking bitch ass hoe" osv osv osv.
Bedrövligt är det....

Jag skulle vilja påstå att om någon är diskriminerad utöver kvinnor så är det homosexualla. Jag har svårt och se hur queer/trans människor känner sig påhoppade då det sällan (eller aldrig) sitter och sägs saker som "oh you play like a trans woman you dirty hoe skank"... nope.. inte hört den typen av idiotkommentarer.

Ser också att många här skriver att homosexuella är så himla känsliga av sig. Jag tror inte det är de som till största del står bakom den här RFSU rapporten. De som sett till att den blivit gjord är med största sannolikhet queer aktivister. Och nu menar jag queer som i queer teori, det är inte detsamma som homosexualitet.

Är inte riktigt säker på hur du tänkt där. Jag som trodde transkvinnor identifiera som kvinnor, så varför skulle dom inte bli upprörda över sexistiska kommentarer precis som du blir?

Medlem
Skrivet av Konung:
Skrivet av hahahaha:

Och är man inte för ett fjärde rike så verkar man ju bli stämplad som kulturmarxist så fort man öppnar munnen. Jag vet inte ens riktigt vad man ska säga om det du skriver... Största trollet på FZ.se eller tror du verkligen på det du säger? Skulle föreslå en dos empati till morgonkaffet, möjligen att gå utanför dörren och se hur världen egentligen ser ut.

Och ja, förnekar man folks lika värde, så är det ju ganska illa. Sen att slänga runt helt meningslösa ord som "politisk korrekt" och "politiskt inkorrekt", kan ju lika gärna börja meningen med "jag är inte rasist, men..."

Jag förnekar inte folks lika värde och jag anser att alla svenska medborgare ska ha samma rättigheter och skyldigheter. Men det betyder inte att jag finner det smakfullt när vuxna människor springer runt halvnakna i parader för att fira att de är homosexuella.

Om du tänker på pride så tippar jag på att en bred majoritet av dem som numer medverkar i själva tåget är 100 heterosexuella, men de tycker det är kul att springa runt halvnakna eller på annat vis framhäva sina udda sidor i val av kläder samt att man på något sätt måste göra så där för att visa sitt stöd till homosexuella. Det räcker tydligen inte att man anser att ingen ska bli diskriminerad för sin sexuella läggning eller utseende.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av hahahaha:
Skrivet av SunShine:

Hur många som spelar spel har något att direkt identifiera sig med i spel ? Det kan inte vara många. übermacho manliga karaktärer, platta endimensionella kvinnliga karaktärer, sexism ja hela rubbet.
Det är då sannerligen inta bara HBTQ personer som far illa den saken är säker.
Är man tjej/kvinna och spelar spel så haglar orden minst lika förjävligt. Vet inte hur många gånger man fått sitta och höra, under online matcher hur män talar till varandra i form av "you play like a girl" eller hur de sitter och säger det enda könsdiskriminerande ord valen efter varandra mest hela tiden "you ho, you cunt, you fucking bitch ass hoe" osv osv osv.
Bedrövligt är det....

Jag skulle vilja påstå att om någon är diskriminerad utöver kvinnor så är det homosexualla. Jag har svårt och se hur queer/trans människor känner sig påhoppade då det sällan (eller aldrig) sitter och sägs saker som "oh you play like a trans woman you dirty hoe skank"... nope.. inte hört den typen av idiotkommentarer.

Ser också att många här skriver att homosexuella är så himla känsliga av sig. Jag tror inte det är de som till största del står bakom den här RFSU rapporten. De som sett till att den blivit gjord är med största sannolikhet queer aktivister. Och nu menar jag queer som i queer teori, det är inte detsamma som homosexualitet.

Är inte riktigt säker på hur du tänkt där. Jag som trodde transkvinnor identifiera som kvinnor, så varför skulle dom inte bli upprörda över sexistiska kommentarer precis som du blir?

De som uppenbart är transsexuella brukar sällan påstå de 'känner sig som kvinnor' (eller tvärt om) de känner sig däremot som om de är i fel kropp, könsdysfori, och gör kosmetiska förändringar på sin utsida för att bättre passa den bild de har av sig själva. De blir då glada om omgivningen tar dom som motsatta könet, men de brukar sällan utge att de anser sig vara exakt 100% kvinnor, de har en förståelse för att biologi så klart spelar in. De är medvetna om att de gör kosmetiska yttre förändringar men kikar du upp deras DNA kommer det fortfarande vara en man under skalet, de kan ej heller operera bort adamsäpplet mig veterligen och de som går all the way och de tar bort sitt könsorgan så blir de snarare eunucker mer än en kvinna--kvinna betyder inget annat än = en vuxen människo hona, alltså någon som är född med vagina, möjlighet att bli gravid, föda barn osv--då de inte får en 100% vagina utan snarare någon form av neovagina eller vad man ska säga.

De som påstår sig vara det motsatta könet brukar sällan inte ens ha könsdysfori och ej heller brukar de vara sugna på några som helst kroppsliga kosmetiska förändringar. De är kvinnor enbart för att de säger de är kvinnor, om du uppenbart ser en man i vad som skulle anses vara typiska kvinnokläder och lite smink i ansiktet har du fel och din subjektivitet måste fördömas o det grövsta och du ska ha allt skit du kan tänka dig för att du inte upplever en faktiskt kvinna. Du kan bli klassad som transfobisk enbart för att din subjektivitet inte matchar deras.
När man börjar höra kommentar som att en penis inte alltid är ett manlig könsorgan så har man all anledning att stanna upp och fundera på vad tusan är det de säger.
Det är två helt olika grupper det här, om du hänger med. Den ena lider av enorm mentalohälsa och jag ska inte ens försöka föreställa mig hur det måste kännas att känna sig fången i sin egen kropp. Sedan har vi de här andra som i många fall skulle klassas som autogynephiliacs, jag vet inte om det finns något ord i svenskan för detta men det är iaf en sexuell fetisch bland män som tänder sexuellt på tanken att bli en kvinna. Och det är i den gruppen man finner de som gapar högst om att de minsann är kvinnor till 100% fast de sällan gör några kosmetiska förändringar, de har kvar sin penis intakt och lider inte alls av könsdysfori.

Vet inte om du blir klokare av mitt svar men det finns rätt mycket och läsa om det på nätet numer.

Och ja absolut lär det finnas transkvinnor som står upp för kvinnors rätt att inte bli diskriminerade, utsatta för sexism, misogyni osv. för om de blir tagna som kvinnor av andra i samhället så är det många av dem som säger det blir en helt annan värld att gå i. Innan när omgivningen såg dem som män, så blev de trakasserade pga homofobi oftast; en man i kvinnokläder e ju äckligt, det måste vara en sådan där 'bög'.. heh. När de blir tagna som kvinnor börjar de sexuella trakasserierna istället, objektifieringen. Så ja, att de kan reagera på sexistiska kommentarer online om de spelar, de har du helt rätt i.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Konung:
Skrivet av Ender:

Hmm, går ni i samma klubb eller?

Det är mycket möjligt
Faktum kvarstår; extrema kulturmarxistiska och vänstervridna idéer och tankemönster ligger som blöt filt över varje fråga som diskuteras i Sverige. Är du det minsta konservativ i frågor angående invandring, feminism och HBTQ- frågor är du i princip värre än Hitler i PK-maffians ögon.
Den absoluta konsekvensen av detta är att yttrandefriheten i princip försvinner och endast de kulturmarxistiska åsikterna tillåts framföras i det offentliga rummet.

Så det du vill är att, vad, "tysta" de "kulturmarxistiska" (vilka nu det är) från att yttra sig? Är frågor som mänskliga rättigheter, jämställdhet och rättvisa någonting som du har problem med, och kallar extremt vänstervridna?
Vilka "konservativa frågor är det du anser dig hindras från att diskutera då?
Återinförandet av kyrkligt styre, avvisning/avrättningar av oliktänkande, bevara den Svenske ariern eller rätten att prygla sin kona till hustru vid "behov"?

Eller förlåt, du kanske bara tyckte att SDs hjärtefråga om att bevara vargen hamnat lite i skymundan och känner att du gärna vill prata mer om det?

Jag vet att jag överdriver mer än en smula nu, men jag märker snarare raka motsatsen till det du säger, här på forumet. Skrivs det något om jämställdhet, homosexualitet eller rättvisa så verkar det snarare vara extremhögerns åsikter och tankemönster som lägger sig som en blöt filt över ämnet.
Personligen ger jag ingenting för varken extrem -högern/vänstern, men sedan när blev jämställdhet, homosexualitet och rättvisa något som man förknippar med de två falangerna?

Ifall du har problem med homosexuella eller att mobbade människor/grupper visar känslor, säg det rakt ut och ta diskussionen därifrån istället för att göra det hela till något politiskt dravel.

Medlem
Skrivet av Biggles:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Biggles:

Och det tog entvåTRE hela kommentarer innan de unga kränkta gamermännen kände att deras oskulldsfulla spelvärld var angripen av en minoritet som inte gjort annat än att påpeka ett tragiskt mönster i dagens community.

Det är verkligen skrämmande just hur hätskt motstånd det blir inom den svenska spelcommunitien så fort man poängterar eller kritiserar en sida av den som kan få en minoritet att känna obehag. För tydligen ska vi ge blanka fan i folk som inte tillhör normen.

Jag mår illa. Det är fan inte långt ifrån att man slutar komma hit, så genomruttet vidriga är de inställningar gentemot hbtq och även kvinnor som florerar här på FZ. Varje gång samma visa.

Men lägg av, för fan. Varför ska man hela tiden snacka om HBTQ, som om vi som tillhör den gruppen alltid skulle ha samma åsikter om allting? Jag tillhör som sagt HBTQ-gruppen, men jag har i princip INGET gemensamt med de som hörs i media, som klagar över såna här struntsaker. Sluta för i helvete att bunta ihop oss, vilka åsikter man har om saker och ting beror väl för fan inte på vilken sexualitet man är född med.

Och vill ni förändra folks bild av homosexuella genom att visa annat än stereotyper så kanske det är bättre att släppa fram några homosexuella som INTE pratar som eller beter sig som fjollor i radio och TV. Det gör nog bra mycket mer nytta än en karaktär i ett dataspel.

Men sätt i gång en sån debatt då! De som pratat om sina negativa upplevelser i media har gjort ett aktivt val i att göra det. Om du nu inte håller med så försök framhäva den här "avvikande" sidan av myntet!

Om du sitter där och håller tyst och sen blir sur när ingen tar din syn i beaktning, ja då får du nog skylla dig själv!

Jäkligt bra skrivet. Ett av de största problemen med det här tjafsandet är att vissa tar sig friheten att dela in folk i grupper, och tycka/tala för dem.
Oj, en HBTQ-person gjorde en undersökning om andra HBTQ-personer som tar illa upp över bemötandet online, fan vad ALLA HBTQ-personer är lättstötta!
Jag såg en jättefjollig BÖG på TV/Pridetåget, fan vad ALLA bögar är fjolliga!
Vissa bögar har analsex, fan vad ÄCKLIGA alla bögar är!
Osv. osv.

Ska det vara så svårt att sluta bry sig om vad andra gör på fritiden och behandla folk med lite generell värdighet rent allmänt?

Skriv svar