Uppdaterad: Microsoft har förlorat 2,7 miljarder på Xbox One

Medlem

FZ får gärna radera denna nyhet då den är felaktig, alternativt uppdatera den med korrekt information.

http://www.neowin.net/news/no-microsoft-hasnt-lost-400-millio...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WardonE:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av pubisboy:

Men fz blir ju mer och mer Playstation-predikande för varje vecka så...

Mer och mer? Har alltid varit.

Haha, sluta nu. Ska jag behöva rota fram några gamla kommentarer när vi började skriva om konsoler, eller snarare bara pc och Xbox inledningsvis.

Ja synd bara att hela den här nyheten är falsk. http://www.neowin.net/news/no-microsoft-hasnt-lost-400-millio...

Sedär, uppdaterar!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Sedär, uppdaterar!

Nu känner jag mig lite osynlig som påpekade detta halvvägs ned på första sidan utan att knappt någon tydligen läste det.

Medlem
Medlem
Skrivet av Rydike:

Så går det när man gör en skitkonsol, alltid varit en Xbox fanboy men nu sitter jag här med en PS4:a, bra jobbat Microsoft.

Jag har försökt se vad som gör PS4:an bättre. Men jag kommer knappt på något överhuvudtaget, båda konsolerna är i princip identiska till hårdvara. Bara att PS4 fanboys skryter med att de kan spela spel i @1080p med 60 fps. Vilket är oerhört bullshit det med, men självfallet är GPU och CPU något bättre.
Vi får se hur det går ifall Microsoft lägger till DirectX 12 i Xbone. Men det kanske dagens PS4 fanboys ej har hört talas om.

Xbone anser jag är en större underhållnings låda, då den ger mig så mycket mer än vad en PS4 kan göra till appar, innehåll etc. Interfacet tycker jag även ser mer modernt ut än på PS4:an.

Jag är ingen fanboy överhuvudtaget, då jag äger båda och spenderar den mesta av min speltid på PC:en #PCMASTERRACE

Medlem

Jag undrar hur många här som "hatar" XBOX ONE verkligen har själva gjort research om konsollen än att lyssna på andra hatare.

Jag är den typen av användare som inte "hatar" saker. Jag väljer det som passar mig bäst oavsett märke. Jag har gått från Nintendo till Sony till Microsoft till Sony till Microsoft osv osv för att jag köper det som passar mig bäst.

Det konsumenter enklast förstår är det enklaste. Om jag säger att Y är snabbare än X så är det lättare att förstå än att säga att X kan göra detta, detta och detta. Y blir då mer intressant då folk hoppar på saker de enklast förstår.

Jag gick en längre stund och funderade på om jag skulle köpa en PS4 eller en XBOX ONE. Till och med att inte köpa någon då jag ändå för det mesta spelar på PC (PC master race /joke). Två av mina vänner köpte varsin PS4 och visst vart man då lite intresserad av en PS4. Testade PS4an men var inte positivt överaskad, inte heller negativt. PS4an är inte sämre än PS3an problemet är att den känns som en konsoll. Med det menar jag följande: Jag har länge haft lite av en hat/kärlek mot konsoller. Dom har en plats i mitt liv men dom känns så dumma jämfört med en PC där man kan göra så mycket samtidigt. På min PC kan jag spela BF4 sitta på TeamSpeak ha igång Spotify i bakgrunden och kanske även ett Youtube klipp på andra skärmen osv. Jag är alltså den typen som gillar att multitaska. Detta kanske är en generations sak då jag nu är snart 30 och kommer från den äldre skolan av gaming.

Xboxen kom närmast en PC men den vann inte bara för det. Jag älskar Xbox kontrollen och den nya är mycket bättre, jag använder Kinect dagligen med röstkommandon (kommer hem från jobbet, börjar laga mat alternativt städa, och medans jag gör allt detta styr jag samtidigt min Xbox med röstkommandon och sätter tex igång en film/dokumentär på Netflix). Sedan har spelutbudet till Xbox alltid tilltalat mig mer än den till Playstation. Att kunna snappa appar samtidigt som man spelar är det bästa som finns. Kan sitta och spela tex Forza och samtidigt kolla på Youtube eller ha Internet Explorer igång med Soundcloud och lyssna på musik. Sedan unsnappar man bara tex Internet Explorer och den körs i bakgrunden med musik igång.

Tror ni att de flesta konsumenter där ute tänker på detta eller orkar förstå sig på detta? Självklart är detta subjektivt, detta är vad jag tycker är bra och andra behöver inte tycka det men det känns som att folk har fastnat på två saker - PS4an är snabbare än Xboxen och att Microsoft är djävulen. Ja PS4an är snabbare men inte med mycket. Nu har prestandan för Xboxen även utökats och även vi får spel som Destiny i 1080p. Microsoft är ett vinstdrivande företag precis som alla andra företag i världen. Företag går ut på att tjäna pengar.

När jag visade min Xbox för mina PS4a vänner som är lite av Playstation fanboys så vart dom bara tysta. Jag tror att dom insåg att Xboxen inte var så dålig som dom trodde

Jag tror att detta kommer fixa sig med tiden när folk släpper hatet och kollar lite extra noga.

Är det fortfarande så att man inte kan använda sin PS4 eller XBone som mediaspelare - det vill säga spela upp filmer med mera som man har på en NAS eller dator på nätverket? Det gör jag rätt mycket med min 360 och att inte kunna det är bara värdelöst tycker jag.

Inaktiv

Hahaha... Vilken misslyckad jävla nyhet. Och vilka misslyckade jävla Sony Ponies i kommentersfältet.

Detta visar ju att FZ inte granskar ett skit. Jävla klistra/knåpa-sida...hahaha.

Medlem
Skrivet av Ruffel:

Är det fortfarande så att man inte kan använda sin PS4 eller XBone som mediaspelare - det vill säga spela upp filmer med mera som man har på en NAS eller dator på nätverket? Det gör jag rätt mycket med min 360 och att inte kunna det är bara värdelöst tycker jag.

Har läst nånstans att Sony planerar för att införa DLNA-support i framtiden för PS4. När vet nog ingen just nu...

Medlem
Skrivet av Ruffel:

Är det fortfarande så att man inte kan använda sin PS4 eller XBone som mediaspelare - det vill säga spela upp filmer med mera som man har på en NAS eller dator på nätverket? Det gör jag rätt mycket med min 360 och att inte kunna det är bara värdelöst tycker jag.

Du kan med xone, men inte mkv-filer...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av omEn:

FZ får gärna radera denna nyhet då den är felaktig, alternativt uppdatera den med korrekt information.

http://www.neowin.net/news/no-microsoft-hasnt-lost-400-millio...

Som om, detta är ju en negativ nyhet om Xbox One! "Sanningen" är viktigare än sanningen.

Medlem
Skrivet av Tvättbjörn:
Skrivet av omEn:

FZ får gärna radera denna nyhet då den är felaktig, alternativt uppdatera den med korrekt information.

http://www.neowin.net/news/no-microsoft-hasnt-lost-400-millio...

Som om, detta är ju en negativ nyhet om Xbox One! "Sanningen" är viktigare än sanningen.

Kanske misstolkar dig men om du vill bli matad felaktig information be my guest.

Skrivet av Propy:
Skrivet av Ruffel:

Är det fortfarande så att man inte kan använda sin PS4 eller XBone som mediaspelare - det vill säga spela upp filmer med mera som man har på en NAS eller dator på nätverket? Det gör jag rätt mycket med min 360 och att inte kunna det är bara värdelöst tycker jag.

Du kan med xone, men inte mkv-filer...

MKV kan jag klara mig utan, men finns det support i övrigt för mediauppspelning XBone säger du?

Medlem
Skrivet av Ruffel:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Ruffel:

Är det fortfarande så att man inte kan använda sin PS4 eller XBone som mediaspelare - det vill säga spela upp filmer med mera som man har på en NAS eller dator på nätverket? Det gör jag rätt mycket med min 360 och att inte kunna det är bara värdelöst tycker jag.

Du kan med xone, men inte mkv-filer...

MKV kan jag klara mig utan, men finns det support i övrigt för mediauppspelning XBone säger du?

när jag testade för ett halvår sedan kunde man enbart streama till xboxen (dlna). Men de har ju lagt till stöd för usb-minnen så det kanske går att komma åt nas numera.

Annars funkar det bra om man har en dlna server. Använd t.ex. Skifta så kan du streama från din server utan problem.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

DLNA, MKV kommer med nästa uppdatering. Samt streaming av TV till mobil och surfplatta

Medlem

välförtjänt förlust. dessutom undrar man exakt vad som kostade 15 miljarder i utvecklingen, varför inte bara sätta ihop ett gäng bra delar och sen köra. idioti, tänk vad vi kunde gjort för dessa pengar


signatur

//monster

123
Skriv svar