Vila i frid

Medlem
Vila i frid

Jag vaknar till nyheten att Robin Williams är död. Polisen misstänker att han valde att ta sitt eget liv. Det är lätt att måla upp en bild av att komiker måste vara glada, spralliga människor fulla av livsglädje eftersom vi förknippar dem med deras yrkesroll. Men när de går hem från jobbet - filminspelningen, scenen eller TV-studion - så är de människor som alla andra, tyngda av problem och mörka tankar. Robin Williams har under sitt liv slagits mot många demoner och nu verkar han ha förlorat striden. Jag har blöta ögon och gråten i halsen när jag skriver det här.

Jag kommer minnas Robin Williams som en underbart rolig person. En mysfarbror. Som livekomiker på scenen var han lite väl speedad för min smak men ibland skrattade jag högt. Men hans filmer var klassiker. Välkommen Mrs. Doubtfire fick mig att skratta ohämmat som barn. Good morning Vietnam är en film jag såg när jag blev äldre och som står bland favoriterna i DVD-samlingen. Den ska jag titta på ikväll.

#blogg

Medlem
Vila i frid

Min favvo är när han spelar mörka karaktärer vilket han gjort i minst 2 filmer


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Min favvo är när han spelar mörka karaktärer vilket han gjort i minst 2 filmer

Robin Williams har en otroligt bred talang. Han klassas ofta som komiker men visar sin bredd i filmer som One hour Photo.

Medlem

och i Insomnia


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Sjukt sorgligt.

Inaktiv

Jumanji och Flubber! Mina favoritfilmer.

Medlem

Riktigt bra skådespelare, inga tårar i halsen men jag har sällan det när det komer till personer jag inte känner. Känner mig sorgsen över att jag aldrig kommer att få se någon ny film med honom dock, att dö innan man har blivit 70 är för tidigt. :-/


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Riktigt bra skådespelare, inga tårar i halsen men jag har sällan det när det komer till personer jag inte känner. Känner mig sorgsen över att jag aldrig kommer att få se någon ny film med honom dock, att dö innan man har blivit 70 är för tidigt. :-/

Jag brukar för det mesta inte reagera så starkt när kändisar dör. Men Robin Williams död reagerade jag väldigt starkt på. Möjligtvis för att jag själv lidit av svåra depressioner från och till i livet och kanske förstod jag hur han mådde sista tiden.

1
Skriv svar